Darwin is bereikt! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu Darwin is bereikt! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

Darwin is bereikt!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

30 Juni 2009 | Australië, Darwin

Eyyy mensen van het goede leven!::P

Ja het duurde even maar hier komt weer een verhaal, ik had nooit gedacht dat ik het zolang vol zou houden met schrijven! hahaha
Nou dit is mijn laatste verhaal van de westcoast en het was SUPER!
Ga er voor zitten mensen:D

het is een beetje lang verhaal maar hoop dat jullie het leuk vinden



19 juni

Vroeg opgestaan en de spullen gepakt en zo zijn we vertrokken van Sandfire roadhouse!
Naar Broome zou het nog 360 km zijn ongeveer en echt dit was het saaiste stuk ever! We kwamen rond 13:00 uur aan in Broome en ik vond het meteen een leuk stadje! Naar het visitors centre gegaan en gekeken voor een hostel! Ergens in the middle of nowhere zat het hostel hahaha nou ja ergens in een straatje! Daar aangekomen te zijn hebben we ingecheckt, ik heb de linnen op het bed gegooid en ben naar buiten gegaan het hostel onderzocht in het begin vond ik het een beetje op het hostel lijken in Perth! Wat oudere mensen lekker aan de pooltafel, ging in de hangmat liggen en binnen no time had ik een gesprek met wat mensen! Antti ging naar Cable Beach wat 1 van de mooiste stranden schijnt te zijn van Australie en ook de zonsondergangen zijn spectaculair! Hij ging daar heen maar ik wilde in het hostel blijven. Ik heb daar een leuke meid leren kennen uit Duitsland haar naam is Petra! Nou jongens en meiden ik heb mijn freaky mate gevonden hahah we zijn allebei even gek ahaa en we konden het heel goed met elkaar vinden, zij heeft ook een reisdagboekje en ik ook ik plak daar allemaal dingen in van mijn trip bijna elk visite kaartje of een bloem en nog meer dingen!
En zij had en ook 1 nou iedereen vond dat helemaal leuk dat wij dat deden en zo begon Jack ook met een reisdagboek!
Die avond ben ik met Jack, Rod en Stuart naar de kebabshop gelopen en heb ik een heerlijke kebab op! En echt het is een supergave shop helaas kon ik geen foto's maken omdat alles kunst was!
Daarna terug gegaan naar het hostel en hebben we van de pooltafel gebruik gemaakt! Die avond gingen we uit eerst naar de Oasis waar je voor $2,50 een biertje kon krijgen! En vervolgens zijn we naar de bungalow gegaan daar was ik met Petra, Rod, Chris en Jack
Rod is een hele toffe gast en komt uit Melbourne en is 35 jaar hij is 5 maanden aan het toeren met Stuart, Stuart is 39 jaar is en hij komt ook uit Melbourne! Maar ik heb nog nooit zulke toffe gasten meegemaakt die op zo'n leeftijd in een hostel gaan slapen! Daarom was Rod onze vader en ik, Petra, Jack en Chris waren zijn kinderen hahahah echt lekker gek ahah! En die avond hebben Petra en ik hebben de hele avond gek gedaan haha We werden de Freaky mates genoemd haha ! Ik was met Rod aan het praten en zei dat hij lekker hier moest blijven joh:P maar helaas ging dat niet maar toen vroeg hij aan mij of ik meeging met hem en Stuart naar Cape Leveque dat is 200km van Broome eerst twijfelde ik maar toen dacht ik weet je wat Big Deal dat is ook iets wat je met backpacken heb je plan kan tot de laatste minuut nog wijzigen aahah! Nou ik ga dus met hun mee voor 2 dagen naar Cape Leveque!
Teruggegaan naar het hostel gaf Rod zijn horloge aan mij en had hij een alarm gezet om 08:00 uur zodat ik wakker werd!

20 juni

Voor 08:00 uur werd ik wakker en heb mijn tent en slaapzak uit de auto gehaald en mijn spullen gepakt en verteld tegen Antti dat ik wegging voor 2 dagen! Heb ook gevraagd of hij dat goed vond anders moest ik alle spullen uit de auto halen!
09:30 uur heb ik de spullen in zijn 4WD gegooid en zijn we bij een tent gaan ontbijten! Vervolgens zijn we naar de Coles gegaan om eten te kopen nou echt wat die mannen wel allemaal niet kochten haha! Kaas, groente, fruit, bier wijn! Ik kon mijn ogen niet geloven hahaha! En toen gingen we echt naar boven, Rod heeft een 4WD gekocht en heeft 5 maanden de tijd om te reizen in Australie en gaat daarna naar Zuid- Amerika. Stuart heeft een motor gekocht en reis nu de hele tijd met de motor! Alle baggage gaat op de auto en op het dak, de eerst paar kilometers was nog gewoon asfalt maar naar 30 km kwam een heeeeele lange gravel road! Stuart op zijn motor ervoor en Rod en ik erachter. Stuart moest bijna de hele tijd staan om zo makkelijker over de weg te komen hun 2 houden contacten via een walkietalkie echt super handig Als Rod een auto ziet verteld hij dat aan Stuart etc etc! Rod en Stuart zijn van Melbourne gekomen met een jeep en een motor en nu hierna gaan ze de Gibb River Road doen die dwars door the Kimberly loopt! Nou die weg van 200km daar hebben we 4 uur over gedaan! Toen we daar aankwamen bij One Arm Point was er niemand in de community en ook geen camping ground! Uiteindelijk hebben we wel een campingground gevonden en hebben we daar de tenten neergezet! Iedereen een eigen tent geweldig hahaha echt ik wist niet wat er van die auto afkwam een partytent stoelen tafel etc! Nou gingen we een lekker biertje drinken en heeft Rod een heerlijk Edam kaas in stukjes gesneden! Lekker gekletst en elkaar beter leren kennen! Stuart ging eten maken en dat was heerlijk we hebben dat onder de sterren opgegeten! Ze hebben we laten zien waar de Southern Cross is en hoe je die kan vinden we hebben het over satalieten gehad haha en met een lekker wijntje naast onze zij!

21 juni

Zwetend werd ik wakker omdat het zooooo heet was in mijn tent. Werd wakker en ben ik een beetje rond gaan lopen, we keken uit over de zee en in de middag werd het eb en dat was schitterend om te zien!
Toen gingen we pannekoeken eten als ontbijt en hebben ze besloten dat in de bijnaam Bitch krijg ahahhaha:"P:D
Rod is de ashole ( klootzak) en Stuart is Dickhead haahha! Allerdrie zaten we elkaar te treiteren haha ik zei steeds iets over dat hun oudere waren en zo haah! Echt het leek wel of ik met mijn pa en oom aan het reizen was zo leuk en gezellig was het kaarten in de avond en zo! :D Die dag hebben we ook een wandeling gemaakt en hebben we in de middag een sandwich gegeten en heb ik met Rod een spelletje gedaan ' Square ' heet dat echt een super leuk spelletje! Vervolgens hebben we nog een wandeling gemaakt en zijn we naar de zee gelopen en dat was GEWELDIG! Als het eb is leven er nog zoveel diertjes onder de stenen enzo en het was mooi om te zien! Na 1 uur gelopen te hebben zijn we naar de tent gaan en was het weer Beer o'clock hahah genote van de
zondergang na 1 uur kwam er weer een kaas tevoorschijn en hebben we weer onder de sterren gezetten! Echt ik dacht bij mezelf wat is dit leven toch geweldig! Spaghetti Bolonaise gegeten en omdat ik verloren had met het spelletje moest ik afwassen!:D
Nou echt wat een SUPER 2 dagen zeg! Ik vond het echt gezellig met hun we hebben gelachen, ik heb een bijnaam gekregen:P, elkaar beter leren kennen! Ik had dit nooit willen missen!

22 juni

Rustig ontbeten en aangezien ze daar geen wc hadden heb ik voor het eerst in deze trip een schep gebruikt om mijn behoeft te verbergen :P Sorry voor de mensen die nu met een snack zitten hahah:P
Spullen gepakt en zo zijn we weer teruggegaan naar Broome! Onder de douch gegaan en ben ik met Rod en Stuart naar de kebabshop gegaan hahaah! En vervolgens heeft ben ik met Rod en Stuart naar Cable Beach gegaan en genoten van een zonsondergang en we hebben een foto gemaakt haha!
Die avond hebben ze ook in mijn boek geschreven en hebben ze the Southern Cross getekent en een schep hahah
Verder hebben we gezellig gedronken met Petra, Chris en Jack alhoewel ik er maar 1 genomen heb haha
want iedereen had honger en toen vroeg Rod die ook nog nuchter was of ik in zijn 4WD wilde rijden naar de kebabshop haha! Rod en Stuart naast mij en het duurt mijn 10 minuten om van de parkeerplaats af te komen maar dit was de eerst keer dat ik in een 4WD had gereden en het was SUPER GEK hahaha:D Eemaal op de weg ging het allemaal goed! Helaas was de kebab dicht en ja jullie geloven het nooit ik ben voor het eerst in mijn leven door de MC Drive gereden en wel met een 4WD hahaah !
Het was een coole ervaring die avond hebben we afscheid genomen en hebbn ze mij nog wat goede plekken aangewezen in Sydney waar ik heen kan gaan met mijn ouders! Als ik weer een keer in Melbourne ben ga ik ze zeker een mailtje sturen en ze opzoeken! SUPER kerels :D!

23 juni

In 7 dagen moet ik in Darwin zijn en vandaag vertrek ik uit Broome en we gaan naar Fitzroy Crossing! Het was een super leuk korte tijd maar het staat in mijn geheugen geschreven! Afscheid genomen van mij Freaky mate en van Chris en Rod en Stuart die ook vandaag weggaan! En Antti en ik gaan nog even tanken en daar gaan we dan naar Fitzroy Crossing! Die reis ging echt snel voordat we het wisten kwamen we een auto met pech tegen! Die auto deed het niet meer en de volgende roadhouse was 50 km verder dus hebben we 1 van de jongens een lift gegeven naar het volgende roadhouse, wij een ijsje gekocht en verder gereden, rond 14:30 uur waren we in Fitzroy Crossing en zagen we de eerste Aboriginal community lopen! We zijn naar Geiki Gorge gegaan en hebben we een wandeling gemaakt wat echt de moeite waard was het was zooo stil daar in dat park! Vervolgens zijn we door gereden richting Halls Creek maar dat was te verder dus hebben we onderweg een slaapplek opgezocht! Hé daar ik moet zeggen dat het wel gezelliger is met hem! Ik denk dat het goed was dat we een paar dagen ons eigen ding gedaan hebben, hij heeft de tent opgezet en ik ben eten gaan maken! Die avond heb ik the Southern Cross opgezocht in de sterrenhemel, de Southern Cross staat ook op de vlag van Australie! Lekker gaan slapen.

24 juni

Goedenmorgen allemaal, Ik ben Lorrete Schrijver en dit is het ontbijt nieuws! Vandaag precies 9 maanden geleden stapte Yvonne Schuurman op het vliegtuig naar Australie en is nu precies 9 maanden van huis! Over 2,5 maand zet ze weer voet op de nederlandse bodem! Ze bevindt zich nu in het Northern Territory in het noorden van Australie, ja ik ben 9 maanden van huis en vandaag werd ik wakker en stapte uit mijn tent en keek naar de uitgestrekte velden en dacht wat is dit toch GEWELDIG:D
Vandaag rustig aangedaan ik werd vroeg wakker en ben op een rots gaan zitten die je een super mooie omgeving geeft! Antti werd wakker en ging de tent afbreken en ik ging ontbijt maken! Vandaag zijn we door gereden naar Halls Creek, Wolf Creek ( ja van de film) ligt er ongeveer 100 km vandaan maar helaas is het een gravelweg en is het moeilijk om daar met de auto overheen te gaan en dat geld voor meer wegen hier die ons dan geen toegang geven tot de mooie dingen hier in de omgeving! Als je fruit mee vervoerd in de auto moet je dat voor de grens weggooien en ook andersom! Als je dat niet doet kan je een boete ontavngen dus 5 minuten later zagen wij onze eerst ploiltie agenten en wij dachten dat we een boete zouden krijgen omdat we nog steeds 2 appels hadden!
En ik had net een leuke foto gemaakt van een bord dat je het weg moet gooien! Vandaag besloten we om naar Wyndham te rijden en daar zijn we naar de ' five river lookout point' gegaan waar 5 rivieren samen kwamen echt SCHITTEREND!
Het stadje stelde niet ech veel voor, er waren veel aboriginals en eentje zwaaide er naar ons en wij terug zwaaien en opeens zagen we een onwijs grote krokodil en wilde we daar een foto van nemen en opeens kwamen al die aboriginals naar ons toe! Ik zei heel rustig: 'Okay kom we gaan weg hier!' En daar gingen we hahah opzoek naar een camping, we kwamen een bordje tegen dat er 8 km verder een camping was maar dan moesten we wel over een gravelroad en dat was niet zo'n pretje! Toen we daar aankwamen was het SUPER heel groot grasveld en een zwembad en keuken! Ik dacht dat het onwijs duur zou zijn maar viel wel mee $ 14 per nacht!
Lekker slapen!

25 juni

Werd wakker en gelijk opgestaan, de geur van de bomen en het geluid van de vogels was heerlijk!
Rustig aan gedaan lekker op een bankje gezetten totdat Antti ook de tent uit kwam! We hebben rustig spaghetti gegeten en wat brood en hij is een duik gaan nemen in het zwembad! Ik heb de tent afgebroken en zo moesten we 8km terug naar de highway! Eemaal op de highway zijn we door gereden naar Kununnura en hebben we door wat boodschappen gedaan! Leuk staatje maar wij zijn naar Lake Argle gegaan zo'n 35 km vanaf de highway!Daar hebben we lekker gegeten, echt een onwijs groot meer niet normaal! en mooi mooi! Na de lunch zijn we verder gereden richting Timber Creek! En daar was het dan de grensovergang van Western Australie naar Northern Territory natuurlijk een foto gemaakt en zo hebben we nog 1 uur doorgereden we zijn langs de weg gaan staan op een parkeerplek met nog meer mensen! Toen ik de tent aan het opbouwen was vroeg een oud koppel of ik nog honing en wat andere groentes nodig had! S' avonds een steak gegeten en gezellig gepraat met mensen!
Hier in Northern Territory gaat de klok 90 minuten vooruit als je van Western Australia komt!

26 juni

Paar keer wakker geworden in de nacht maar ik had een waanzinnig uitzicht op de sterren!
Lekker ontbeten en kwam ik opeens een gast tegen die ook uit Nederland komt voordat we hierheen gingen, zaten we op de msn te bespreken wat we daar gaan doen etc! En nu kom ik hem opeens ergens in the middle of nowhere tegen en nog wel op een parkeerplek! Waarschijnlijk zie ik hem weer in Darwin! Allemaal backpackers op die plek gaan we waarschijnlijk weer zien !
Tussen Kununnara en Katherine is echt helemaal niks, ja Timber Creek nou dat stelde ook niets voor maar het had wel een politie bureau hahah! Verder gereden tot aan Victoria River en daar een biertje gedaan en nog voor krokodillen gekeken maar we zagen niks! We zijn onderweg wel naar Gregory National Park gegaan! Wat was dat een saaie weg om te rijden zeg ik heb 300km gereden met een paar auto's die voorbij rijden en sommige zwaaien niet eens terug! Aangekomen bij Katherine hebben we even getankt en zijn we doorgereden naar the Edith Falls die 40 km van de highway af ligt! We staan nu hier op de camping en het is heerlijk auto hebben we neergezet en hebben een duik genomen in het meer waar het water van de waterval instroomt! Er stond ook een groot bord dat het meer gesloten was van 07:00pm t/m 07:00am want het schijnt dat de krokodillen dan komen! Nou ik weet het niet hoor maar ik keek wel 2 keer om toen ik al op de helft was van het meer, stiekem vond ik het best eng:P!
Daarna hebben we tent opgezet en eten gemaakt!

27 juni

Vandaag zijn we vroeg opgestaan om naar de zonsopgang te kijken bij de waterval wat mooi was! Vervolgens hebben we ontbeten en zijn we een wandeling gaan maken richting de Upper Pool en daar hebben we heerlijk gezwommen, echt heerlijk onder de waterval zitten het was GEWELDIG! Daarna hebben we rustig de spullen gepakt en zijn we verder richting Darwin gegaan, onderweg kwamen we ook nog allemaal fietsers tegen die van Darwin naar Broome aan het fietsen waren dat lijkt me ook wel een geweldige ervaring! Aangekomen in Pine Creek zijn we naar het lookout point gegaan en zijn we naar eeen festival gegaan waar allemaal mensen goud aan het zoeken waren echt heel leuk om te zien allemaal kleine kinderen in de rivier goud aan het zoeken! Ook was er een kraampje met allemaal goude spullen, oorbellen, kettingen etc ! Verder gereden zijn we ergens gestopt bij Esmeralda Springs we reden daar hebben we wat gegeten! Er stond op het bord ' open 363 days a year! ' En echt toen wij daar waren was het gesloten hahaha we hebben het gasstelletje neergezet en zijn eten klaar gaan maken! Verder gereden over de Stuart Highway wilde we naar een Hot Springs Park dus wij rijden rijden en rijden ik denk wel iets van 100 km was er helemaal niks! Nou met een lach op ons gezicht zijn we verder gereden en kwamen we 87 km van Darwin een camping tegen $ 7 p.p. we rijden die camping op en komt Keith de eigenaar naar ons toe en hield gelijk een heel gesprek met ons! Hij zegt:' Weet je waar NT voor staat ( Northern Territory) not today, not tomorrow, next thuesday'! Omdat iedereen hier zo laid back is komt alles volgende week wel! Super toffe gast, wij de tent neergezet en een kampvuur gemaakt en echt je denkt dat je ergens staat waar niet zosnel backpackers komen, nog geen 20 min later komt een koppel de camping op!
Sien en Arthur en Sien komt uit Belgie en Arthur uit Duitsland! Ze zette de camping stoelen erbij en we hebben een super leuke avond en een veld vol met kikkers hahaha!

28 juni

Ik werd vroeg wakker en ben gaan schoonmaken want in de tassen met eten zaten allemaal mieren dus dat werd even schoonmaken! En hebben we ontbeten daarna zijn we vertrokken naar Darwin dit is mijn laatste stuk van Australie wat ik og niet gezien heb! Nou ja ik moet nog wel wat andere dingen zien maar in grote lijnen is dit alles! Aangekomen in Darwin zijn we naar een camping gaan zoeken maar de dichtsbijzijnde camping is 10 km van het centrum! Dus zijn we daar maar heen gegaan het is $ 30 voor 2 personen nou dat heb ik dan voor 2 dagen gedaan en dan ga ik na 2 dagen de stad in en dan kan mijn tour beginnen naar Kakadu en Arnhemland! Maar eerst hebben we een duik in het zwembad genomen, ook het koppel staat naast ons op de camping!
Mijn kleding gewassen wat echt nodig was en alvast een beetje mijn spullen ingepakt! S'avonds zijn we naar de Mindil Markets gegaan als je in Darwin bent moet je daar echt heen gaan het is echt een must! Het is een nightmarket en ligt naast het strand en naast je heb je dan de zonsondergang! Het heeft eettentjes, kledingkraampjes, mensen die muziek maken ik vond het helemaal SUPER! Ook had ik het gevoel dat ik weet iemand zou tegenkomen en ja hoor 5 mensen ben ik tegengekomen! Mensen uit Cairns en Adelaide dan zie je maar hoe klein de wereld is hé haha!
Eemaal terug op de camping hebben we bier gedronken en muziek geluisterd!

29 juni

Vandaag eten gemaakt en de bierblikjes opgeruimd haha:P en heb ik afscheid genomen van mijn vriend Sjoerd want die heeft toch besloten om eerder naar huis te gaan! Dinsdag 30 juni komt hij aan in Amsterdam dus hebben we nog even ouderwets gekletst hahaha! En toen ben ik naar de stad gegaan, ik vind het echt een leuke stad weer heerlijk warm weer iets van 30 graden en het zweet loopt van je voorhoofd! Nou eerst maar naar een Westpac opzoek ik honderd keer heen en weer gelopen en uiteindelijk gevonden! Nou ga ik nog wat dingen regelen vandaag en morgen ga ik naar een hostel!
Heb Richard nog een gebeld en lekker bijgekletst en lekker in het park gelegen wat was dat relax man hahah!
Ik kan ook niet wachten totdat mijn ouders komen! Nog een paar dagen en dan ga ik ze ophalen van Sydney Airport! WHOEHOE:D
Die avond lekker relax gedaan en vroeg naar bed gegaan!

Ja luitjes dit was mijn reis van Perth naar Darwin, ik kan niet geloven dat ik hier ben in the Top End! Ik heb ongeveer 4800 km afgelegt met Antti en Lola ( de auto) met een snelheidsmeter die het niet deed, de achterbak bleef niet open staan en als onze muziek op was moesten we naar mijn enige cd luisteren en dat was meer didgeridoo dus na een tijdje dacht je dat je nog steeds bij hetzelfde nummer was! Ondanks dat ik soms dacht dat ik weg wilde heb ik er zeker geen spijt van dat ik met Antti verder gegaan bent! Jammer dat Christina wegging maar ja het is nou eemaal zo!

Allemaal weer ontzettend bedankt voor de reacties! :D:D
Ik ga jullie weer spreken!

Dikke kus Nunne:D:P

  • 30 Juni 2009 - 07:38

    Yvonne Schuurman:

    Eyyy People, de foto's van the whale shark zijn er! Duss Kijken ahahah!X

  • 30 Juni 2009 - 07:55

    Maroëlla:

    Heeey... Yvon,

    Ik ben weer op de hoogte van je laatste ervaringen..
    Wachten op je volgende verhaal..

    kus

  • 30 Juni 2009 - 08:35

    Duco:

    Hahah vet hoor!!
    Is die foto van het marktje genomen op de market van darwin aan de kust?:) Was wel errg lang verhaal maar wel leuk:)
    kus uit rotterdam

  • 30 Juni 2009 - 11:06

    Ellis:

    Meid, je hebt herinneringen en foto's voor jaren en jaren. echt gaaf!!! Dat pakken ze je niet meer af! Geniet ervan en dan komt je familie ook nog eens een maandje....Geluksvogel!!

    groetjes

  • 30 Juni 2009 - 11:48

    Jip:

    Golddigger
    coole foto's hadden jullie een eigen onderwater camera of iemand ingehuurd?
    ziet er goed uit geniet er nog van zolang het kan;)
    x

  • 01 Juli 2009 - 12:31

    Anita:

    Hoi Yvon, geweldige foto's en weer veel ervaringen rijker.
    Hele fijne maand met je ouders en je zusje en lekker blijven genieten.

    Dikke kus xxxx

  • 02 Juli 2009 - 19:45

    Lenie Molenaar:

    hoi Yvon,
    fijn dat je het zo naar je zin heb, hoe moet dat als je weer thuis ben!!
    nou het duurd nu niet lang meer voordat je familie weer ziet, leuk he!!
    nou ga daar in iedergeval lekker van genieten.
    dikke kus,
    lenie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 71542

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: