Afdingen, pad thai, natuur, wcpapier! Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu Afdingen, pad thai, natuur, wcpapier! Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

Afdingen, pad thai, natuur, wcpapier! Thailand

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

12 September 2009 | Thailand, Bangkok

Ey luitjes:D
Sorry voor het lange verhaal maar ik heb toch weer wat toffe dingen meegemaakt geniet ervan!

30 augustus

Ik neem vroeg de bus van de Nathan road naar het airport onderweg ontmoeten ik een jongen die uit NZ kwam! Een aardige jongen die het vliegtuig naar China nam omdaar te gaan lesgeven echt dat doet iedereen hier niet normaal! Heb een ontbijt gehaald met hem en toen moest hij weg! Ik heb nog op het internet een hostel geboekt en moest richting de gate lopen! JEZUS wat een groot airport zeg niet normaal het heeft 80 gates hahaah 80 miljoen 80 roltrappen hhaha!
Eemaal naar de gate in het vliegtuig vlogen we het eiland af waar het airport om ligt! Hong Kong was een ervaring om zeker nooit te vergeten als ik hier nog een keer terug zou komen gelijk naar Lantau Island haha!

All right ladies and gentelmen:
My final destination is Thailand i'm ready for take off!
Bangkok landde ik rond 14:35 uur and toen ik er eemaal helemaal doorheen was vertelde de klok dat het 15:15 uur was!
En ik keek naar mijn backpack en dacht: Jeetje wat heb jij veel aan je hangen zeg hahaha'! Het eerst was ik gedaan heb op het airport was naar het postkantoor gelopen ahha wat natuurlijk aan het einde van het airport lag en mensen hun engels was echt best slecht dus ben ook nog een paar keer verkeerd gelopen! Ik heb in totaal 7kg naar huis gestuurd ook al is het mijn laatste stop maar ik weet ook dat the Khao San Road een straat is waar ik veel ga kopen ahah dus het moest maar want ik kan toch niks weggooien haha!
Op naar buiten en een busticket gekocht naar de stad! Gezellig gepraat met een Amerikaanse meid en voordat we het wisten waren we in de stad! Ik was even vergeten hoeveel erger Bangkok is vergeleken met Hong Kong :P Voordat ik het wist stonden er 10 mensen om mij heen die mij ergens met de taxi heen wilde brengen of tuc tuc die je ergens heen willen brengen! Maar ik wist hoe ik moest lopenhaha ik was voorbereid. 15 minuten van de Khao San Road lag mijn hostel, het lag aan het water ik moest een zijstraatje in en nog een zijstraatje en zo kwamen er nog 4 ahhaha ik was echt bij de locals belandt TOPPIE en daar zag ik mijn hostel ik was alleen nog een deur verwijderd van het hostel, ik kwam daaraan en liet mijn tassen vallen, er stond op de deur: ' Heaven is behind here'. En oh dat was zo waar ze hadden een steiger gebouwd over het water en een relax plaatsje een keukentje zo knus haha! Het was zo mooi, ik werd naar mijn kamer gebracht en daar lag de leukste en mooiste kamer die ik gezien had mijn matras lag op de grond en er hing een klamboe boven, een mooi tafeltje met een lamp erop! WICKED aahah lekker gaan douchen en naar de wc gegaan hahah! Nou je kon hier dus niet doortrekken maar je moest een pan met water vullen wat naast de wc lag en dat moest je door de wc gooien en weg was het haha!
Na een super aankomst bij mij hostel wat totaal niet op Bangkok lijkt ben ik ergens gaan eten en gaan slapen!

31 augustus

Opgestaan en rustig aan gedaan, ben naar de Khao San Road gegaan het zag er nog precies hetzelfde uit dan vorige jaar hahaah ben de pizzeria tegengekomen waar wij met de jumbo hebben gegeten de eerste dag!
Uiteraard heb ik ook wat dingen gekocht maar het is zo leuk om af te dingen, een broek kost 300 bath nou dat is iets van 6 euro dan ga ik eerst naar 150 bath en dan moeten ze soms lachen en hun gaan dan iets hoger 200 bath en zo kom je tot een mooie prijs uit! Soms ben ik nog niet tevreden met de prijs dan loop ik weg en zeg : No to much' soms komen ze achter je aan en zeggen ze dat het goed is en soms laten ze je gewoon hahah! Echt leuk ook heb ik Pad Thai gegeten wat ze op straat klaarmaken voor je echt Jammie hahah! Die avond heb ik kennisgemaakt met wat mensen in het hostel, biertje gedronken muziek geluisterd TOP! Opeens zag ik de eigenaar staan ja niet als een man maar als een vrouw, verkleed in een jurkje met nep tieten, lang haar en make up op haha! Dat zie je zoveel hier soms ga je echt twijfelen man, laat naar bed en de volgende dag weer op ahah!

1 september

Phoephoe het is alweer zo laat! De datum bedoel ik dan misschien plak ik er nog een jaar aanvast:P:P:P:P
Nee op naar het internet want vandaag zou ik Tsjalling ergens ontmoeten en dan was bij de MAC alles verteld wat er de afgelopen dagen gebeurt is etc! We zouden samen naar Koh Chang gaan, zuid-west van Bangkok en daar lekker naar watervallen gaan en relaxen! Verder hebben we lekker wat gedronken en hebben we de tuc tuc naar Chinatown genomen! Maar blijkbaar gingen we dus ergens anders heen naar een visrestaurant ergens in Bangkok! We dachten okay doen we ook maar gewoon haha er lag overal vis, grote calamari, kreeften, zeebaars! Wij hadden een zeebaars genomen en een calamari echt leuk om een keer te ervaren hoor, het eten was SUPER en de service TOP! Maar dat was ook wel aan de rekening te zien 3000 bath moesten we betalen 30 euro p.p haha wij hadden het een beetje verkeerd begrepen om eerlijk te zijn! Ook snel weggegaan bij die tent en op naar Bangkok centre weer, ik wist totaal niet waar we waren dus hebben we een tuc tuc gepakt en flink afgedongen hahah volgens mij zeg je dat zo aah:D

2 september

Ik vroeg op en afscheid genomen van mijn hostel, ik ben naar Tsjalling zijn hostel gelopen en daar hebben we de localbus genomen naar het Eastern Busstation! Met de localbus iets van 7 bath voor 1 persoon en daar zaten we dan 1 uur in! De motor van de bus is verborgen naar de chauffeur en een houtenvloer volgens mij stond de tijd hier een klein beetje stil ahah maar super vriendelijk iedereen. Komen we daaraan en daar ging Tsjalling weer afdingen ahha een busticket was normaal 220 bath en wij hadden hem voor 180 bath! Nou zo doen we dat met de meeste dingen een hostel een tuc tuc met winkeltjes zoals de Khao San Road, bustickets!
Op naar Trat en daarvoor moesten we 6 uur in de bus zitten! In de regen kwamen we aan en hadden meteen een hostel we namen de tuc tuc en we werden naar een hostel in Trat gebracht! Allebei 125 bath voor de kamer echt valt mee we hebben die avond wat gegeten bij de nightmarket en waar je ook realiseer dat je ergens anders vandaan kom! Al die kraampjes waren te klein voor ons overal moesten we buken haha, morgen naar Koh Chang met de boot!

3 september

Vroeg namen we de taxi vanaf het hostel naar de bootpier en toen de boot naar het eiland nou die boot stamde ook uit de 18e eeuw haha! Aangekomen daar opzoek naar een tuc tuc maar eerst kijken voor een hostel maar dat was vol waar wij wilde gaan de taxi's waren weg dus wilde we naar de weg toelopen maar gelukkig kwam daar een grote auto aan die wilde ons wel een lift geven, dus tassen achterin en in de auto gaan! Helaas was de achterbak niet overdekt en ging het regenen! Met pijn in mijn hart zag ik mijn tas nat worden het was echt zo'n bui dat alles in 10 sec nat is! We kwamen bij het stadje uit en hadden een hutje gevonden voor 1600 bath voor 4 nachten hadden we een hutje met alles erop en eraan ook hebben we gelijk een scooter gehuurd om nog eens ergens te komen ahha! Die dag hebben we rondgelopen door het stadje wat erg leuk was, een leuk etens tentje gevonden met leuke mensen haha! Helaas maakte de regen er een einde aan en als het regent hier oh men dan regent het ook goed hier hoor allemaal huisjes onderwater of zaakjes! Lekker teruggegaan en even gechilled op bed en Thaise TV gekeken wat altijd een leermoment is, daarna zijn we weer naar de eettentje gegaan, waar het vollop met man-vrouwen was maar super vriendelijk en zo grappig! Helemaal omhelzen toen we binnenkwamen en wat een super lekker eten! Ik had greencurry nou als je hier vraagt om niet spicy maakt het nog niet uit je mond staat nog steeds in de fik haha!

4 september

We hebben ergens ontbeten en zijn met de scooter het eiland gaan verkennen wat er echt TOP uitzag de wolken gaan het eiland over en de wolken hangen in de bergen onderweg kwamen we nog olititanten tegen:P (Olifanten) Echt zo bizar om zo dichtbij zo''n beest te staan niet normaal! Je hart gaat echt sneller bonken, evenlater gingen we richting de watervallen maar helaas was die gesloten omdat het zo erg geregent had!
We hebben besloten om een dvd speler te huren en wat dvds te kijken, omdat het zo regende en toen we thuiskwamen ook helemaal verzopen waren, maar het is gewoon regenseizoen hier. We gaan vanavond weer naar ons tentje ahaha waar we lekker gamba's gaan eten en bijna elke avond wel even naar de Irish Pub om daar een biertje te doen!

5 september

Een duikje in de zee genomen wat echt heerlijk was en we zijn nog een keer naar de olifanten gegaan en weer naar het nationaal park gegaan maar nog steeds dicht we hebben daar bij de waterkant een cola gedronken! Maar nu komt het lekkerste gedeelte van onze dag:P een echt Thaise Massage hmmmm hahahaa echt het deed pijn en fijn tegelijker tijd haha! De spieren rolde over de botten maar ze rekte alles! na 1 uur gelegen te hebben kwam ik herboren uit die zaak! Een filmpje gekeken en met wat mensen wat gedronken!

6 september

Onze laatste dag op het eiland we zijn naar de waterval gegaan en daar hebben we heerlijk in gezwommen met extra sterke current gingen we erin! Wat een heerlijk water best warm ook nog en zo helder, we zijn er een tijdje ingebleven en zijn eruit gegaan toen het begon te regenen besloten we er nog even in te blijven!
Na de waterval hebben we nog een lekkere massage gedaan maar nu 2 uur, voor de allerlaatste bij ons tentje gegeten en op de foto geweest!
Die avond ingepakt en morgen gaan we vroeg weg!

7 september

Opgestaan gedag gezegd tegen de baas, nou ik heb voor het eerst mijn regenjas gebruikt ik had hem bijna naar huis gestuurd omdat ik toch dacht dat Thailand warm zou zijn hhahah! Nou de regenjas aan en langs de weg op een taxi gewacht, op naar de pier die ons naar Trat brengt!
Daar begon het weer te regenen nou toen we van de ferry afkwamen begonnen alle mannetjes weer lekker haastig te doen! SUPER irritant ook omdat je helemaal nat aan het regenen was moesten wen ergens onder schuilen gelukkig wat gegeten! Na meer dan 1 uur konden we de bus in, Oh ja nog een nieuwtje neem in Thailand altijd wcpapier mee het is heel normaal als het er niet hangt dan hangt er een tuinslang en kan je daar alles schoon mee spuiten ahha:P Nee dus Yvonne neem dat nou mee!
Daar gingen we dan 6 uur in de bus op naar Bangkok we zijn naar Tsjalling zijn hostel gegaan en daar een kamergeboekt!
We hebben een filmpje gekeken en ik heb een busticket naar Chiang Mai gekocht morgen om 18:30 uur ga ik weg en kom 12 uur later aan en dat voor 350 bath hhhaah! Dat is iets van 7 euro!

8 september

Wat dingetjes geregeld, lekker gegeten morgen gaan Tsjalling naar huis echt zo stom! Een beetje rondgelopen maar je merkt dat het warmer was en de zon scheen moet niet gekker worden. Na een film hebben we nog ergens gegeten bij de Khao San Road! Mijn spullen gepakt en met Tsjalling nog gekaart, het was erg gezellig met hem, ik vond het fijn dat ik hem tegenkwam in Thailand en weer even een bekende om mij heen had! hhaha
Ik neem nu de bus naar Chiang Mai en morgen vroeg kom ik daaraan, het lijkt dat je nog zoveel tijd heb maar eigelijk niet aahaha, ik ga zeker duiken over een paar dagen waar ik niet mee kan wachten! Nu ga ik door de jungle trekken en op olifanten rijden! Zo BIZAR!

9 september

Lekker geslapen want ik was met nog 1 meisje de enigste met 2 plekken dus we konden wel lekker slapen! Jammer dat ze geen film draaide want om 18:00 uur gingen de lichten al uit en toen lag iedereen al te slapen! En toen werd ik wakker rond 06:00 uur en waren we in Chiang Mai, we stonden daar op een busstation en iedereen werd met busjes naar een hostel gebracht! Er zat een jongen van Isreal Daniel is zijn naam en ook was er nog een meisje van Duitsland Dessa heet ze!
Een leuk praatje gemaakt en ze vroegen of ik al een hostel had, we werden bij het hostel afgezet en besloten met ze 3en op een kamer te gaan liggen omdat het goedkoper was! Het was nog vroeg en de zon scheen, we gingen een scooter huren ik op mijn eigen scooter en hun samen! Nou dit was de eerste keer dat ik op een scooter reed in Thailand het was FANTASTISCH! Alle die auto's en scooters die maar door elkaar racen als het stoplicht op rood staat gaan alle scooters naar voren en als het op groen springt gaan we racen hoor! We zijn naar een waterval gegaan en daar lekker gerelaxt vervolgens een overheerlijke kip gegeten, ook lagen daar allemaal krekels en wormen maar ik vond dat kippetje wel lekker! We rijden verder de berg op en het was briljant ik heb nu een eigen scooter en maak je al die bochten net alsof ik al een eigen motor had! We zijn weer richting de stad gegaan en zijn we ergens gaan stoppen om wat te eten, je kon allemaal producten kiezen en dan kreeg je dat rauw en kon je je eigen eten maken was erg leuk en gezellig! Na een tijdje besloten we naar de film te gaan en ook nog ergens een biertje te doen!
Ik heb besloten om niet een wandeltoer te gaan maken maar ik ga met de olifanten trekken, ik ga naar dorpjes en ga longneck mensen ontmoet! Dan kan ik iets meer genieten van het duiken ook!

10 september

Vandaag heb ik niet veel uitgevogeld, ontbeten en bij het zwembad gaan liggen voor een paar uurtjes, vervolgens zijn we met de 3en ergens gaan eten. We hebben gebruik gemaakt van een massage wat erg lekker was en zijn s'avonds weer thai gaan eten! Onderweg hebben we allemaal thaise zoetigheid gekocht, nou met sommige dingen weet ik het niet hoor hahah wat ik wel lekker vond was een pompoen maar dan was het soppig omdat het in coconutmilk had geweekt en een rijsttaart was echt zo niet lekker was! Maar wel erg leuk als je met ze 3 en bent dat je meer probeert, de tas ingepakt voor morgen dan gaan we vroeg weg!

11 september

Vroeg had ik nog een busticket gekocht wat me die avond naar Bangkok zou brengen voor 300 bath was ik klaar! Ik werd opgepikt door de toer en vervolgens gingen we eerst naar een butterlfly farm waar je echt schitterende vlinders zag na 20 minuten maakt we voor naar een dorp waar de longneck people wonen! En daar zag je ze ik vond het zo apart om te zien echt hun hebben gewoon een lange nek ahah! Alleen de vrouw dragen de ringen om hun nek, vroeger zagen ze dat als een bescherming voor de dieren dat de dieren niet in de vrouwen hun nek konden bijten en met die ringen beschermde zich hun zelf! Zoals er iets met de mannen gebeurde er als nog de vrouwen waren! Om de zoveel maanden krijgen ze andere ringen om hun nek elke wegen ze 5gram en sommige vrouwen hebben er denk ik wel 20 ofzo toen je het voelde was het echt zwaar! Als je 6 bent begin je met de ringen! Het was echt heel apart ik kon er uren naar blijven kijken, ook hebben ze op hun knieen ringen maar dat is voor decoratie! Ik zag een longneckmeisje met een eigen gemaakte gitaar en dan met haar lange nek! De gitaar had 4 snaren en ik mocht hem ook even bespelen van haar haha echt vriendelijk! Na een indrukwekkend morgen gingen we naar de olifanten! WOW daar stonden ze echt super, te gek, amazing! We kochten bananen en ik ging samen met iemand vanuit Miami op de olifant hij was ook alleen! Het leuke is de olifanten roken de bananen en steeds gingen ze met hun slurf naar ons toe op zo de bananen af te pakken! We gingen steeds was wel raar was je zit gewoon op zijn rug. En daar gingen we steeds kwam er een slurf naar achter gezwaaid en vroeg om een banaan hahaah! Het was fantastisch om mee te maken de huid was zo ruig ipv zacht! Ook kregen we nog een keer bad hij pakte water en spoot het zo over ons haahha erg leuk! Als hij geen banaan kreeg ging hij ook langzamer lopen ahah echt leuk! Zo bizar dat je zo''n beest aangeraakt heb voor stond ik bij Dierentuin Blijdorp achter de hekken te kijken en het leek me toen geweldig om zo''n beest aan te raken de oren wapperde de hele tijd! Aan het einde stond ik hem nog te aaien en kregen ik opeens de laatste restjes met water in mijn gezicht ahahha! ONGELOOFELIJK ervaring we gingen lekker lunchen wat er heel leuk verpakt kregen, noodles verpakt in bananenblad naast de rivier opgegeten maar na die olifanten rit waren we helemaal doorweekt omdat het zo warm was maar daar kwam snel een eind aan een duik in een waterval hmmm wat een verfrissing zeg!
Daarna gingen we wild waterrafting doen wat echt lachen was na een paar watervallen gepakt te hebben kwamen we bij de laatste waterval uit en daar verloren we 2 mensen uit de boot! Wat een avontuur ahha gelukkig kwamen ze weer heelhuids de boot in en gingen we verder om bamboe raften te doen! Uitgekomen bij de laatste stop hebben we wat gedronken en heb ik wat spulletjes gekocht ik had best veel gekocht toen ik in de bus zat kwam de vrouw van het kraampje achter mij aan rennen om mij een armbandje te geven erg lief! We maakte onze weg naar Chiang Mai weer en ik werd als eerst afgezet om mijn bus te pakken naar Bangkok!
Morgenochtend Bangkok en dan in de avond weer de bus om naar Koh Tao te gaan en te gaan duiken!

Dus ik vermaak me nog wel even hier! :D
XXXXX Ief

  • 12 September 2009 - 06:41

    Maroëlla:

    Hey yvon,

    leuk verhaal zeg hahaha ook de foto's zijn leuk! op een van die foto's lijk je op Quasimodo met die backpack en regenjas.. hahhaha...

    Owjaaa ken je Magalie nog van Zadkine.. ze is goede vriendinnen met mn nicht en zit bij haar in de klas.. hahaha..

    De wereld is klein he!!

  • 12 September 2009 - 06:42

    Bassie:

    Hey vonne, wat maak jij onwijs veel mee en wat een energie! Heb je al een vakantie geboekt voor als je terugbent?

    We kijken uit naar je terugkomst!
    X Bassie

  • 12 September 2009 - 21:12

    Kim:

    Heeey
    Leuke fotos zeg met die olifanten en die met die regenjas hahah.
    Hier gaat alles goed.
    En ik zie je volgende week:D

    KUS

  • 13 September 2009 - 20:59

    Trudy:

    Hoi Avonturier.

    Ja zo te zien heb je het daar ook wel naar je zin.
    En lukt het al om met stokjes te eten of val er nog steeds alles eraf.
    Gaaf zeg om op een olifant te zitten was zeker wel eng.Ik vondt het al eng om op een kameel te zitten,HAHAH.Ja de dagen gaan nu hard voor je, volgende week zit je al thuis.Je heb een mooi jaar achter de rug. daar kan je zeker vaak genoeg aan terug denken.
    Als je dit nog leest,dan wens ik je nog een paar leuke dagen en een goeie terug reis naar ROTJEKNORR.TOT VOLGENDE WEEK.

    Doeiiiiiiiiii AVONTURIER BYE DOEIIIIII XXXX

    ps ik zal je verhalen gaan missen


  • 15 September 2009 - 10:13

    Anita:

    Hoi Yvon, weer leuke foto's en een mooi reisverslag.
    De laatste daagjes gaan nu aanbreken en wat gaat een jaar toch snel.
    Denise en ik hebben afgelopen zaterdag een workshop bij de Bonte Koe gedaan in Schiedam en heerlijke chocolaatjes gemaakt we zullen een paar bewaren voor als je terug bent.
    Geniet er nog even van en een goede reis.
    xxxxxxx vanuit overschie

  • 16 September 2009 - 06:31

    Kees:

    de wijn en de zwarte piet staan klaar!

    See you

  • 17 September 2009 - 11:01

    Nel Castelijns:

    Hallo Yvon,
    Nog even en je bent weer thuis, dan zal je alles wel heel saai vinden.
    Je hebt ook wel enorm veel ervaringen opgedaan en meegemaakt.
    Het zal wel aanpassen worden om weer in je dagelijkse ritme te komen.
    Nu geniet er nog maar even van en een hele goede reis naar huis.

    Groetjes,

    Nel

  • 17 September 2009 - 16:21

    Adriaan:

    Jezus Christus wat een laatste run maak jij zeg, en da ga je ook nog duiken, nou ik las dat Bassie vroeg of je nog een vakantie hebt geboekt om bij te komen, nou je zou het haast wel denken. Maar dat kan niet, want als je weer terug bent in dit kikkerlandje krijg je het hartstikke druk en mot je iedereen bezoeken, dus stel die vakantie nog maar effe uit meissie, en daarna back to reality. Kenne wij weer is effe genieten van je!!

    Zie je zondag, ga je wel op tijd naar het airport! zorgen wij ook dat we op tijd zijn.

    Hote berehug xxxxx

  • 18 September 2009 - 09:30

    Ed En Wil:

    Hallo Yvonne,

    We hebben nog even genoten van je laatste reisverslag. Of er moet op de valreep nog een verslag komen. Je weet het maar nooit. Het jaar is voorbij gevlogen. Zo ga je weg en voor je het weet moet je weer terug. Maar je verhalen altijd gelezen te hebben heb je je geen dag verveeld. Ja, en een rustdag met lekker luieren hoort er ook weleens bij. En als het even niet mee zat heb je je er kranig doorheen geslagen, ook al had je dan weleens de behoefte om een stem te horen aan de andere kant van de wereld. Nog 2 dagen en dan sta je weer met beide benen op Nederlandse bodem. Ook hier zal je weer aan moeten wennen. Maar dat gaat jou vast en zeker lukken. Geniet nog van je laatste dag en we wensen je een hele goede reis terug naar Nederland.

    Veel liefs, XXXX Ed, Wil, Birgit en Larissa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 71427

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: