Hoe is het leven onderwater? SUPER - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu Hoe is het leven onderwater? SUPER - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

Hoe is het leven onderwater? SUPER

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

13 Augustus 2009 | Australië, Sydney


HALLLLLLLOOOO allemaal! Ja ik leef nog wel hoor, jullie zullen we denken dat is lang geleden hahah ja dat is ook zo! Ik had het een beetje druk met visjes kijken en nog even van de zon genieten!

Ik heb een leuke samenvatting gemaakt voor jullie, hopelijk vinden jullie het leuk dan :D!

Het is een tijdje terug
het begint rond 27 juli! ENJOY!:D


Na een leuke ontmoeting met Jakob zijn richting Mission Beach gereden, onderweg zag Koos een bord met Paronella Park staan, Jakob had ons aangeraden om daar ook heen te gaan! We omkeren en zijn we naar dat park gegaan, eerst dacht ik :'' Okay leuk een park met tuinen!" Maar toen we daar naar binnen gingen was het echt super, we zijn met een tour meegegaan en die heeft ons zo leuke tour gegeven! Na die tour zijn we zelf nog even rondgaan lopen!
We zijn ook met een nachttour meegegaan! Jose een Spaanse man wilde iets maken voor mensen waar ze konden uitrusten en plezier konden maken! Naast de weg wat vroeger de Bruce Highway was lag een onwijs mooie waterval, Daar omheen heeft Jose van alles omheen gebouwd zijn huis, een lower refreshment room waar je bruiloften kon geven! waar ook 2 tennisbanen lagen, de tunnel of love heeft hij gebouwd alles heeft hij zelf gemaakt zonder machines! Hij had naast de waterval allemaal tafels en bankjes gebouwd zodat je gezellig kon picknick! Wij hebben dat die volgend ochtend gedaan, we konden die vorige dag relax op de camping staan die gratis was.
Volgende dag zijn we lekker bij de waterval gaan ontbijten heb ik lekker broodjes gemaakt met ei JAMMIE!:D
Doorgereden naast Mission Beach waar we een een camping gevonden hebben ja en dat lag heerlijk bij de zee! Pia en ik hebben lekker een duik genomen in de zee en het was heerlijk! Ik heb ook een Skydive geboekt voor Kimmie ahhaha ze schijt hem ahhah:P
Een lekker biertje in de avond en spaghetti gegeten.
Rustig aan gedaan die ochtend hebben we Kim en Pia afgezet bij het strand en zijn Koos en ik naar de supermarkt gegaan waar we lekker inkopen hebben gedaan en een koffie hebben gedronken. Kim en Pia opgehaald en zijn we naar de Millaa Millaa Falls gegaan we heben gezwommen, het was best koud maar toch onder de waterval gestaan!
Het begon een beetje te regenen wat best jammer was, want we wilde naar the Mossman Gorge maar dat hebben we maar niet gedaan wat dat is toch mooier om met droog weer te zien! Toen zijn we maar naar Port Douglas gegaan en op een Big 4 camping gaan staan, wijntje gedronken! Koos, ik en Kimmie zijn naar het stadje gegaan om weer naar de supermarkt te gaan ahahahh:P Daar heb ik getrakteerd op een biertje en een cola voor Kimmie!

Die dag daarna zijn we ook naar het stadje gegaan om daar nog even rond te lopen, wat leuke souvenirs te kopen en ik heb nog wat kleding gekocht hahaha. Ik en Koos wilde nog gaan snorkelen maar het was best vrij prijzig dus we gingen gewoon kijken of we het later nog wilde doen en zo niet dan niet! Van Port Douglas zijn we richting Cairns gereden onderweg zijn we langs een paar dorpjes gereden om te kijken of daar een camping was HELAAS was het allemaal volgeboekt omdat het hoogseizoen was! Kim en Pia hebben we bij Palm Cove afgezet omdat we vandaag lekker op het strand wilde liggen! Maar omdat we nog geen camping hadden zijn Koos en ik naar een camping gaan zoeken! Na 2 uur zoeken in totaal en heen en weer gereden hadden we uiteindelijk een camping gevonden, jammer genoeg vlakbij Cairns! We hebben een leuk strandje opgezocht en hebben we daar lekker gegeten. Op naar de camping!

Die volgende dag zijn we naar het strande gegaan bij Ellis Beach daar hebben we gelegen en gezwommen, uiteindelijk zijn we er achter gekomen dat het een homostrand was! Dus wij zaten op de parkeerplaats een overheerlijke omelet te eten die ik gemaakt had:p en er kwamen steeds auto''s aanrijden maar die gingen ook gelijk weer weg omdat wij daar zaten! Heel komisch:D Na een lekker middagje bruin geworden te zijn maakte we onze weg naar een andere camping wat 7km van Cairns aflag! Voor 2 nachten geboekt. Rustig aan gedaan, gegeten en een boompje gedaan! Er kwam een Duitse man naar ons toe en hebben we een praatje meegemaakt en het bleek dat hij had gesnorkeld had die dag maar het water heet ruig was en dat er niet veel te zien was! Toch maar blij dat we het niet gedaan hadden! Voor Kim hebben we een zalfje gekocht voor de muggenbijten hhaha die bleef maar jeuken!

Op naar Cairns, toen ik daar aankwam kwamen alle herrinneringen weer naar boven, ik heb naar mijn oude hostel gelopen en daar kwam ik weer! Corona Backers, loop ik de trap naar boven zie ik de receptie achter de bali stond ook een meid die ik in november ook gezien had! En ze herkende mijn ook nog hele leuke begroeting, ik heb '' The Stairs'' laten zien aan mijn zusje en mijn moeder hahahah! En gingen wee koffie drinken het cafetje naast het hostel! Een heerlijk tiramisu taart wat mijn vader zooooo lekker vond:P ik denk als je daar nu weer aan denk dat je nog misselijk word he pap hahaha!
We gingen ook naast Cairns omdat Kim haar Skydive had, alleen toen we daar kwamen bleek dat het waarschijnlijk niet door ging omdat het geen goed weer was! Nou de lucht was echt mooi maar het ging niet door wat ik echt heel jammer vond! Ik had het heel graag aan haar willen geven. Ik had al de hele tijd in gedachten op te gaan duiken en toen ben ik met Koos naar de Prodive shop gelopen en heb ik mijn duikcursus geboekt! Die woensdag zou ik daarmee gaan beginnen, een heel boekwerk kreeg ik mee :D:P
Ik heb mijn ouder en mijn zusje getrakteerd op een lunch bij de griek!

Die avond hebben we onze spullen ingepakt want het zit er bijna op voor mijn ouders en mijn zusje om weer terug te vliegen naar het kikkerlandje! De hele camper opgeruimd en alleeeeee het eten neem ik mee! Echt ik lijk wel een ezel, een hele doos met blikjes cola omdat ik dacht dat we dat nog wel opzouden maken hahaha nou zit ik met 18 colablikjes hahah!
De camper ingeleverd en vaarwel gezegd tegen onze trouwevriend die ons toch overal naartoe heeft gebracht!
Met de taxi naar het hotel en daar moesten we wachten tot de kamer klaar was! Zijn we naar de waterkant gelopen en zijn we op een bankje gaan relaxen, het ging een beetje regenen dus op naar het hotel waar een koffie met een overheerlijke cheescake hebben gegeten! Al mijn spullen had ik al bij het hostel ingeleverd dus daar waren we vanaf!:P:D
Heeeel veel boompjes gedaan en die middag zijn we naar Cairns city gegaan! Het duurde even maar daar zag ik de lagoon weer en de Eslanade weer alle restaurants. We zijn naar een didgeridoo shop gelopen en heb ik even geoefend wat ik echt super leuk vond, Kim en Pia gingen naar de Night Markets souvenirs kopen. Koos en ik zijn ergens gaan zitten en een biertje gedronken, Kim en Pia kwamen er ook bijen besloten ook iets te gaan eten! Pia en ik hebben een massage gehad bij de Night Markets hahah!
Even later uitgekomen bij skatepark en hebben we echt mega stunts gezien!

Volgende dag een super ontbijt gehad in het hotel en toen was het tijd om naar het airport te gaan! Mijn ouders en zusje hebben ingecheckt en daar hebben we afscheid genomen van elkaar! Gelukkig duurt het nu niet lang meer voordat ik ze weer ziet. Een traantje gelaten en daar verdwenen ze achter de schermen.Van Sydney naar Cairns hebben we afgelegd en heb genoten dat ik aan mijn ouders en mijn zusje kon laten zien wat ik allemaal heb meegemaakt!
Ik heb een airport shuttle gepakt naar Cairns ben bij de Mac gaan zitten en gaan internetten. Rond 11 uur naar het hostel gelopen en ben ik op de trap gaan zitten gelijk contact gemaakt met Tim die uit NZ komt TOP gast en nog wat mensen!

Toen was het een beetje afwachten tot ik mijn duikcursus ging doen ben met Tim een paar keer koffie gaan drinken en ik heb ook een super leuk zaakje gevonden waar ik opzoek ging naar een didgeridoo! Deze vrouw stelde mijn zo gerust en op mijn gemak dat ik daar ben gaan spelen alles stap voor stap! En daar was een didgeridoo waarop ik goed kon spelen! Deze vrouw zei:'' Ik ben niet de best speler maar wel de beste lerares.'' Ze vertelde je kan de duurste didgeridoo kopen als je wilt maar als je er niet op kan spelen gaan het niet werken! Wat ik wel mooi vond wat ze zei:'' No Worries every didgeridoo has a owner let the didgeridoo come to you!''
En daar was mijn didgeridoo geweldig:D hij was niet geschilderd wat ik graag wilde! Ik had ook uitgelegd dat ik een duikcursus ging doen maar ze gaf mij zoveel mogelijkheden wat het makkelijk maakte! Ik heb nu een didgeridoo gekocht en zei laat mijn didgeridoo gratis schilderen wat ik TE GEK vind:D Ik kan geluidjes maken hahaha en dat worden we nog veel meer! Ik laat mijn didgeridoo daar staan totdat ik terug kom van het duiken!

Het duiken staat op het programma 08:35 uur werd ik opgehaald en gingen we naar het trainingscentre! De eerst 4 uur hebben we in het klaslokaal gezeten en kennisgemaakt vervolgens gingen we het zwembad in alle materialen zoeken wat bij je past! Een wetsuit een BCD een duikbril, weightbells en de airtank! ahahh Alles werd uitgelegt hoe het allemaal werkte, zijn het zwembad in gegaan en moesten we onze regulator indoen hahaha ik weet niet hoe het heet in Nederland maar dat ding waardoor je kan ademen onderwater, weet wel dat het heeeeel belangrijk is:P
Maar toen ik onderwater was kon ik niet normaal ademen en kwam steeds boven omdat het leek dat ik zowat stikte! Na een paar keer ging het beter maar toen we oefeningen moesten toen raakte ik toch een beetje in paniek en moet je nagaan het was nog maar in het zwembad! Wij werden het Dreamteam genoemd hahaha echt leuk man!
Wilde eerst stoppen omdat je de eerst dag nog je geld zou terug krijgen! Maar ik dacht je gaat dit doen, ik heb de raarste dingen gedaan bungjeejumpen, skydive. En dan gaat dit je ook lukken, de eerste 2 dagen gingen het steeds beter die volgende dag zouden we naar het reef gaan! En toen ging ik denken maar als ik nou in paniek raakt op 18 meter diepte dan kan je niet zomaar naar boven. Naar een goed gesprek met iemand heb ik besloten om het gaan proberen hahah en daar gingen we naar de boot en het reef wat 3 uur duurde! De eerste duik ging van start, zorgen dat alles aanstaat, controleren een buddycheck doen met je buddy! Gingen het water in en een touw bracht ons naar een diepte van 10 meter onderweg moesten we ook klaren anders gaan je oren onwijs pijn doen! Daar zat ik dan met een goede ademhaling op de bodem van de zee wat oefeningen te doen!

Na 2 duiken waren we bekaf die avond lekker 9 uur naar bed! Dag 2 gingen we naar 18 meter ook wat oefeningen gedaan .bijv als je zonder lucht komt te zitten en je buddy is niet in de buurt hoe je dan toch nog levend naar bovenkomt! hahaha Na 4 trainingsduiken die gister en vandaag plaats vonden waren we officeel Open Water Diver! En dat lucht echt op de stress heb je niet meer nu konden we pleziersduiken maken en vissen kijken! We kregen briefings met coordinaten die je onderwater moet gebruiken, Onderwater hebben we een kompas, computer waar je ziet hoe diep je zit en hoeveel lucht je nog heb! Onze eerst duik was GEWELDIG:D We gingen door de Gates to paridise en dat was zeker waar we zagen schildpadden, Nemo, haaien en nog veel meer! Met de coordinaten kwamen we weer bij de boot uit! Ook stond en een nachtduik op het programma wat echt SUPER,GEWELDIG was hahaha:D wel zenuwachtig we zagen haaien en een 3 a 4 meter schilpad! En die volgende dag hebben we ook nog 3 duiken gemaakt! En op naar Cairns weer we hadden zo''n leuke groep, het eten was TOP! Ik ben zooo blij dat ik het gedaan heb, het is zo''n andere wereld daar beneden, je wordt zo rustig daar beneden dat je al je zorgen vergeet. Nou je moet natuurlijk wel je lucht in de gaten houden :P!

Na een KNALLER van een afsluiting van mijn reis is Australie word het tijd dat ik weer naar Sydney ga en daar nog een paar dagen vertoefd! Over een paar dagen ga ik daarheen!

Mijn tijd hier in Australie zit en bijna op! En dan zit ik in Sydney nog wat dingen regelen en afscheid ga nemen van de GEWELDIGE stad waar het hele avontuur begon aan de andere kant van de wereld, ik vier mijn 20ste verjaardag hier, het kan toch niet beter!

Jullie zien snel weer een verhaal van mij hahaha :D:D:

Groeten Ullepoepie :P:P:D

  • 13 Augustus 2009 - 07:14

    Annabel.:

    ZO leuk!
    Dus nu kan je overal in het open water duiken?
    En wat zijn je plannen voor je verjaardag? In ieder geval heel veel plezier! Moet bijzonder zijn om het helemaal daar te vieren ;)
    XX

  • 13 Augustus 2009 - 11:38

    Sjoerd:

    Lieve schat!

    Wat een heerlijk verhaal heb je gemaakt. En wat een foto´s... Super dat je het allemaal toch hebt gedaan, ondanks je angst voor 18 meter!

    Men o men... ook jou laatste dagen zijn geteld! Het is toch niet normaal hoe snel alles is gegaan. Ik heb je nog geprobeerd te bellen, maar je was weer ergens op de Bahama´s zei je secretaresse ;). Lieve Yvonne een hele fijne verjaardag, ontzettend veel plezier in de tofste stad van de wereld en take care in Azië!

    Dikke smakkerd!
    Your old travelmate
    Sjouwerd!

  • 13 Augustus 2009 - 18:51

    Trudy:

    Hoi Avonturier.

    In onze tijd ben je nog niet jarig.Maar wel de tijd waar je nu zit.
    Dus LANG ZAL ZE LEVEN
    LANG ZAL ZE LEVEN

    HIEPER DE PIEP HOERA
    HIEPER DE PIEP HOERA

    Yvon Gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren.

    Je verhaal was weer Super.En dat je gedoken heb,dat lijk me echt gaaf om te doen,Echt meid je ben zoveel ervaring rijker geworden in 1 jaar.Ja dat geloof ik best wel dat je een beetje nerveus was.Ik zou echt gaan hieperen.Maar als je weer terug ben dan kan je zeker wel aardig met die didgeridoo overweg.
    Je Ma en Kimmie waren hier bij mij,dus ik heb de verhalen gehoord over jullie reis.Lekker genieten van je laatste weken van je reis.
    Nou een fijne verjaardag nog in Ozzie.
    Felicitatie van Moon en de gr van hem.

    Byeeeeeeeeeeeeee Avonturier xxxxjes uit Rotjeknorr




  • 13 Augustus 2009 - 23:04

    Maroëlla:

    Happy bday Omaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
    Niet te geloven tijd de tijd van gek doen moet nu over zijn en serieus worden net als mij....
    Muwhahahahaha not!!!

    Weer een leuk verhaal en kan niet wachten tot je terug komt...

    Dikke kuss

  • 14 Augustus 2009 - 07:59

    Jip:

    yeaahh ziet er weer leuk uit allemaal:D
    ennuhh je bent het waarschijnlijk al een tijdje maar gefeliciteerd;)

    xx

  • 14 Augustus 2009 - 10:57

    Nel Castelijns:

    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
    Wat een mooie foto's van je duiken.
    Heb je ook maar weer "even" gedaan.
    Wat een ervaringen heb jij het laatste jaar toch gehad. Maar het is bijna tijd om weer terug te komen. Het zal in het begin wel weer wennen zijn.
    Nu nog heel veel prezier in de resterende tijd ver van huis.
    Groetjes, Nel

  • 14 Augustus 2009 - 13:52

    Ed En Wil :

    Hoi Yvonne,

    Ik heb geprobeerd je te bellen. Helaas niet gelukt. Ik zal wel iets fout doen. Dan maar via deze weg. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Ook namens de rest van the Young Ones.
    Je verhaal is weer super!!! En geweldig zo'n ervaring "duiken" Nog een paar daagjes en dan ga je Australië weer verlaten en op naar nog een nieuw avontuur. Wij wensen je nog heel veel plezier met alles wat je nu nog gaat doen en zien je over 40 dagen weer heerlijk thuis. Veel liefs XXXX Ed, Wil en de meiden

  • 15 Augustus 2009 - 13:55

    Adriaan:

    Zo Ullepoepie, toch doorgezet en je rust weer gevonden onder water, mooi he?

    En weer terug op je trappie in je oude hostel, ben je nog bij je ouwe tentje geweest waar je je bietenbroodjes maakte?

    En nu weer terug in Sydney waar je bent begonnen, de jaar wisseling hebt gevierd, waar je met je ouders heen bent geweest,waar je je verjaardag zult vieren en waar je uiteindelijk weer jouw landje zult verlaten.

    Nou kijk nog eens goed om je heen en neem het allemaal nog even goed in je op en dan "take of" naar je volgende bestemming.

    Veel plezier voor de laatste maand en ik zie je op de 20e!

    20 grote kussen van mij

    Adriaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 71518

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: