2 ogen zijn niet genoeg voor Hong Kong! - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu 2 ogen zijn niet genoeg voor Hong Kong! - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

2 ogen zijn niet genoeg voor Hong Kong!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

29 Augustus 2009 | Hong Kong, Kowloon

Hier is Ullepoepie weer met een berichtje maar nu ben ik belandt in Hong Kong
Zou zeggen ga er voor zitten en pak er een sappie bij dan komt het helemaal goed:D

24 augustus

Vroeg wakker geworden en met de gedachten van ' Jeetje ik ben al gewoon 11 maanden van huis' en mij spullen gepakt om naar het airport te gaan met de bus! Rond 05:15 heb ik afscheid genomen van de manager van het hostel! Wat een goed en gezellig hostel was dat zeg!
De bus gepakt voor 125 NT en daar gingen we 1 uur in de bus naar het airport! Ik was veelste vroeg op het airport maar kon al wel inchecken dus dat ging ik doen! Bij de incheckbalie aangekomen vroeg de stewardess of ik een vliegtuig eerder wilde nemen en dat vond ik goed nu vloog ik al 08:45 i.p.v 09:55 uur! Naar de gate toe gegaan maar eerste een goedkoop ontbijtje hahah!
Ben naar de gate toe gegaan en het kwam me allemaal bekent voor wat hier ben ik ook geweest met de jumbo!
Toen ik het vliegtuig in ging bleek het dat ik de trap op moest lopen maar zoals ik weet is daar de VIP room waar je heerlijk onderuit kan zitten en alle ruimte van de wereld heb! Nou geloof het of niet ik kon het zelf amper geloven ik zat dus in de VIP room! hahhahaha
Allemaal knopjes en kregen eten en champagne! :D:D Daar gingen we dus lucht in en laat in Taiwan achter mij, helaas duurde deze reis maar 1 uur! Aangekomen in Hong Kong Airport wat ook op een eiland is! Moesten we allemaal formulieren in vullen enzo en naar de paspoort controle ! En daar was die dan de Hong Kong stempel ahahah, mijn spullen gepakt en rustig alles georganiseerd en op naar de bus!
Met de bus ben ik naar de stad gegaan wat 1 uur duurde, ik verblijf op de Nathan Road dat is 1 van de langste straten in Hong Kong! Ik stapte uit op de bestemming en moest een stukje terug lopen naar een gebouw genaamd Shungking House want daar zat mijn hostel!
Nou komt de shock voor mij toen ik daar binnenkwam stonden er allemaal van die mannen die je een kamer willen verkopen en allemaal horloges echt super irritant, ik bleef maar zeggen dat ik al een hostel had en liep gewoon door! Ik denk dat er in dat gebouw 20 hostel zitten, mensen wonen en allemaal shopping mall ONGELOOFELIJK!!!!!!
Ik met de lift naar mij hostel op de 3e verdieping en kwam ik daar staat er een vrouwtje te wachten op mij en vraag of ik Yvonne Schuurman ben haha ! Ze bracht me naar mij kamer, kom ik de kamer binnen echt niet normaal, er slapen vier mensen, de kamer is SUPER klein voor zoveel mensen, ik ben even breed als het bed hahahaha! Ik moest het maar even verwerken ahahah dus ben ik gaan rond lopen! Nou deze stad zit vol met MENSEN niet normaal hoeveel mensen hier wonen en vooral op dat stukje waar ik zit!
Overal staan mensen met folders, overal zijn ze bezig met de weg hhaah:P! Ben naar het informatie centre gegaan en daar heb ik gevraagd hoe of wat! Ik ben uitgekomen bij de Libary en ben daar op het internet gegaan. Ergens een biertje gedaan en langs de Avenue of stars gelopen! Waar allemaal beroemde mensen hun handtekening hebben gezet en daarna heb ik een lichtshow gezien van Hong Kong! Vanaf Hong Kong Islands word er een lichtshow gegeven alles gebouwen flikkeren en het gaat op de muziek, vanaf Victoria Harbour kon je dat zien!
Ben ergens gaan eten en toen teruggegaan naar het hostel waar ik mijn Roommate tegenkwam een Duitse gast en daar ben ik ook met meegegaan en ergens wat gaan drinken evenlater kwam er nog een roommate bij uit Engeland! We hebben de ferry naar Hong Kong Island gegaan en zijn gaan stappen hahaha het was echt grappig! Omdat we de bus en de ferry al gemist hadden, zijn we gebleven tot de eerst metro weer ging rijden! En dat was 06:30 uur hahaah

25 augustus

Om 11:15 uur was ik weer op en ging ik met die Duitse gast wat eten halen, helaas gaat hij vandaag weer weg richting China!
Ik ben naar de bibliotheek gegaan en ben daar voor 30 min in slapen gevallen ahhah met een boek voor me neus en ben toen op het internet gegaan! Evenlater maakte ik voort naar Hong Kong Science Museum er was een speciale exhibition over 'Candy unwrapped'
hahaha het ging over snoep en over hoeveel je kan eten, internationaal voedsel! En ook hoe je reageerd als je een zuurtje in je mond heb hahaha! Vervolgens kwam ik bij de spiegels hahaah wat echt grappig was dat je er anders uitgaat zien! Ook was er een stuk wat ging over het menselijk lichaam, hoe je longen werken, je hart er was zelfs een menselijk hart te zien de doorsnee! En ook hoe geluid werkt en elektriteit, hoe mensen vroeger konden bellen etc! Het was erg leuk en interresant daarna ben ik ergens gaan eten en kwam ik thuis en bleek dat ik naar een andere kamer verplaatst was, waarom weet ik nog steeds niet maar ik sliep nu opeens in een 2 persoonsbed met een Chinees meisje!

26 augustus

Vroeg wakker en rustig aangedaan! Vandaag neem ik de ferry naar The Peak vanaf dat punt kan je de hele stad zien! Ik heb een octopuscard gekocht met die kaart kan je met het openbaar vervoer gaan, bij de Mc Donalds betalen ik sommige winkels en zelfs voor de verrekijker op the Peak hahah!
Ik heb de ferry gepakt naar Hong Kong Island en daar de bus naar The Peak tram station! Dan ga je met een soort cabelcar naar de top toe erg leuk!
Wat ik niet wist dat er bij the Peak ook een heel winkelcentrum was en markets. Ik ben naar het vieuwpoint gegaan en dan zie je dat ongeloofelijk mooie uitzicht wat een hoge gebouwen zeg niet normaal! Je zag the New Territories dat grenst aan China Mainland en aan de andere kant zag je andere eilanden! Daarna heb ik mezelf getrakteerd op een ceasar salad en een biertje met een schitterend uitzicht over de stad!
Daarna heb ik wat souvenirs gekocht en ben ook even naar en boekenhandel gegaan! Daarkwam ik een jongen tegen uit het hostel een Nederlander hij gaat morgen naar Australie en ook nog naar NZ! Wat was/ ben ik jaloers op hem zeg heb hem wat dingen verteld hoe je dat moet doen of waar hij heen moet gaan! Het is wel leuk om nu mensen informatie te geven, heb nog genoten van de stad en ben naar beneden gegaan op naar het metro station! Er waren ZOVEEL mensen niet normaal die metro die aankwam die zat al helemaal vol dus al die mensen konden niet eens mee! Echt bizar en dat was hetzelfde ook met de volgende trein.
Morgen naar de Gaint Budda

27 augustus

Vandaag is mijn dag de Gaint Budda daar ga ik heen!
Met de metro ben ik naar het andere eiland gegaan naar Lantau Island na 1 uur op de bus gezeten te hebben kwam ik aan op Tung Chung Station vandaard de bus genomen naar de Gaint Budda en wat een super mooi uitzicht zeg! Bij de Gaint Budda aangekomen te zijn ging ik naar boven en dat waren iets van 270 treden! Maar wat een Budda zeg onwijs mooi! Ik ben daar even gebleven en genoten van de budda en van het uitzicht heb daar leker mijn broodje tonijn opgegeten en ben daar beneden gegaan! Richting Po Lin Monastery dat was een tempel en mensen stoken daar allemaal wierrook aan voor de budda en voor de mensen wie overleden waren! Echt zo interresant, toen ben naar met de bus naar Tai O gegaan dat is een dorpje 30 min weg van De Gaint Budda! Toen ik daar aankwam was het echt overweldigend zeg! Echt een oud dorpje met een vismarketje, de huisje zijn zo oud daar het stort zo in maar het is zo anders dan de stad ! Ik had ook totaal niet het gevoel dat ik in Hong Kong was, ik liep verder door het dorpje en dus huisjes werden steeds kleiner, de mensen zo echt 2 koppen kleiner dan mij! Het is zo anders dan Hong Kong en ik vond het GEWELDIG om dit eens mee te maken. Toen ben ik weer teruggegaan naar de Gaint Budda en heb ik naar the Wisdom Path gegaan, wat wijs was om dat te doen hahaah! Daar kwam ik 4 Nederlanders tegen en het was echt heel gezellig ik ben met hun weer naar Tai O gegaan en vanuit daar zijn we naar Tung Chung gegaan! We hebben daar wat gegeten in een foudcourt en hebben daar heerlijk jellypuddings gegete hahaha ik had sesamepudding, coconut pudding en ook een notenpudding!
En die andere hadden ook puddings hahaha. Vandaag was eht een TOP dag, ik vond vandaag zo anders dan die andere dagen ik had gevoel of ik in een ander land was!

28 augustus

Another day in paradise! Vandaag ben ik met de metro naar Diamond Hill gegaan en daar was een onwijs mooie tuin!
Helemaal in chinese style heerlijk rondgelopen daar en een verfrissend drankje gedronken want die zweet laag was alweer 1 meter dik haha! Vervolgens nam ik de metro naar Hong Kong Island en ga ik met de ferry naar Macau! Dat ligt 1 uur verwijderd van Hong Kong, maar het is een eigen stad haha! Je kan er met een helikopter komen, vliegtuig en met de ferry maar toen ik Hong Kong verliet was er wel een paspoort controle en ook toen we op Macau aankwamen moesten we 1 uur wachten om Macau binnen te komen ook hier kregen we een stempel in ons paspoort! Eemaal in Macau was het SUPE druk, hier in Macau kan je met Hong Kong Dollar betalen alleen je krijgt Macau's geld terug, ze schrijven daar bijna alles in 3 talen, Portugees, Chinees en Engels! Omdat in de geschiedenis de portugezen Macau als eerst hadden ondekt! Ook als je daar in het stadje kijkt heeft het ook zeker iets weg van Portugal en niet alles in Chinees, ook staat het beroemd om de casino's daar het is net een 2e Vegas! Heb de bus gepakt naar het centrum en heb daar mijn ogen uitgekeken, ik ging een groot casino naar binnen en zag alle mensen gokken hahaha , ze keken mij wel aan van kom jij spelen? :P:P! Heb de ferry rond een uur of 9 terug genomen naar Hong Kong en ook hier moesten we weer een gezondsheidsverklaring invullen ook al de heenweg en er moest weer een stempel in hahah! Teruggegaan naar het hostel biertje gekocht en gerelaxt!

29 augustus

Op naar een temple ergens in de bergen het was erg leuk en een gave omgeving! Maar toch wilde ik ook nog naar het Hong Kong History Museum dat was echt heel indrukwekkend en wat een groot museum was dat zeg! Hoe Hong Kong is ontstaan, wisten jullie dat het hoooolllll lang geleden een woestijn was? Ik niet, ook werd er verteld over Japan die Hong Kong in de oorlog had veroverd! Maar ook dat het een Britse Kolonie was vroeger daarom spreken de meeste mensen in Hong Kong ook engels!
Daarna ben ik naar de bioscoop gegaan en heb echt een meeste enge film gekeken die ik ook gezien heb niet normaal! Het is ook een ervaring om het naar de bioscoop te gaan zo ouderwets! Spullen opgeruimd in het hostel en Michael Jackson gekeken!
Morgen ga ik mijn laatste plaats bereiken voordat ik naar huis ga, maar eerst ga ik in Thailand van alles doen!

Ik moet zeggen Hong Kong vond ik maar niks in het begin, maar toen heb ik een paar andere plekken ontdekt waar ik totaal niet het gevoel had dat ik op Hong Kong was, Het werd steeds leuker en ik begon zelfs de vrouw aan de receptie steeds leuker te vinden hahaha:D:P! Hong Kong een ervaring om mee te maken maar echt aan 2 ogen heb je niet genoeg!

Thailand here i come! ( Dag Dag )

XXXXXXXXXXXX Redhead:D:P

• 29 Augustus 2009 - 17:34

Ed En Wil:

Hoi Yvonne,

Wat ben je snel dit keer met een nieuw verhaal. Toch maar een bakkie leut erbij i.p.v. een sappie. Het was weer leuk om je verhaal vanuit Hong Kong te lezen. Je hebt het nog steeds super naar je zin en laat dat nog 3 weekjes zo blijven. Voor je het weet is het echt allemaal voorbij. Veel plezier in Thailand en we lezen snel weer mee.

Veel liefs XX Ed - Wil en de meiden

• 29 Augustus 2009 - 19:47

Koossie:

He meissie van me, echt stoer man in zo'n onwijze grote stad, zou het wel een beetje benauwd krijgen en zeker ook behoorlijk warm als ik het goed lees. Leuk dat je zo makkelijk contact maakt met andere mensen, kun je je ervaringen met elkaar delen. Zo'n plekkie en dat vliegtuig had ik ook wel willen hebben zeg heerlijk! Nou veel plezier met je nieuwe reismaat in Thailand en ik kan niet wachten tot het de 20e is, ik tel het af!

Nou lieve schat, grote berehug van je ouwe pa x x x x

en denk er om "let's be carefull out there!!"

• 30 Augustus 2009 - 03:32

Henri:

Hey thanks voor je reactie, ik zie dat je ook naar Macau bent geweest :)

Ik kan met je verhalen hier nog wel wat ideeen op doen voor Australie denk ik zo!

PS leuk vrouwtje bij de receptie inderdaad haha

• 30 Augustus 2009 - 09:58

Ellis:

Aloha Yvonne,

wat heb jij al een boel foto's verzameld op je reis???? allemaal herinneringen, waar je thuis op je gemak nog eens heerlijk kan terugmijmeren...maar zo ver is het nog niet. geniet er van meid!!!

groetjes
    ellis

• 30 Augustus 2009 - 12:04

Jibbez:):

ey ziet er mooie uit weer
    leg is uit hoe kan die foto "hmmm!" hebt gedaan:P

• 30 Augustus 2009 - 21:47

Trudy:

Hoi Avonturier,

Zo dat is snel.zo schrijf ik een verhaal vanuit SPANJE,en nu vanuit thuis.
    Maar ik heb eerst je vorige verhaal gelezen,ik blijf bij je dagboek he.
    Dus ik ben weer op de hoogte,glijk je verhaal gelezen,van Hong Kong.
    Het zal daar wel een mierenhoop zijn van mensen.Gave fotos,
    Super he zo eerste klas in de plain,hebben wij ook een keer gehad.
    Ja je heb wat terug te lezen op deze site als je weer thuis ben.Maar nog niet aan denken.Want je heb nog 3 weken.Geniet van je reis in Thailand.Ik wacht opnieuw op je verhaal,wat ik dadelijk echt gaat missen hoor.

Doeiiiiii Avonturier,
    Dikke knufffff van Trudy en Moon xxx

• 30 Augustus 2009 - 23:17

Sjoerd:

Yvonne!

Jemig wat een verhalen weer vanaf de andere kant van de wereld. Hong Kong.. hoe vet!!!

Ik lees wel weer dat je het geweldig naar je zin hebt gehad daar.. en nu Thailand.. Het houdt gewoon niet op.

Heb net afscheidborrel van Steffie en Hylke achter de kiezen. Zij vertrekken donderdag naar Down Under. Ze hebben er zo´n zin in :D

Ik vorige week begonnen in Leeuwarden. Zit in een klas met alleen maar Duitsers, maar ontzettend leuk. Heb nu ook mijn eigen huisje in Leeuwarden... Gruwelijk!

Nou meid, geniet zoveel mogelijk. Want hoe hard het ook klinkt. Voor jou zijn ook de laatste loodjes aangebroken.

Take care en dikke kus.
    Sjoerd.

• 31 Augustus 2009 - 15:45

Nel Castelijns:

Hallo Yvonne, Weer een ervaring rijker. Nog maar een klein maandje dan ga je weer naar huis. Het jaar is omgevlogen. Nu nog veel plezier en geniet er nog maar even van. Groetjes, Nel

• 01 September 2009 - 14:06

Bryan:

Yvonne !!
    Je gaat dit nooit geloven. haha
    Ik zat tv te kijken naar(so you think you can dance 25-08-2009) en ik zag daar Joost van school dansen. je moet maar kijken op youtube ofzo want je gaat helmaal kapot van het lachen.

Spreek je

• 06 September 2009 - 10:47

Anita:

Hoi Yvon weer een super verhaal en leuke foto's.
    De laatste weekjes gaan aanbreken en wat is de tijd snel gegaan.
    Hier gaat alles goed Ashley zit nu ook op de middelbare school wel even wennen niemand meer thuis tussen de middag.
    Ze vindt het wel leuk tot nu toe maar ze heeft nog geen huiswerk gehad.
    hahaha
    Volgende week gaat ze naar de Ardennen om met elkaar kennis te maken.
    Met Denise en Danny gaat ook alles z'n gangetje en volgende week gaan Denise en ik naar de Bonte Koe voor een workshop chocolade kunst heerlijk.
    Bij jullie thuis gaat het ook goed met de verbouwing wordt erg leuk.
    Geniet van de laatste weken en we zien elkaar snel weer. XXXXXXXXXXX uit overschie

• 06 September 2009 - 17:21

Pia Schuurman:

Hoi Yven
    Zo te lezen heb je alweer leuke dingen meegemaakt.Geniet nog van je laatste weken in Thailand.We gaan je weer zien op 20 september op Schiphol dikke kus xxxxxxxxxx love you.

• 09 September 2009 - 07:36

Naomi:

Volg je nog steeds hoor! Geniet nog die laatste weken!

• 11 September 2009 - 06:25

Jeroen B.:

Hey die Yvonne, je gaat nu
    echt je laatste weekie in
    Jezus man je bent gewoon alweer een jaar pleite dat gaat best wel snel. Maar goed je hebt waanzinnig veel beleeft in dat jaar, zal wel ff wennen worden hiero in ons kikkerlandje waar je gewoon moet gaan werken en gewoon de sleur van het gewone bestaan moet ondergaan (haha) Maar ik heb vernomen dat je alweer hele wilde plannen hebt gemaakt voor nog een geinig uitje zou ik zeker doen joh! Nou maak van die laatste week nog een knaller en een goeie reis terug en ik zie je snel!!!