Een knaller van een afsluiting in Koh Toa - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu Een knaller van een afsluiting in Koh Toa - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

Een knaller van een afsluiting in Koh Toa

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

22 September 2009 | Thailand, Bangkok

Een knaller van een afsluiter op Koh Toa

Dames en Heren,

Ja het is dan zover ik Yvonne Schuurman moet er ook echt aan gaan geloven om weer naar huis te gaan op 20 september!
Maar dat is nog niet zover want op klappen van de vuurpijl ga ik nog een hele toffe afsluiting te gemoet duiken in Thailand in Koh Toa

Geniet van mijn ene laatste bericht:D

13 september

Na een nacht van omdraaien, omdraaien en hele irritante mensen naast me te hebben gehad ben ik weer in Bangkok beland!
Ik wist war ik naartoe moest gaan en pakte me spullen en ging naar het hostel waar ik altijd heenging een meisje kwam naast me lopen om te vragen waar Khoa San Road was en ik vertelde te haar evenlater bleek het een Nederlands meisje te zijn! Nou meteen een goede klik of we elkaar al jaren kende zij zou ook naar de eilanden gaan maar dan naar Koh Phi Phi en ik naar Koh Toa. We besloten om samen een kamer te nemen en uit te rusten na zo''n lange rit! We hebben wat gegeten en erg leuk gekletst en ik heb een busticket gekocht om die avond naar Koh Toa te gaan! Karin ging al eerder weg en ik heb heerlijk even uitgerust en mijn weg gemaakt naar de bussen! Daar begon weer een lange reis van ongeveer 12 uur, 8 uur bus dan 2 uur bij de pier wachten voor de ferry en met de ferry duurde het ook nog 2 uur! Alleen maar geslapen in de ferry heerlijk! Daar aangekomen heb ik de taxi genomen naar het Ban''s Resort waar ik een kamer had geboekt voor 2 dagen en ook 2 fun duiken geboekt heb!
Het is een groot resort met allemaal kamer een duikoffice en ook een restaurant! Ik ben naar het duikoffice gegaan en heb bevestigd dat ik er was! ze waren heel vriendelijk daar stelde zich allemaal voor en heb besloten dat morgen mijn 2 duiken gaat doen! Som zo heet de Thaise vrouw die dat allemaal regelt wanneer je je duiken kan doen en als je nieuwe cursussen kan doen! Mijn naam stond op het bord voor morgen, ik heb een kijkje genomen hoe het resort eruit ziet en het is luxe voor een backpackers als mij hahaha:D Ik had een kamer wat uitkeek op het zwembad! Heb lekker op het strand gelegen en wat mensen ontmoet wat hier zo makkelijk gaat echt niet normaal! Ik ging wat eten ergens en keek zo uit over het onwijs blauwe water en zie je de duikboten in de verte! PARADIJS!:D
Genoten van mijn lunch en toen lekker op het strand gelegen! die avond heb ik met een Canadees een lekker maaltijd gegeten die gaat morgen zijn Open Water Course doen!

14 september

Vroeg uit mijn bed en rond 07:30 uur heb ik mij aangemeld bij Som en die gaf mijn een nummer voor mijn tas daar zaten al mijn spullen in voor die duik!Ik vondhet spannend omdat die mijn eerste duik zou zijn na Cairns en niet met dat groepje van toen zou zijn!
Ik had mijn leider ontmoet een Zweedse jongen die nu assistent instructor is zijn naam is Olle en die gaat mij leiden vandaag! Met de taxi werden we naar de pier gebracht waar de duikboot was! Spullen aanboord en alles inorde maken! BSC aan mijn tank vast maken zorgen dat ik weightbelt heb en zorgen dat ik een regulator bij mij heb! Alles wist ik nog hahah en dat voelde TOP:P! We gingen in het water met nog 2 andere mensen die hun mastercourse aan het doen waren, wij ging het eerst het water in en daar lag ik dan in het 28 graden water ergens bij Koh Toa wat ook 1 van de mooiste duikspot blijken te zijn! We gingen naar beneden en daar waren de vissen een zicht van 30 meter FANTASTISCH! Opeens zwommen we onder een hele school vissen wat echt een super mooie ervaring was als je omhoog keek zag je allemaal vissen zo dicht bij elkaar en een baramundi ( denk dat je dat zo schrijf :P)
Die duik was echt super mijn ademhaling was perfect en genoot er steeds meer van!
Eemaal boven gekomen stapte we uit het water en gingen we naar het dek om de volgende duik te bespreken ! Het wereldje van duikers is echt iets apart iedereen die hier zijn Open Water Course begint doet zijn volgende course en nog 1 en nog 1 hahah! Sommige zitten hier al 4 jaar het is een familie gevoel TOP!
We vaarde naar de volgende plek en daar hebben we nemo gezien en kerstbomen haha! Als je daar met je hand langs gaan zijn ze binnen 1 seconde weg in hun hol hahah!
Toen de duiken aflopen waren ben ik gaan douchen en zou ik met Olle afspreken bij het zwembad maar daar hadden ze een training dus gingen we naar de zee het was heerlijk! We hebben 4 uur in het water gezeten zitten kletsen en gesnorkelt!

15 september

Ik heb dus besloten dat ik hier blijf en niet meer naar de andere eilanden gaat! Het is zo leuk hier ik heb nog 2 duiken geboekt voor deze ochtend!
We gingen naar Shark Island dat ligt 15 minuten van het resort, jumpen in het water en weer heerlijk gedoken alleen opeens was er ontzettend veel current! Dus we moesten echt ons best doen om terug te komen naar de boot en wat er ook voor zorgde dat mijn lucht bijna op was hahah! Maar we hebben een rog gezien echt zo leuk en mooi hoe rustgevend die vissen onderwtaer zwemmen!
Eemaal boven gekomen bij de boot kwam er een meid van Isreal naar mij toe, die had ik gister ook al ontmoet en die is met haar Open Water bezig maar ze vond het maar niks haar instructor is helemaal niks en vandaag heeft ze besloten om het niet te doen! Omdat ik hetzelfde probleem gehad heb in het begin van mijn cursus heb ik verteld wat ik gedaan heb! Ze maakt haar cursus af over 2dagen!
De volgende duik was echt geweldig het was ondiep iets van 6 meter en daardoor blijf je echt veel lucht over hebben hahah! We waren 1 uur onderwater en hebben echt veel vis gezien!
Lekker gegeten en s'' avonds ben ik met Isreal en Olle uitgeweest! Ik weet de naam van Isreal niet echt een lastig naam dus ik noe haar Isreal of my douw dat betekent haar naam!

16 september

Even geen duiken maar ik ben met Isreal naar een andere eiland gegaan wat 15 min van Koh Tao afligt ! Dat is een prive eiland en om daarop te komen moest je 100 bath betalen maar dan kom je daar en is het schitterend! We hebben een stoeltje gepakt en zijn lekker gaan liggen.op het strand onder een lekkere parasol konden wij het wel even vertoeven! Het eiland bestaat eigenlijk uit 3 eilandjes dat verbonden staat door het strand als het laag water is kan je naar elk eiland toe lopen! Isreal en ik gingen naar het vieuwpoint van het eiland en daar had je meest mooie uitzicht niet normaal je zag het witte strand en het blauwe water met het koraa! Ook zijn we nog om het eiland heen gelopen en vervolgens zijn we weer met de longboat teruggegaan naar Koh Toa, Isreal en ik hadden afgesproken om die avond de film '' Yes Man '' te gaan kijken in de buitenlucht we hebben eten besteld en zijn dat onder de film gaan opeten met het geluid van de zee naast je en de film voor je! Het was een gezellig avond verder hebben we nog een ijsje gegeten bij de 7 eleven en kreeg ik een voorstel om bij een meisje in de bungalow te blijven slapen ze deed haar Divemaster zo kon ik 2 nachten besparen op geld ook weer lekker!

17 september

Ik heb mijn busticket gekocht voor Bangkok, ik vertrek morgen om 14:30 uur met de ferry naar het vasteland!
Maar eerst gaan we nog 2 duiken maken, Isreal heeft besloten om nu haar duikcursus af te maken en die gaat dat vandaag doen, ik ga weer met Olle en 2 andere funduiken maken, wat een GEWELDIG gevoel is het als je daar beneden zit onderwater en dingen probeert je nieuwe vissen leert kennen! Het is rustgevend ik ben blij dat ik mijn cursus gehaald heb maar zat ook heel erg te twijfelen om mijn volgende en volgende en volgende cursus hier te gaan doen en pas over 4 maanden terug te komen:P:P:P:P:P Dat doen mensen hier ook 1 gast wou hier voor 1 week blijven en woont hier nu haha! Na 2 ongeloofelijke duiken stonden we weer aan het vasteland en ben ik met Isreal bij Ban''s gaan eten en ben ik daarna lekker gaan rusten en heb 2 uur geslapen ben naderhand met Isreal naar de film gaan kijken die gemaakt zijn voor de Open Water personen! Isreal vond het geweldig het duiken ook al vond ze het eerst niks aan, ze wilde heel graag een funduik maken met mij maar ze had er geen geld meer voor dus heb ik haar een funduik gegeven ze vond het super dus morgen duik ik met haar!

18 september

Ik zette 1 stap buiten en het begon KEIHARD te regenen niet normaal!
Vandaag moet ik afscheid nemen van Koh Toa maar eerst nog 2 funduiken maken! Goh wat kijk ik ernaar uit zeg niet normaal! Ik heb een funduik gemaakt met Isreal en ze vond het super ik maakte nog 1 duik met Olle en zo moest ik al mijn spullen weer loskoppelen en in de tassen stoppen en maakte we voort naar de longboat die ons weer naar het eiland zou brengen! Wat ben ik blij dat ik niet naar de andere eilanden gegaan bent! Ik heb mijn tas gepakt en van iedereen afscheid genomen het werd zelf na 6 dagen al een beetje familie van mij ahaha:D!
De taxi bracht mij naar de ferry en daar ging de ferry naar Chumphon het vasteland, ik heb heel lang gekeken naar het eiland toen ik terugging met een muziekje in mijn oor ik wist dat dit het einde was van mijn trip ik heb een knaller van een einde gehad heerlijk gedoken!
Na een 3 uur lange boot toch die echt heerljk was kwamen we aan in Chumphon en het bleek dus dat wel daar 4 uur op de bus moest wachten was ik helemaal niet wist nou het was de meest verschikkelijke busreis die ik ooit gehad heb! Toen we ergens stopte zag ik opeens Karin dat meisje die ik in Bangkok ontmoet had echt zo toevallig!

19 september

Aangekomen in Bangkok rond 6 uur in de morgen we besloten om een kamer te pakken en daar hebben we lekker 5 uur geslapen!
heerlijk ontbeten voor de laatste keer in Bangkok en toen zijn we naar de weekendmarket gegaan wat ongeveer 20 min van de Khoa San Road aflag en het is GROOT die market we waren echt verdwaald we hebben daar spulletjes gekocht toen ik een beetje rondliep en aan het zingen was zei een man met een gitaar of ik nog een keer wou zingen maar dat speelde hij gitaar erbij en dat was ergens midden inn de market! Helaas begon het echt erg hard te regenen niet normaal overstromingen bizar gewoon! We gingen terug en besloten nog een massage te pakken maar de tijd ginbg zo snel dus Karin die moest haar ts nog in pakken en we gingen nog even snel eten! Ik heb haar naar de bus gebracht en ben zelf nog 1 laatste keer over de Khao San Road gaan lopen, afscheid genomen van de plek en de stad waar het hele avontuur begon met de Jumbo!
Ik heb nog een biertje gepakt en nog een lekker douch genomen en ben zelf ook naar de busgelopen! Om 23:00 uur pakte ik dus bus naar het onwijs grote airport moest inchecken alles is perfect gegaan! Ik ben een mojito gaan drinken en maakte mijn weg naar de gate allemaal nederlanders weer niet normaal!
Stapte hier vliegtuig in en weg was ik echt ik was zo moe, ik wist niet eens dat ik eten voor me neus had staan en ben weer in slaap gevallen ja het ging vlot!

Mijn avontuur zit erop! My dream came true! Hierna schrijf ik nog 1 bericht er vertel ik hoe mijn thuiskomst was en wat ik allemaal hierna ga doen! Dus hou het nog even 1 bericht vol.

XXXXXX Yvonne

  • 22 September 2009 - 08:15

    Jippie:

    helemaal gelezen!

    je bent wel een beetje laatjes met je laatste bericht;)

  • 22 September 2009 - 08:22

    Naomi:

    Welkom terug in NL! ben heel benieuwd wat je nu gaat doen (behalve bijkomen,genieten om iederen weer te zien, verhalen vertellen,etc.)
    Groet,
    Naomi

  • 22 September 2009 - 08:25

    Maroëlla:

    Zooo dus stiekem wilde je eigenlijk nog langer blijven.. hahahaha Nou i'm glad ur back!! En we moeten snel daten..
    dikke KUS

  • 22 September 2009 - 09:35

    Yvonne Schuurman:

    Hallotjes ja de foto's komen nog hoor ! X Yvonne

  • 22 September 2009 - 10:17

    Glenn:

    Heej yvon ik heb genoten van al je verhalen wat een beleving. Dit heeft mij wel overgehaald om het ook een keer te gaan doen. Hoop dat we elkaar snel spreken via msn of iets. Maar eerst lekker bijkomen en na denken wat je nu gaat doen. Dikke Kuss Glenn

  • 22 September 2009 - 18:08

    Trudy:

    Hoi Avonturier,

    Gaaf dat je nog lekker heb kunnen duiken,ik zou het echt niet durven.Je heb zo veel dingen gedaan in dat JAAR.Dat sta echt op je netvlies.
    Het zal wel effe wennen zijn geen avontuur verhalen meer.
    Ik keek er altijd naar uit. Maar ik ben blij dat je heelhuids weer terug ben hoor.
    Ja ik wacht zeer zeker op je laatste verhaal.

    Doeiiiiiii Avonturier xxx

  • 23 September 2009 - 19:58

    Koossie:

    Ben er stil van, geweldig!

    Ben blij dat je terug bent.

  • 05 Oktober 2009 - 11:02

    Dennis:

    hya,

    thuis weer? je hebt t super gehad he? leuk man! heb je gevolgd!
    succes nu thuis...

    grtz dennis

  • 11 Oktober 2009 - 21:16

    Saskia:

    Beste Yvonne,

    Ik ben een journalist van weekblad Margriet en heb een vraag over jouw reis. Kun/wil je contact met mij opnemen via info@saskiasmith.nl

    Alvast bedankt.

    Hartelijke groet,
    Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 71496

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: