The adventure is still on the run! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu The adventure is still on the run! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

The adventure is still on the run!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

08 Maart 2010 | Frankrijk, Parijs

Bonjour, tout de monde!
Ca va? Avec moi est tres bien.

Ik heb een lange tijd niet van mezelf laten horen! Dat was anders dan in Australie want daar schreef ik elke week, maar daar deed ik ook veel meer dan in Parijs, niet dat ik zeg dat ik hier niets boeiends doet maar . 5 dagen in de week ga ik naar school van 9 uur tot 13 uur. Dan ben ik vrij en mag ik doen wat ik wil! Meestal loop ik wat rond ik Parijs neem een kijkje bij de Eiffel toren of ga ik naar de Sacre Coer wat echt ongelooflijk mooi is, ik kan daar uren blijven en genieten van het leven in Parijs. Hoe de mensen zijn, wat ze doen.

Op de school heb ik al wat mensen leren kennen 1 meid uit Zweden Sandra heet ze, 19 jaar en een super aardige meid met haar ga ik altijd naar de bioscoop zei is echt een bioscoop freak. Zo zijn we al een stuk of 5, 6 keer naar de bioscoop gegaan het is echt heel gezellig. Zo ga ik ook 5 dagen in de week naar school en het gaat steeds beter moet ik zeggen. Toen ik hier kwam sprak ik geen woord frans en nu komen er kleine gesprekjes. :D

Ook is Amy van de eerste week teruggekomen en zijn we met wat meiden van school uitgeweest met Linnea uit Zweden, Nikki, Georgia en Vy uit Australie en Amy uit UK. Hele leuke avond was dat!

Ook zijn er anders dingen gebeurd, Jakob en Sjoerd zijn naar Parijs gekomen wat echt SUPER was, beetje moeilijk te vinden voor de 2 boys. 21 februari zijn ze naar Parijs gekomen ook al waren ze hier om 14 uur in de middag al ze slaagde er toch in om uiteindelijk 19:00 uur bij het hostel aangekomen.
Ze vroegen of ik naar de Eiffel Toren kon komen, nou ik hop de metro in en naar die Toren! En daar kwamen ze aanrijden hahah echt super leuk.:P
Omdat ik al bijna 1 maand in Parijs woonde dachten ze dat ik wel de weg wist maar het leuke is dat ik altijd alleen maar gebruik maak van de metro ahaha dus het duurde nog een uur voordat we thuis waren dus uiteindelijk 19:00 uur voor het hostel. Daarna zijn we lekker gaan eten bij Saint Michel dat is vlakbij de Notre Dam.
Volgende dag hebben we veel gedaan Eiffel Toren, Sacre Coeur, Louvre, Arc the Triomph, Montmarte en we hebben weer gegeten bij Saint Michel. Na 2 super leuke dagen zijn ze weer vertrokken naar Nederland.
Thanks guys for the 2 awesome days in Paris!!!!:D

Verder ben ik nog een trip gaan maken richting de zee, daar woont Lena een franse meid die ik heb ontmoet in Cairns.
Zij woont in Caen ( Normandie) dus ik heb de trein genomen van Gare St. Lazare en zo ging ik richting Caen.
Het is echt een super leuk stadje, ik moest zeggen ik was blij dat ik daar even was even weg uit die grote stad Paris. Het is een heel knus stadje met leuke bars, restaurants en het ligt vlakbij de zee.
Ik moest naar Lena haar werk gaan, ze werkt in een schilderzaakje echt leuk. Toen ze klaar was hebben we boodschappen gedaan en gingen we richting haar huis, nou het is een klein appartementje maar zo knus en gezellig heel kleurrijk ook heeft ze veel art in de kamer hangen! Eerst een glasje champagne en toen kwam haar vriendin, zij was uiteraard frans en sprak heel weinig engels maar toch ging het frans praten goed. Later die avond zijn we naar het centrum gegaan en heb ik haar andere vrienden ontmoet, alleen maar frans gesproken hahaha:D! In het begin vond ik het maar saai omdat je er niet veel van verstaat maar naderhand ging ik gewoon mee praten! En gingen ze dingen vragen over mijn land en dat soort dingen.
05:00 uur thuis en nog een pizza gegeten en een film gekeken maar uiteindelijk heb ik niet veel van die film gezien hahaha, alleen de binnenkant van me ogen. Volgende dag lekker gerelaxt en zo na 2 dagen die echt TOP waren verhuisde ik weer richting Parijs.

Laatste week met Nicolas mijn leraar op school, ik vind het jammer want ik vind hem nu echt top! Hij weet hoe ik ben en hij moedigt me aan dat soort dingen. Ook ben ik nog een paar keer met Sandra naar de bios gegaan!
Ik heb ook besloten om nog een maand te blijven zoals jullie al opgevallen was! hhahaah Het enige wat jammer is dat ik afscheid heb moeten nemen van mijn residentie in Port d'' Italie wat ik echt heel leuk vond daar.

De vrijdag dat mijn vader en mijn zusje zouden komen was ik een beetje zenuwachtig hahah.
Ik moest nog naar school en moest ook nog mijn tas ophalen van de residentie, dus ik belde mijn vader op waar hij was nog hij is in 1 keer naar het hostel gereden haha maar op het moment dat ik belde zat hij met de onderkant van zijn auto vast in de parkeergarage! Dus ik ging mijn tas maar halen en regelrecht naar '' Anvers'' een metrostop vlakbij het hotel! Druk dat het was DRUK! En sta ik daar met mijn backpack haha en kortemouwen in de vrieskou maar op dat moment had ik het echt warm !
Ik was bij Anvers en zag de rode jas van mijn vader en Kim haar hippe schoenen hahah ( staan je goed hoor kim:D)
Nou na een grote berehug hebben we mijn tas naar het hotel gebracht! En zijn we richting mijn school gegaan om nog een maand erbij te plakken! We hebben gezellig ergens een biertje gedronken vlakbij de Opera. Vervolgens zijn we naar de Notre Dam gegaan en zijn we erin gegaan. De Notre Dam vind ik geweldig, elke detail wat de kerk heeft er zit een verhaal in elke stukje.
Vlakbij de Notre Dam een biertje gedronken en natuurlijk praat ik frans:P! We zijn richting Centre Pompidou gelopen en zijn er naar binnengegaan, ik heb laten zien waar ik meestal zit als ik klaar ben met school hahah. Daarna richting Forum les Halles dat is het grootste ondergrondse winkelcentrum in Parijs! Daar vlakbij hebben we pasta op er lekker Jammie:D
Op naar het hotel daar hebben we nog even tv gekeken en voor de rest van de avond hebben de de lift gehoord:P:P

Volgende dag ontbeten en zijn we richting de Sacre Coeur gelopen, het was heerlijk weer dat we bijna de hele dag in het zonnetje wilden blijven zitten! Maar we zijn naar boven gegaan en wat heb je daar een verbluffend uitzicht! Een rondje Monmarte gelopen waar alle schilders staan met schilderijen van 400 euro zijn we maar weer naar beneden gegaan. Toen kwam de Eiffeltoren aan het beurt, ik heb ze naar Trocadero gebracht waar je een verbluffend mooi uitzicht heb van de Eiffel Toren. Daarna hebben we in het park een patatje gegeten en zijn we naar de Eiffel Toren toegelopen en dan merk je hoe groot het pas echt is! We wilde naar boven maar het was zo druk dat we het maar niet gedaan hebben, inplaats daarvan hebben we een rondvaart gemaakt over de Seine een hop-on, hop-off boot hahaha het was erg leuk. Het ging richting Musee d' Orsay, De Louvre, Notre Dam en nog wat plekken. Wij gingen er bij de Louvre uit en hebben een kijkje genomen in de Louvre ! Allemachtig wat een groot museum, het is een museum en er zit ook een heel groot winkelcentrum bij! We hebben de Mona Lisa bekeken, wat ik persoonlijk iets groter had verwacht het schilderij. Maar als je het museum goed wilt bekijken had je daar dagen rondlopen!;D

Vervolgens zijn we naar de Arc the Triomph gegaan en de Champs Elysees, waar een herdenking plaatsvond. Daarna zijn we naar het hotel gegaan en even uitgerust, ik moest ook nog steeds een hostel zoeken dus kwam goed uit! Naderhad zijn we ergens gaan eten in een gezellig restaurant had de ober de gangen van het menu heel anders in zijn hoofd! Eerst het hoofdgerecht toen was hij vergeten dat we ook nog een voorgerecht hadden dus die kregen we daarna en eigelijk hadden we ook nog een nagerecht maar dat werd gewoon een koffie! hahaha
Volgende dag ontbeten en hebben ze mijn aar het hostel gebracht en zo was kwam er een einde aan een SUPER gezellig weekend:D

Ik zit nu in een hostel vlakbij Bastille maar 15 min van mijn school. Ik heb het gevoel van Australie weer helemaal in mijn hoofd hahah leuk mensen. Heb wat mensen uit Quebec ( Canada) ontmoet en spreken ook frans aha erg gezellig alleen het hostel heeft ook zijn rare regels haha:P
Ik zat met een vrouw in een kamer maar 1 kamer heeft maar 1 sleutel dus als die sleutel in de kamer ligt moet je kloppen, maar ik moest wat pakken dus ik kloppen maar niemand deed open ik naar de receptie en iemand liep mee en deed de deur open. Komt die vrouw uit de WC stappen en zei: Sorry but i was on the toilet.'' Okay sorry geen probleem en ik dacht dat ze uit NL kwam of Duitsland zo klonk ze en vroeg waar ze vandaan kwam en ze zei:'' Yeah i'm not gonna say because i have a special nationalite.' Ik dacht ook dan:P hahaha Dus ik zei: Je m'appele Yvonne et toi? Nou komt het mooiste ze zei:' It doesnt matter what my name is!' En nu dacht ik echt jij ben een fucking weirdo hhaha ze zei dat ze ging slapen en ging slapen met aar kleding aan en ik wilde het licht uitdoen en dat deed ik en begon ze van:' No no no i don''t like that turn it one now!' Okay Take it easy dacht ik. Dus ik ging maar naar buiten die volgende dag moest ik toch verwisselen van kamer dus ik had alles al klaar staan om naar een andere kamer te brengen hahaha Toen ik terugkwam om te slapen had ze haar ogen open ik wist niet of ze sliep maar het zag er freaky uit! Ik ging maar slapen in de hoop dat ik de volgende dag nog wakker werd.:P

Nou hahah gelukkig ik typ dit nog haha:P Volgende dag school een een nieuwe leraar Valerie TOP lerares! Heel vriendelijk en legt het goed uit! Maar omdat het maandag is komen er altijd nieuwe mensen en nu kwamen er veel nieuwe mensen bij in onze klas! Waaronder een Italiaanse en een vrouw uit Peru! En als haar gevraagd werd wat ze deed voor werk kwam haar hele verleden er ook gelijk aan 1 keer leuk maar niet de hele dag ik ben hier niet gekomen om jou verleden te horen! Maar het gaat goed in de klas laatste weekend ben ik met Sandra wezen bowlen en een paar mensen van school erg gezellig! Sandra is echt een gezellige leuk meid. Hier in Parijs is het zo dat je niet hoeft te reserveren voor het bowlen dus dat moet je maar wachten tot je nummer omgeroepen wordt hahaha! Maar ze zijn wel open van 14:00 uur t'/m 05:00 uur hahah En ik ben ook nog naar de mediatheek gegaan en een franse film gekeken!

Ook heb ik een treinticket geboekt om naar huis te gaan voor een weekend, voor mijn vader zijn verjaardag en om zo ook mee te kunnen lopen met TDS voor de Oxfam Novib Trailwalk! Deze keer moeten we 30 km lopen hahaha!

Maar wat ik wel leuk vind dat je weet hoe alles te werk gaat hier! Met de metro, het gedrag van mensen, wat normaal is en zo! Ik praat nog geen vloeiend frans, maar ik ben trots op mezelf dat ik al meer weet dat dat ik hier kwam! Ik vind de grammatica moeilijk, en als je goed frans wil praten moet je erg goed je werkwoorden weten! Maar het gaat goed, ik heb nog steeds niets gehoord van Vacansoleil, ik heb ze gemaild hoe dat zit met een camping en ze mailden terug dat wanneer er een camping reageerd ze mij zouden mailen!

Maar ja sorry dat het zo lang duurde voor dit verhaal maar nu zijn er ook leuke foto's, en ik weet niet wie er meer fotoruimte heeft gegeven maar onwijs bedankt daarvoor!

Dagg allemaal tot de volgende keer.

Kus Yvonne XXXX:D

  • 08 Maart 2010 - 21:32

    Maaike:

    Bonjour Yvon!
    Heerlijk verhaal!
    Klinkt allemaal erg leuk en het is een goede beslissing dat je nog een maand bent gebleven!
    Nog veel plezier en tot snel!! Xjes

  • 11 Maart 2010 - 20:27

    Kim:

    Heeeeeei
    Echt weer een heel leuk verhaal ook hele leuke fotos en morgen kom jij gezellig voor een weekend naar huis:P
    Xxx(L)

  • 13 Maart 2010 - 15:39

    Trudy:

    Hoi Avonturier

    Als eerst FRANS ken mij nog steeds niet hahhah.
    Aan je verhaal en fotos te zien heb je het weer gesellie naar je zin.
    Het is een stad van de liefde,en hoe zit dat bij jou HAHHAHAHAHHAHAHAH.
    Je heb glijk dat je wat langer blijf.
    Meid volg je dromen dan kom alles wel goed.
    En op dit moment zit je gesellie in ROTJEKNORR.
    FOLLOW YOUR DREAMS GIRL.

    AU-REVOIR
    XXX

  • 15 Maart 2010 - 08:26

    Anita:

    Hoi Yvon , heb je een leuk weekend achter de rug thuis en nog gefeliciteerd met je vader. We hebben weer genoten van je reisverslag en dat je weer vanalles mee maakt . Denise en Danny hebben het huis naast jullie gekocht spannend hoor. Als het goed is krijgen ze rond 6 mei de sleutel. Geniet nog van de laatste weken en we zien je snel.

    XXX uit overschie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 71416

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: