Mijn armbandjes maar 1 in het speciaal! - Reisverslag uit Perth, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu Mijn armbandjes maar 1 in het speciaal! - Reisverslag uit Perth, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

Mijn armbandjes maar 1 in het speciaal!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

21 Mei 2009 | Australië, Perth



Hahahah ja jullie zullen we denken waar heeft zij het nou weer over!
Nou ik sinds mij reis heb ik veel bandjes verzameld!

Paarsbandje:In Cairns, Clara uit Frankrijk
Aborginalbandje: Gekocht in Mundaring
Goudbandje: Omgedaan in Bryon Bay maar kreeg het niet meer af dus moest het kopen
Peterpan:In Cairns Lena uit Frankrjk
Olifant: Gekocht in Denemarken
Gitaarbandje: In Cairns van Chris van zijn gitaar
Gevlochten lerenbandje:Vriendenbandje van Richard, Jakob, ik en Sjoerd
Bruinbandje: Vriendschap bandje van Sjoerd en mij
Gekleurde bandjes:Gekregen met kerst van Sjoerd
Groene bandje:van Perth

En 1 speciaal bandje een dun zwart bandje: 3 jaar geleden waren mij vader en ik op vakantie op de motor richting Reit im Winkle
( Duitsland) onderweg kwamen we zaakje tegen met allemaal steentjes en allemaal andere spulletjes. Ik heb steentjes gekocht en een bandje gekocht! Een tijdje later vielen de steentjes eraf en ik had ook gedacht dat het bandje er binnenkort af zou vallen! Maar na een tijdje zat hij nog om mijn arm en ben ik een paar dagen later naar de schoenenmaker gelopen om naar ledervet te halen, Het is eigenlijk voor schoenen maar toen heb ik een potje gekocht en dat gebruik ik nu voor dat bandje in te vetten! Ik heb het ook meegenomen naar Australie ook al ben ik ver weg het moest en zou om mijn arm blijven zitten. Toen ik het potje aan Jakob, Richard en Sjoerd liet zien en waarvoor ik het gebruikt dacht ze echt waarom doe je dat ben je gek ofzo ! hahahah Ik smeer het 1 keer in de week op de bandjes. En zo zit dit bandje eral 3 jaar lang om! Het is een speciaal bandje geworden met veel herrinneringen!



11 mei

Ik heb gisteravond weer met Rachel Wii gespeeld en vandaag op naar Midland waar ik gebeld werd door Jenny dat ik niet hoefde te werken wel jammer want ik was al bijna bij werk! Toen ben ik naar de stad gegaan en heb ik koffie gedronken en ben opzoek gegaan naar een ticket van Darwin naar Sydney en heb ik dus ook een ticket geboekt! Ik vlieg 6 juli van Darwin naar Sydney en dan blijf ik 1 nacht in een hostel en ga de volgende dag naar het airport om mijn ouders en mijn zusje op te halen van het airport!
Voor de rest heb ik naar een lift gekeken en wat dingen op het internet gedaan. Toen ben ik lekker naar huis gegaan en heb ik de stofzuiger gepakt en schoongemaakt en de was gegaan ahhaah en mijn kamer opgeruimd! En met Dicko een film gekeken!
Morgen wel weer werk!

12 mei

Vandaag ben ik wel naar mijn werk gegaan en heeft Dicko mij naar het station gebracht!
En vervolgens heb ik de trein gepakt richting Midland waar ik in de trein allemaal school kinderen tegen het lijf liep! Echt allemaal mooie uniformen en hele grote tassen en sommige hebben ook zelfs nog een instrument bij zich! ahaha De kinderen met een uniform aan zitten op een private school en diegene zonder uniform zitten op een public school! Ik heb eer gevraagd waarom het ene kind wel ene uniform aan heeft en het andere kind niet! Het schijnt dat de public school hier gratis is en dat je alleen maar voor de boeken moet betalen! Nou sommige kinderen helemaal vragen waar ik vandaan kwam en wat ik hier deed hahah echt leuk!
Toen kwam ik bij Soultree aan de begon Jenny gelijk:' Yvonne yesterday it was FLAT OUT! it was stupid that i called you and said that you didn't had to come! haha ' Flat Out ' betekent heel druk ahhah!
Voor de rest wat smooties gemaakt en lekker afgewassen haha!
Rond 15:00 uur was ik klaar en ben ik naar Midland gegaan ik wilde naar de bioscoop gaan maar toen belde Rachel en vroeg of ik een lift nodig had vanaf Bassendean en ben ik toch maar lekker naar huis gegaan! Ook heb ik wat boekjes gehaald bij het reisbureau voor Hong Kong, Taiwan en Thailand! Vervolgens naar huis gegaan en hebben we Wii gespeeld.

13 mei

Vandaag vroeg opgestaan en ben ik naar mijn werk gegaan haha weer! Vandaag stond ik weer met Willow en Rosie! Rosie die is ook erg met Kunst bezig en heeft over een paar weken een expositie van haar kunst! Was best druk vandaag, veel mensen namen smoothies en sapjes! Vandaag heb ik weer meegeholpen met koken! WIllow maakte vandaag een rodebieten-chocoladetaart nou ik had niet verwacht dat het zo lekker zou zijn!
Naderhand was het tijd om op te ruimen ik nam de bus van 17:10 uur en ging naar Midland en de trein naar Perth! Vandaag had ik zin om naar Perth te gaan dus ben ik naar mijn koffietentje gegaan een longblack besteld en achter internet gegaan! Nou ik had een reactie ontvangen van 2 Itiliaanse gasten die naar Darwin gaan of ik mee wilde! Nou ik heb een sms gestuurd en vroeg wanneer ze weggaan en of ze willen meeten! Ook belde er die avond iemand naar mij of ik ook mee wilde naar Darwin! Maar deze jongen ging niet langs de kust maar door het binnenland en dat wilde ik niet! Ook heb ik weer hardgelopen vandaag en ga ik mijn kleding een sorteren mee naar boven gaat en wat niet! Toen ik thuis kwam was de hele vloer eruit van het huis ik was vergeten dat het zou gebeuren voor 2 dagen ja ahha!

14 mei

Ja vroeg uit de veren en ben ik naar de bus gegaan en de trein en de bus en op naar mijn werk! Vandaag was het best druk met koffie's zetten en afwassen :P maar voordat je het wist was je weer klaar met werken en ging ik weer naar huis. Vandaag besloot ik maar gewoon lekker naar huis te gaan en heb ik een film gekeken en daarna hardgelopen! Daarna kwam Rachel thuis en hebben we Wii gespeeld!

15 mei

Gewerkt bij Soultree waar ik een hippie haarband gekocht heb echt zo'n leuk ding hahahaah
Na een lange dag werken ben ik naar de stad toe gegaan en ben ik langs Janet gegaan bij de River en heb ik daar een drankje meegedaan en evenlater belde Martina naar mij die meid uit Zweden! En vertelde mij dat ze in Perth was dus ik zei:'Kom daar en daarheen dan gaan we even wat drinken.' Nou naderhand is ze gekomen en hebben we gezellig wat gedronken, totdat ze vroeg of ik al naar de Pinnacels was gegaan! Nee dat was ik nog niet en ze vroeg aan mij of ik morgen een auto wilde huren om daarheen te gaan hahah. ' JA' was het antwoord ahaha en ze zou die volgende ochtend een autobedrijf bellen!
Na afscheid genomen te hebben ben ik weer naar Rachel gegaan en gingen we naar huis! Toen we thuis kwamen lag er een nieuwe vloer in het huis en WAT MOOI! Ik had zoiets van zullen we schoonmaken het was iets van 23:30 uur en toen hebben we de bezem gepakt en zijn gaan schoonmaken! Alle meubels weer op de goede plek neergezet en dat was echt grappig, Rachel is links en ik rechts en dan ga je een kast optillen en dan gaan die natuurlijk omvallen aaha. Na veel moeite en een glas champagne stond de kast toch op zijn plek en ook de wasmachine en de eettafel en ook de bank!
Nou rond 02:30 uur waren we klaar en ging ik slapen want ik moet die volgende ochtend weer vroeg op!

16 mei en 17 mei

Rond 10:00 uur was ik in de stad en belde Martina dat ze een auto gehuurd had voor een dag!
Nou wij naar het bedrijf en daar gingen we hoor naar de Pinnacels! Om de stad uit te komen was wel okay maar op de goede highway te nemen was toch iets moeilijker hahah het duurde in totaal 4 uur om daar te komen en je zou er ongeveer 2,5 uur over moeten doen! Maar toen hebben we een weg binnendoor genomen wat echt leuk was, elke 5 minuten was er wel een ander landschap wat echt SUPER was! Toen we bij de Pinnacles aankwamen was het ongeveer 15:30 uur. Het was echt leuk man het is net of je op de maan loopt, je kon er een wandeling doen en dat hebben we gedaan en naderhand hebben we dat met de auto ook gedaan! We wilde de zonsondergang zien en toen ging we naar een uitkijkpunt! Opeens kwamen er 2 jongens aan die daar werkte in het plaatsje Cervantes waren chille gasten leuk mee gepraat en die vroegen of we mee gingen naar het stadje om daar wat te drinken bij hun huis! Nou eerst hadden we zoiets van nee maar toch hadden we zoiets van als we weg willen kunnen we weg! Nou naar het dorpje met onderweg nog een springend kangeroe over de weg hahah! Kwamen we daaraan en hebben we drinkspelletjes gedaan en hebben we de bbq aangestoken en lekker gegeten! Nou het was echt gezellig man naderhand kwam er nog een vriendin aan van hun en hebben we ook gezellig meegekletst! Naderhand konden we daar blijven slapen en kregen Martina en ik een eigen kamer we moesten we de volgende ochtend vroeg op wat ik moest werken bij de River! Dus 05:00 uur opgestaan en 05:15 uur in de auto het was nog donker natuurlijk! Afscheid genomen van iedereen en terug naar Perth, we hadden nog een paar springende kangeroes gezien die even de weg over wilde steken! Maar we mogen niet klagen en zeker deze morgen niet, we rijden in de outback met een geweldige zonsopgang! Toen had ik even een kippenvel momentje ahah. Ik dacht opeens aan alles wat ik al heb meegemaakt hier in Australie en dan rij ik hier in een auto die we gister gehuurd hebben! Het is zo leuk dat het uit het niets komt totaal niet gepland, dat had ik ook in Cairns dat ik met Chris, Lena en Shawn een auto gehuurd richting Port Douglas nou ook SUPER leuk!
Maar rijdend over de Great Eastern Highway gaat opeens het bezine lampje branden, nou dan moet je niet Martina hebben die kreeg het echt benauwd en zat haast te janken achter het stuur en we hadden de verkeerde afslag genomen die naar Perth ging, ik helemaal zeggen komt goed maar er kwam maar geen pomp en het enige wat ik kon doen was lachen hahahaha:P sorry ahah!
Ik vond het wel wat ik zag borden met Airport ik zeg dan gaan we daarheen daar moet wel een pomp zijn. Nou toch maar niet naar het airport gegaan maar richting Bayswater en gelukkig was daar een pomp. Nou op naar de stad maar dat is ook echt een dramastad om in het carren! One way, No right turn, No Through road ja dat soort borden hahaah. Nou uiteindelijk aangekomen op de bestemming heb ik Martina gedag gezegd en ben ik naar mijn werk gegaan. Kom ik daaraan blijkt dat ik helemaal niet hoef te werken om 09:00 uur maar om 12:00 uur nou ik Janet gebeld en ze zei dat ik kon blijven en dat was wel nodig want het werd opeens druk druk druk niet normaal! Weer heerlijk gewerkt met Janet en bij de river in de bar naast onze tent was het Nationale Norwegen dag hahah overal waren mensen heel mooi gekleed omdat op 17 mei ....... jaar Norwegen onafhankelijk werd van Denemarken! Een hele party man niet normaal maar gezellig, evenlater ging ik naar de wc en hoorde ik een meid naar mij op die wc overgeven IELLLLLLLLLL het stonk man. Ik heb maar een bekertje water onder de deur doorgeschoven ben ik toch lief he:D ahaha
Daarna met Janet nog wat gedronken bij the Lucky Shag toen ze wegging zag ik nog wat andere gasten staan die ik kende en ben er toen ook even bij gaan zitten!
Ik smsde Rachel dat ik naar het hotel toe kwam maar wat bleek nou zij ging naar een personeelfeestje en ze vroeg of ik meeging het was in de karaoke bar en er waren wel wat mensen allemaal gratis drankjes en ook allemaal shotjes. Een Koreaanse traditie met shotjes is: Longdrinkglazen met VB en die werden allemaal naast elkaar gezet en dat een shotglaasje met tequila daarboven op en dan de shotglasje om tikken en alles was in het glas in 1 keer en dan proosten! Toen kwam Mr. Choi de eigenaar en ik dacht misschien als hij mij ziet dat hij denkt wat doet die hier? wat ik kan begrijpen want ik werk er niet meer! Maar nee hoor ik werd vriendelijk ontvangen met mij nieuwe nickname Dames en Heren mag ik u voorstellen aan Tomboy in het echt heet ze Yvonne Schuurman maar hier nu heet ik Tomboy een man- vrouw ahha! Omdat ik geen make- up draagt en niet echte meiden kleding hahaha zegt hij! Maar dat vind hij stoer zegt hij hahah achh ik kan er alleen maar om lachen want zo ben ik nou eemaal ik hou mezelf daar allemaal niet mee bezig man!
Maar ook heb ik gezongen met Rachel, ik wist dat het zou gaan gebeuren en ach schijt hahaha. Ik heb Proud Mary gezongen met Rachel ahahah en het was TE GEK en lekker gedanst. Het was een toffe avond en ik weet dat ik het erg zal gaan missen deze tijd!

18 mei

Ja vandaag moest ik weer werken bij Soultree. Rosie was er niet die is nu bezig met haar Art en ik heb een uitnodiging gekregen voor haar expositie op 27 mei! Nou vandaag heb ik gewerkt met Mango en Jenny! Het was rustug dus Jenny is lekker naar huis gegaan. Ik heb een paar dagen geleden een mail gehad van 2 Italianen die met mij naar boven willen reizen! Deze avond zijn ze alleen vrij dus ik zat de hele tijd te denken zal ik het doen of niet! Maar ik dacht Yvonne als je het niet probeer dat weet je het nooit en iemand vertelde mij eens, Je kan als persoon niet groeien als je niet zo nu en dan uit je comfortzone stapt!
Dus daar heb ik aan gedacht en heb Marco gebeld zo heet hij en heb met hem afgesproken in Freo ( Fremantle). Dus ik de trein gepakt naar Freo en ik zag ze aankomen lopen ik wist meteen dat hun dat waren. Nou voorgesteld ze heten Marco en Rene en Rene zijn moeder is nederlands en komt uit Leeuwarden en zijn vader is Italiaan en zijn eerst taal is duits en hij woont in de Dolomieten en Marco is helemaal italiaan en woont ergens in het noorden van Italie. Ze zouden hier maar 1 maand in Fremantle blijven en zitten hier nu al 3 maanden! Ze kennen elkaar niet van Italie. Rene heeft al meerdere lifters meegenomen van Sydney tot Adelaide en van Adelaide tot Perth en nu gaat hij naar Darwin hij heeft een Ford Falcon!
Nou het was echt best relax gezellig gepraat en ook nog met andere mensen van het hostel gepraat het was echt okay!
Ze laten me donderdag weten of ik mee kan, omdat ze ook nog een ander kopel zouden ontmoeten.

19 mei

Werken bij Soultree en het was best druk ik moest juices maken en koffie's zetten etc maar ik kon rond 14:00 uur naar huis ik besloot om naar de stad te gaan. Rond 16:00 uur was ik in de stad en besloot ik maar eens te gaan kijken of het pakje van mijn moeder er was! De vrouw achter de balie bleef echt lang weg nadat ik mijn paspoort had gegeven maar opeens zag ik een doos onder haar arm! Ze gaf de doos en zag mooie versieringen op de doos. Vol enthousiastme naar de steiger op de doos open te maken. Met een heerlijk luchtje wat ik al een tijd niet meer heb gehad en een mooi foto van ons 4en die naast mijn bed staat zat er ook nog een hele lieve kaart bij en ja hahaha STROOPWAFELS Jammie hahahah. Ik wil jullie echt bedanken voor alle leuke en lekkere spulletjes TOP en ik zie jullie ja over minder dan 2 maanden :P! Ik heb de doos aan iedereen laten zien op mijn werk aan Rachel die het ook echt leuk vond! Die avond ben ik naar de film gegaan 'The boy in the pyjama 'heet de film echt een goeie film! Daarna heb ik nog een longblack gedronken en ben ik lekker met Rachel naar huis gegaan!

20 mei

Vanochtend vroeg op om de bus te halen en ben ik naar Soultree weer gegaan, Mango is lekker verkouden aan het worden die loopt lekker te snotteren haha! Willow was er vandaag en was lekker druk. Ik heb veel gevraagd over Raw-Vegan en Vega etc ik vind het interressant worden. Ik heb ook een shot wheatgrass gekregen haha dat schijnt de bacterien te doden in je lichaam en ik eet alleen maar vega en salades etc en water! Nadat ik klaar was ben ik lekker naar huis gegaan! Mijn voeten stonken weer eens HEEEEL erg ahaha even buikoefeningen gedaan en tv gekeken Masterchef heette het! En nou komt het leukste haahha ja je gelooft het niet pappa:P:P Ik heb House gekeken! Hahahh The big shock in de house history heette het vandaag! Kijk jij het nog steeds want er is echt wat ergs gebeurd!
En ja het regende KEIHARD hier en het rook zo lekker!

Zo bijna vertrek ik dus naar Darwin, bedankt allemaal voor de reacties!
Ik ga hier nog 1 week door en ga van iedereen afscheid nemen!

Veel liefs van de vakantieganger:D

  • 21 Mei 2009 - 09:44

    Jippie:

    jaaa eerste joeheoheoehoee
    ..dat was mijn vreugde momentje van de dag...klinkt weer allemaal leuk:D
    spreek j snel(K)

  • 21 Mei 2009 - 11:51

    Trudy:

    Hoi Avonurier,

    Ja ik ken dat met die armbandjes,gaaf he van ieder een mooie herrinering.Dat heb ik met magneten voor mijn yskast.Als ik in USA ben probeer ik van alles mee te nemen.Je verhaal was weer Super.je ben nog lekker aan het werk en met plezier.Gaaf hoor Werken en Vakantie houden dat lijk me ook heerlijk.Zo ik heb net lekker met je gebabbeld op MSN.En ik hoorde dat je me HUISJE heb gevonden YIPPIE en jij je eigen restaurant dan he hihih.
    Meid veel plezier in DARWIN.en kijk weer voor een leuk armbandje.
    Het ga je goed AVONTURIER
    van me,en ik zie je gauw weer op MSN.
    Dikke Knuff van Trudy en Moon

    DOEI ADIOS BYE.
    en lekker NEDERLANDS
    DE BALLEN xxxxxjes

  • 21 Mei 2009 - 12:13

    Petra:

    Ha Yvon

    Met veel plezier lezen wij vanaf het begin jou berichten,helemaal super!!!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Tot nu toe nooit gereageerd dus daar moest het eindelijk maar eens van komen!!
    Maak er nog wat supers van de laatste maanden!!

    Groetjes van de familie van Rossen,

    Willem (de buschauffeur),Suzanne,Arne,Denise en Claudia. (van om de hoek)

  • 21 Mei 2009 - 15:12

    Nel Castelijns:

    Hallo Yvon,
    Meid, wat jij toch allemaal niet meemaak. Weer een super leuk verslag. Je blijft maar nieuwe mensen ontmoeten. Ik heb wel bewondering voor je, want ik zou het weleens benauwd hebben als ik weer een slaapplaats zou moeten zoeken of moeten uitzoeken hoe ik op een bepaalde plaats kan komen.
    Ook als ik bijna zonder benzine zou komen te zitten, zou ik het ook benauwd hebben.
    Ik kijk weer uit naar je volgende verslag.

    Groetjes,
    Nel

  • 22 Mei 2009 - 21:17

    Andrea:

    hee meis sorry sorry en nogmaals sorry dak ik een paar x ni heb gereageerd druk druk druk je kent t wel maar ik ben in ieder geval egt super blij voor je dat t allemaal nog zo goed gaat en dat je t nog zo naar je zin heb! wat een evaring he meissie trots zijn we hier op je nou meis geniet ervan en tot over 124 dagen haha dikke x

  • 24 Mei 2009 - 12:14

    Maaike:

    Hoi lieve Yvon!
    je hebt alweer een tijdje niks van me gehoord, maar heb ook 2,5 maand geen internet gehad..hihi! woon nu op mezelf in rdam en werk niet meer bij de westin :P haha ik zal binnenkort wel even een update mailen!!
    nog heel veel fun @ australie! Xx

  • 27 Mei 2009 - 13:28

    Pia Schuurman:

    Hello Yven
    Ik heb weer alles gelezen jij hoef je nooit alleen op de wereld te voelen zoals Remy.Jij maakt zo gauw weer nieuwe vrienden,je heb dat niet van een vreemde hhihhihi.
    Je had me pakketje ontvangen wel een beetje laat maar je heb het gekregen, ja lekker he dat luchtje van Mex en badschuim en tic tak tor en de stroopwafels niet te vergeten.Ja je heb zeker een tic van armbandjes en zeker die van Dad die heb je al 3jaar om grappig hoor.
    Het gaat nu al op schieten nog 6 weken dan gaan we je weer zien na 9 maanden ben wel blij als ik je weer gaat zien.Heel de Oostkust ga jij ons laten zien wat je allemaal heb gedaan waar je heb gewerkt en de mooie wandelingen niet te vergeten heee.
    Volgende week ga je na Darvin he geniet er van hoor je nog doeiiiiii.
    Dikke knuffel love you xxxx Pia.

  • 01 Juni 2009 - 17:58

    Koossie:

    He Vonnetje, zo te lezen is het wel aalemaal wat rustiger geworden daar en zo met je eigen huisje kom je wel lekker tot rust, en zo af en toe effe lekker eruit met een autotje, heerlijk. Je hebt inmiddels wel erg eel kennissen opgedaan daar, wel leuk, kun je altijd ergens heen en wat een mooi huis woon je. Al ik het goed heb begrepen ga je toch niet met die italianen mee nar darwin mar met de eerste jongen. Ja en dat met die armbandjes vergeet ik nooit meer hoor, daar gaan we weer een nieuwe voor je bij halen op de motor. Nou het afscheid zal wel weer droevig worden, dus ik ben blij dat je niet alleen weg hoeft. Nou lieverd veel plezier in je laatste weekje en tot snel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 71440

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: