Een andere uitdaging is begonnen en hoe ! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu Een andere uitdaging is begonnen en hoe ! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

Een andere uitdaging is begonnen en hoe !

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

08 Februari 2010 | Frankrijk, Parijs

Bonjour mes amis!

Je arrive Paris et 31 of janvier 2010!
Je habite et a residenti ou Boulevard Kellerman! J'ai une double chambre avec un douche et une toilette pour moi!
Je prenais le trang a Rotterdam Centraal les Pays- Bays. Je venais 14:00 heure.

hahah okay ik ga weer verder in het nederlands, maar ja ik kwam aan bij de resedentie en ging inchecken en dat ging in het frans hahah! Ik kreeg mijn kamer toegewezen en ging naar de 2e verdieping waar ik werd verrast met een 2 persoonskamer en ik had een 1 persoonskamer geboekt er lag ook een koffer op het andere bed en er hing allemaal kleding in de kast dus ik ging naar beneden en vroeg aan de man achter de receptie hoe het zat!
Hij vertelde mij dat hij met mij op die kamer sliep en ik dacht 'nee dat kan niet gaan gebeuren hoor' Ik vertelde dat ik een andere kamer wilde omdat ik daarvoor had betaald maar gelukkig na 5 minuten zei hij dat het een grapje was hahah okay dan!
Die dag heb ik ook een meisje ontmoet die ook dezelfde dag aangekomen was Amanda heet ze en ze komt uit Braziel. Ze voelde zich niet op haar gemak en had 2 uur lang achter elkaar gehuild in haar kamer omdat ze ver van huis was en het niet allemaal lukte toen ze op het airport stond, ik vertelde dat het allemaal goed kwam en het haar maand was dat ze het in Frankrijk zou gaan maken.
Ik ben daarna met de metro naar het centrum gegaan opzoek naar de school wat midden in de stad ligt, het metrosysteem in echt goed geregeld overal staat aangegeven waar je naartoe moet enzo! En als je de metro uitstap doe je er zeker nog 5 minuten over om bij de uitgang van de metro te komen en langs die weg vind je dan mensen die muziek maken en dat is echt te gek:D Weer in de open air gekomen te zijn stapte ik zo voor mijn school uit SUPER toch! Omdat ze school gesloten was ben ik verder gaan lopen en weer rustig mijn weg gemaakt richting school.
Ik had afgesproken met Amanda om nar de Eiffel toren toe te gaan dus wij naar de Eiffel toren en wat een fantastisch uitzicht zeg heel de toren verlicht en naderhand kwam er ook nog een lichtshow wat SUPER was:D! Ook hebben we nog een heerlijk crepes op hmmm jammie!
Naderhand naar huis gegaan en lekker in mijn bed gestapt op naar de witte lakenstraat:P

1 fervrier

Vroeg opgestaan en bij het ontbijt beland wat er goed verzorgd uitzag, cornflakes, croissants, baguette, ham/kaas en koffie en thee! Op naar school ik was zenuwachtig maar toen ik het gebouw in liep had ik al gelijk contact met een meisje zij begon ook met de cursus! We kwamen binnen en gingen zitten bij elkaar aan de tafel samen met een ander meisje er was meteen een klik. 1 meisje komt uit Zweden en heet Linnea en het andere meisje komt uit Australie ( Melbourne) en heet Nikki! We moesten toen een toets doen om te bepalen in watvoor niveau we zitten een modeling en schriftelijke test. Na 2 uur gingen we nog 2 uur naar de klas waar het allemaal begon. Zitten in de klas en toen kwam de lerares binnen en natuurlijk werd alles in het frans uitgelegd ik begon er wat van. Je moest jezelf voorstellen en naderhand begon ze vragen te stellen watvoor eten je lekker vond en wat er veel gegeten word in Nederland hahah! Nou ik vertelde dus dat wij nederlander 5 dagen in de week aardappels eten met niks daarbij ze stonden perplex maar ik kwam gewoon niet uit mijn woorden en ook dat ik al een keer met school naar Parijs was geweest voor wijn te proeven maar de lerares dachten dat we speciaal hierna toegekomen waren voor het drinken:P:D Ze zei :' Ja joh dat kan allemaal in Nederland daar blowen ze toch al, drinken ze etc.' :P Nou na die middag zijn we met een groepje wat gaan drinken een leuk groepje hebben we. Ook is er nog een Engelse meid genaamd Amy en een meisje uit Australie ook Melbourne haar naam is Vy.

2 fevrier

Nu echt naar school we zitten in een groep van 7 personen en sommige mensen zijn echt goed in frans we moesten aanwijzen waar we vandaan kwamen en wat we hier doen. Maar als ik iets wil zeggen weet ik het wel in nederlands maar de zinnen in het frans bouw je anders op dus zit ik de hele tijd met mijn mond vol tanden en echt ik snapte er geen pepernoot van vreselijk. Ook Vy heeft het maar ik dacht dit is de eerste dag en met een taal die je niet begrijp is het nogal moeilijk!
Ik heb vanaf 9 uur t/m 13 uur les en dan ben ik vrij die avond zouden we ergens eten met ze allen wat erg gezellig was. Ik ben liever weg van mijn residentie omdat het er nogal saai is, er is geen tv lounge het is er koud en dat soort dingen maar voor de rest is het een goeie kamer en de koffer is ook weg dus heb het rijk voor mij alleen!

3 fevrier

Nou het begint weer ik snap er nog steeds niks van die franse rattelen aan 1 stuk door en soms hoor ik een woord dat ik ken en word ik blij omdat ik dan weet waar het overgaat WHOEHOE:D
De oefeningen die we doen zijn bijvoorbeeld naar een frans lied luisteren en dan helemaal oncijferen en kijken voor de werkwoorden want die zijn nogal er moeilijk in het frans! en zeggen wannerje jarig ben en of je een zusje heb en hoe je ouders heten etc.
Daarna ben ik in de studeerruimte gaan zitten en mijn zo probeer ik mijn frans ook nog bij te spijkeren! Die avond ben ik vroeg naar huis gegaan en gebruik gemaakt van mijn waterkoker en noodels gemaakt hahah en ook nog frans geleerd!

4 fevrier

School again nou vandaag ben ik een level naar beneden gegaan omdat ik echt niks van snapte maar het maak mij niet uit ik ga liever een level naar beneden dan dat ik er niks van snap het is best vermoeiend om de hele tijd naar een taal te luisteren die je bijna niet begrijpt ook al ga ik niet zo laat naar bed toch voel ik dat ik moe ben onder de les maar we gaan door!
Vandaag ben ik met Amy uiteten gegaan en hebben we voor weinig geld heel veel op hahah en het was sushi oh het was heerlijk! Amy woonde bij een familie thuis ze vond het maar niks het is jammer want zij gaat morgen weg! En ik ging altijd met haar dingen doen na schooltijd en zal haar missen, ik heb een leuke avond met haar gehad rond een uur of 10 ging ik richting home.

5 fevrier

OHHHHHH ik ben zo excited today want vandaag komen Chris, Shawn en Erwin from Groningen HOE VET! Ik moest eerst nog naar school wat tot mijn verbazing beter ging. Ik was klaar en heb afscheid gekomen van Amy maar ze komt over 2 weken een weekend langs dus dat word lachen! De hele middag in school gezeten en rond 17 uur naar huis! En toen werd er gebeld door Chris WHOEHOE:D ik heb afsproken met hun om 20:00 uur bij Place de Clichy vlakbij de Sacre Coeur! Het was super om hun weer te zien een paar biertjes gekocht en zo zijn we naar Clara gegaan die we ook hebben ontmoet in Cairns want dit was een kleine reunie hahah! Heerlijk om CLara ook weer te zien. We zouden naar een paar vrienden gaan van haar die vlakbij de Notre Dam woont in een GEWELDIG huisje okay ze moet er wel watvoor betalen maar toch wat wil je bij de Notre Dam! Het was klein maar fijn na een paar leuke drank spelletjes en al half dronken te zijn gingen we naar een pub waar een biertje iets van 8, 50 euro kost te bizar hahaah! maar wat een avond we gingen naar huis lopen wat een uurtje duurde ik mocht bij hun in het hotel slapen! Rond 6 uur lagen we lekker te slapen. What a night en met een mix van nederland en engels gepraat te hebben was het toch super gezellig!

6 fevrier rond 12:00 uur ging de wekker weer Shawn en Erwin hadden banguette gehaald die hebben we lekker gegeten maar de hadden er ook 1 gekocht over de foto zo waren ze net echt fransmannen ahhaha:P Dus op elke foto staat een stukje van het stokbrood haha we zijn naar de Sacre Coeur gegaan Arc de Triomph en de Eiffel toren. Na een geslaagde dag gingen we lekker aan de cocktails die echt super goedkoop waren 5 euro per stuk ! We hebben nog wat bieries gekocht en zijn naar de kamer gegaan maar Lena die ook zou komen moest er ook al ongeveer zijn en het was te mooi om waar te zijn een kamer naast ons daar zat zij! Een hele stevig knuffel was het hoor wat was het heerlijk om haar weer te zien zo was the Stairs crew weer compleet Clara kwam ook nog naderhand! Lekker gedronken en we zijn ook even wezen dansen. Eindstand 08:00 am waren we thuis en ging om 12:00 uur weer de wekker hahaha want de guys moesten uitchecken. Nog een lekker baguette gegeten en zo was het afscheid nabij afscheid genomen van Lena ik vond het wel moeilijk hoor. De boys waren weg en Lena ook ik voelde me weer een beetje eenzaam! Ik weet dat het niet voor lang is maar toch, ik heb de boys een hele grote knuffeld gegeven en Lena ook en ben zo naar huis gegaan heb de was gedaan en frans geleerd!

8 fevrier

Vandaag was ik met Vy alleen in de klas wat helemaal top was ik praatte meer en meer en dat gaf me power haha! Ik vind het nog wel eng en begrijp er nog niet helemaal wat van als ze wat zeggen maar ik was zo trots op mezelf dat ik voor het eerst een frans gesprek aan het voeren was met een meisje oke niet perfect maar ik dacht he ik kan het wel :D hahaha Ik heb vandaag ook de hele dag in de studie ruimte gezeten en met een ander meisje gestudeerd ! Ik voel me soms wel eenzaam hoor dan denk ik na school okay wat ga ik doen? Maar ik wil bijv. niet alleen naar de eifel toren of de Louvre ik wil dat met iemand doen. Maar na dat franse gesprek heb ik de moed weer gevonden en weet ik dat ik het kan!
Er zulen nog dagen komen die je beter had gewenst maar het begin is er!
Ik ga nu zoveel mogelijk doen, deze avond heb ik ook hardgelopen wat heerlijk was! Morgen weer naar school en deze week ga ik met een meisje naar de bioscoop waar ik veel zin in heb!

So people ik ga weer eens stoppen leuk om weer zolang niet geschreven te hebben en nu weer een verhaal te mogen plaatsen ahaah!
Soms is het ook raar ik praat best veel engels haha en nu ook het frans erbij dat ik echt moet nadenken wat de woorden in het nederlands waren en soms haal ik 3 talen door elkaar haha. Is that good? hahaha


Kijk uit naar jullie reacties!

Au revoir et a semaine!

Xxxxxxxxxx Ullepoepie

  • 08 Februari 2010 - 22:23

    Jip:

    eerste en bonsoir,

    Cool man dat je nu weer in frankrijk zit...zijn de mensen die je noemt Frans of Nederlands? Kan je je dus wel al een beetje verstaanbaar maken dat scheelt:D
    x

  • 08 Februari 2010 - 22:26

    Yvonne Schuurman:

    Nee de mensen zijn nederlands ahhaha en dan maak ik een mix van engels en nederlands en ook sommige woorden frans ahha ! xx

  • 09 Februari 2010 - 08:50

    Sjoerd:

    Bonjour Mademoiselle!

    Ca Va, Ca va bien et je adore le foto's.. zo wel weer genoeg frans voor mij haha... dat laat ik maar aan jou over ;)..
    Wat top om weer lekker rond te hangen op het oude vertrouwde waarbenjij.nu, maar nu totaal anders. Dichter bij huis, maar hoe vet. Super hoe jij je een weg baant door de mooiste stad van France... Ik ben trots op je hoe je het er weer vanaf brengt.. En boeiend inderdaad een niveau naar beneden.. Als je maar met meer Franse kennis terug komt dan je heen ging. Weet zeker dat je dat lukt.. Super om de foto's te zien met al die chapy's :p..
    Yvonne je straalt op de foto's en dat geeft me een goed gevoel. Weer een mooie uitdaging..
    Schat geniet lekker door en we zien elkaar met Jakob op 22 en 23 frevier ;).

    Hele dikke kus, hou je taai en blijf lekker door genieten.
    Sjoerd.

  • 09 Februari 2010 - 22:17

    Jakob:

    Hey Yvon
    gaaf zeg
    Sjoerd en ik zien je over 2 weken na CARNAVAL.
    ciao
    Jake the snake

  • 09 Februari 2010 - 22:53

    Michelle:

    Hee!

    Ik weet dat je me helemaal niet kent, maar ik kwam via via op je site terecht en had even een paar vraagjes (als ik die mag stellen natuurlijk), jij bent deze cursus ook gaan doen via Studietravel enzo? Ik wil dat deze zomer ook graag gaan doen, dus ik probeer info bij elkaar te krijgen!

    Maar ik wilde dus vragen hoe je ervaring hier mee is en of je veel Frans leert en ook daadwerkelijk goed leert spreken :P Mag ik misschien weten op welk niveau je nu zit?

    Groetjes,

    Michelle

    P.S. Sorry van alle vragen, maar ik ben heel nieuwsgierig en zou 't leuk vinden als je me kan helpen (A)

  • 10 Februari 2010 - 10:28

    Anita:

    Hoi Hoi, het gaat weer super met je zoals altijd ,jij weet de weg altijd wel te vinden en lekker zelfstandig.
    Leuke foto's weer en geniet ervan.
    Dikke kus uit Overschie

  • 11 Februari 2010 - 15:10

    `pia Schuurman:

    Hoi Yvon hoe kan jij je nu eenzaam voelen hhihhih zo te lezen heb je altijd wel mensen om je heen.Le Groep ik dacht dat Fransen jongens waren,maar dast ids Chris met zijn vrienden.Leuke fotos die met de Eifeltoren is leuk met jouw.Ga nog lekker genieten hoor je bonjeur Yvon Pia.

  • 11 Februari 2010 - 19:58

    Trudy:

    HOI AVONTURIER

    DAAR ZIJN WE WEER VAN WEGGEWEEST.

    JIJ PRAAT ZE TOCH WEL ONDER DE TAFEL MET AL DAT GERATELD.
    LEUK DAT JE DE TRAP GANG WEER HEB ONTMOET.
    JA HET IS EEN GEZELLIGE STAD EN EEN MOOIE STAD.
    IK WEET HET.
    NOU ALS JE TERUG BEN KAN JE WEL EFFE MET MOON BABBELEN HOOR DIE HOUDT WEL VAN EEN WOORDJE FRANS.

    NOU NOG VEEL PLEZIER.
    ENNE JAMMER DAT FRANS MIJ NIET KEN HOOR.

    IK ZEG GEWOONWEG IN HET NEDERLANDS
    DE BALLEN DOEIIIIIIIIIII BYEEEEEE
    XXXDOEIIIIIIIIIIII

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 555
Totaal aantal bezoekers 71421

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: