1 van de grootste vissen The WhaleShark! - Reisverslag uit Broome, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu 1 van de grootste vissen The WhaleShark! - Reisverslag uit Broome, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

1 van de grootste vissen The WhaleShark!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

23 Juni 2009 | Australië, Broome


Hallo allemaal ja sorry voor het lange verhaal!
Maar hier heb ik weer een verhaal voro jullie geschreven vanuit WA!
Ga er lekker voor zitten en geniet! :P

8 juni

Deze dag heb ik met Anti boodschapen gedaan in Midland voor de trip up North! Die dag ben ik ook naar Perth gegaan om ook afscheid te nemen van Dominiqe en heb ik en hele lieve brief gekregen van haar, die avond heb ik bij haar doorgebracht en heb ik rond 20:30 uur afscheid genomen van iedereen en zo ging ik wandelend richting naar het Criterion hotel en ook gedag gezegd tegen Dave en opeens had Rachel een hele bol vol met mosselen gemaakt voro mij! Omdat ik die zo lekker vind had ze die voor mij gemaakt! En dat was de laatste keer dat ik het hotel zag en ook Dave en de anderen. Nog 1 keer in de auto van Rachel en gezongen bij het leven. En mijn spullen ben ik maar gaan inpakken en ik kwam tot de conclussie dat ik echt teveel bij mij heb! Maar met pijn in mijn hart ja jullie geloven het nooit heb ik mijn ' Omajurk' weggegooid die in samen met Sabrina en Bryan in London gekocht! In het begin vond ik hem echt super lelijk maar nu vind het tijd dat hij weggaat omdat hij zoveeeel gebruikt heb! En zo heb ik ook nog wat andere kleding stukken
achtergelaten! Ik ging ongeveer rond 02:00 uur slapen!

9 juni

Het is zover ik ga weg uit Perth al mijn spullen gepakt en heb ik Rachel wakker gemaakt en daarna heeft ze mij naar de bus gebracht met alll mijn spullen! Sjoerd ik denk dat ik weer een winkelwagen vol heb:P En toen hebben we afscheid genomen, ik heb haar een hele dikke knuffel gegeven en ontzettend bedankt voor de geweldige tijd met veel herrinneringen!
Toen vertrok ze en ik voelde dat ik weer ging reizen, met de bus ben ik naar Bassendean Station gegaan en daar ben ik op de trein gestapt richting Midland en daar ben ik gaan wachten op Anti en Christina dat is een Duits meisje en is 30 jaar maar gedraagt zicht totaal niet zo en dat is echt leuk en Anti is 26 jaar en komt uit Finland! Anti kwam rond 10:00 uur met zijn auto die hij voor $ 600 gekocht heb en het is een oud Toyota uit 1989 en de auto heeft wat gebruiksaanwijziging zoals: de achterbak blijft niet uit zichzelf openstaan dus die moeten we met een stok open houden het knipperlicht moet je op een speciale manier omhoog doen anders gaat het niet knipperen Hahaha:P en we hebben haar Lola genoemd al onze spullen in de auto en richting The Pinnacels gereden waar een paar uur rond gelopen hebben en spaghetti gemaakt en zo langs de kust omhoog gereden richting Dongara maar toen gingen we een zijweg in om opzoek te gaan naar een slaapplek en toen we dat zagen waren we verkocht:P
Een slaapplek naast het strand en we konden ook een kampvuur maken! Ik heb de tent opgezet omdat daar nog wel een soort van gebruiksaanwijzing aanzit haha hé Sjoerd:p! Tent opgezet en de luchtbedden en slaapzakken erin gelegt en de andere zijn begonnen met het eten uit de auto te halen en Anti ging hout zoeken en ik begon met het rijst te koken op mijn oude gasbrander ja die is nog steeds van NZ Richard:D! En hij doet het echt goed en ook de pan heb ik nog!
Nou er daar zaten we dan op onze eerst plek ergens tussen Perth en Geraldton heel raar ik had het gevoel dat ik die middag nog gewoon terug ging naar Perth dat het een dagtrip was maar niet! DIe avond hebben we lekker gekletst en met een Goone erbij en eten en muziek, zo leerde we elkaar beter kennen! Wat was dit een TOP eerste avond uiteindelijk lekker gaan slapen en jullie geloven het nooit het begon te regenen! In de nacht hoorde we niet het geruis van de zee maar van de regen!

10 juni

S'ochtend was mijn slaapzak een beetje nat en het was nog steeds aan het regenen! Toen het opgehouden was ben ik de tent afgaan breken en Anti en Christina zijn ontbijt gaan maken! Toen we aan het ontbijt bezig waren begin het weer te regenen en moesten we het ontbijt afmaken aan de ingang van de vrouwen wc hahaha!:D
Op richting Kalbarri waren we onderweg nog een paar kangeroe voorbij zagen springen, we hebben weer de kustlijn gevolgd waar we bij Port Gregory zijn ingeslagen en zo langs de kust naar Kalbarri zijn gegaan.
Vlak voor Kalbarri het stadje was ook het Nationaal Park hebben we een coastal track gedaan van Natural Bridge tot Eagle Rock en daar heb ik genoten van de schittende zonsondergang daarna zijn we opzoek gegaan naar een camping en we hadden er 1 gevonden maar de receptie was al dicht dus hebben we gewoon de tent ergens anders neergezet en zijn we gaan koken, er stonden ook nog 4 andere backpackers op de camping naast ons en daar hebben we gezellig die avond mee gekaart!
Het is echt raar dat je met 2 vreemde aan het reizen ben, dat je gewoon in de auto stapt en gaat reizen met elkaar helemaal van Perth naar Darwin!

11 juni

Ja het lijkt wel of ik in Nederland ben want het was alweer aan het regenen. We zijn maar eerst gaan ontbijten lekker baked beans met ei en toast even later moest we wachten totdat het een beetje opgehouden was met regenen en zijn we gelijk de tent op gaan ruimen! Omdat het zo geregent heeft was de gravelweg naar Kalbarri Nationaal Park maar we zijn toch een walkingtrack gaan doen! Het was SCHITTEREND het was de Mushroom walk, langs de kust en allemaal rotsen op elkaar, naderhand ging het regenen en stonden we te schuilen onder 1 van de grote rosten, en binnen no time onstonden er allemaal watervallen was echt cool om te zien! Yvonne was natuurlijk weer op haar slippers hahaha That's me:P:P Ik denk dat ik een boek ga maken " Walking tracks with tongs (slippers) hahah daar heb ik nou al zoveel ervaring mee haah!
Vervolgens zijn we naar lookout gegaan die ons een mooi uitzicht gaf over de gorges ( de rivieren) ook hebben we daar een lekker broodje gegeten met salami komkommer en tomaat HMMM.
En hit the road again we rijden richting Carnarvon onderweg zagen we de echt OUTBACK 1 lange uitgestrekte weg met red dust langs de wegen, echt zo had ik mijzelf backpacken voorgesteld on the road with the car!:D Totaal niks om je heen en springende kangeroe over de weg en ja eindelijk zagen we de ZON WHOEHOE dat hoort er ook bij! Een uitgestrekte weg voor je neus die je toch nog maar even uit moet rijden hahah en ja die weg die leid ons naar Darwin :P Met een mooie zonsondergang naast ons rijden wij naar Carnarvon. Onderweg eagles gezien en katten:p emu's hahaha nu gaan we de dieren zien! Onderweg zagen we ook veel doden kangeroe's niet normaal! Met lekkere muziek van mijn laptop ( ja waar dat niet goed voor is hé :D) Die avond besloten we opzoek te gaan naar een hostel omdat de tent ook zo nat was. Elke hostel was vol, nou er waren er 2 en de campings waren ook vol dus gingen we kijken hoe duur een pub! Christina ging vragen hoe duur het was en toen ze naar binnen ging zagen Antti en ik allemaal bouwvakers zitten en aboriginals. Hoe hoger we naar boven gaan hoe meer aboriginals we gaan zien! TOP
$ 20 was een kamer p.p nou gewoon maar gedaan er stond er stapel bed en 1 apart bed! Ik ging boven slapen maar als ik mijzelf omdraaide bewoog het bed helemaal wat echt kut was hahaha! We hebben de tent in de kamer opgehangen om te drogen. En we kregen ook nog gezelschap van een paar kakkerlakken hmmm:D Vervolgens hebben we fish & chips gehaald wat echt verrukkelijk was en hebben we langs de waterkant opgegeten en hebben we tot 23:00 uur

12 juni

Wakker geworden en onder de douche gestapt hebben we de tent opgeruimd uit de kamer en zijn we bij de auto ons ontbijt gaan maken, weer een lekker eitje en een heerlijk bakkie koffie! We zijn de stad in gegaan en hebben inkopen gedaan, zoals eten en ja ik heb een snorkel gekocht want vandaag gaan we snorkelen! Want hier begint het Ningaloo Reef ook 1 van de mooiste plekken op de wereld om te duiken! Na een rit van ongeveer 1 uur kwamen we aan bij de Blowholes en als het daar echt hard waait zijn er echt super hoge golven! Maar nu viel het best mee maar toch was het schitterend om te zien hoe het water de rotsen op knalde! Vervolgens reden we 500 meter verder en stopte we de auto en zijn we onze snorkel spullen uit gaan pakken! Ik heb er maar 1 gekocht want dat is goedkoper hier om te doen. Lopend naar het strand vond ik het spannend worden hahah! Ik heb alleen nog maar in het Great Barrier Reef gesnorkeld maar nu stapte ik gewoon de zee in en ging snorkelen en daar was het koraalreef!
In 1 woord FANTASTISCH, ik kan het niet uitleggen hoe mooi het is. Het leven in de zee van vissen, schelpen, kleine visjes. Ja en jullie raden het nooit, ik kon het zelfs nauwelijks geloven in het voor het eerst in mijn leven een Turtle ( schildpad) Echt waanzinnig dat er zoveeeel vissen leven in het water! Na een tijdje gingen we opzoek naar een slaapplek en na 1,5 uur rijden kwamen we er 1 tegen langs de weg echt er was geen huis te bekennen in de omgeving! BRILJANT we kwamen daar gingen de tent opzetten, nou ik dan dat is mijn taak hahah maar omdat ik eerst een goede plek moet vinden en dan moet de tent goed stevig staan, ik heb nog steeds een trauma overgehouden van de ene keer dat ik in NZ op de heuvel stond en het zo ging waaien! Ik ben steeds bang dat de tentstokken breken maar ja verder ws ik heel hard bezig om de tent zo stevig mogelijk te zetten! Slaapzakken en luchtbedden erin en klaar is kees!
Antti en Christina waren bezig met het eten te bereiden, voor die avond hadden we kangeroe, groenten en aardappels allemaal in folie gewikkeld en boven het vuur gelegd op een plaat en grillen maar, de kangeroe had Antti eerst gemarineerd en daarna bereid echt het was een SUPER maal naast het kampvuur! Naderhand kwamen 2 fransen gasten bij ons zitten en ook 2 duitsers en zo werd het steeds gezelliger hahahah goone erbij:P en gaan met die banaan! Het was echt gezellig en leuk om ook zo mensen te ontmoeten, om 21:00 uur gingen we allemaal ongeveer naar bed, ja ik weet het klink vroeg maar je bent de hele tijd buiten en het reizen van de ene naar de andere plek is een hard beroep:P:D

13 juni

Heerlijk voeg opgestaan en koffie gezet er waren die avond heel wat road trains voorbij gegaan en maakte heel veel lawaai!
Ontbeten en spullen gemaakt en zo gingen we naar Coral Bay, waar ook nog steeds Ningaloo Marine Park toen we daar kwamen hebben we een hostel gezocht omdat een caravan park $ 26 pp pn was en dat was hetzelfde voor een hostel maar het was we even lekker na een paar slechte nachten! Maar toch heb ik de voorkeur naar wildkamperen, maar we gingen naar het strand en ik kon mijn ogen niet geloven! Witte stranden en dan echt blauw water, ik heb foto's genomen maar dat is niet te vergelijken, ik denk dat jullie maar een keer hierheen moeten komen:P! We gingen snorkelen maar ik vond het reef gister mooier dan hier, bij het andere reef was het koraal dichterbij je waardoor je alles veel mooier kon zien! Maar toch heb ik nog een kleine rog gezien en super grote vissen!!!!
Vervolgens lekker op het strand gelegen en een beete kleur krijgen want na 4 maanden Perth was ik een melkfles geworden :P haah
En nog een paar keer het water ingegaan en vervolgens heb ik maar weer eens maar haar gewassen want al dat zout maakt je haar touw!:P Nahet douchen zijn we naar de zonsondergang gaan kijken en hebben we even staan praten met een belgisch stel en zijn we naar het hostel gegaan en hebben we wat biertjes gedronken en getafeltennist met die 2 franse en lekker gaan slapen! Heb ook nog een Nederlandse meid ontmoet die was al 7 maanden in Coral Bay! Ik bedoel het is er schitterend maar om hier nog 7 maanden te blijven dat zou ik niet kunnen! Maar leuke meid Hanna heet ze en woont in Utrecht!

14 juni

Weer een ei als ontbijt hahaha en lekker ontbeten en zo vervolgende we onze reis naar Exmouth waar we met een whalesharks gaan zwemmen! Deze sharks eten geen mensen:D hahah Dus ik kom nog gewoon terug in Nederland.
Maar deze whalesharks komen 1keer per jaar naar het reef toe. Ze zijn de langste vissen ter wereld en kunnen meer dan 21 ton wegen ook kunnen ze een lengte behalen van 18 meter lang. Ningaloo Reef is de enige plek in de wereld waar de reusachtige vissen komen om elke jaar te genieten van plankton en andere kleine vissen!
Maar ja dat gaan we morgen doen, nu gaan we 192 km verder richting Exmouth en gaan we naar Cape Range Nationaal Park en
genieten van de gorges en ook het snorkelen. Eemaal aangekomen in Exmouth dachten we aller drie van wat is dit voor een stad, nou je kan het niet eens een stad noemen alles is verspreid over een grote vlakte! Toen we daar aankwamen zijn we richting het kantoor gereden voor de Whalesharks ' 3 Islands' was it called! En ja we hebben het allemaal geboekt morgen om 07:15 uur moeten we de bootcamp zijn om daar te water te gaan! Maar eerst hebben we een camping opgezocht, we hebben een mooie camping gevonden vlakbij de bootcamp! Yardie Creek Caravan Park heet het! Voor $ 10 p.p slapen we op de camping en het is een geweldige leuke camping ergens in the middle of nowhere dat wel maar er zijn backpackers, oudere mensen echt alles door elkaar! Nou de tent opgezet en het waaide nogal en ook waren er wat harringen kwijt dus moesten we houtstukjes gebruiken! En een heerlijk broodje met ei gegeten en we konden gaan snorkelen! We gingen naar Turquoise Bay en daar hebben we heel mooi gesnorkeld, s'' avonds genoten van een zonsondergang bij Oyster beach en terug naar de camping

15 juni

Ja vandaag vroeg op en op naar de bootcamp om de Whalesharken te zien! Op de boot kregen we wetsuits, snorkels, flippers en allemaal andere handige tools! Er werd ons uitgelegt wat we moesten doen en wat ons te wachten stond, eerst gingen we het reef in om daar te snorkelen en wat was dat prachtig zeg! Schitterend vissen allemaal verschillende kleuren ik kon mijn ogen niet geloven, maar ik kon mijn oren niet geloven toen de capitain ons vertelde dat de trip naar de oceaan niet door ging om naar de whalesharken te kijken! Omdat het te ruig was er waren super hoge golven! Dus na de morning tea werden we terug gebracht naar de kade en konden we morgen nog een keer terugkomen op de boot om het nog een keer te proberen!
Wij weer terug naar de camping en kwamen er 2 gasten aan die ook de whalesharken gedaan hadden maar niet in dezelfde groep!
Leuk praatje meegemaakt en het waren van plan om al weg te gaan richting Perth! Maar de andere gast was aan snorkelen en moest hen om 16:00 uur ophalen en dan zouden ze vertrekken! Maar hun zouden morgen de tour ook nog een keer gaan doen!
Dus ze konden nergens heen omdat hij de auto had toen besloot 1 gast mee te gaan met ons om zijn vriend te zoeken! Nou ik kan je wel vertellen what a good looking guy was that! :P:P Dus ik vond het niet erg dat hij mee ging! Nou bijna elke bay and beach afgezocht voor zijn vriend uiteindelijk niet gevonden dus ging hij mee wandelen richting Yardie Creek Gorges!
Vond ik helemaal niet erg nou het was ontzettend GAAF onwijs grote gorges!
Na 1 uur terug naar de auto maar Christina en ik wilde naar de stad maar Antti liever niet, Maar Sebastiaan die met ons meeging wilde ook naar de stad en die moest toch wachten totdat Dirk- Jan zijn vriend hem zou komen ophalen! Dus Christina en ik wachten en wachten en wachten totdat Dirk- Jan aankomt! Hij was iets te laat maar dat kwam omdat hij een kangeroe geraakt had!Okay???
In de auto richting Exmouth en op de weg stond Dominque langs de kant van de weg te wachten op Dirk- Jan en ons! Nou naar de stad gegaan en wat spullen gehaald en weer 60 km terug naar de camping zover ligt dat van de stad af! Die avond hebben we zo gelachen en gedronken! Het is zo leuk om weer leuke nieuwe mensen te ontmoeten en zeker als ze nog gezellig zijn ook!
Op naar de Whalesharks!!!!!!!!! Sebastiaan komt uit Zwitserland en Dirk- Jan Leeuwarden en Dominque uit Brussel en allemaal gaan ze deze maand weg! Hun hadden een 4 WD en dat is fantastisch omdat je zoveel dingen kan doen niet normaal.

16 juni

Na een gezellige avond drinken met de jongens ging de wekker rond 06:45 uur lekker ontbijten en ondertussen kwam Dominique nog even een praatje maken! DIe andere 2 lagen nog te slapen,Als wij terug zouden komen zouden hun al weg zijn! Jammer want ze waren eht gezellig, maar op naar the WHALESHARKEN! We werden opgehaald op de camping en gingen we naar de steiger!
Eemaal weer op de boot gingen we weer eerst snorkelen, ja dat blijft toch echt te gek! Al het leven in de oceaan ongelofelijk, alleen vandaag moest nog maar blijken of we verder konden naar de oceaan omdat er gister echt hoge golven waren! Maar daar kwam het sein van de captian dat het doorging! Op naar de oceaan, de zee was nog best ruig maar toch gingen we er was en opening van het reef naar de oceaan en daar gingen we doorheen! And we're on! we zijn uit het reef en op de oceaan de vliegtuigspotter was in de lucht om the whalesharken te spotten! Ik was in groep 1 en als er een shark gesignaleerd was moesten we ons snel klaar maken omdat we dan in de zee konden springen! De shark is gesignaleerd en we maakte ons snel klaar echt ik scheet in mijn broek, punt 1 omdat ik ergens in de oceaan ligt en punt 2 omdat ik met de grootste vis gaat zwemmen goh dan denk ik nog wel een keer na haha!
Helaas dook de whaleshark weer onder en moesten we wachten en opeens keek ik achterom en waren er nog meer schepen die ook allemaal die whaleshark wilde zien, echt een gekkenhuis het leek wel een race tegen the whaleshark!
Maar toen hadden we the whaleshark voor ons alleen omdat er nog meer whalesharken waren gespot had iedereen zijn eigen whaleshark!
En de whaleshark was weer boven echt als en speer mijn flippers aan snorkel op me hoofd en gaan in het water! Als je de whaleshark zag moest je naar links of rechts zwemmen dta je niet de weg blokkeerde voor de whaleshark en minimaal 3 meter afstand. Maar dan zie je the whaleshark met je eigen ogen als het beest recht op je afkomt die je die mond die ongeveer 1 meter breed is! Maar het is zo'n mooie ervaring om met zo'n beest is de oceaan te zwemmen een once in a lifetime experience! Deze was 12 meter lang en er zwommen allemaal kleine visjes met hem mee! Heb ongeveer 6 keer met the whaleshark gezwommen en ik had het nooit willen missen! Ik zeg 1 ding als je de kans hem DOEN!!!!!!
Na een geweldige dag waren we weer bij de steiger en helaas heb ik de jongens niet meer gezien! Eemaal teruggekomen op de camping waren we uitgeput! Er kwamen nieuwe buren naast ons staan en echt 2 jeeps met nederlanders waren hele gezellige gasten maar omdat ik zo moe was ben ik naar bed gegaan!

17 juni

Ja vandaag gaan we weer verder alleen we gaan verder zonder Christina! Christina mist Perth heel erg en de mensen daar en die heeft net de bus geboekt naar Perth, wat ik echt helemaal niet leuk vind! Want ik kon het heel goed met haar vinden leuk praten etc!
Ik heb er ook aan zitten denken om vanuit Broome een tour te gaan doen! Antti is een hele aardige gast maar we hebben gewoon niet zoveel tegen elkaar te zeggen, dan zijn er stiltes en dan voel ik mijzelf erg ongemakkelijk maar soms is dat ook helemaal niet erg om dat te hebben dat weet ik! Maar na 1 uur weet ik niet meer wat ik moet zeggen! Hij heeft 4 maanden op een kippenfarm gewerkt en hij zei dat hij daar erg antisociaal is geworden omdat hij helemaal niet meer met zoveel mensen sprak!
Ik vind het echt een super leuke trip alleen we lachen bijna nooit om iets en ik heb zoiets van als ik een tour neemt zal ik me schuldig voelen omdat hij dan alllen blijft maar zo moet ik niet denken! Hier heb ik geleerd als je andere mensen gelukkig of naar hun zin wilt maken moet je eerst elf gelukkig zijn!
Maar Christina zetten we af bij een hostel in Exmouth en wij gaan verder!
Ik heb na een hele lange tijd weer in een schakel wagen gereden! Hhahaha en het ging echt goed man van Exmouth richting Karratha en ongeveer 150 km hebben we een camping naast de snelweg gevonden een gratis campingspot! We de tent neerzetten wat naast een rivier was en opeens kwamen er mensen ons vragen waar we vandaan komen en zeiden als je wat te eten wilt of drinken moet je het zeggen hoor! Antti had de hangmat opgehangen heb daar een paar uur ingelegen! Vervolgens heb ik 2 oude Ozzies ontmoet Pieter en Erik! Pieter is onafscheidelijk van zijn sigaretten en zijn esky vol met bier! En dan is Erik ook onafscheidelijk van zijn esky ahhaha !
Zitten ze bij een kampvuur met de eskys en genieten Pieter zei: 'Nothing is better then a good campfire.'En daar heef hij gelijk in ik kreeg een stoel aageboden en Antti was bij de andere caravan! Na echt een leuk gesprekging hij eten en na 15 minuten kwam hij terug om te vragen of wij ook een bord spaghetti wilde! Nou daar zei ik geen nee tegen!
Na het eten een kop koffie en lekker naar bed!

18 juni

Na al het geluid van mensen die de caravan aan het opruimen waren werd ik wakker en ben ik eten gaan maken en Antti is de tent opgaan ruimen en zo waren we voor het eerst vroeg wakker en gingen we vroeg de weg weer op! Vandaag hebben we veel gereden we hebben Port Hedlnd gehaald! We wilde daar in een hostel gaan slapen wat in de Lonely Planet aangegeven stond maar eemnaal bij het visitor centre bestond het hostel niet meer! Dus hebben we besloten maar wat te gaan eten en verder te rijden richting Broome! Port Hedlnad is echt een grijse stand en ook een echt mijnenstadje! Om naar Broome te gaan moet je een weg over van 600 km en dan heb je daar 2 roadhousen en verder geen 1 stadje! We zijn bij Sandfire roadhouse gestopt! En ja Dennis ik heb een foto voor je gemaakt:P:D! En hebben we daar voor 5 dollar p.p geslapen met de tent en een kampvuur! En lekker douche hoefde je daar niet te houden maar ik moest nodig mijn voeten wasen want die waren helemaal rood geworden van het stof! Maar in die douches hadden we ook lekker gezelschap van de kakkerlak en hagedisjes hahaah! En daar liepen ook allemaal pauwen en ganzen nog ja niet in de douches dan !:P De benzine was hier $ 1.71 per liter en dat is echt duur normaal in Perth is het $1.10 per liter en in Carnarvon was het $ 1.38 per liter het is de duurste prijs die ik gezien heb!
Morgen gaan we naar Broome en ga ik nog goed nadenken over of ik een tour neem of als ik verder ga met hem! We zien het allemaal wel!

Zo tot nu toe het einde van dit verhaal maar volgende week staat er weer een verhal op de planken! Dus blijf kijken op je mail:P!
Dikke kus


YvonneXXXXX





  • 23 Juni 2009 - 00:56

    Kim:

    wat een verhaal!
    reageer eens op mijn hyveskrabbel!

  • 23 Juni 2009 - 03:35

    Sjoerd:

    Lieve Yvonne,

    Wat een geweldige foto's heb je weer tevoorschijn gehaald. Allemaal bekende plaatjes waar Jakob en ik nog niet zo lang geleden ook waren. Op de Whaleshark na... Wat is het toch een geweldig land he!

    Ik ga het zooooo missen, maar ach iedereen moet verder! Geniet van de laatste lootjes van de westkust. Tip: Mooie oase met waterval bij Molly Creek, 20 km voor Kunnunura.

    Ik bel je van de week voor ik vlieg.. Ik ga je missen topper! Wat hebben we het geweldig gehad!

    Dikke kus.
    Je maatje

  • 23 Juni 2009 - 07:05

    Jippie:

    haai;) wat een vet verhaal echt cool dat j gezwommen hebt met die whaleshark;) heb je daar ook nog foto's van(A)
    Nu uitkijken naar volgende week haha;)
    x

  • 23 Juni 2009 - 08:29

    Maroëlla:

    Echt weer leuk en grappig verhaal.. lag in een deuk.. nou toen we bijna bij de whalesharks waren scheet ik echt in mn broek.. muwhahahahaha...
    echt leuk!!
    KUZZZZZZZ & power!!!!

  • 23 Juni 2009 - 08:31

    Kim:

    Heeee
    Echt geweldige fotos zijn het weer.
    Die whaleshark waar je mee gezwommen heb is echt eng zou dat nooit durven doe het liever met een dolfijn die vind liever hahaha.
    Nog 2 weekjes en dan is het eindelijk zover.

    Dikke kus

  • 23 Juni 2009 - 08:31

    Maroëlla:

    Echt weer leuk en grappig verhaal.. lag in een deuk.. nou toen we bijna bij de whalesharks waren scheet ik echt in mn broek.. muwhahahahaha...
    echt leuk!!
    KUZZZZZZZ & power!!!!

  • 23 Juni 2009 - 21:39

    Trudy:

    Hoi Avonturier,

    Ja ik ben er weer lekker voor gaan zitten,met een lekkere SANGRIA voor me neus.
    Ja je moet echt gaan schrijven.je doet het goed.
    Was weer een super verhaal zoals gewoonlijk.
    Wat je allemaal niet mee heb gemaakt.Niet normaal meer,jazeker is altijd weer leuk om nieuwe mensen te ontmoeten.En doen waar je zelf zin in heb.Maar al die beestjes overal kakkerlakken en hagedisjes en ect zou niks van mijn zijn,hahhaha
    Zo dat is gaaf om met die WHALESHARK te zwemmen,dat doe je maar 1 keer in je leven.
    Zo je ouders en je zusje komen bijna op visite bij je.
    Ja ze kijken er echt naar uit, IK WIL OOK MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE.
    Nou ga weer lekker verder met genieten.

    I WAIT FOR YOUR NEXT STORY

    Byeeee avonturier

    xxxjes Trudy/Moon


  • 24 Juni 2009 - 10:25

    Anita:

    Hoi Yvon, weer een super verhaal en weer veel ervaring rijker.
    Denise en Danny zitten nu op Corfu lekker op vakantie, ze hebben het goed naar hun zin.
    Nog een paar weekjes dan komen je ouders en zus ook lekker naar je toe en kun je jou ervaringen delen.
    Blijf lekker genieten.
    Groetjes en veel liefs

  • 29 Juni 2009 - 12:20

    Richard:

    Hey Chap,

    Superleuk om je weer gesproken te hebben! Natuurlijk lees ik al je verhalen en bekijk ik al je foto's. Helemaal geweldig natuurlijk.
    Ik alweer in het (laatste tijd iets warmere) kikkerlandje en jij in Ozzy. Gaaf hoor. Geniet er nog even optimaal van!

    Groeten Knetsch

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 71508

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: