Working on a new adventure! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu Working on a new adventure! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

Working on a new adventure!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

21 December 2009 | Nederland, Rotterdam

Hallotjes allemaal!:D


Dat is even een tijdje geleden he!
Het is niet meer elke week en reisverslag maar daar zal snel verandering inkomen!
Ik vond het heel spannend weer en nieuwe verslag te plaatsen:D

Na thuisgekomen te zijn heb ik het 1 week druk gehad en heb ik veel mensen gezien helaas nog niet iedereen!

Na die ene week ben ik bij een drukkerij aan de slag gegaan waar ik pakjes moest inpakken voor het goede doel Oxfam Novib! Na 1 maand zou ik weer weggaan maar omdat er leuke collega's werkte en het toch een baan was heb ik gevraagd of ik als oproepkracht aan de slag kon! Nou dat kon en tot op heden werk ik daar nog steeds!

Naast me werk was ik steeds bezig met zoeken naar nieuwe uitdagingen!
Zo ga ik ook volgend jaar in het weekend van 5&6 juni 100 km lopen met me werk in een team van 4 mensen! En dit om het goede doel Oxfam Novib te steunen maar ook zie ik het als een uitdaging voor mezelf!
Ik was heel druk, ik wilde van alles doen thuis, op me werk kwam ik alweer met andere ideeen terwijl ik het eerste idee niet eens af had!

En zo ging het maar door, nee ik wil gitaar leren spelen, nee didgeridoo leren spelen, dat fotoalbum maken, ik wil reizen en zo ging het maar door!

Totdat mijn vader en oom op vakantie gingen naar Spanje op de motor! Na een geweldige trip die 2 weken duurde kwamen ze thuis en had mijn oom tegen mijn vader gezegd of het niks voor mij zou zijn om een taal te leren!

Ik gelijk alle informatie verzameld en uiteindelijk kwam ikop een site uit waar je ook een taal in het land zelf kunt leren! Nou vind ik frans helemaal SUPER:D!
Na 1 dag te hebben nagedacht heb ik een besluit genomen!

Ik vertrek op 31 januari 2010 met de Thalys naar Paris 'de stad van de liefde' en ga ik daar voor 1 maand wonen en het belangrijkste frans leren, nou weet ik zelf al dat ik frans niet kan leren in 1 maand maar ik hoop wel de basiskennis onder de knie te hebben! Ik ga weer naar school voor 1 maand, de school zit midden in het centrum in de buurt De Eiffeltoren, het Louvre, de Arc de
Triomphe, het Centre Pompidou en de Sacre Coeur!!:D
Ik ga dan 5 dagen naar school en heb 4 uur per dag les met 14 studenten max!

Daarnaast worden er ook nog programma's georganiseerd excursies etc!
Je kon kiezen of je bij een gastgezin verbleef of appartement of residentie! Ik heb gekozen voor residentie hoewel dat 30 min van de school ligt is er een uitstekende metro verbinding!


Als ik klaar ben met mijn studie wil ik heel graag van de zomer op een camping werken ergens in Frankrijk, ik heb al gesoliciteerd bij Vacansoleil en heb me opgegeven als Allrounder of Animator! En dan zou het helemaal SUPER zijn als Sjoerd ook meegaat want die heeft ook gesoliciteerd!

Ik heb alweer veel nieuwe plannen en heb de afgelopen tijd ook niet stil gezeten! Ik heb Chris en Shawn opgezocht in Groningen wat BRILJANT was en Sjoerd in Steenwijk waar de maatjes weer samen kwamen!
En ook hebben Sjoerd en ik Jakob opgezocht in Utrecht waar we wel trek hadden in een lekker biertje!
Richard is ook naar Rotterdam gekomen en het was heel tof om hem ook weer te zien!
Met Chris en Shawn en Nick heb ik ook nog gemeet in Amsterdam toen we naar een concert gingen van de relaxte band Fat Freddy's drop in Paradiso!

Ik vind het SUPER dat ik nog steeds contact heb met de mensen uit Australie! En straks in Frankrijk ga ik ook weer oude backpackers ontmoeten! ELke dag denk ik nog aan Australie! En soms valt er nog wel eens een traan!

Mensen jullie horen van mij!
Ik wil ieder van jullie een toffe kerst wensen en een Knallend 2010!Met veel geluk, liefde, gezondheid en onwijs veel reisplezier:P ja en ik moet er ook aangeloven geen oud en nieuwe in de wereldstad SYDNEY!

En ja het is nog steeds Ullepoepie!XXX

  • 21 December 2009 - 20:24

    Kim:

    Super dat je frans gaat leren:d

  • 21 December 2009 - 21:23

    Jacques Avis:

    Alló Yvon!

    Incroyable! Un voyage de nouveau.

    Es un expédition spectaculair e captivant. Seulement cinq semaine es très vite, mais un décision formidable! Je sui un ami a distance sous peu.

    Suivre Yvon aventureux...mmmmm...

    Bon chance e un baiser!

    Continuation a prochaine épitre.

    Bon Noël e un colossal année!

    Jacques Avis


  • 21 December 2009 - 21:56

    Pia Schuurman:

    Nou meid wens je veel plezier met je nieuwe avontuur.Geniet er maar van gr Ma.

  • 21 December 2009 - 22:42

    Trudy:

    BONJOUR

    COMMENT CA,VA

    PARLEZ VOUS FRANCAIS YVON

    ZO NU WEER IN HET NEDERLANDS HOOR.
    JA JE BLIJF EEN AVONTURIER HE.
    IK HEB JE NIET VOOR NIKS AL DIE TIJD ZO GENOEMD.
    ALS IK LEES EN HOOR VAN JE IS HET BEST WEL EENS MOEILIJK WAT JE ALLEMAAL WIL.
    MEID LEKKER GENIETEN VAN ALLES,GA JE UITDAGING AAN.MAAR VOORDAT JE NU WEER VERTREK MOET JE ECHT KOMEN ETEN HOOR,WANT DADELIJK BEN JE WEER WEG.
    VEEL PLEZIER MET JE NIEUWE UITDAGING.

    IK ZIE JE.

    XXX AU REVOIR

  • 22 December 2009 - 10:08

    Sjoerd:

    Madame Schuurman!

    Chapeau! Manjefiek et Briljant.. Zo klinkt wel aardig frans toch. :D
    Wat kicken dat je naar France gaat.. Vive La France, zoals me moeder altijd uit de auto schreeuwt als we frankrijk inreden. Jij gaat gewoon een f..... maand in Parijs wonen en studeren. Hoe kicken.. Natuurlijk mag jij me alle mooie spots laten zien, want ik kom naar je toe hoor ;)..

    Geniet van alle voorbereidingen, want zoals we hebben ervaren zijn die vaak net zo leuk als het meemaken..
    Hele dikke kus en succes.

    Sjoerd.

  • 22 December 2009 - 15:26

    De Duucster:

    Yvon, leuk om te lezen!!
    Je bent dus weer lekker actief, goed om te horen!
    Wij bellen dus binnekort weer!! Alvast fijne kerst en tot snel!
    ciaociaoxx

  • 25 December 2009 - 14:35

    Tedje:

    Hey UP,
    Als je voor het goede doel werkt, hoe kan je dan al je nieuwe reizen betalen? Wel weer leuk verslag en heel goed idee om een taal te leren. Vergeet je ook niet je rijbewijs A
    Tot snel, enne taaitaai!
    tedje

  • 26 December 2009 - 13:06

    Janet:

    Bonjour Yvonne,
    Leuk om weer een nieuw avontuur aan te gaan.
    Ik hoop dat je in 1 maand veel van de taal en cultuur in je op kan nemen.
    En voor een werelds en spetterend oud en nieuw gaan wij in H.I.A zorgen.
    groetjes

  • 28 December 2009 - 18:55

    Bassie:

    Hey Ullepoepie,

    Eindelijk even tijd om mijn email te checken en te reageren op je verhaal.

    Waar haal je toch iedere keer de creativiteit vandaan! Nu weer een taal leren en 'en passant' nog even Paris onveilig maken. De onrust en nieuwsgierigheid zitten duidelijk in je genen en dat is maar goed ook, want nu heb je er de tijd en gelegenheid voor! Hoop wel dat ik Adriaan zo ver krijg om even een weekendje Paris te doen (uiteraard zijn we wel een beetje van de luxe en verwende variant, dus zorg wel dat er een goed hotel in de buurt zit of doe even onderzoek. Is gelijk een leuke praktijkoefening ;-).

    Ik zie uit naar het volgende verhaal!

    Kus van Bassie


  • 17 Januari 2010 - 20:58

    Ellis:

    Lieve Yvonne, veel plezier met je volgende avontuur en geniet!!!!

    au revoir!!!

  • 21 Januari 2010 - 15:23

    Pia Schuurman:

    Hoi Yvon
    Je bent alweer 5 maanden thuis nu ga je alweer voor 1 maand weg is niet zolang als 1 jaar.
    Wil je een goede reis wensen en veel plezier daar in Parijs.Dikke kus xxxxxxx gr pia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 71419

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: