Last few days with my travelbuddy Sjoerd! - Reisverslag uit Esperance, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu Last few days with my travelbuddy Sjoerd! - Reisverslag uit Esperance, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

Last few days with my travelbuddy Sjoerd!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

30 April 2009 | Australië, Esperance

G'day Mates!

Ja hier is weer een uitzendig van Campinglife, met Yvonne van Bohemen en Sjoerd Janson!
Deze week nemen we jullie mee van Esperance waar we schitterende kustlijnen hebben gezien tot aan de wilde bossen bij Pemberton.

We hebben ook weer een nieuwe tent voor jullie opgezocht! Ja je kan ook met een gebroken tentstok slapen.

Sjoerd gaat deze week mee met Fam Vledder die de Valley of the Giant gaat bezoeken.
En Yvonne gaat mee opreis met Fam de Jong waar ze naar het hippie stadje Denmark gaan!


17 april

Heerlijk in 1 stuk door geslapen en lekker rustig aan gedaan! Vervolgens zijn we naar Cape le Grand National Park gereden, onderweg lekker gezongen en toen we daar aankwamen hebben we eerst op een hele mooie plek koffie gedronken en genoten van het uitzicht en zoals jullie ons kennen ook nog een paar foto's gemaakt!
Daarna zijn we naar Lucky Bay gereden en hebben we onze tent opgezet! En het leuke was dat dezelfde mensen met de zelfde irritante kinderen daar ook waren! Sjoerd en ik gingen lekker noodels eten vanmiddag, maar eerst water koken. Nou toen het water opstond kwamen er 3 kinderen aan en moest lachen om ons! Sjoerd vraagt:' Waarom lachen jullie?' De meiden zeiden:' Ja om jullie taal waar komen jullie vandaan?' Nou en toen begon het, Sjoerd maakte de meiden wijs dat wij frans aan het praten waren HAHA. Nou die meiden geloofde er natuurlijk niks van! Ze ging in het frans tellen en dat soort dingen en toen vertelde wij dat dat duits was wat hun spraken! Vervolgens hebben we maar gezegd dat we uit Holland kwamen ahaha, maar 1 meisje bleef de hele tijd naar ons toe komen en dingen vragen en best irritant werd.
Nou tent opgezet en strand bekeken wat ons eigelijk best tegenviel overal lag rotzooi! Nou op naar het volgende strand waar ook zoveel rotzooi lag! En ook moesten we met Alice 6 km over een gravelweg nou nooit meer! Sjoerd die blijft namelijk gewoon lekker doortoeren haha!
Nou het was 14:45 en we wilde de Frenchmen Peak beklimmen. Dat is een berg, als je daar rond zonsondergang bent dan heb je schitterend uitzicht over het park en over de zee! Nou we begonnen aan een 1,5 uur wandeling omhoog. Sjoerd vroeg aan mij of we onze schoenen aan zouden doen, nou kennen jullie mij een beetje en zei ik gewoon! Nee man kom op we gaan gewoon met de slippers ahahah. Nou het was klimmen geblazen en ik had opeens weer een gevoel van NZ toen ik Mount Doome ging beklimmen met Richard! Want wat was dat een top ervaring man niet normaal ik vond dat nog mooier zelfs als deze berg te beklimmen! Maar eerlijk is eerlijk dit was ook TE GEK. Opeens zagen we een heel groot gat waar de zonnenstralen doorheen straalde toen we nog beneden waren, toen we verder liepen hadden we een geweldig uitzicht over Le Grand Beach! En als je de andere kant opkeek had je uitgestreekte velden met wat bergen! Ik had heerlijke muziek op van John Barry, hol veel jaar geleden was ik in Amerika en had ik ook die muziek op en het is HEERLIJKE MOOIE muziek! Hebben we genoten van de zonsondergang en daarna zijn we naar beneden gegaan op onze slippers! Nou mijn slippers hebben al veel gelopen, ik had nieuwe slippers gekocht in NZ maar die waren 2 weken later al kapot in Perth! Dus sorry Richard ik heb mijn ouwe slippers weer aangetrokken en ze stinken niet heel erg ze zijn alleen meer kapot gegaan!
Daarna teruggegaan naar de camping en heeft Sjoerd gekookt en ik ging het luchbed opblazen maar 'mevrouwtje ik weet alles' kwam gelijk naar mij toe om te vertellen dat wij eten buiten hadden laten liggen en dat er kangeroes aan het brood zaten te eten dus hebben de mensen het binnen in de tent gelegd! Sjoerd heeft gekookt, nou het moest aardappelpuree worden met broccoli en zalm maar het werd een soepje met broccoli en zalm wat ook wel lekker was! We zaten lekker te genieten van het eten kwam dat meisje weer en begon met ons te kletsen maar wij zatten te genieten van ons maaltijdje dat Sjoerd naderhand echt zo zei van:' Okay we are trying to eat could you please go?' HAHA nou het was echt een leuke meid alleen ik had er even geen zin in!
Toen we klaar wren met eten hebben we heel lang met een man gepraat over muziek en dat hij een eigen bandje heb en als we terug komen in Perth dan kunnen we naar een optreden komen nou ik ga zeker even een kijkje nemen!
Vervolgens kwam dat meisje er weer aan, die ging de hele tijd tegen ons praten wat ik best gezellig vond, naderhand ging ze op mijn laptop tikken dat ik zei kan je dat aub niet doen! Nou toen ging ze weg, even later lag ik in de tent en hoorde ik iets aan mijn tent ik keek naar buiten en bleek het een kangeroe te zijn! Naderhand gingen Sjoerd en ik nog even sterren kijken en opzoek naar the Southern Cross dat is de vlag van Australie!

18 april

Vroeg wakker gemaakt door de zon en hebben we een lange wandeling gemaakt over het strand echt SUPER VET, dan heb je het blauwe water naast je met de hoge golven! Toen wij gister het strand gingen verkennen hebben we te snel opgegeven want wij zgen helemaal geen witte stranden en blauw water maar de ranger vertelde ons dat je verder moet lopen en dan zie je pas de beauty van alles!
We hebben onze slippers uitgedaan en langs de kant neergelegt met een markeerpunt dat we het nog wel kunnen vinden! En toen verder gelopen we wilde een berg op naar boven maar evenlater kwamen er allemal stenen en op de blote voeten ging dat niet echt werken! Sjoerd ging naar beneden maar ik wilde toch naar boven dus ik nog een stuk naar boven gelopen op mijn blote voeten! Na 30 min wandelen keek ik om en had ik een geweldig uitzicht over het witte strand en de blauwe zee! Onbeschrijfelijk even op een rots geklommen en genoten van het uitzicht, vervolgens moest ik natuurlijk ook weer naar beneden maar dat ging wat moeilijker! Maar people thuis ahahah ik leef nog!
Toen naar camping gegaan tent afgebroken en noodels gegeten en weer op weg gegaan richting ........ eigelijk geen idee! Maar wat we wel hebben gedaan is getankt want hier weet je het nooit in Aussie!
Ravensthope was het volgende dorp maar Sjoerd wilde voor het donker een camping gevonden hebben dus zagen we langs de weg een camping wat nog 27 km van de weg aflag!
Nou daarheen gereden wat echt een kut eind was, eemaal aangekomen daar hadden we allebei een film gevoel hahah.
Sjoerd liep naar de kiosk en er stond " We are not here but somewhere outside, so look for us ' We doorrijden op de camping zitten daar echt een paar mannen op die camping van die lekker bouwvakkers ( niet dus). Ik snel mijn muts opgedaan ahha. komt er opeens ee vrouw aan die vraag of we hulp nodig hebben, nou ze heeft gezegd waar we konden staan. Sjaak en ik daarheen en staan we elkaar aan te kijken en kijken we in de portomonee en bleek dat we in totaal maar $ 8 dus Sjoerd ging vragen of ze ook eftpost hadden maar helaas niet maar die man die zei: Okay no worries we see that tommorow.' Ja dat dachten we niet straks zeggen ze van ja wij willen $ 20. Dus hebben we erom gegooid met de munt! Munt was weggaan en kop was blijven! Nou het was Kop maar toch zijn we lekker weggegaan.Dus dat hele rot stuk weer terug maar het was al donker en reden bijna verkeerd! Gelukkig kwamen we weer op de highway terecht en zijn we naar Ravensthope gereden in het donker, ik had helemaal NZ weer in mijn hoofd toen we in de nacht naar Kaikoura reden voor de walvissen! Uiteindelijk in Ravensthope een camping gevonden voor maar $ 16 en met eftpost haha. Sjoerd de tent opgezet, nou dat ging niet zo lekker hij was bezig en ik liet hem expres alleen die tent opzetten en ik lekker aan het eten beginnen, hoor ik even later Sjoerd:' Yvonne kan je even komen.' Nou wat bleek nou Sjaak had het uitzeil binnenste buiten haha dus kon we helemaal opnieuw beginnen. Nou ik heb me doodgelache ahahah en ik ging koken lekker spaghettie met tonijn, tomaat, en nog wat aahahha! Het gasstelletje deed het niet dus heb ik de pan op de bbq gezet en zo laten koken, die avond ook nog een leuk gesprek gehad met een duitse vrouw en vervolgens lekker gaan slapen!

19 april

Ja wat gaat de tijd toch snel! Tent afgebouwd en spaghetti gaan eten als ontbijt en richting Fitzgerald River National Park gereden! Onderweg bij Hopetoun nog een lekker bakkie gedaan en toen naar het park gaan rijden! Maar we hadden dus ook niet genoeg geld bij ons voor dat park dus zijn we maar naar het strand even gegaan! wat echt lekker was en nu op naar Albany waar ik even ga informeren voor een duikbrevet omdat ik die wil gaan halen hier in Aussie!
Bij Albany aangekomen dachten we ' Is dit het?' Nou het stadje stelt niets voor we hebben daar even wat eten gehaald en zijn even richting die duikzaak gereden maar wat natuurlijk dicht was omdat het zondag was! Nou ik had totaal niet het gevoel dat het zondag was omdat je natuurlijk weer lekker in zo'n reisritme zit hah HEERLIJK!
Nou verder gereden naar Denmark dan maar. In dat stadje had ik echt VET veel zin in, het schijnt dat het echt een lekker hippie stadje zou zijn! Ik en Sjoerd wilde op het strand slapen maar overal stond ' No camping' maar eigenlijk heb ik zoiets van ja dagggg! hahaha Maar uiteindelijk zijn we toch naar een camping gegaan en hebben we weer gegooid maar nu zijn we wel weggegaan, het was een hele goeie camping alleen te duur!
Nou in de Lonely Planet stond een camping voor $ 18 dollar dus gingen we daarheen. Nou het bleek dus $ 23 te zijn! We stonden bij een rivier en we konden een kampvuur maken echt VET. Nou ik tent opgezet en toen ik dat aan het doen was kwam de buurman eraan om te vragen of hij kon helpen! Nou heel lief natuurlijk maar dat kan ik natuurlijk wel alleen ahhaha kom op ik ben een vrouw! haha Nou heel gesprek met hem aangegaan en het was heel gezellig, hij was aan het reizen met een frans meisje en hij kwam uit Canada uit het franse gedeelte! Nou hun hadden elkaar in Tasmanie leren kennen tijdens het fruitplukken en nu hebben ze een auto gekocht en zoeken ze werk in het zuid westen van Australie! Naderhand vroegen ze of we wat meegingen drinken! Nou ik had gedacht dat Sjoerd niet mee zou willen omdat hij best moe was, nou als hij niet mee had gegaan had ik wel meegaan denk ik, leek mij heel gezellig en uiteindelijk was het heel gezellig! En Sjoerd was er ook bij!
Daar lekker kangeroe gegeten was echt verrukkelijk is! Pa, ma en Kim jullie moeten dat echt eten man HMMMM!

20 april

Lekker wakker geworden in de tent, Toen we van Esperance naar Denmark reden vond ik de natuur steeds mooier worden, veel groener! Het begon meer op Europa te lijken, veel bossen en bergen! Ik ben er achtergekomen dat ik meer van het groene houd dan de outback! Maar de outback is echt een GEWELDIGE ervaring om mee te maken! Ik vind als je naar Australie gaat moet je de outback gezien hebben!
Nou een zicht op de bergen stapte ik uit mijn tent! Lekker in het stadje koffie gaan drinken waar Yvonne de Fam de Jong ontmoette en die gingen lekker het stadje verkennen ik vind het een SUPER stadje echt leuk! Lekker de hippies en allemaal spullen die ik leuk vind, lekker oude spullen die ik het liefst allemaal mee zou willen nemen naar huis in mijn backpack maar zoals jullie mij al kennen heb ik al teveel spullen bij mij hahah! Soms vraag ik mijzelf wel een af hoe ik aan zoveel spullen kom! hahaha maar ja That's me! Na een hele leuke dag met de familie hebben we afsheid genomen en ging Sjoerd naar Fam Vledder.
Even gegeten en lekker gepraat en zo weer de road op richting Walpole voor the Valley of the Giants.
Toen hebben we daar bij the Valley of the Giant de Fam Vledder ontmoet. Een getrouwd stel Frits is 48 jaar en Anita is 45 jaar
een heel leuk stel.
Bij the Valley of the Giant hebben ze een loopbrug door het bos heen gemaakt zodat je bijna boven de 40 meter hoge bomen uitkomt! Echt een super mooi bos, maar voordat we daarheen ging liepen we al een stukje door het bos maar Mr. Sjoerd moest al zoooooo nodig naar de wc dat hij het niet meer hield en eerst naar de wc moesten en die was in het volgende dorpje! Ik heb mezelf doodgelachen! Nou er bleek dus ook gewoon een wc te zijn bij het park! Nou 40 minuten door het mooie bos gelopen hebben we afscheid genomen van Fam Vledder. Ik heb HEERLIJK genoten vervolgens een camping gezocht en de tent opgezet en zijn we gaan koken, Sjoerd heeft heerlijk aardappels gebakken met baked beans en corned beef. Ik dacht dat het van die smekkies waren voor bij de macaroni maar het leek wel op hondenvoer! Ik en Sjoerd gingen dus echt twijfelen of het echt geen hondenvoer was! Nou die avond voelde ik me best misselijk hahahah zal het dan toch.......
Ook heb ik foto's bekeken van Cairns en het Wwoofen! En hoelanger je die niet ziet hoe mooier het eigenlijk word ik werd helemaal stil bij Cairns omdat ik daar echt 1 van mijn beste tijden beleefd heb en steeds meer voel dat het echt een mooie herinnering is en ect genoten heb van die tijd! En wwoofen wil ik echt nog eens gaan doen het is gewoon een SUPER ervaring, lekker bij de local mensen TE GEK en hoelanger je foto's niet ziet, hoe meer ik Australie straks gaat missen als ik straks thuis ben!
Maar mensen thuis dat is nog lang niet ik ga nu eerst nog hol veel genieten van die mooie tijd die overblijft in Australie en Azie!

21 april

Lekker vroeg opgestaan en een duik genomen in de zee, totdat er een rog onder mij door zwom toen ben ik er echt uitgerend ahhaha
Daarna lekker doorgereden naar Walpole waar we eerst een bakkie koffie gedronken. Vervolgens zijn we door een National park gereden en zijn we naar de Giant Tree gereden dat is echt zo'n groteeee boom niet normaal van de Giant Tree naar de Circulair Pool waar we even lekker genoten hebben van de stilte en van de kleine waterval.
Toen zijn we doorgereden naar Pemberton en daar kwamen we lekker laat aan in de dorpje! Nou het is 1 straat en verder niks maar het had wel een backpackers hostel en een hotel en voor ons natuurlijk weer een camping! We hadden in de auto al gedacht over een lekkere steak, rare gebakken met mushroomsauce hahaha! Nou wij wilden gewoon een biertje doen bij dat hotel en even later hebben we toch voor een goed prijsje een lekker beef filet genomen met aardappel, mais, pompoen en heerlijke saus. Nou ik heb het weer op mijn slakken tempo gedaan. Nee niet met stokjes maar gewoon met mes en vork! haha
Daarna rond 19:30 uur zijn we naar de camping gegaan en was het dus het geval dat het kantoor al dicht was. Maar voor mensen die later kwamen konden ze gewoon op de camping gaan staan en dat hebben we gedaan nou wij reden gelijk over het grasveld wat helemaal niet de bedoeling was, zo een heuvel af! Nou Sjoerd de hele tijd kunnen we dit wel doen etc. Ik ja dat heb ik al zovaak gedaan hahaha! Een plekje gezocht en stonden we met de auto op de plek zei Sjoerd weer van nee we gaan daar staan. Nou weer weg daar maar hij zag het stoepje niet dus de auto liep bijna vast aan de bodem en we hadden nu ook al aangekondigd dat we er waren. Tent opgezet en gingen we weer naar het hotel, hebben we daar even gekaart. Ik ben bezig om Sjoerd klaverjassen te leren, want hij kende alleen maar pesten.Maar hij begint het al te snappen! Terug naar de camping lekker gaan slapen begon het dus KEIHARD te regenen. Nou ik heb lekker mijn ipod hard gezet en ben weer verder gaan slapen!

22 april

Nou vroeg opgestaan omdat het regende zijn we vroeg opgestaan! Wat was dat een rot werk zeg, normaal vooral omdat het helemaal vies was! Nou 30 minuten later naar het stadje gegaan en hebben we wat te eten gehaald en lekker koffie zitten drinken! En hebben zitten nadenken wat we zouden gaan doen in de omgeving. We hebben besloten om naar Augusta te gaan en om daar naar de vuurtoren te gaan! Dat is het meest zuidwestelijkste puntje van Australie! Daar komen de Southern Oceaan en de Indische Oceaan samen! Vervolgens een bakkie koffie gedronken en hebben we besloten om naar Margaret River toe te gaan! We hadden even het gevoel we willen thuis zijn allebei, we hadden totaal geen heimwee maar gewoon even lekker om de bank liggen met een zak chips en een filmpje kijken! hahah Toen kwamen we aan in Margarat River nou wat een TOP stadje we hadden allebei gelijk het gevoel of we in Bryon Bay belandt waren! Beetje in het dorpje rondgelopen en zijn we in een leuke pub gaan zitten! Nou we hadden allebei al zoiets van we nemen allebei gewoon wat lekkers te eten! Na een tijdje gezellig gezeten te hebben, ben ik begonnen om Sjoerd klaverjassen te leren! Nou ik moet zeggen het is echt leuk omdat weer eens te spelen!
Maar we moesten nog opzoek naar een camping maar ik had zoiets van alles is toch lekker duur hier, ik vind het ook wel prima om in de auto te slapen! Nou stonden we op een parkeerplaats en kwamen we weer 2 Italianen tegen die we ook al tegen kwamen bij een andere strand voor Margaret River!
Even met hun gepraat en toen zeiden ze van:' Om 07:00 uur komt wel de ranger hier om te controleren of hier iemand staat!
Nou wij alles van de achterbank naar de kofferbak gegooid en de stoelen achteruit gezet en de leuning naar achter gegooid!
Slaapzak over je heen en lekker gaan slapen.

23 april

Rond 7 uur werden we wakker gemaakt om te zeggen dat we weg moesten!
Zijn we doorgereden naar Prevelly Beach en hebben we daar heerlijk verder geslapen in de auto!
We besloten om nog een dag hier in het dorpje te blijven want het is echt een leuk dorpje! We gingen naar de pub weer en daar lekker en koffie drinken, ook kon je daar internet krijgen nou wij iets gehaald en dan kon je 2 uur achter internet maar mijn laptop deed zo moelijk, dus ik had het helemaal gehad en ging het dorpje verkennen. Nou even later belde Sjoerd en die vroeg waar ik was en zei dat hij ook wegging want het lukte niet! En we besloten even achter internet te gaan in het stadje! Ik was klaar en Sjoerd zat daar nog en ik ging weer verder kijken in het dorpje. Ik kwam een boekenshop tegen en ging even kijken watvoor boeken daar waren en ik kwam bij de Lonely Planet uit en bleef daar doorheen bladeren. Ik wilde weggaan en kwam opeens de verkoper eraan die zei:' Je moet dit boek kopen ' Tunnel Vison' ik de achterkant lezen bleek het van hem te zijn! Nou het is best een boeiend boek, hij wilde
een professioneel surfer worden! En heeft 1 jaar rondgereisd, ik heb heel lang in het boek gekeken en toen weer teruggelegd, ik had hem verteld dat ik naar het oosten van Europa wilde gaan, Kazakhstan, Yemen, Georgia. Die richting wil ik over een paar jaar op toen zei hij waarom wil iemand daarheen? Nou ik wil gewoon eerst Europa zien de volgende keer. Nou Sjoerd en ik zijn weggegaan en zijn we naar de pub gegaan en hebben we wedges gegeten. Maar toch heb ik het boek gekocht bij hem en hij schreef in zijn boek: Yvonne, nice to meet yo in Marg River and safe travel. And Middle East.... I think you have a free spirit! Sullivan Mc Leod.
Nou echt cool en ik moet je zeggen dit is het eerst boek wat ik nu echt lekker aan het lezen ben in Australie!
Daarna hebben we gegeten en hebben we met Marielle Lesman gemeet ook van de Jumbo, nou lekker biertje gedaan met haar en s' avonds weer naar de parkeerplek en hebben we daar lekker noodels gegeten en lekker gepraat over alles en nog wat!
Vervolgens zijn we naar Prevelly Beach gegaan en hebben weer lekker geslapen!

24 april

Ik hoorde Sjoerd rommelen met van alles en nog wat en dacht dat hij niet lekker had geslapen! Hij zei: Yvonne zet je stoel recht er is een ranger bij de andere auto.' Nou ik stoel recht gezet en slaapzakken naar achter gegooid en zijn we gaan rijden maar de ranger kwam achter ons aan. Alice had blijkbaar een ochtendhumeur en Alice sloeg af op een hol en we reden zo achter! Maar Alice laat ons nooit in de steek en reed weer, wij rijden in rondjes maar de ranger kwam nog steeds achter ons aan! Gelukkig na 10 min rijden was de zoekactie gestopt en gingen we weer naar Prevelly Beach en weer lekker door slapen! Ik heb in mijn nieuwe boek gelezen en gekeken naar de surfers in het water!
Daarna hebben ons opgefrist op de parkeerplaats en zijn we gaan ontbijten! Vandaag zijn we weggegaan vanuit Margaret River op naar Dunsborough daartussen hebben we Cape Naturaliste gezien en ook nog wat mooie stranden! Dunsborough was echt niet leuk dus zijn we doorgereden naar Busselton dat is een iets grotere stad en hadden ze een 2 km lange pier die de zee in liep! maar was voor de helft gesloten dus ging ook niet door! We wilde ook naar de bioscoop maar er draaide maar 3 films dus zijn we op een heerlijke bank beland en daar echt 30 minuten gezeten! Nou de campings daar waren echt onwijs duur! $ 36
Dus op richting Capel tussen Bunburry en Busselton maar daar was de camping weg omdat er niemand kwam ! Maar er was ook nog een camping op de weg naar Bunburry! Nou die was gewoon in Bunburry en was $ 40! Sjoerd had het helemaal gehad, nou mij maakte het niet uit ik had het ook niet erg gevond om in de auto weer te slapen! Nou nog 1 poging en dat was de Big 4 Sjoerd naar binnen en het was maar $20. Dus gelijk genomen en de tent opgezet, nou de dag kon niet meer ongelukken aan, een ander stuk van de tentstok ging ook kapot en toen dacht ik SHIT ahha! Sjoerd heeft gelukkig bij de padvinders gezeten en heeft het gemaakt!
Nou zo kende ik hem niet hoor hahaha en ik lekker eten gemaakt! Gebakken aardappels met baked beans en tomaat HMMM
En ja ja mensen nog een nieuwtje......... 7 maanden van HUIS! whoehoe
7 maanden ben ik van huis en ben ik op eigen benen gaan staan, soms nog wel het thuisfront bellen om te vragen of ik dat beter zo of zo kan doen! Maar ik vind dat het nog kan, ik kook zelf eten, ik zoek een slaapplek! Was mijn kleding, dingen heb ik gezien en gezorgd voor werk! Ik heb tot nu toe genoten van wat ik gezien heb! Nu word het tijd om even rustig aan te doen. Ik heb al een maand gewerkt in Perth en heerlijk bezig gehouden met werk en dingen gedaan, deze trip met Sjoerd was GEWELDIG! Nu word het weer tijd om een maand hard te werken en op een andere manier te genieten van de dingen om mij heen!

25 april

Heerlijk geslapen op een luchtbed en gedoucht zijn we naar de stad gegaan! We wilde wat eten en zagen allemaal mensen staan dus gingen daar even heen en was het Anzac day ! Dodenherdenking hier en het was echt indrukwekkend daarna heerlijk ontbeten en zijn we naar het strand gegaan! Ik heb mijn boek erbij gepakt en lekker op het strand liggen lezen, van dit moment kon ik echt lekker genieten man, heerlijk genieten van mijn boek met het geluid van de zee op de achtergrond en helemaal alleen op het strand zijn. Sjoerd was ook even lekker aan het lopen. Ook ben ik nog even de zee in gegaan en lekker gelegen! Heerlijk dagje vandaag nu lekker eten! Toen de terug weg langs de MC Donalds gegaan en een MC Flurry gehaald en vervolgens naar de camping gegaan, ik zou eten maken maar eerst hebben we lekker ons eigen dingen gedaan, na een tijdje ben ik begonnen met eten maken weer gebakken aardappels en baked beans! Ook hebben we nog wat backpackers ontmoet daar, 2 franse gasten en 1 gast uit Kenia en hebben we lekker wat meegedronken! Rond een uur of 1 ging ik lekker slapen!

26 april

Nou lekker uitgeslapen en zo begon er weer 1 dag! Sjoerd en ik zijn richting de stad gereden en vervolgens zijn we naar een koffie tentje gereden en lekker koffie gedronken! We zitten nog maar 184 km van Perth vandaan dus wij hebben besloten om bij een nationaal park te stoppen! Sjoerd, ik en Alice gingen weer een lekker gravelweg over haahaha echt heerlijk! ( niet dus) Nou het leek wel of wij 10 km over die weg gereden hadden maar toen opeens kwam er een bord met camping en het zag er zo goed uit ( het leek net op centerparcs ahah) dat we daar maar ons tentje opgezet hebben. Eerst heb ik lekker noodels voorbereid en vervolgens heeft Sjoerd de tent neergezet, ik ben hout gaan zoeken voor het kampvuur voor die avond! Ook nog een tijdje heerlijk niks gedaan wat we meestal doen! Deze camping koste ons $ 6, 50 p.p omdat het een nationaal park is. Toen hebben we nog even lekker rondgelopen en zijn we begonnen aan het eten maken! Ik heb spaghetti gemaakt en zatten we heerlijk bij het kampvuur!
Oh wat vond ik date en heerlijk avond zeg niet normaal onze laatste avond van de reis en dat is het echt voorbij Sjoerd gaat naar Darwin en ik blijf nog een maand in Perth om te werken!
Heerlijk genoten van deze avond bij het vuur onder de sterren nog 1 biertje en een wijntje. En laten we dan lekker gaan slapen!

Deze week was SUPER weer een deel gezien van Australie!
Bij het volgende verhaal heb ik nog een klein stukje van deze reis!
En mensen onwijs bedankt voor de reacties vond het echt SUPER!
Malle Pietje ik moest wel even nadenken wie je was! Maar toch weet ik het nu TOPPIE!

See you soon guys!
Love Evonne!(K):D

  • 30 April 2009 - 13:54

    Bassie:

    Geweldig leuk verhaal. Ga je weer naar je oude baas in perth? En wat ga je over een maand doen na je werk. Zeg maar tot het moment dat je ouders komen? Ik lees t wel weer. Mss nu wat eerder want koos heeft me overgehaald een ipod te kopen en daar schrijf ik nu dit bericht op. Kus!

  • 01 Mei 2009 - 07:52

    Jippiee:

    jaaaaaaaa WEER een reactie van mij;)
    klinkt weer allemal goed?
    maar wat is eftpost(A)?
    x

  • 03 Mei 2009 - 20:20

    Trudy:

    Hoi AVONTURIER,

    Ik heb weer genoten van je verhaal.Was weer super,je kan zien dat je weer lekker aan het travelen ben,normaal heb ik een lekker WIJNTJE erbij maar nu een lekkere SANGRIA meegenomen vanuit SPANJE.
    PROOST MEID.
    Toch lekker dat je weer je oude baantje op kan pakken in PERTH.
    Ja je ben inderdaad al een tijd van huis.Maar geniet er nog lekker van.Ook super dat je ouders en je zusje KIM je op kom zoeken (ik ga mee als theelepelvrouwtje he)Maar wij hebben ook een gezellige tijd gehad met de FAM DE JONG in SPANJE dat was ook SUPER.
    Nou meid lekker blijven schrijven ik wacht zeer zeker weer op je volgende verhaal ik blijf je zeer zeker volgen,want na 7 maanden vindt ik het nog steeds leuk.
    Dikke Knuff van Trudy en Moon.xxxxx ADIOS DOEI BYE
    AVONTURIER

  • 04 Mei 2009 - 17:56

    JaneTheOlov:

    hoi globetrotter,
    Wat leuk om te lezen dat je het nog zo naar je zin hebt en zo ondernemend bent.
    Werk niet te hard in Perth maar geniet van alles wat op je pad komt.
    in Holland gaat alles zijn gangetje.
    veel groetjes en knuffel van ons alle 3.

  • 05 Mei 2009 - 16:58

    Pia Schuurman:

    Hello girll
    Ten eerste wat heb je weer een mooie reis en een hoop avonturen meegemaakt,en de fotos niet te vergeten.Hoop als wij komen in Australie dat je ons ook de mooie plekjes laat zien aan ons.En ik zelf wil een hoop mooie wandelingen maken lekker avontuur.En we eten niet elke avond noodles hoor niet te eten hhihihiih.
    En dit was dan je laatse avontuur met Sjoerd zal wel vreemd zijn want je kom hem nou niet meer tegen.Denk alleen maar aan die leuke tijd die jullie samen hebben beleefd afscheid doet altijd pijn groeten aan sjoerd.

    Onze vakantie op de camping was ook leuk met Anita alleen de avonden waren koud.

    Nou meid geniet er nog van van je verblijf in Ozzy dikke kus nog 8 weken en dan zien we je weer na 9 maanden heb er zin in LOVE YOUUUUU xxxxxxxxxxx Pia.

  • 06 Mei 2009 - 21:22

    Koossie:

    x x x x x x x

  • 07 Mei 2009 - 20:06

    Ed En Wil:

    Hoi Yvonne,
    Zo het is alweer een poosje geleden dat we iets hebben laten horen. Natuurlijk blijven we je verhalen lezen. En eerlijk gezegd: "Dit verveeld niet" Heb je nu inmiddels wel alle smaken van de Noodles geproefd? En wat leuk dat je ouders en Kim naar je toe komen. Hebben ze gelijk een goeie gids. Je foto's zijn prachtig en wat zie je er goed uit.De komende maand veel succes met je werk in Perth en je gaat snel weer iets van ons horen.

    Dikke XXX Ed en Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 71546

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: