Memories come to life again - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu Memories come to life again - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

Memories come to life again

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

28 Juli 2009 | Australië, Port Douglas

Ja ze houden het nog steeds uit in Australie, alleen sommige regels vinden ze toch maar wat vreemd het links rijden gaat ook steeds beter en ja Kimmie ziet ook niet echt lekkere gasten:P:P:P:P:P

15 juli

We waren al in Byron bay en gingen naar een andere camping dicht bij het strand voor Kim en Pia want die wilden graag naar het strand maar dachten Kim en Pia even naar lekker naar het strand te gaan moesten ze ongeveer 45 min lopen wat ze niet leuk vonden uiteindelijk belden ze Koos en Yvon om te vragen waar wij waren want wij gingen naar het stadje Byron bay en hebben hun onderweg opgepikt en zijn lekker winkeltjes gaan kijken.

16 juli

Vandaag gingen we er vroeg uit om naar de zonsopgang te kijken bij het Ligthhouse! We waren er allemaal zo uit maar toen Kim het daglicht zag veranderde haar gezicht al snel! Maar daar gingen we richting de vuurtoren en we waren net op tijd voor de zonsopgang!
Wat een geweldig uitzicht en wat een herrinneringen kwamen er weer naar boven, dat ik hier met Sjoerd, Richard en Jakob aan het lopen was en Sjoerd zijn tas vergeten was:P en de walvissen die we zagen!
Daarna zijn we naar de Minyon Falls gegaan wat in het Nightcap Nationaal Park ligt! Toen we halverwege waren moesten we opeens keren omdat we moesten tanken. Bij de waterval hebben we een mooie wandeling gemaakt om de waterval heen! De omgeving en het uitzicht was schitterend, we gingen over floodways en reden over kleine wegen richting het plaatsje Tweed Heads, we hebben die avond weer lekker ouderwets chinees gehaald.

17 juli

Vandaag zijn we van het plaatsje Tweed Heads naar Brisbane gereden. We zijn gelijk doorgereden richting Brisbane waar ik mijn vertrouwde wwoof- adres weer een opzocht. Daar aangekomen zag alles er nog precies hetzelfde uit! Koos heeft mij afgezet met Pia en Kim! Vervolgens ben ik het erf opgelopen en naar de voordeur gelopen! Ik zag Sjoerd en mij weer helemaal bezig in de tuin en zitten aan de tafel waar we dan havermoutpap en pompoen kregen! Helaas was ze niet thuis volgens de buurvrouw was ze op vakantie naar Darwin en was ze 2 weken weg! Maar ik moet zeggen haar tuin zag er heel mooi uit!
Die dag zijn we ook nog naar het koalapark gegaan daar hebben we lekker rondgelopen en heb ik mijn moeder een foto met een koala cadeau gegeven! We hebben een lekker patatje gegeten, He Sjoerd en Richard weten jullie nog toen ik een ketchup had meegenomen en vervolgens bang was voor die vrouw! Nou dezelfde vrouw stond er weer en ik herkende haar nog maar gelukkig zij mij niet meer:P:D Na een leuke dag gehad te hebben, gingen we opzoek naar een camping en hebben we lekker boodschappen gedaan bij de Coles! Heerlijk een bierjte gedronken buiten met een muziekje erbij zijn Kim en ik toch weer terug gegaan naar de Coles om slingers te kopen voor Pia!:D

18 juli

Jaja we hebben een Sarah in ons midden, Pia is vandaag 50 jaar geworden. Ma van harte gefeliciteerd met je 50e verjaardag!:D:D
Pia ging naar de wc en Kim en ik de slingers ophangen, toen ze terug kwamen hebben we met ze alle voor haar gezongen! Het ontbijt stond al klaar en konden aanvallen! Vanaf Brisbane zijn we richting Noosa gegaan om daar de wandeling te doen in Noosa National Park maar het was zoooooo druk dat we maar besloten hebben het niet te doen! Vervolgens zijn we gelijk richting Hervey Bay gereden! We hebben een camping uitgezocht hahaha en jullie geloven het nooit Kimmie wil hier een dag blijven niets mis mee maar het is we het saaiste plekje van Australie!:P De mensen hier noemen Hervey Bay ' God's waitingroom ' de oudere mensen wachten hier tot het hun tijd is!
Die avond zijn we naar het centrum gegaan en hebben we besloten om maandag een 4 WD te huren en rond Fraser Island te crossen! Bij de chinees gegeten hadden we ons eigen BYO bier!:D Ik dus een paar longnecks gehaald bij de bottleshop en lekker mee genomen naar de chinees!

19 juli

Het zondag gevoel is erweer! Heerlijk rustig aan doen nou doen we dat altijd al maar op een zondag extra rustig! Warme broodjes met een ei en melk! We moesten nog 2 nachten bij boeken omdat we morgen naar Fraser gingen, wel erg jammer want nu hadden we net zo'n plekje waar we alles in de gaten konden houden! We zijn verhuisd en toen hebben we eerst een boompje gedaan, een potje geklaverjast wat echt gezellig was! Kim en Pia hebben daarna de zwempakken gepakt en zijn naar het strand gegaan! Evenlater gingen ik en Koos ook naar het stadje en zijn bij de pub gaan zitten en een paar biertje gedronken! S' avonds vroeg naar bed!

20 juli

Sjoerd nogmaals van Harte Gefeliciteerd met je 20ste verjaardag, ik wens je heel veel gezondheid, geluk, liefde en reisplezier toe!
Volgend jaar ben ik er gewoon bij!:P
Vandaag om 05:15 uur op en rond 06:00 uur zaten we bij de ingang van de camping op een taxi te wachten! De taxi heeft ons naar de fast feryy gebracht! Deze ferry heeft ons in 30 min naar Fraser Island gebracht daar aangekomen bij Kingsfisher Bay en vanaf daar zijn we opzoek gegaan naar de 4WD verhuur, om 8 uur ging die zaak open! We zijn even een lekker bakkie gaan doen, hij ging open en moesten we toch een achterlijke lang film kijken over hoe je moet rijden over het eiland en wat je wel en niet mag doen! Die film duurde maar liefs 32 minuten! Van Kim en Pia hun gezichten kon je aflezen dat het allemaal wel erg lang duurde:P:P!
Wij naar de jeep en daar gingen we dan op naar Lake Mckenzie, we rijden we van Kingfisher Bay en nog geen 100 meter verder begint de zandweg! Hemeltjelief dacht Koos, die was dit allemaal niet gewend maar vond het TOP! Lake Mckenzie vonden ze schitterend, Kim en ik zijn lekker wezen zwemmen en na 1 uur zijn we verder gereden naar het strand en hebben we gescheurd! Ik heb ook nog gereden TOP:D!
We wilde nog even zonnen en dus wilde Kimmie naar Lake Mckenzie maar wanneer we daaraan kwamen was de zon natuurlijk gedraait beetje jammer!
Keihard gereden naar Kingfishers Bay en hebben we de auto weer ingeleverd iedereen vond het SUPER leuk!
Terug naar Hervey Bay en taxi genomen naar de camping!

21 juli

Nou vandaag rijden we de hele dag! Alles klaargezet voor vertrekt en al snel vertrekken we richting Rockhampton! De 2e grote stad van Queensland.Onderweg heb ik ook een stuk gereden en vervolgend kwamen we uit in een gezellig dorpje, daar hebben we een lekker pie gegeten en verder gegaan richting een camping we kwamen uit bij een camping en zijn lekker gaan tennissen! Ook hebben we gezellige boompjes gedaan die avond, Kimmie kan goed klaverjassen nu, en drinkt ook soms een gezellig wijntje mee!

22 juli

Vandaag gaan we naar Mackay ook deze dag moeten we 300 km rijden ongeveer!
Rond 1 uur komen we daaraan en gaan relaxen verder zijn we naar het zwembad geweest wat echt verschikkelijk koud was.
Jakob is hier ook in Mackay die heeft 1 maand met zijn zus gereisd en is sinds een paar dagen ook weer alleen! Jakob is hier weer aan het werk in Mackay en vanavond ga ik hem weer meeten, echt super veel zin om hem weer te zien!
Rond 6 uur kwam hij aan, Pia had eten gemaakt omdat hij ook zou mee eten. Echt een super gezellige avond!

23 juli

Jakob had wat dingen gezegd wat we moesten doen in de omgeving van Mackay dus hebben we dat ook gedaan. We zijn naar een Nationaal Park gegaan waar we een mooie wandeling door het regenwoud hebben gemaakt! En vervolgens naar een mooie waterval gereden! En wat een ongeloofelijk mooie omgeving hadden we om ons heen echt FANTASTISCH!!!:D Die dag hadden we al een afspraak gemaakt voor een camping in Airlie Beach! Door een mooi binnendoor weg kwamen we uit op de Bruce Highway waardoor we al snel bij Airlie Beach uitkwamen! Op naar de camping en bleek dat ze geen reservering had van ons maar gelukkig hadden ze nog wel plek! Wij die avond nog een boompje gedaan. Morgen gaan we naar Townsville!

24 juli

Ja na wat overleg gaan we toch naar The Whitsunday Islands en gaan we de dag daarna richting Mission Beach! Kim en Pia hebben we de lagoon laten zien waar ze zich de hele dag kunnen vermaken. Ik en Koos hebben ergens een lekker bakkie gedaan met een lekker punt! En zijn naar een walking track gegaan wat eindigde bij een prive strand! Weliswaar geen zand maar stenen, de zon stond er ook gewoon weer lekker te branden! Lekker paar uurtjes gelegen en hebben we Kim en Pia weer opgehaald van de Lagoon.
Ik had daar een winkeltje gezien waar je je eigen armbandje kon maken dus heb ik daar een armbandje gemaakt wat ongeveer 30 min duurde haha!:P Morgen naar the Whitsundays WHOEHOE!!!!!

25 juli

7:45 uur moesten we bij de ingang van de camping staan we werden opgehaald door een busje richting de haven!
We gaan naar 3 eilanden Hook Island, Whiteheaven Beach en Daydream Island! Eerst kwamen we bij Hook Island uit daar zijn we met een boot naar het koraal gegaan waar je het koraal kon zien! Echt super mooi, vervolgens zijn we naar het strand gegaan en hebben we de flippers gepakt en de snorkels en zijn Koos, Kim en ik het water ingegaan om te snorkelen!
Het was echt GEWELDIG, SUPER om alle eilanden weer te zien!
Toen gingen we naar Whiteheaven Beach en hebben we voor we aan wal gingen even een heerlijke lunch gehad! Daarna gingen we van boord en zijn we lekker gaan bruinbakken op het strand voor 1,5 uur helaas waaide het erg hard maar kom op we zijn op de Whitsunday Islands!!!!
Sommige mensen moesten eraf op Long Island dus hebben we eraf gezet en wij zijn toen naar Daydream Island gegaan en hebben we een heerlijke cocktails gedronken!:D We waren op een resort en dat zag er heel goed uit:P! We terug op de boot naar Airlie Beach en zijn Kim en ik terug gelopen over de boardwalk die wij ook gedaan hebben Sjoerd:D Waar we Richard tegenkwamen:D maar toen heb ik Kim in het zaakje neergezet bij de armbandjes en ben ik een paar foto's gaan ophalen van deze dag! Uiteindelijk heb ik ook nog maar en armbandje gemaakt MEN O MEN het worden er steeds meer! HAHH:P:D
Met de taxi naar de camping en een paar films gekeken en uiteraard de Tour de France :D

26 juli

Vroeg op en op naar Mission Beach, vandaag hebben we alleen maar gereden en lekker muziek gezongen ook eens heerlijk!
Ik heb Kim een Skydive gegeven in Cairns en die Skydive vind plaats op vrijdag 31 juli om 14:00 uur nou ze schijt hem al, eerst wilde ik Pia ook een Skydive geven voor haar verjaardag maar die zou er gelijk naast liggen:P:P
Verder hebben we nog een biertje gedronken in Mission Beach zelf en hebben Pia en ik nog lekker gezwommen in de zee HMMMM lekkker!

Morgen richting Millaa Millaa en dan zo omhoog richting Port Douglas!!
Het is nog steeds SUPER gezellig met ons 4en:D:D

Dikke Kus
Yvonne :P:D



  • 28 Juli 2009 - 09:59

    Richard:

    Hey Yvon!!!

    Wat een gaaf verhaal weer om te lezen zeg. Ook bij mij komen de herrinneringen weer boven.
    Jammer dat wij in ozzie / nz nooit een potje hebben geklaverjast. Wie weet een keer in Holland.

    Jij en je familie nog een heeeeeele gave tijd toegewenst (doe ze maar de groeten).....geniet ervan!

    K Kijk uit naar je volgende verhaal en foto's natuurlijk.

    See ya,

    Knetsch

  • 28 Juli 2009 - 11:17

    Sjoerd:

    Heey Yven!

    Wat een vet leuk verhaal heb je geschreven. Samen met Stephanie zitten lezen en geweldig om die super mooie foto´s te zien. Zeker omdat we dit stuk samen hebben gedaan 10 maanden geleden!

    Tof die foto´s bij Josephine, heb je al reactie terug van je briefje? Die jump foto op Whitehaven Beach is echt super top... ook daar hebben we goede herinneringen aan. Super ook dat je met Jakob hebt gemeet. Daar had ik ook super graag bij willen zitten, kan nu al raden wat je moeder gemaakt heeft hahaha.

    Geniet van alles om je heen en met je familie die er nu nog is. Heel veel succes met het weer op jezelf zijn straks!

    Take care en dikke kus!
    Sjoerd.

  • 29 Juli 2009 - 16:08

    Margriet:

    Hiiii Yvonne!
    Weer super leuk! Ook bij mij komen weer herinneringen boven.
    Echt jaloerss dat jij daar nog bent :)
    XXMargriet

  • 29 Juli 2009 - 20:12

    Ed En Wil:

    Hoi Yvonne, super dat jullie het nog steeds naar je zin hebben. Ik dacht dat het nu zo'n beetje winter was bij jullie maar ik lees zon, zee en strand.Maar dat zal dan wel komen door het gebied waar jullie nu vertoeven.Wens Kim veel succes maar vooral sterkte met haar skydive.Nog een paar leuke dagen met ze'n allen en geniet ervan.
    Voor je het weet zwaai je ze weer uit richting Nederland.Het is ook zo snel gegaan allemaal.

    Liefs XXXX Ed - Wil en Birgit

    Ps. Larissa vertoeft nu in Benidorm voor 3 weken

  • 02 Augustus 2009 - 14:39

    Kim:

    Heee

    Ik wou even zeggen dat ik het een hele leuke vakantie vond in Australie je hebt ons zoveel mooie plekken laten zien bedankt voor de mooie en gezellige reis
    Groetjes Kim

  • 02 Augustus 2009 - 21:53

    Trudy:

    Hoi Avonturier,

    Je verhaal was weer geweldig.Was zeker wel leuk om de plekken weer te zien waar je eerder was geweest.Je heb ze aardig wat laten zien in 1 maand.Ik hoor het wel als ze weer thuis zijn.Op dit moment hangen ze ergens in de lucht richting Nederland.
    Nou ik zou zeggen ga jij nog effe lekker verder genieten want het gaat nu wel erg hard opschieten.
    Echt,ik kijk nu al uit op je terugkomst.
    I wait for your next story.

    Byeeeeeeeee Avonturier

    xxxjessssss Gr van Moon

  • 05 Augustus 2009 - 12:53

    Pia Schuurman:

    Hallo yvon wil je bij deze bedanken voor de gezellige vakantie.
    Het was echt een topvakantie je heb ons zoveel mooie laten zien mooie natuur met zijn watervallen super.We zijn weer goed thuis aangekomen alleen die vliegreis dat duurde zolang dat ik niet meer wist hoe ik moest gaan zitten.
    Geniet nog van je tid in Ozzy en niet te vergeten van je duik cursus die je nog gaat doen .Nou meid ik zie je weer als je terug komt uit Ozzy veel plezier .Dikke kus love you xxxxx Pia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 71501

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: