Perth was AWESOME, but Darwin here i come! - Reisverslag uit Perth, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu Perth was AWESOME, but Darwin here i come! - Reisverslag uit Perth, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

Perth was AWESOME, but Darwin here i come!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

07 Juni 2009 | Australië, Perth


Jaja het is dan weer zover er is weer een verhaal losgelaten ahah:P
Deze week heb ik veel gedaan, omdat het veel hetzelfde is maak ik er nu gewoon een leuke samenvatting van!

24 mei ben ik 8 maanden van huis, jullie zeiden het allemaal, :' Yvonne dit jaar gaat in een flits voorbij.' Nou ik bevestig het nu, het gaat echt hol snel voorbij het lijkt gister dat ik op de vliegtuig stapte en met 80 andere lijpen het avontuur tegemoet ging haha!

Ga er lekker voor zitten want dit is het laatste bericht vanuit Perth:P

22 mei

Dominque had een week geleden aan mij gevraagd of ik mee wilde naar een dansvoorstelling ze had een gratis kaartje voor mij!
Die dag moest ik ook werken bij Soultree wat echt leuk was ik begin koken nu veel leuker te vinden dus ben ik steeds meer recepten aan het opschrijfen om thuis ook eens een worteltaart te maken :P
Die dag kon Rosie mij naar de stad brengen die was in rep en roer voor haar expositie die woensdag plaats vind!
Eemaal in de stad begint het KEIHARD te regenen. Het regende al de hele week, ik naar Dominque en gelijk gaan we weg en krijgen we een lift van Jim, onderweg halen we Clara en Marjo op die ook meegingen! Het speelde zich af in het Novotel wat ik al een beetje vreemd vond en we gingen naar de zalen toe waar we een formulier in moesten vullen, en 1 van de vragen was of ik al een keer een hypnosie had ondergaan! Nou toch wel vreemd he dat ze dat vragen als je naar een dansvoorstelling gaat! Nou toen we een biertje gingen halen besloot ik toch maar even te vragen wat het nou echt was! Nou het bleek een weekend programma te zijn. Double your Dollars heet het! Dat was een programma om positiever te gaan denken om je boosheid los te laten en je schuldgevoel! Kortom
'How can i change my life'
Heel interressant en dat duurde dus het hele weekend, die dagen heb ik bij Dominque geslapen en hebben we gekaart en gepokerd en zo! Ook hoorde ik dat weekend dat ik niet met de Italianen meekon omdat ze 2 mensen nodig hadden en die hadden ze gevonden!
Na het hele leuke weekend ben ik maandag ochtend vroeg uit de veren gegaan om met de trein naar Midland te gaan en de bus te pakken naar Glen Forrest en zo ben ik weer bij Soultree gaan werken!

Dinsdag gebeuren er iets wat ik niet had verwacht ik kreeg een smsje van een jongen die rond dezelfde datum naar darwin gaat als ik! Ik kende hem al, hij gaf zijn cv af in het hotel waar ik werkte en toen hij zijn cv aan mij gaf stonden we elkaar zo aan te kijken als of we elke al konden! We hebben elkaar al een keer in Melbourne gezien ahhaah en toen zei ik nou dan gaan we toch een keer wat drinken, maar dat is er nooit van gekomen omdat hij 40 minuten op een kippenfarm werkte maar hij had mijn nummer nog! En nu hebben we afgesproken om zaterdag een koffie te gaan drinken bij Exomod!

Woensdag zou ik naar de expositie gaan van Rosie ik moest nog gewoon werken en heb gevraagd aan Willow of ik met haar mee kon naar de stad! Eerst zijn we naar haar huis gegaan waar ze samen woont met haar moeder Jenny en RIa haar vriendin en haar 2 zoontjes! Echt wat wonen hun mooi zeg op een top van de heuvel haha. We gingen naar de stad en zijn naar Rosie gegaan die haar aller eerste expositie had en wat een mooie schilderijen, tekenkunsten zeg niet normaal en ze had al de helft verkocht die avond!
Na een gezellige avond hebben Ria en WIllow mij naar huis gebracht!
Verder heb ik gewerkt bij Soultree en ook had ik nog een paar ontmoetingen met mensen waarmee ik misschien een camper zou gaan huren maar dat was best aan de dure kant! En hun gingen al aanstaande dinsdag weg dat was eigenlijk ook mijn plan maar ik had nog van niemand afscheid genomen en nog niet gepakt! Jullie weten wel dat soort dingen hahah

Zaterdag ben ik met Rachel naar de Malage Markets gegaan en hebben we gezellig ontbeten, Rachel die probeerd mij over te halen om niet weg te gaan, want ze vind het heel gezellig als ik er ben! Ahahah soms zitten we in de auto en dan zegt ze:' He Yvonne zit er ook een off knopje aan jou want jij blijf maar doorratelen he ahah!' Zei ze lachend en ik heb ook een nickname bij haar
'' Smellyfeet ' omdat ik altijd van de stinkvoeten heb ahhaah gelukkig is het wat minder haah!
Maar ik ga haar ook missen in het begin dacht ik wat ben jij onaardig! Maar nu is ze echt een goede vriendin geworden die ik zeker nog een keer opgaat zoeken hier in Perth!

Ook heb ik vandaag Annti ontmoet hij is 26 jaar en komt uit Finland en heeft een auto gekocht voor $ 600 en werkt op een kippenfarm ongeveer 40 minuten hier vandaan, leuk gepraat over wat hij al heeft gedaan in Australie en andere reizen die hij had gedaan! Hij gaat in augustus naar NZ en wil met deze auto naar Sydney rijden! En ook hebben we het over gehad hoe we dat gaan doen met reizen, hij moest een tent hebben en nog wat spullen. Nou dat had ik allemaal ik heb nog een gasstelletje, pan en ja ik heb ook nog een tent. Als je het nog een tent kan noemen na alles wat er mee gebeurd is hahaha!
Hij laat zijn auto nog nakijken voordat hij weggaat en ook gepraat over wat we nog moeten hebben, zoals een extra tank benzine, veel water, olie etc! Hij haalt mij zondag avond op met de auto in Midland en dan gaan we naar de farm en gaan we maandag 8 juni omhoog richting Darwin wat hier ongeveer 4100 km vandaan is!
Onderweg de leuke spots zien en het avontuur te gemoet gaan.
Ik ben zenuwachtig om te gaan en nerveus omdat ik nu echt Perth verlaat, de mensen bij het hotel hebben me een beetje bang gemaakt! Ze zeiden :'He Yvonne heb jij de film Wolf Creek gezien? Als je maar uitkijk.' Dat soort dingen nou dan schijt ik hem wel hoor ahhaha! Maar Rachel heeft mij gerust gesteld en gezegd dat het allemaal helemaal goed komt! haha dat vond ik wel fijn.
Toen ik op de klok keek waren er al 3 uur voorbij en dat ging best snel, Annti ging naar huis en ik ging nog even koffie drinken!

Zondag ben ik voor de ene laatste keer gaan werken bij het relaxte baantje in mijn leven :P bij de Swan Bells! Het was lekker druk en weer veel milkshakes gemaakt en koffie! En s'avonds ben ik nog wat gaan drinken met Janet de meiden hebben geregeld om met ze allen wat te gaan drinken op vrijdag omdat ik zondag weggaat! Echt dat vind ik helemaal geweldig!!!!

Als ik nu door de straten van Perth loop, dan ruik de heerlijke geur van de bloemen en met een heerlijk muziekje erbij ga ik zingend door de straten en neem ik langzaam maar zeker afscheid van deze vertrouwde stad waar ik 3 maanden heb vertoefd!

Maandag 1 juni

Het was public holiday, dat hebben ze hier zooooooveel niet normaal en ik had een hele slecht verbinding om met de bus en trein naar Soultree te gaan dus heb ik gebeld en gevraagd of ik moest komen maar ze zeiden als jij hier eemaal bent kan je alweer naar huis dus kom morgen maar lekker weer naar werk!
Ik Janet gesmst dat als ze mij nodig had moest ze maar bellen omdat ik toch in de stad was! Nou ik was nog geen 10 minuten in de stad en ik werd gebeld door Emah of ik kon komen werken, dus heb ik weer lekker gewerkt en dit was echt voor de laatste keer.
Het was druk er stond een rij van hier tot Tokyo en zingend maakte ik de milkshakes en de smoothies. Mel en Emah keken om het hoekje en stonden te lachen ahhaha. Ze zeiden:' Het is zo druk en jij staat lekker te zingen!' Lachend zei ik tegen ze:' Maar dit is toch heerlijk als het zo druk is en alles gaat goed, ik genoot op dat moment van het werken bij the kiosk en kreeg kippenvel!

Dinsdag weer aan het werk bij Soultree, maar eerst komt nog een verhaal over de busstop :P AL vanaf ik in Beechoro woont neem ik de bus naar Bassendean Station! Nou elke ochtend kwam ik deze vrouw uit India tegen genaamd Aileen! Nou gezellig kletsen etc, maar ook was ik een keer niet gekomen had ik een bus later genomen en dat merkte ze helemaal die dag daarna zei ze dat ik niet bij de busstop was haha! Vervolgens vroeg ze of ik een keer bij haar kwam eten in de avond! Okay dacht ik leuk ben benieuwd.
Bij Soultree heb ik die dag afscheid genomen van Rosie en hard gewerkt met Jennie!

Woensdag loop ik naar de bus toe en staat Aileen met een briefje in haar hand en geeft het aan mij. Erop staat haar nummer en straatnaam en ze vraag aan mij of ik zin heb om morgen te komen en bij haar te komen eten. Vervolgens ga ik weer naar Soultree waar het lekker druk, juices, smoothies, burgerd etc en natuurlijk mijn job de afwas haah! Daarna ging ik lekker naar huis toe.

Donderdag Aileen stond bij de busstop en die vroeg of ik nog kwam en ik zei ja maar rond 19:00 uur zou ik pas komen want eerst ging ik nog naar Midland Gate om nieuwe schoenen te kopen want bij die andere schoenen wou je geen poging wagen om er aan te zitten hahah! Dan zou je erzelf ook naast liggen, ik had er waspoeder in gegooid en ze waren helemaal wit uitgeslagen hahahaah niet normaal! Maar voordat ik naar Aileen gaat moet ik eerst nog werken bij Soultree vandaag heb ik afscheid genomen van mij lieve baas, lieve vriendin Jenny. Wat heb ik een leuke tijd met haar gehad altijd gelachen en ze is zo vriendelijk ik zal haar gaan missen
Allebei kregen we tranen in ons ogen en zei dat ik en Sjoerd 1 van haar beste medewerkers was!
Die avond ben ik gaan eten bij Aileen wat een hele ervaring was ik moest doen of ik thuis was, ik wilde mijn schoenen uit en toen zei ze:'No darling leave them on and the seem with your bag take it with you.' Okay dacht ik een hele aardige familie. Ze hadden curry met rijst gemaakt en roti wat echt heerlijk was! Na een hele leuke avond had ik weer een hele leuke ervaring beleefd!

Vrijdag ging ik voor het laatst naar Soultree en was het voor het laatst lekker druk, ik afscheid genomen van Willow, Ria en Mango! Vervolgens ben ik naar de Kiosk gegaan want we hadden afsgesproken om nog wat te gaan drinken met ze allen voor mij afscheid en zijn we lekker buiten de kiosk gaan zitten en zijn we in het grote reuzenrad gegaan wat een geweldig uitzicht gaf over de stad en later hebben we lekker gedronken en heb ik een hele lieve kaart gekregen en een leuk cadeautje gekregen, later ben ik met Janet naar huis gegaan waar ik James ook weer zag! Ik kon bij hun blijven slapen! We hebben die avond zo gelachen hahaah echt een top avond!

Zaterdag werd ik wakker in het huis van Janet en heb ik een lekker ontbijt gekregen, echt wat hebben hun een mooi huis!
Vervolgens bracht Janet mij naar de stad en hadden we afgesproken dat ik toch nu echt voor de laatste keer bij de kiosk kon werken en dat was voor zondag. Die dag hebben wat spullen gekocht voor de reis naar Darwin en heb ik mijn trip naar Kakadu Nationaal Park geboekt! Ik begin die toer op 1 juli en ik moet 30 juni in Darwin zijn! Echt wat een vooruitzichten, ik heb ook een cadeautje gekocht voor Rachel en daarna ben ik naar huis gegaan en ben ik een beetje ingaan pakken wat een ROTZOOI op mijn kamer zeg niet normaal:P Die avond trok de nieuwe housemate in en hebben we gezellig meegepraat!
En op lekker naar bed want morgen zou mijn laatste dag zijn bij de kiosk!

Zondag vroeg opgestaan en mijn nieuwe housemate heeft mij naar het station gebracht en ben ik naar de kiosk gelopen waar nog niemand was! Ik heb 1 uur voor de deur gezeten in het zonnetje en ben ik uiteindelijk maar naar de stad gelopen totdat Janet mij belde waar ik was, zij dacht dat ik een sleutel had haha! Nou uiteindelijk hebben we een hele leuke en drukke dag gehad en heb ik nog een kaart geschreven aan het restaurant wat naast de kiosk zat ' Halo ' heet het! hahaha Omdat ik het heel leuk vond om naar hun te blijven kijken! Daarna hebben Janet en ik nog wat gedronken! Met een volle maan om de achtergrond hebben we het laatste wijntje gedronken en elkaar bedankt voor de waanzinnige tijd! En beloofd dat ik hun nog een keer zou zien!!!! Janet vertrok en ben op mijn vertrouwde plek gaan zitten en het nummer ' Stop de tijd' geluisterd met uitzicht op de volle maan en de lichtjes heb ik afscheid genomen van deze plek en toen wist ik dat ik een SUPER tijd gehad heb hier! Zal het missen.
Zingend door de straten heb ik mijn route afgelegd naar het hotel en 1 ding weet ik zeker dit was de laatste keer dat ik het gezien heb. Morgen ga ik met Anti naar Midland en gaan we boodschappen doen en dan wil ik die avond lekker thuis blijven!
Ik heb een traantje gelaten bij de river en genoten van het moment, maar ik kan terug kijken op een GEWELDIGE tijd van mij reis en mijn leven! Ik blijf contact houden met mijn vrienden hier!

Ja en zo eindigde een TOP tijd! Op naar het bloedhete DARWIN!!!!!! VOl avontuur

21 februari vertrok ik van Sydney naar Perth! En zette ik om 18:00 uur voet in WA Perth
Na een geweldige reis achter de boeg te hebben gehad met Richard in Nieuw Zeeland werd het tijd om weer wat geld te verdienen in Perth ! Ik ging naar een hostel met iemand die ik nauwlijks tot niet kende en ging opzoek naar werk!
Mijn eerst indruk weet ik nog heel goed ' SAAI ' haha echt er liep niemand op de straat op zaterdag rond 19:00 uur! In het hostel zaten alleen maar dronken mensen die net klaar waren met werken en een lekker biertje aan het drinken waren Panet Inn heette het!
Die volgende dag op onderzoek uit kijken hoe alles in elkaar zat en gek genoeg vond ik het toen na 1 dag wel een leuke stad, GEWELDIG uitzicht vanaf Kings Park op de stad en toen begon de zoektocht naar werk! Uiteindelijk was ik al bij Sjoerd en Jakob op de camping gaan staan en had ik na 3 weken pas werk! Werken in het Criterion Hotel met veel plezier en in mijn break op de steiger zitten bij de Swan River en kijken naar het restaurant genaamd Halo en uiteindelijk werk gekregen bij het relaxte baantje wat ik het gehad, bij James! In die tijd heb ik ook mijn hopelijke reismaatje gevonden die met mij meegaat naar Thailand Tsjalling ahaha, met Tsjalling, Thomas en Jorrit heb ik ook een paar onvergetelijke dagen gehad En ook uiteindelijk bij Soultree gaan werken met heel veel plezier, ook zal ik mijn koffietentje missen Exomod
Perth is echt mijn thuis geworden na 3 maanden word het tijd om afscheid te nemen, opeens heeft elk hoekje, elk bankje, elke straat, elke winkel, elk hostel een mooie herrinnering! Perth- Mciver- Claisebrook- East Perth- Mount Lawley- Maylands- Meltham- Bayswater-Ashfield- Bassendean- Succes Hill- Guilford- East Guilford- Woodbridge-Midland dit zijn alle haltes van de de Midland lijn! Elke dag, elke week en maand heb ik deze haltes gezien! Als ik naar mijn werk ging moest ik al deze haltes zien en ook als ik weer terugging! En ik moet je zeggen het valt best mee, eerst wist je niet eens dat deze lijn bestond en nu weet je bijna alles van het openbaar vervoer van Perth! En nu na 3 maanden tijd ga ik vertrekken uit Perth! Heb er een paar goede vrienden bij ik heb een goede tijd gehad in Perth en nu ga ik daar weg! Op naar Darwin met de auto samen met een gast uit Finland het avontuur te gemoet gaan, ik vind het best eng maar zoals iemand ooit zei: Je kan als persoon alleen maar groeien als je zo nu en dan uit je comfortzone stap! Dus ik heb zoiets van doen!

Nu ik omhoog ga zal ik ook niet meer zoveel bereik hebben en ook niet zoveel op internet gaan dus ik zal op internet komen wanneer het kan!
Ik zal mensen hier in Perth op de hoogte houden van mijn avonturen en te laten weten waar ik ben! En ook de mensen daar ja in het kikkerlandje hou ik op de hoogte! Elke keer als ik bereik heb met mij telefoon zal ik even een smsje sturen om te laten weten waar ik ben en dat het goed gaat met mij! Ik kijk ook ontzettend uit naar het feit dat mijn ouders en natuurlijk mijn zusje hierheen komen en dat ik ze kan verwelkommen in het veel beloofde land Australie!

P.S. Vind het heel jammer dat 'Toen Was Geluk Heel Gewoon' er mee stopt ja ik hou het nieuws ook bij in Nederland hahaha:P:P

En bedankt voor de leuke reacties!!!!! :D TOPPIE
LOVE YOU !!!!!! XXXX

Groet,

Vriendje Stokvis! :P:D

  • 07 Juni 2009 - 12:02

    Yvonne Schuurman:

    Jongens en meiden, die foto zonder naam is bij Aileen bij de vrouw uit India! X

  • 07 Juni 2009 - 13:38

    Duco:

    Yvontje!!
    Tijdje geleden alweer, erg druk!!
    Leuk verhaal en gezellige foto's!!
    Ik zeg een ding: 1 dollar meals bij Vic's op Victoriastreet!! Die feestjes zij ook wel leuk!!
    Ga ook naar de markt aan het strand(roadkill etc, oesters, poffertjes alles!!!) met zonsondergang!!
    Have fun!!
    xx Duuc

  • 07 Juni 2009 - 13:42

    Trudy:

    Hoi Avonturier,

    Ja meid de tijd gaat zeker snel vooral als je het heeeeeeeeeeeellllll erg naar je zin heb daar, ben ik ook blij om.
    Ja en dat je die mensen moet gaan missen dat is dan altijd wel balen.
    Maar waar je ook kom je heb zo weer een nieuwe vriendenkring.Ja ze zeggen niet zo maar er is een tied van komen en een tied van gaan.Jij was zeker dan wel blij dat je je schoenen aan mog houden bij AILEEN,anders hadden ze glijk knijpers op de neus gezet.HAHHAHHAHHA.
    Ik hoop dat je ook een leuke tijd mee gaat maken in DARWIN,dat zal best wel,en dan gaat het op schieten dan komen je ouders en je zusje eraan.
    Gaaf hoor.
    Veel plezier verder.
    WE KEEP IN TOUCH.

    DIkke kussssssssss van MIJ en MOON.

    Byeeee Avonturier


  • 07 Juni 2009 - 16:53

    Maroëlla:

    Yven, super leuk allemaal... En ze hebben gwn roti... woooow... broodje kip kerry:P

  • 07 Juni 2009 - 19:59

    Jippes:

    heyhey
    gaat lekker daar sow te horen...foto's worden wel steeds minder he (qua aantal;))

    x have fun

  • 08 Juni 2009 - 04:46

    Sjoerd:

    Wat een sappige vrouwtjes op die eerste foto... Waarom kom jij pas knappe meiden tegen als ik er niet meer bij ben... *kwaad* ;).

    Lekker verhaaltje chick.. Have a lot of fun @ the Westcoast... Zoveel leuker, mooier en stoerder als de oostkust..

    Take care, pas op jezelf en doe geen dingen die ik ook niet zou doen.

    Dikke kus,
    Sjoerd en zieke Jakob!!

    We draaien de rollen mooi om.. :P

  • 09 Juni 2009 - 20:25

    Ed En Wil:

    Hoi Yvonne,

    Nog steeds lezen we je berichten. Bij zo'n reis leer je natuurlijk enorm veel mensen kennen. Ja, en dan moet je ook weer afscheid nemen en dat dat niet altijd mee valt heb je nu al de nodige keertjes meegemaakt. Maar "de herinnering blijft" en "afscheid nemen bestaat niet" zijn net als "stop de tijd" titelsongs die helemaal bij jou passen. Je hebt het nog steeds naar je zin en het gaat goed met je en dat is het aller aller belangrijkste. We wensen je samen met die gast uit Finland een goeie reis en veel plezier in Darwin.
    Liefs XXXX Ed en Wil.

  • 10 Juni 2009 - 10:11

    Anita :

    Hoi, Yvon fijn dat alles goed gaat en leuk dat ik je nog even hoorde op Kim d'r verjaardag je was wel een beetje ziek ik hoop dat het nu weer beter gaat.
    as zondag 14 juni gaan we weer de jaarlijkse fietspuzzel tocht van de speeltuin doen en je ouders en zusje gaan ook mee.Ze geven lekker weer door dus we hebben er zin in.
    Denise en Danny gaan 22 juni op vakantie naar Korfu lekker de zon op zoeken.
    Yvon blijf lekker genieten en veel plezier in Darwin en doe voorzichtig.

    Veel leifs uit Overschie xxx

    Veel liefs uit Overschie

  • 11 Juni 2009 - 10:02

    Marco:

    He yv, wat een verhaal weer en ben je alweer 8 maanden weg????? Dat is idd snel gegaan, ik ben blij dat het zo goed met je gaat.Geniet lekker verder, kus

  • 14 Juni 2009 - 20:24

    Pia Schuurman:

    Hoi meid

    Ja afscheid nemen doet altijd weer pijn blijft altijd moeilijk.Je gaat nu weer een mooie avontuur maken heb een beetje op internet gekeken waar je heen gaat,ziet er echt mooi uit.Geniet lekker van je reis er na toe.Tot over 3 weken op het Airport van Sydney xxxxxxxx you mother.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 71547

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: