Goodbye Midland, Hello Down Under - Reisverslag uit Esperance, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu Goodbye Midland, Hello Down Under - Reisverslag uit Esperance, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

Goodbye Midland, Hello Down Under

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

17 April 2009 | Australië, Esperance

Hallo allemaal!

Zo het is weer zover een berichtje van Ullepoepie!
Er komt eindelijk weer wat actie in de zaak.

Ik en Sjoerd gaan naar het zuiden toe van Down Under! En ik had nog een baantje nodig dus ik had een leuk tentje gevonden op de pier waar ik altijd zit. Ik vroeg aan James of hij nog iemand nodig had maar helaas.

3 april

Ik had dus aan James gevraagd of hij een baan beschikbaar had maar helaas dus ik gewoon weer verder met mijn werk.
Ik kom ook altijd bij een koffietentje genaamd ' Exomod' daar kom ik altijd koffie halen een longblack! Iedereen kent mij ook hier en zeggen altijd weer een longblack of ben je er nu alweer hahaha!
Nou die avond gewoon weer naar mijn werk gegaan in het hotel!

4 april

Moest ik weer werken en ging ik weer naar de pier even lekker een sandwich halen, tot dat ik naar James toe ging en die vroeg of ik nog steeds een baan nodig had. Nou ik was wel erg verrast hoor ze hadden nog iemand nodig, dus die meiden die daar werkte hadden tegen James gezegd waarom hij het niet aan mij vroeg omdat ze dachten dat ik toch niet te doen had omdat ik alleen maar daar zit ahahah nou ik werk natuurlijk ook. Nou dus uiteindelijk heb ik die baan aangenomen en kan ik maandag beginnen om 12 uur.

6 april

Vandaag moet ik om 12 uur beginnen bij James.
Ik kom daaraan en kan gelijk beginnen haha er staat een franse meid vandaag bij mij. En ze legt mij dingen uit hoe ik dat en dat moet doen! Het is echt een leuke tent een beetje koffie maken, milkshakes, smooties en al dat soort dingen. En ze heeft mij wat dingen in frans geleerd ahah
Om 16:00 uur was ik klaar en ging ik naar mijn andere werk waar ik het ook nog steeds gezellig heb. Vandaag ging ik een weddenschap doen met Rachel dat was: Als ik een Weetbix (dat is een soort cornflakes) op eet in 1 minuut dan zou ik 1 kilo mosselen krijgen! Echt ik doe een moord voor die mosselen van haar haha, maar ik zal je vertellen het is moeilijker dan het lijkt echt als je het in je mond heb dan word al het vocht weggetrokken en kan je niet meer normaal kauwen. Nou eindstand ' niet gehaald' haha maar ik deed er 1 minuut en 5seconden over.

7 april

Vandaag was ik vrij dus lekker uitgeslapen en daarna naar het strand gegaan genaamd Cottesloe echt een mooi strand lekker gezwommen. Vervolgens naar de stad om te kijken of mijn ipod er al was. Die is namelijk kapot gegaan hier en nu heeft mij vader een nieuwe opgestuurd ( thanks dad) en nu kom ik bijna al 5 dagen achter elkaar bij het postkantoor om te kijken of hij er al was mar helaas vandaag weer niet! Naderhand lekker naar huis gegaan.

8 april

Niets boeiend vandaag ik moet van 11:30 uur t/m 14:00 uur werken en dan weer terugkomen om 17:30 uur.
En ook vandaag weer naar het postkantoor gegaan maar weer niks.

9 april

Het is weer werken bij James vandaag moet ik om 10 uur beginnen daar!
Ik nam de trein van 08:30 uur en toen ben ik koffie gaan drinken bij mij tentje haha!
En ja jullie raden het nooit ik ben naar het postkantoor gegaan en ik heb mijn IPOD binnen! Ik ben zingend door de straten gewandeld want ik was zo blij dat ik mijn ipod weer had!
Ook liep er een man langs en die zei: ' Zongen alle mensen maar!'
Nou vandaag heb ik kennis gemaakt met Emah een leuke meid. Die eruit ziet of ze 20 jaar is maar ze is pas 17 jaar nou had ik echt niet verwacht! Ook is het zo hier dat ze al vanaf hun 17e een auto rijbewijs hebben. Echt ik geloofde mijn oren niet! Nou gezellig met haar gepraat en lekker gewerkt! S'avonds ook gewerkt bij het hotel!
Morgen moet ik weer werken bij James!

10 april

Ja het is Goede Vrijdag dus alles is dicht en wij zijn open! hahh
Moest om 10:00 uur beginnen en daar was Emah alweer bezig met de sandwichen maken een ook kwam Bec erbij! Ook een leuke meid en ik noemde haar de hele tijd Betty nou hun allebei in een deuk joh haha! Vandaag was het mega druk en dit was pas mijn 3e werkdag maar het was heerlijk die drukte! Beetje milkshakes maken en smoothies. Muziekje op de achtergrond hahah ik liep ook te zingen die meiden zeiden echt: Waarom zing jij? het is druk hahahah' Ik zei:' Het is zolang geleden dat ik die drukte meegemaakt heb en het voelde heerlijk haah!
Daarna moest ik ook werken bij het hotel en die was ook open! Nou ik heb het nog nooit zo druk gezien daar!
Maar we waren maar met ze 3en en dat was te weinig! Het ging echt goed totdat mensen moesten wachten op hun eten en geirriteerd werden! We hadden het ingedeeld in wijken. Na een tijdje was het zo druk en toen moest ik mijzelf even terug trekken om even te kijken wat er aan de hand was in het restaurant. Kijken of elke tafel in orde was of welke er nog aan het wachten waren!
Dave dat is mijn manager die gedraagt zich helemaal niet als een manager, steeds als er iets aan de hand is moeten wij het oplossen en daar werd ik best pissig over hij stond alleen maar achter die kassa!
Toen we klaar waren vroeg hij of hij even met mij kon praten! En hij zei dat hij vond dat we het SUPER goed gedaan hadden omdat we met zo weinig mensen zo'n drukke avond gedraaid hebben! En dat was het eerst compliment dat hij mij gaf! En dat deed mij goed. Toen heb ik ook gezegd tegen hem, waarom hij niet meer complimeten geeft aan het personeel, ik bedoelde het hoeft niet elke dag maar het doet een mens goed!


11 april

Werken bij James vandaag wat weer heel gezellig was! Vandaag heb ik zijn moeder ontmoet nog ik weet niet hoe oud die is maar ze ziet er echt goed uit! En ze is zo grappig, ze is druk en lekker georganiseerd ahha maar niet in de keuken haha!
Het was niet zo druk vandaag en ik heb ook Mel ontmoet! Ook een leuke meid maar allemaal zien ze er ouder uit hahaah!
Ik moest vanavond weer bij het hotel werken en James vroeg of hij een sandwich voor mij moest maken, echt heel aardig ze letten er echt op of je wel een lunch krijg of ontbijt! en ook vragen ze of je wel genoeg drinkt!
Bij James heb je niet het gevoel dat je naar werk moet, het lijkt of je in een strandtent staat gezellig mensen te helpen!
Maar in het echt kijk je over Swan River uit hahaha, het is het leukste baantje wat ik ooit heb gehad!!
Die avond was het rustig bij het hotel en was ik 21:00 uur klaar.

12 april

Vandaag gaan we naar het strand het is echt heel warm vandaag dus gaan we met de buren naar het strand! Lekker bruingebakken en lekker gelegen! We hebben foto's in het water gemaakt de buren hadden een watercamera nou echt TE VET!
Geef mij en Sjoerd een onderwater camera en ze zijn 2 uur zoet! haha
Na een hele middag op het strand gelegen te hebben en heerlijk verbrand te zijn was het helaas weer tijd om naar huis te gaan!
We zijn naar de wok gegaan lekker noodels gegeten ahahah. Maar toch lekker vroeg naar bed!
Oh en wacht eens even ' Vrolijk Pasen iedereen '

13 april

Vroeg opgestaan en naar James gegaan. Hij vroeg of ik vroeg wilde komen omdathet 2e paasdag was. Nog even een longblack gedronken. Weet je wat het ook is! Er werkt daar een hele leuke jongen in die tent en hij is een ozzie ahah. Dus dat is ook de reden dat ik daarkom. Volgende keer vraag ik gewoon of hij meegaat om iets te drinken haha! Op naar James en zijn moeder was er weer lekker aan het rommelen. Ze liet mijn vandaag zien hoe de sandwichen gemaakt moesten worden, want zij staat alleen maar in de keuken hahah Ze zegt altijd, Finnaly i'm always standing in the kitchen, so i'm gonna learn it to you hahaha! Heerlijk.
Die dag was het ook KEIHARD aan het regen niet nornaal. Ben ik in Perth of in Rotterdam zei ik tegen James.
Ook heeft hij het engels van mij even bijgespijkerd ahah. Iemand vroeg of de wc open was en ik zo van:' Yes he is open." James van ' he' no it has to be '' it is open' haha okay dan.
Nou rond 16:00 uur even naar het hotel om Dominque hallo te zeggen en toen kreeg ik opeens chocolade van haar voor pasen! Dat heb ik gekregen voor pasen echt SUPER lief!
Daarna naar huis en lekker gaan slapen.

14 april

Ik was vrij en heb opgeruimd op de camping! MEN wat een rotzooi was het ook nog allemaal nat ook door de regen echt zwaar irritant. Na ook nog een was gedaan te hebben ben ik richting Perth gegaan en weer lekker koffie gedronken bij mijn tentje! Ben nog even een sandwich gaan halen bij James en nog even langs Dominque gegaan, even gedag gezegd.
Op naar de camping daar waren de jongens heel blij dat ik al begonnen was met opruimen. Toen hebben we Jakob weggebracht naar Tido en heeft er 1 iemand ons verlaten.

15 april

Sjoerd en ik rond 07:30 opgestaan en gaan inpakken! Goh ik moet je zeggen dat het toch wel raar is op die camping te verlaten waar we ongeveer 1,5 maand gestaan hebben! Spullen ingepakt nou echt niet normaal wat weinig ruimte wij hebben of dat wij gewoon teveel spullen bij ons hadden hahaha. Nou nog even langs Jakob om gedag te zeggen en naar Tido om zijn tent in te leveren en vanaf toen kon ons reis naar het zuiden beginnen!
Eindelijk weer lekker reizen met mijn ipod aan zijn we gaan rijden. Van Blues Brothers tot aan de Apres Skihut haha hebben we keihard meegezongen!
Vet gezellig en we hebben nog gestopt in het dorpje York dat was het eerst inlandse dorpje van WA! En heel gezellig op naar Wave Rock dat ligt ongeveer 2 uur van York vandaan. Wij stoppen bij elke bord als we ergens naar binnen rijden. Laat in de avond komen we aan bij de Wave Rock hahaha echt heel gaaf. Wij nog een paar foto's bouwen en hebben we ook nog gerend voor de zonsondergang! Toen we terugkwamen merkte Sjoerd dat hij zijn lampen aan had laten staan van de auto haha hij rennen niet normaal!
Toen moesten we de tent nog opzetten, nou Jut & Jul zijn op ' Wave Rock Resort ' terecht gekomen ahhaha nog gelukkig viel het nog best mee maar het is heel gezellig hier lekker knus haha!
De tent moesten we opzetten maar eerst moest ik die nog met ducktape maken omdat die in NZ kapot was gegaan toen ik met Richard aan het slapen was op Coromandel! Dus nu plakken en opzetten maar als jullie mij kennen moet het allemaal stevig staan, nou dat staat het redelijk maar toch zal ik moeilijk slapen vannacht ahhaha!
Morgen naar Esperance toe en daar blijven we 3 dagen staan!

16 april

Nou vergeleken met de andere tent van Midland was die tent van mij een miniatuurtentje!
We werden opgevouwen wakker! Daarna tent afgebroken en zijn we naar Hyden gegaan hebben we daar een lekker broodje gegeten en een bakje koffie gedronken! Vervolgens zijn we naar de Wave Rock gegaan en een stuk gelopen daarover! Wat was dat gaaf zeg om te zien!
Daarna hebben we voortgezet richting Esperance, nou er leek geen einde aan te komen man alleen maar 1 weg vooruit met niks om je heen! Ja bomen en bossen maar geen huizen en het volgende dorpje zit 122 km verder en ook de volgende benzine pomp!
Na ongeveer 3,5 uur gereden te hebben kwamen we in Esperance en zijn daar naar de Woolworths gegaan en inkopen gekocht voor de aankomende week! Nou Richard er komen weer wat oude recepten langs en moest ook gelijk weer een beetje aan onze reis denken aan NZ! We heben spaghetti gekocht met tonijn en aardappels met baked beans en dat soort dingen!
Opzoek naar een camping, onderweg zagen we de zee alweer in het verzicht wat echt leuk was om te zien!
Op camping Seafront staan we en hebben daar ons miniatuurtentje weer opgezet en zijn we lekker noodels gaan eten.
Morgen gaan we naar Cape Le Grand National Park dat is 1 van de beroemste national parken in Western Australie! Het is omgeven door witte stranden en mooie blauwe zee en als je niet uitkijk spring er nog een kangeroe naast je op het strand!
Er is ook een 15 km coast track in het park, ik kwam op het idee om met de backpacks te gaan lopen die 15 km en weer terug, hetzelfde wat ik gedaan heb bij de Abel Tasman in NZ het lijkt mij vet om te doen en Sjoerd lijkt het ook gaaf om te doen !


Nou tot over een paar weken weer! Ik ga nu eerst weer genieten van mijn reis!

Love You Mates

Liefs Ullepoepie:P

  • 17 April 2009 - 04:23

    Jeroen B.:

    Werkuh werkuh werkuh. da's een hoop arbeid joh hé. Waar blijven de spannende verhalen van ff aan een touwtje bungelen en een beetje met de skippy's liggen knuffelen en Haaiaaien en zo. Werkuh ken altijd nog je moet gewoon een beetje dollars van die ouwe lospeuteren zodat je er weer op uit kan joh. Nee hoor That's a lot of crap het lijkt me allemaal geweldig daar ook geinig dat de family straks een maandje overkomt. Nou maak van het 2e gedeelte van je verblijf in Down Under net zo geweldige tijd als de 1e 6 maanden joh.

  • 17 April 2009 - 15:37

    Jippie:

    jaaa ik heb hem weer helemaal gelezen hoor(A)

    have fun..xxx

  • 17 April 2009 - 18:34

    Marian En Harry:

    Yvon het blijft heel leuk om steeds je berichtjes te lezen,ik ben en blijf jaloers op je,haha

  • 17 April 2009 - 22:12

    Trudy:

    Hoi Avonturier,

    Echt gaaf dat je toch nog leuke baantjes gevonden heb,Vooral bij JAMES.super uitzicht.
    Kan je niet voor jezelf zo tentje beginnen IK HELP JE WEL HOOR.
    Maar weer effe genieten he,je kan altijd wel werken.En ik zie op de fotos dat je het weer lekker naar je zin heb met SJOERD, zoals in het hele begin.Ja dat lijk al weer zo lang geleden.
    Ja echte BACKPACKERS zijn jullie lekker veel troep in je tent,ennnnnne waar is je BOODSCHAPPENKARRETJE.Nou weer lekker genieten met je DOWN UNDER.en we wachten wel weer op een SPANNEND DOWN UNDER MET LEKKER VEEL GEKKE EN WILDE VERHALEN VAN JE.

    DIKKE KUSSSS VANUIT ROTJEKNORRRRRR

    Doeiiiiiiiii Avonturier xxxxjes TRUDY MOON


  • 18 April 2009 - 21:10

    Lenie Molenaar:

    hallo Yvonne,

    ik vindt het echt knap zoals je je verslag schijf, goed hoor.
    hier gaat alles goed, ik heb vandaag een poging gedaan samen met je moeder om de coniveer te korten, hebben ons rot gelachen want het lukte niet helemaal, hij was te hoog geworden.
    verder gaan we a.s dinsdag bij je vader koffie drinken, lijk me wel gezelig.
    het is trouwens ook hier lekker weer dus we hebben het lekker naar ons zin.
    groetjes en dikke kus.
    lenie

  • 19 April 2009 - 15:06

    Pia Schuurman:

    Hoi meid zo te lezen heb je het weer reuze na je zin.Jij gaat ook met iedereen op de foto en nou nog met mooie jongenshhahhahh.Wat een lieve dad he dat die jouw weer een ipod opstuurd met jullie favarieten muziek,dat zullen we ook wel horen als we in de camper rijden als wij daar zijn.Heb wel veel zin hoor om na Austtralie te gaan,en om jouw weer te zien en de gezelligheid niet te vergeten mis dat wel hoor.En dan gaan we lekker veel wandelen en laat jij ons die mooie plekjes zien.Trouwens wat is dat een mooie foto die Wave Rock prachtig daar hou ik ook wel van.Ga lekker genieten van je laatse tour met Sjoerd doe hem de groeten van me.I LOVE YOU we gaan elkaar zien over ongeveer 80 dagen doeiiiiii xxxxxxx you mother.

  • 19 April 2009 - 16:28

    Adriaan:

    He Meissie, fijn dat je ipod is aangekomen, kun je zien wat dat doet he een beetje lekkere muziek, dat is wat bij je hoort en waar je je lekker bij kan voelen, net als bij je biertje, maar die kun jij wel vinden he daar haha. He en wat zijn dat voor verslaafde types die vaste gasten, ze kijken allebei niet erg fris uit de ogen, gaan die gasten 's-avonds eigenlijk wel naar huis haha. Nou ja, je bent in ieder geval van die camping af en weer lekker aan het reizen met je ouwe maatje, en als je terugkomt en je hebt nog steeds 3 baantjes ga je wel in een normaal hostel he en een beetje dichterbij je werk. Nou het gaat wel erg snel, het is zo 7 juni!!

    Nou 'k ga weer, love you en een great bearhug xxx

  • 22 April 2009 - 05:42

    Anita:

    Nog even een berichtje voor we lekker op vakantie gaan met je moeder en Kim ik heb er erg zin in en het weer is momenteel ook goed.
    Ik vond het super leuk dat je belde op mijn verjaardag dat was het hoogte punt van de dag.
    Je verhalen blijven erg leuk en je maakt weer vanalles mee. We blijven je volgen en geniet met Sjoerd van je reis voordat hij weggaat.
    Ik vind het erg leuk dat je ouders en Kim ook naar Australie komen.
    Wij gaan ook genieten van de vakantie .

    Veel liefs Anita xxxxxxxxx

  • 23 April 2009 - 14:44

    Bassie:

    Hey klein meissie,

    Het wordt bij jou steeds kouder en hier wordt het steeds warmer....inmiddels hebben we weer een traditie volbracht door met de Pasen in een huissie te verblijven. Naast het nuttigen van een paar biertjes en wijntjes (ahum) hebben we natuurlijk ook nog wat zitten klaverjassen. Dat hebben we ook een paar keer met je zusje gedaan. Nou ik heb nieuws voor je. Ze is net zo eigenwijs als jij! Waarschijnlijk zal het wel aan de manier liggen waarop ik dingen uitleg maar sommige dingen "komen niet helemaal over" zullen we maar zeggen. Maar evenzogoed gezellig. Uiteraard wel anders zonder die drukte- en sfeermaker die nu down under zit, maar toch ook leuk. En het voordeel is dat ik niet zo vaak naar de koelkast hoef voor weer een nieuwe fles wijn, alhoewel Kim inmiddels ook behoorlijk meedoet.

    Dan even over jouw reis. Uiteraard lees ik al je stukjes al is het met een gezonde achterstand in tijd zoals je van me gewend bent. Het valt me op dat je de highlights van het land inmiddels wel gehad hebt en dat je hooguit nog in het noorden iets te zoeken hebt (ook al ga je nu naar het zuiden). Dat is toch wel ongelooflijk snel dat je eigenlijk na 6 maanden dat land hebt leren kennen vanuit alle hoeken. Dit betekent nu een beetje consolideren en volhouden. Zonder highlights ligt de sleur op de loer. Dat merk je ook wel in wat je schrijft en hoe je het opschrijft. In het begin was je nog heel gedetailleerd in wat je meemaakte en wat iedereen zei. Nu mis ik vaak het eind van het verhaal zullen we maar zeggen. Hoe je bijvoorbeeld bij het hotel bent vertrokken en of dat allemaal maar zo kon en waarom je de komende 3 weken niet op internet kan en....afijn allemaal niet zo erg hoor. Het geeft waarschijnlijk aan dat je meer afstand kan nemen van je emoties en dat je het al eerder verwerkt hebt en dat het niet meer zo van belang is om het aan het electronische papier toe te vertrouwen.

    Heb van je vader begrepen dat hij een erg mooie camper heeft geregeld om met jullie alle mooie dingen te gaan bezoeken die jij inmiddels hebt gezien. Lijkt me onwijs leuk om mee te maken alhoewel het me wel wat fris lijkt in New South Wales over 2 maanden. Je vader kan er wel tegen maar volgens mij heeft je zusje liever een fel zonnetje. Afijn dat heb je nog allemaal tegoed. Over ca 10 weken zijn ze er al en als zij vertrokken zijn heb je nog maar 6 weken over of zo voordat je je weer opmaakt voor een aankomst in europa. Zover is het nog niet en ik wens je fijne tijd nu met Sjoerd!

    Dikke kus!

    bassie

  • 23 April 2009 - 21:27

    Malle Pietje:

    Hallo Vonnie, hier eindelijk een berichtje van malle Pietje. Het lijkt wel een tv spelletje; "wie ben ik" ken je dat nog? Ja je bent alweer zo lang weg dat ik bang ben, dat je straks met zo'n zwaar engels accent spreekt;
    how do you call it in Holland? O yeah,... I remember; kesellik! Of valt dat wel mee? Je engels zal er i.i.g. niet slechter op zijn geworden.
    Weet je dat ik in zo'n heel klein luikje moet typen? Dat nodigt niet echt uit tot lange brieven, hoewel die ene clown (how's his name
    for Godsake?) Yeah Bassie
    net zo productief kan zijn als jij bent. Het lijkt wel een boek, waarschijnlijk heb je daar lang nadat je terug bent nog wat aan.
    Het wordt toch wel allemaal bewaard?
    Hier in Abbebroek gaat alles prima. Ook met
    José en Karin. Zelfs Josefine doet het erg goed. We hebben hier nog een vogelbekdier op eieren zitten. Als daar klein kuukentjes uutkomme
    wil ik je het graag laten zien.
    Voor de gemzen zoek ik nog een beer, maar dat komt nog wel.
    Verder valt er weinig te melden. Ik word met de dag een dagje ouder. Ook zichtbaar. Geen nare ziektes. Geen ontslagen op het werk. Geen promotie.
    Karin groeit goed en word over 2 weken alweer 3 jaar. We drinken regelmatig een wijntje
    hier van downunder uit de C1000 voor € 3,99
    Opa Flip komt nog 2 keer per maand, het is al 4 weken droog, de boeren spuiten de tulpen zeiknat, alles staat in bloei, de hond Spuit
    luistert steed beter, en bijt nu geen kikkers meer dood.
    De traktor rijdt lekker.
    En ik mis je af en toe.
    Maar vermaak je. Geniet met volle teugen. Dit krijg je nooit meer van je leven terug.
    Al ga je nog 10 keer.
    Ik kan het weten want ik word over een paar maaanden 106. DV
    Dat betekent als God het wil.
    Kortom veel plezier, de groeten van Flip, José
    Karin Josepine, Spuit en
    Pietje
    Dikke kus XXX


  • 29 April 2009 - 15:48

    JAX:

    Dag lieve Yvonne,

    Hier Jacqueline, die van Sjoerd.
    Ik heb je verhaal weer met veel plezier gelezen! Ook jij kan er wat van hoor!
    En je foto’s zijn ook weer een plaatje … dat heb je meestal met foto’s … dat zijn meestal plaatjes … :D

    Als ik hierboven kijk, lijkt het inderdaad wel een komische zender die ik net opgezet heb … Bassie & Adriaan … Malle Pietje … (laten wij vorige week nou nog langs Abbenbroek gekacheld zijn!).

    Nou meid, je tijd met onze dierbare Sjoerd zit er helaas op.
    Ik kan je vertellen dat het een prettig idee was dat hij in goed gezelschap was van zijn favoriete reismaatje (tot nu toe, maar dat blijft natuurlijk!).
    Nu is de tijd gekomen dat jullie wegen weer scheiden. Maar het mooie van de toekomst is, dat je nooit weet wat die gaat brengen.
    Dus wie weet treffen jullie elkaar wel weer ergens.

    Geniet van al het moois wat nog op je pad gaat komen en op de achtergrond reis ik gewoon gezellig met je mee.
    Ik las zoiets als een camper met je papa en zusje. FANTASTISCH!

    Geniet van het leven, want het duurt maar even!

    Dikke kus, Jacqy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 71576

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: