Nederlands bezoek in Australie - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu Nederlands bezoek in Australie - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

Nederlands bezoek in Australie

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

15 Juli 2009 | Australië, Byron Bay

Nederlands bezoek in Australie

G'day mates!

Ja dit verhaal is best wel een speciale week voor mij want na 9 maanden tijd ga ik mijn ouders en mijn zussie Kim weer zien!

Het verhaal gaat verder op 6 juli!

6 juli

5 juli was ik nog met 2 meiden naar de nightmarkets geweest in Darwin wat echt SUPER leuk en gezellig was!
Die avond heb ik afscheid genomen van Darwin, ik heb mijn spullen van het hostel meegenomen richting de airport shuttle en ben daar gaan zitten en kijken hoe ik van al mijn kleine spulletjes afkom. Ik ben daar gaan zitten en toen werd ik moe , ik had de shuttle van 02:45 geboekt en ben voor de deur inslaap gevallen ahhaah! Eindelijk was het dan zover ik werd naar Darwin Airport gebracht en ben ik daar mijn backpack opnieuw in gaan pakken! Wat is dat klein airport zeg, ik zat op een bankje een appel te eten totdat ik een sms kreeg van Jetstar dat mijn vliegtuig pas om 13:30 uur zou gaan vliegen ipv 08:05 uur. Ik naar de informatie balie van Jetstar en gevraagd of het waar was of ik vertraging had van 5 uur. Het was waar en ik was pissig maar toen zei de mevrouw iets waardoor ik het nog gezelliger vond op het airport ze zei: ' But miss Schuurman you can have a nice chillout on the airport!" Een nice chillout zei ik! Denk je dat ik voor mijn lol hier op dat saaie airport zit! Nou iedereen zou wel een voucher van $ 10 krijgen. Ik ben gaan zitten en in slaapgevallen en wakker geworden rond 07:00 uur ik dacht even kijken of hij misschien wel gaat mijn vlucht, nou mijn vlucht ging nog niet maar kon wel mijn bagage inchecken en ik heb ook mijn tent mee ingecheckt. Tijdens het inchecken raakte ik in contact met een man en gezellig een praatje meegemaakt en uiteindelijk kreeg ik ook een plek naast hem! Ik ging door de douane en ben ergens gaan zitten en proberen te gaan slapen dat lukte 3 minuten totdat er 150 soldaten kwamen die ook moesten wachten op hun vlucht. De vetrektijd kwam steeds dichterbij rond 14:00 uur vlogen we pas de lucht in richting Sydney.
Afscheid genomen van Darwin waar ik nog wel een keer terugkom, gezellig met Craig zitten praten en voordat de stewardes bij ons kwam was ik al in slaap gevallen, ik heb 5 uur geslapen en toen ik in Sydney aankwam heb ik mijn tassen gepakt en ben ik opzoek gegaan naar een hostel! Craig bood mij een slaapplek bij hem aan en zijn vriendin! Nou ik heb het aanbod aangenomen en zijn vervolgens met de taxi richting Newtown gegaan! We zijn bij de Thai gaan eten en toen nog met zijn vriendin een drankje gedronken!

7 juli

Vroeg naar het treinstation van Newtown gegaan en ben ik richting Travellers Contact Point gegaan met mijn backpacks wat echt niet lekker liep! Daar aangekomen heb ik mijn mail gecheckt en de voucher uitgeprint voor het hotel!
Ik liep richting het Ibis Hotel op Pitt Street lekker midden in de stad. Kwam ik daar aan was er nog geen kamer vrij maar ik hadmijn spullen nog! Die man achter de receptie zei tegen mij:'' You can hire a locker for $7 for 24 hours'. Nou het moet toch niet gekker worden hier zeg! Een paar minuten later zat ik te denken wat ik zou doen maar op dat zelfde punt zei iemand van de receptie dat er een kamer vrij was! TOPPIE dacht ik, spullen daar neergezet en ben naar buiten gegaan en rondgelopen wat dingen geregeld! Tsjalling was ook in Sydney dus daar heb ik wat meegedronken en ben ik mee naar het oude hostel gegaan en daar zitten kletsen!
Rond 18:00 uur liepen we richting Centraal Station en is Tsjalling naar het hostel weer gegaan en ik nam de trein naar het airport wat maar 3 haltes van het centrum verwijderd is!
Kwam daar 1 uur te vroeg en ben maar gaan wandelen op het arrival bord zag ik Hong Kong- Sydney geland om 20:00 uur! Ik wachten en wachten en ja hoor daar zag ik mijn vader met het gefluit wat ik gaf zag hij mij staan en daar zag ik mijn moeder en mijn zussie huilend naar mij toe! Na 9 maanden zie ik ze dan weer, een dikke knuffel gegeven aan iedereen en snel van het airport af gegaan! Naar Piit Street gegaan wat midden in de stad ligt met de taxi daarheen gegaan en lekker naar het hotel gegaan!
We hadden wel te vertellen maar toch na een lange reis van Amsterdam naar Hong Kong en toen naar Sydney waren ze best wel moe dus we zijn gaan slapen!

8 juli

Wakker worden in de grote stad Sydney zijn we naar het ontbijt gegaan waar ik mijn ogen uitkeek er was bacon, worstjes, ei, museli en nog veel meer lekkere dingen! We hebben gekeken waar we de camper op moesten halen nou dat was in Milpera ergens 40 km uit Sydney we een taxi genomen daarheen en daar kwamen we bij de Keacamper service! Komen we daar met onze tassen aan mijn backpack en 2 koffers van mij zussie en mijn moeder! En mijn pa had ook een tas, mijn backpack woog 19,8 kg zonder tent maar ik heb hem meegenomen en nu weeg mijn backpack 23, 5 kg hahha! De vrouw van de camper heeft alles uitgelegd hoe het werkt in de camper en vervolgens moesten we de tassen erin zetten nou mijn backpack paste niet door de deur hahah! En daar gingen we met de camper op naar een supermarkt hahaha en nu komt het leukste Koos rijd met de camper naar de weg en wilde op de rechterbaan rijden haahha maar hier moet je links rijden. Dus dat betekent dat ik nog een paar dagen naast hem moet zitten:P:D!
Op naar een camping in de regen dat was wel jammer hoor dat het regende! Op de GPS hebben we aangegeven om naar een camping te gaan nou 23 km buiten Sydney, ik betaald voor 2 dagen maar we hadden al snel een bijnaam voor de camping wij noemde het de ' Tokie camping ' haahh Sjoerd en Jakob het was nog erger dan ons caravanpark haaha:P Die avond heb ik mijn ouders en zussie meegenomen naar de Woolworths om ' goedkoop ' boodschappen te doen! Wat longnecks van VB gehaald en ja ik heb ze ook aan een box met Goone aangesmeerd ahahah en Pia vind het nog lekker ook nou en ik vond het al lekker:P:D

9 juli

Lekker geslapen in de camper voor de eerste nacht! Vandaag gaan we naar Sydney maar we moesten eerst naar Chester Hill Station om vanaf daar naar Sydney te gaan met de trein. Na een rit van 1.5 uur in de regen omdat ik de verkeerde weg inging, hebben we uiteindelijk wel het station gevonden en vervolgens heb ik een dagticket gekocht! 1 uur in de trein zag ik Sydney centrum al in aantocht komen, toen we bij Circulair Quay uitstapte hebben we eerst een koffie gedronken en vervolgens hebben we de ferry naar Manly genomen! Zo konden ze genieten van de Harbour bridge, het Opera House en de schitterende stad! Bij Manly kwamen alle herrinneringen weer naar boven toen ik daar ook was met Sjoerd, Richard, Jakob en Stefan ook het strand waar we gelegen hebben hahahah TOP!:D Ik heb ze ook meatpie gegevn jammie!:D Onderweg op de ferry zagen we ook nog dolfijnen. Teruggekomen bij Sydney zijn we naar het Opera House gegaan en richting de tuinen gelopen! We hebben de avond afgesloten met een lekker diner in the Rocks dat is het oudste gedeelte van Sydney. En lekker de trein terug naar de Tokie Camping want er waren wat mensen die last hadden van een jetlag:P

10 juli

Uit Sydney en op naar the Blue Mountains naar Katoomba dat ligt in de Blue Mountains. We gingen steeds hoger de bergen in en voelde de druk aan ons oren! Eemaal daar aangekomen hebben we een camping opgezocht en zijn we dezelfde wandeling gaan maken die ik met de jumbo ook gemaakt had! We zijn ook met het treintje naar boven gegaan waar Pia in haar broek voor scheet hahah:P Na een heerlijke wandeling en gelukkig droog weer waren we boven aangekomen en had ik bijna weer een muts gekocht, we h/ebben daar lekker een bakkie koffie gehad van Kim. Terug naar de camping zijn we spaghetti gaan maken en hebben we s ' avonds gekaart en ook nog een paar afleveringen van Voetbal vrouwen gekeken!:P

11 juli

Rustig aan zijn we vertrokken en gingen we richting de Hunter Valley waar ik zelf ook nog nooit ben geweest! Ook nog opzoek naar een supermarkt maar helaas niet kunnen vinden! Dus dan maar 2 brooden gehaald bij de Shell. Omgeven door schitterende bergen en bomen zijn we aangekomen bij de Lower Hunter Valley. We zijn naar een wijnboer gegaan en hebben aardig wat geproefd en ook maar 2 lekker flessen wijn gekocht. We hebben een mooie camping gevonden in de Valley en Kim erop afgestuurd om in haar beste engels een plaats te krijgen! Ahahah ik moet zeggen ze doet het goed Kim zei: '' Do you have any space availible for a campervan?' Maar als de mensen dan iets sneller wat terug zeggen weet ze niet meer wat ze zeggen! hahahaha We hebben de camper neergezet en hebben de stoeltjes in de zon neergezet met een lekker biertje en een wijntje oh ja en voor Kim niet te vergeten een overheerlijek jus orange:P:D Zaten we te genieten in het zonnetje. DIe avond lekker Thai's gegeten en nog een paar afleveringen bekeken avn Voetbal vrouwen :P

12 juli

Vandaag gaan we richting de Waterfall Way, dat is een geweldig omgeving met natuur, watervallen en bergen! We hebben lekker gereden om naar Urella te komen aat ligt 40 km voor Armidale! We zijn bij een parkeerplaats gestopt en hebben Pia, ik en Kim een wandeling gemaakt die aangegeven stond op de parkeerplaats! Na ruim 2 uur gewandeld te hebben kwamen we weer terug en zijn we verder gehobbeld:P:D ja dat doen Kim en ik wel zeg als je achter zit in de camper stuiter je lekker in het rond:P! Maar Sjoerd de tv hangt er nog aan, nog wel :P
We zijn naar een camping gegaan waar we Kim wer vooruit gestuurd hebben, nou en dat duurde en duurde maar ja dan heb je ook wel wat want dan komt Kim lachtend naar ons toe om te laten zien dat maar wel even mooi is gelukt! Die avond hebben een film gekeken en weer lekker gaan slapen!

13 juli

Vandaag starten we de Waterfall Way en gaan we naar 1 van de hoogste watervallen in Australe die wel 260 meter hoog is! Wollombi Falls heet de waterval, we hebben daar een hele mooie wandeling gemaakt die ongeveer 2, 5 uur duurde:D
We zijn verder gereden is de ongeloofelijk mooie natuur, ook al werden Kim en ik door en door misselijk achterin:P:D We kwamen aan in Dorrigo Nationaal Park en zijn we doorheen gereden! De haarspeltbochten waren perfect haaha met de camper en dan heb je ook nog de watervallen die je naast je ziet vallen! Omdat het heerlijk weer was wilde we snel naar een camping uiteindelijk zijn we uitgekomen in het leuke stadje Coffs Harbour en ja ook op een camping die ' Holland Down Under ' heet hahah allemaal Hollandse souvenirs haha klompen delfsblauwe beeldjes haha! We zijn daar lekker gaan staan en hebben we de camper neergezet en vervolgens een lekker biertje erbij gepakt muziekje erbij!

14 juli

Vroeg wakker om naar de Coffs Harbour Jetty te gaan hebben we gezellig gelopen! Hier ben ik ook doorheen gereden met de surftour in het begin van mijn reis met Sjoerd, Richard en Jakob ook toen hebben we een foto gemaakt van de ' Big Banana'hahah en nu ben ik er ook in geweest haha het is zo grappig en leuk om weer te zien waar je al een keer geweest ben! Vandaag gaan we naar Byron Bay daar blijven we een paar dagen! Toen ik het dorpje weer zag vond ik het meteen weer leuk, we wilde vlakbij het lighthouse gaan kamperen alleen dat was al helemaal vol! Jammer voor ons maar we gingen toen naar een andere camping wat te ver was van Byron Bay zelf! Dus heb ik maar 1 nacht geboekt en morgen gaan we naar een andere camping wat 2 km van Byron Bay afligt! Lekker spulletjes kopen en de lighthouse walk doen ahah! Hopelijk niet in de regen!

In het volgende bericht zijn we in Queensland en ook in het warmere gedeelte van Australie hahah:P Echt super leuk dat ze hier zijn!

Toppie voor de berichten mensen!:D

Groetjes Yven:P:D

P.S. Sjoerd een top filmpje van je thuiskomst:D

  • 15 Juli 2009 - 11:01

    Ellis:

    Kijk kijk de hele familie down under......
    zo te zien hebben jullie het prima naar jullie zin!!! Geniet er van enne...Saartje! op naar de andere 50 jaar!

    groetjes
    Ellis

  • 15 Juli 2009 - 11:35

    Annabel.:

    Zoooooooo leuk!
    Ging laatst Finding Nemo kijken en herken de harbour bride ;)
    Looks like u guys are having fun, GENIETTT ERVAN!!
    X

  • 15 Juli 2009 - 11:44

    Marian:

    Hoi luitjes daar,leuke foto's zeg.
    En erg leuk dat jullie elkaar weer zien na zoveel maanden,maareee pia niet zo lang wegblijven als yvon he hahaha
    Groetjes Marian

  • 15 Juli 2009 - 12:05

    Marion:

    Hee,

    Leuk dat the family bijelkaar is !!!
    Veel plezier

    Groetjes,

    Marion

  • 15 Juli 2009 - 12:25

    Anita:

    Hoi allemaal wat genieten juliie weer en wat een geweldig verhaal.
    Ik vond het super om jullie even aan de telefoon te hebben.
    We zijn inderdaad gisteravond even met Lenie op pad geweest en ze heeft mooie deuren uitgezocht.
    Alles is inmiddels uitgebroken en het tussen muurtje is geplaatst.Het schuurtje zou donderdag komen begreep ik van Lenie.
    En saartje geniet zaterdag van je 50ste verjaardag en heel veel liefs van ons uit Overschie.
    Als je terug bent heb ik nog een week vakantie en dan gaan we samen wat leuks doen.

    xxxxxxxxxx Anita


  • 15 Juli 2009 - 14:51

    J.I.P.:

    lees iik het..vergeet ik te reageren..anders was ik eerste:P

  • 15 Juli 2009 - 17:35

    Sjoerd:

    Wat een leuke foto's heb je verhaal nog niet gelezen, maar dat ga ik zo zeker doen als ik thuis ben. Nu met Steffie en Hylke hun visums geregeld... Zo jaloers dat ik niet meer mag... Maar goed.
    Geniet van alles en ik kom terug op je verhaal

    Dikke kus,
    Sjoerd

  • 15 Juli 2009 - 17:35

    Margriet:

    Heeyy Yvonne!

    Leuk verhaal weer.. klinkt erg bekend.. veel heb ik ook gedaan!
    Ben ondertussen al weer 3 weken thuis en als ik jou verhalen en foto´s zie wil ik meteen weer teruggggggg!

    Veel plezier nog!
    XXX Margriet

  • 15 Juli 2009 - 19:19

    Andrea:

    hee meissie sorry sorry sorry dat ik alweer zooo lang ni heb gereageerd maar ja ik denk nog wel aaan je meis en vind je verhalen geweldig! maar wat super dat je ouders er zijn!!! nog een paar maanden meis en dat zit er alweer op of kom je ni terug haha! nou geniet er nog van een hele dikke x liefs andrea

  • 16 Juli 2009 - 10:59

    Nel Castelijns:

    Hallo Yvon,
    Zeker wel heel erg leuk dat Kim en je ouders er zijn.
    Volgende week kunnen jullie de verjaardag van je moeder vieren. Wil je haar alvast van mij feliciteren?
    Ik ben er van overtuigd dat jullie je wel zullen vermaken.
    Nog heel veel plezier.

    Groetjes,
    Nel

  • 16 Juli 2009 - 18:13

    Sjoerd:

    Ja zoals beloofd ben ik daar weer. Wat een heerlijk verhaal heb je geschreven... Ik wordt zo jaloers, dat jij daar gewoon mag zijn met je ouders en zusje. Helemaal top... Haha ik heb al tegen Stef en Hylke gezegd dat ik heel graag met hun mee terug ga. Wel klote als je met hen visums aanvraagt en dat ik weet dat ik niet meer mag aanvragen :( Maar goed..

    Gewoon in Byron Bay, ik pleeg een moord om daar te zijn en je gaat alleen maar mooier. Vergeet ze Noosa Np niet te laten zien he.. met die koala enzo... Ik hoop dat Josephine nog op het programma staat...

    Ik kijk uit naar Oostkust part 2 (voor jou dan).. Als je Oostkust part 1 met mij maar nooit vergeet.

    Dikke kus en veel liefs.
    Groetjes aan iedereen.
    Sjoerd.

  • 16 Juli 2009 - 18:18

    Hoi Avonturier:

    Dat is nog eens wat he.
    Je zit zelf aan de andere kant van de wereld.
    Komen ze gesellie bij je
    op vakantie,ja jammer dat er geen plekje meer was in de koffer,ik had graag mee gewild.JA WIE NIET.Ja laat ze maar wat zien van het land (ook bungiejump) hhhaaa.
    Nou meid geniet lekker van mekaar.
    En maak er een leuke Sarah dag van met je MA.
    We wachten met smacht op je volgende verhaal en je fotos natuurlijk.
    Dikke knuff voor jullie allen.

    Doeiiiiiiiiii Avonturier

    xxxxxjes


  • 16 Juli 2009 - 18:21

    Trudy:

    Foutje

    Doeiiiiii Avonturier

  • 17 Juli 2009 - 22:02

    Ed En Wil:

    Hoi Yvonne,

    Wat een weerzien hé na zo'n lange tijd. Dan mag er rustig een traantje gelaten worden, ja toch!

    Jullie zijn alweer lekker actief bezig geweest en hebben dan ook lekker veel gezien.

    Het blijft toch nog steeds leuk om met je mee te lezen en vooral de foto's maken het dan extra leuk. Gelijk zien waar je dan geweest ben.

    Vandaag is de dag toch wel heel bijzonder. Je ma wordt tenslotte maar één keer 50. Wie had durven dromen dat dat uitgerekend in Australië gevierd gaat worden. Van ons de felicitaties voor Pia en voor jullie en een fijne dag toegewenst.

    Maak er nog een leuke vakantie van en zeker blijven genieten hoor!!!


    Liefs Ed – Wil – Birgit en Larissa.

  • 18 Juli 2009 - 15:37

    Richard:

    Hey Yvon,

    Hoe gaaf dat jij nu met je fam in Ozzie zit. Hele gave foto's en natuurlijk ook erg herkenbaar.
    Jammer dat de verbinding een beetje slecht was, maar echt super je weer aan de lijn te hebben gehad. Mijn kampweek was helemaal top.
    Nou Sjaak, geniet van elk moment daar! Voor je het weet zit je net als Sjoerd en mij weer thuis.

    Groeten Knetsch

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 71551

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: