Warme kerst in Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu Warme kerst in Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

Warme kerst in Adelaide

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

21 December 2008 | Australië, Adelaide

Halloooo Poppers.....
Ja hoor hier weer een berichtje uit Down Under.

8 december

Zo we zijn weer in een grote stad beland Adelaide! Ik vind het zo'n GAVE stad overal vind ik het oplijken ik zie veel landen in Adelaide de ene hoek vind ik op London lijken de andere op New York ook al ben ik daar nog nooit geweest maar vanuit de films gezien, Berlijn.
Vandaag hebben een regeldagje, kijken voor fruitplukken, foto's op cd zetten, even de stad verkennen en kijken voor vervoer naar Sydney.
Het ontbijt is erg goed hier, fruit, pannekoeken en toast met jam!
Sjoerd ging even aan zijn verhaal zitten wat altijd wel even duurt en zo kon ik in die tijd even opzoek naar een tandarts aangezien mijn andere vulling er in Port Douglas is uit gegaan, dus moest snel opzoek naar een tandarst. Ben naar de balie gegaan en gevraagd om een tandarst. Nou gelukkig was er 2 straten verder een tandarts daar ben ik naartoe gegaan en uitgelegd wat eraan de hand was! Nou wat een geluk, ik kon om 14:00 uur terecht. Ben terug gegaan naar het hostel en ja Sjoerd was nog steeds aan het typen. We zijn vervolgens even naar de stad gelopen om er even uit te gaan en zijn koffie gaan drinken en daar gebeld naar wat farms voor het fruitplukken maar helaas niks.
We zijn verder gelopen en zagen een hele leuke kleding zaak wat ook nog best goedkoop was, ja nou even tussendoor ik ben nu ook helemaal van de tweedehands zaakjes ahah in Cairns ben ik met Lena naar een tweedehands zaak gegaan en heb hele leuke kleding gekocht haha.
En hier heb ik een hele mooie jurk gekocht voor kerst want Sjoerd en ik gaan naar de kerk dus moeten we er wel een beetje mooi uitzien haha. Naderhand zijn we naar Victoria Square gegaan en even op een bankje gezeten waar we een Nederlandse dame tegenkwamen die woont hier al 8 jaar in Adelaide. Na een heel leuk gesprek moest ik naar de tandarst toch een tikkie nerveus kwam ik daar. Ik moest van te voren al wat gegevens invullen toen ik dat had ingeleverd moest ik nog even gaan zitten maar begon gelijk tegen een vrouw te praten en die werd volgens mij een beetje gek van mij want ik bleef maar praten! Toen kon ik de behandelkamer in komen, nou ik kreeg een bril op en een slabbertje om mijn nek, ik dacht dit gebeurt nooit bij mij in Nederland. Toen kwam mijn Chinese tandarst en zei dat ik een verdoving nodig had, nou liever even niet zeg zei ik! Maar gelukkig voelde ik daar niets van en zo ging er een half uur voorbij en stond ik weer bij de balie met een gevulde kies maar ik ga niet weg zonder dat ik een foto genomen heb van mijn Australische tandarst ahha.
We zijn die avond naar Chinatown gegaan omdat we niet echt zin hadden om te koken, dus gingen we het eerst zaakje lang en zijn nog 10 zaakjes langs gegaan maar kwamen weer op de eerst uit. Wij buiten zitten en vragen we om soep, nou er was er 1 gratis zei hij alleen hij raade ons dat af omdat we geen chinezen zijn, het was één of andere staart-bot soep. Dus maar gewoon voor rijst met vlees ahah. Ook wilde we een biertje maar hij wilde eerst onze ID zien, hij dacht dat wij uit Rusland kwamen. Zeg eens eerlijk zien wij er echt uit of we uit Rusland komen? Na onze ID gezien te hebben dacht hij het nog steeds hahah. Na lekker gegeten te hebben zijn we die avond naa de DVD room gegaan, na wat HEERLIJK om weer eens een DVD te kijken aha die avond hebben we The Panic Room gekeken. Je kan kiezen watvoor DVD je witl en die kan je gratis huren. En ik heb ook nog een andere film gekeken The Longest Yard.

9 december

Lekker geslapen en we werden 8 uur wakker en ben ik naar de receptie gerend en een film gehuurd (deadclam) en daarna heb ik met pannekoeken en boterhammen en ja ook nog fruit de film zitten kijken. Heerlijk zeg, Sjoerd was nog bezig met zijn verhaal en daarna
hebben we nog samen de film The beach gekeken aangezien Deadclam niet zo boeiend was. Na een hele film ochtend gehad te hebben zijn we erop uitgegaan. We zijn naar Glenelg gegaan we zijn bij Victoria Square opgestapt en zijn we met de tram maar het plaatje gegaan. Het ligt aan zee en er is een hele leuke winkels straat en terrasjes daar hebben we wat eten gehaald en lekker aan de waterkant opgegeten! Naderhand ging Sjoerd een koffie halen en vroeg daar of er werk was ook voor mij en hij zei dat hij nog mensen nodig had aangezien de kerstdagen eraan kwamen. Nou ik ben ook nog even opzoek gegaan en kon mij CV inleveren maar dat moest ik morgen gaan doen aangezien het vandaag alleen maar een rondkijk dagje was ahaha.
We hebben even rondgelopen en het is echt een leuk stadje je moet hier niet gaan slapen ofzo want dat word een beetje duur voor 1 nacht in een hostel is ongeveer $ 28. Het heeft ook een heel kinderparadijs daar zijn Sjoerd en ik uiteraard even ingegaan!
Daarna zijn we terug gegaan naar Adelaide het duurt 30 min naa Adelaide. We zijn uitegstapt bij Rundle Mall dat is een hele lange winkelstraat en echt supergezellig allemaal kerstversiering, als ik hier doorloop krijg ik toch wel een kerstgevoel, terwijl het helemaal niet koud is. We zijn wat winkels ingegaan en even met de kerstman op de foto gegaan.
Naderhand zijn we een wandeling gaan maken want toen we met de outbacktour waren had je uitgebreid de tijd om te kijken wat er allemaal te doen is in Adelaide.Daar hadden we een wandeling in gevonden, wat langs de Zoo ging, het Wine Centre, Botanic Garden. Het was schitterend, naderhand kwamen we uit bij het Festival Centre en zijn we verder gelopen tot Rundle Mall ik had trek in Wok en zei dat tegen Sjoerd die dat ook graag wilde, nou de hele Rundle Mall afgelopen en ja die is lang! Bleek het 4 winkels terug te zijn waar we begonnen hahah.
Na een heerlijke wok zijn we terug gegaan naar het hostel en hebben we nog een film gekeken. Na de film lekker ons bedje in!

10 december

Deze morgen weer een film gekeken en deze keer was het Lord of the Rings 1 alvast een voorproefje op mijn NZ reis.
Na de film zijn we naar Glenelg gegaan om onze CV's uit te delen. En daar even een lekker bakkie koffie gedronken en weer even lang gepraat heerlijk is dat. Je hoef nergens rekening mee te houden als het vandaag niet gebeurt komt het morgen wel GEWELDIG je hoeft je niet te haasten. We hebben daar even 2 uur gezeten en toen zijn we weer naa Adelaide gegaan, toen we de tram uitstapte kwamen we de Coles tegen dat is een supermarkt daar even boodschappen gedaan. We kwamen de Coles uit en ik zag een bibliotheek zitten en had gelezen in de Lonley Planet dat je daar gratis kan internetten dus nu kunnen we elke dag gratis 1 uur achter het internet.
Terug in het hostel zijn we gaan tafeltennissen, na even lekker te staan tennissen komen er 2 Nederlandse meiden naar ons toe, die regelen in het hostel het ontbijt voor een gratis slaapplek en soms extra werk maar dan voo $ 10 per uur. Maar deze meiden ( Marije& Lieke) gingen op een tour en die gingen 4 dagen weg en toen vroegen ze aan ons of wij hun plek in wilde nemen. Voor 4 dagen zouden we dat moeten doen. Nou TOP maar eerst naar de bibliotheek voor het internet. Na het internet kregen we te horen wat we moesten doen. Daarna zijn we gaan eten en zijn we met ons eten in de DVD room gaan zitten en daar ontmoeten we Roy hij komt uit Den Haag. Super grappige gast daar hebben we een paar films meegekeken en toen moest Sjoed voor het eerst de appeltaart doen. Om 20:00 uur begint het en dan staat er al een hele rij niet normaal al die mensen voor een gratis appeltaart. Na de appeltaart zijn we Wolf Creek gaan kijken die zich afspeeld in Australie.

11 decemeber

Zo het werken voor gratis slaapplek is begonnen. We stonden 06:55 uur bij de receptie ik in mijn pyjamabroek en mijn vest en Sjoerd had ook even wat aangetrokken en toen kregen we een krat met boterhammen, jam, melk, suiker, koffie, boter en wat theedoeken mee. Dat moet je dan klaar zetten in de keuken en zorgen dat het bijgevuld blijft.
Naderhand gingen we naar beneden en zijn we fruit gaan snijden en pannekoeken beslag gaan maken. Fruit snij je 2á 3 keer in een ochtend. Als die schaal aankomt in de keuken komen ze er al gelijk op af, maa ze mogen maa 2 stukjes en dan moeten wij gaan zeggen dat het niet mag en zo is dat ook met boterhammen 4 plakken, maar met pannekoeken mogen ze zoveel als ze willen dat is
toch goedkoop. Ook moet je nog de keuken en de bar schoonmaken, maar die kok die daar staat te koken zet alles gewoon in de wasbak in het water maar die volgende ochtend zit al het eten er nog in te vies! En dan moeten we dweilen ook relax soms ligt er in de bar nog geld en ja dat is dan mooi meegenomen haha. Ik doe nu gewoon het schoonmaken altijd ik ben nu wel gewent aan die viesheid. En het is zo relax werk je kan er eigelijk zolang over doen als je wil. En dan soms is er nog extra werk en dan krijg je $10 per uur. Chelsea dat is de receptioniste hele aardig meid alleen in de ochtend moet je haar gewoon even laten gaan want dan heeft iedereen zijn bui wel even ook zij! haha Er werkt ook een schoonmaakster in het hostel, Loral heet zij ze is 65 jaar en het enige wat ze heel goed kan is klagen, als je langs haar loopt krijg je te horen wat er allemaal niet goed is en dan is het leuke ook nog dat je haar niet eens normaal kan volgen Sjoerd en ik keken elkaar in het begin aan van What the fuck zegt te allemaal. Fuck it, onrespectvol, bitch dat zijn woorden die ik kan verstaan. Maar ik ga er altijd wel op in maar omdat ik het zielig vind, maar nu begint het gezeur al s'ochtend in de keuken met fuck this, fuck that. Volgens mij ben ik de lul want elke keer als ze mij ziet begint ze dus gewoon nu als ik haar in die gang zien loop ik de andere gang in, om veilig beneden te komen. Ik zet altijd wel een schaaltje fruit apart voor haar.
Verder zijn we de stad even in gegaan en weer lekker koffie gedronken.
Die avond moest ik voor het eerst de apple pie doen, ik kwam daar 19:45 uur aan en moest nog slagroom kloppen en ja hoo om 20:00 uur komen al die mensen voor een stukje appeltaart.
En dan alle bordjes afwassen en droogmaken. Zo is die $10 ook weer verdient en vervolgens kan je wee uitkijken naar je berg met afwas die er de volgende ochtend op je staat te wachten haha!

12 december

Ja weer het ontbijt en het begint leuker te worden ik hou mij een beetje bezig met het schoonmaken wat weer heerlijk was.
Deze dag moesten we extra werk doen. Ik moest kussens en dekbedden op de bedden leggen voor een groep die zou komen die avond. En de grote kamers stofzuigen en het afval opruimen nou hoe relax kan het zijn!
Die dag hebben we verder niet echt veel gedaan filmpje gekeken en toen regende het ook die dag maar ik ben wel lekker naar buiten gegaan en heb genoten van het weer want met regen kreeg ik nog meer een kerst gevoel. Het klinkt misschien heel raar maar als het dan donkerder word dan schijnen die lichtjes veel mooier en ben ik even wezen wandelen naar de Art Gallery en the Libary en over de Rundle Mall terug! Teruggekomen zat Sjoerd met 2 Nederlandse meiden te praten (Eva & Karlijn) en daar hebben we de hele avond mee gepraat. Heel gezellig!

13 december

Weer ontbijt jaja het blijft doorgaan hoor! Na het ontbijt ben ik eerst me Sjoerd naar de Rundle Mall gegaan en hebben we kleding gepast aahhaah te leuke outfits haha.
En daarna zijn we met Eva en Karlijn naar het Wine Centre geweest, ik vond het heel interessant maar Sjoerd niet zo dus die ging naar huis en ik en de meiden bleven daar nog en hebben we nog een overheerlijk GOED wijntje op, want die Goone dat is ook wel wijn maar gewoon troep we kopen het alleen maar omdat het goedkoop is!
Daarna zijn we naar het hostel gegaan omdat ik weer apple pie moest doen. Dat vind ik VET leuk worden, je gaat mensen steeds beter leren kennen en als je het gewoon leuk doet dan krijg je ook veel terug van de mensen om je heen.
Ook zou ik deze dag met Chelsea die kerstversiering opzetten alleen omdat ik naar dat wijncentrum ging kon het niet doorgaan! Dus heb ik een kerstkaart voor haar getekend en mij excuus aangeboden en haar een fijne kerst gewenst en een Top 2009. Dat vond ze super lief.
Eva en Karlijn hebben eten gemaakt en hebben lekker gegeten en zijn daarna nog even de bar ingegaan.

14 december

Nou we hebbben die baan, na 3 dagen gewerkt te hebben zijn we erachter gekomen dat Marije en Lieke het niet zo goed deden en nu hebben wij die baan, dus gratis slaapplek en ook nog betaald werk ahahha hoe wil je het nog beter.
Dus weer ontbijt gedaan en weer extra werk. Maar voor de rest niks boeiends en het komt ook een klein beetje omdat ik deze dag vegeten ben. Alleen mevrouw zeurpiet die is er nog steeds en ze zeurt ook nog steeds haha. Ik en ook nog steeds de lul!

15 december

Vandaag krijgen we uitbetaald ahah het was maar liefst $70 nou je mag nniet klagen. Again ontbijt gelopen en schoongemaakt en ja het is nog altijd zo ranzig. Maar vandaag heb ik voorgesteld om 27 december de hele keuken schoon te maken voor geld uiteraard haahah. Je bent ook lekker bezig, want soms na werk weet je even niet wat je moet doen. Wat ik wel aan mijzelf merk. Als het vandaag niet gebeurt dan komt het morgen wel en dat is zo leuk om te zien dat je wat meer layback wordt. Dat zal wel wennen worden in Nederland straks.
In zulke berichten schrijf ik natuurlijk heel vaak dat alles goed gaat en dat gaat het ook zeker daar hoeven jullie je geen zorgen over te maken alleen in deze maand heb ik wel een beetje heimwee naar huis maar daardoor is kerst meer de reden. Omdat ik dan terug ga denken hoe het vorige jaar was en nu ben ik opeens alleen, nou alleen ben je hier nooit maar je heb geen familie om je heen. Maar ik ga nu vooruit kijken naar alle dingen die nog moeten komen, want om nu te gaan piekeren dat schiet niet op. Volgend jaar ben ik weer thuis en dan kan ik ook weer kerst vieren. Dus nu vooruit kijken, Cairns mis ik ook nog steeds hoor omdat je dar toch een maand gezeten heb. Lena die gaat 18 december naar huis, Chris en Shawn gaan 21 december richting Sydney en dan is The Stairs completly game- over!
Ook is de eerste Jumbo-ganger naar huis Wendy is 18 december op het vliegtuig gestapt om weer onthaald te worden daar haar dierbare! Heel raar idee dat de eerste al thuis is en jij zit hier nog zo lang.

16 december

Vandaag gaan Marije en Lieke ervandoor die gaan naar Melbourne, dus hebben we nog een leuke film gekeken die avond en nog een biertje gepakt. En uiteraard hebben we weer ontbijt geregeld. Sjoerd en ik slapen nu op een 3 persoonskamer VET relax en we gaan onze kamer gaan we versieren om toch nog meer kerstgevoel te krijgen!
En ook moest ik vandaag extra werk doen maar dit was te ranzig voor woorden, ik moest de douchen schoonmaken van de dames en de heren, nou overal lag haar en het stonk te erg, bij de mannen was zelfs een WC waar overheen gekotst was, iellll en toen kwam Mevr. Zeurpiet weer zeuren dat de nachtschoonmaker haa werk niet goed had gedaan haha en dat ze hier al 18 jaar over klaagt. Okay nu kan ik haar wel gelijk geven want dit is gewoon VIES! Dan komt ze tegen je praten en denk je dat ze weggaat en komt ze weer terug.
Okay ben ik deze week gan hardlopen HEERLIJK. ongeveer 5 km dus ben weer lekker aan het opbouwen, toen ging ik buik spieroefeningen doen en kwam zij ook weer midden terwijl ik bezig was hahaah.

17 december

Ja een beetje jammer deze dag weet ik niet meer maar waarschijnlijk ook gewerkt hahaha

18 december

Ontbijt geregeld, ja hoor we hebben een fiets geregeld om door Adelaide te fietsen tegenover ons hostel zit een fietszaak waar we gratis fietsen kunnen huren en zo zijn we 30 km gaan fietsen langs de rivier zo naar het strand en lekker koffie gedronken en weer naar Gleneg en teruggefiets en hebben we nog even naar de bibliotheek gegaan om te internet, ik ben de hele tijd aan het kijken voor een auto voor in NZ om mee te reizen en ook hebben Sjoerd en ik een busticket gekocht naar Sydney voor O&N we gaan 30 december 07:00 uur vanaf Adelaide richting Sydney en daar komen we 31 december aan om 07:00 uur in de ochtend. En ik ga 1 jan weer weg richting Melbourne, ik ga niet slapen in Sydney en zijn toch geen slaapplekken meer! En ik ga daar ook defenitief afscheid nemen van Chris en Shawn die gaan dan richting Thailand en dan naar huis.


19 decemer

Ontbijt geregeld en veel extra werk gedaan, ook heb ik stiekem een filmpje gemaakt van Mevr. Zeurpiet om jullie ook even te laten genieten wat ik elke dag meemaak. ik was om 13:30 uur klaar en kwam een Nederlandse meid tegen waar ik mee heb staan praten voor ongeveer 1,5 uur en toen zijn Sjoerd en ik naar Rundle Mall gegaan. Ik heb een frans boek gekocht want ik wil frans leren, ik heb zoiets van ik kan wel een heel jaar dronken zijn bewijze van spreken en andere gekke dingen doen maar je kan ook wat leren en dat wil ik graag leren, als ik dan straks naar Lena ga in Frankrijk spreek ik een beetje frans! En toen ja hebben we weer niet zoveel gedaan. De kamer versierd met kerstversiering en lekker gaan slapen om 22:30 uur. Sjoerd en ik hebben ook afgesproken dat we het afwisselen de ontbijt tijden, ik begin de ene dag om 7 uur en hij slaapt uit tot 8 uur en dan zo wisselen we het af.

20 december

Ik moest 7 uur op en gingen beginnen aan het ontbijt was 10 uur klaar en ben weer even naar bed gegaan tot 12 uur, Sjoerd en ik wilde een fiets huren maar ze waren al allemaal weg, toen besloten we maar naar het strand te gaan en ja we hebben weer een kleurtje we waren weer helemaal wit geworden zwaar irritant. hahaa.
En nog een paar dagen en het is kerst, Sjoerd en ik gaan op kerstavond naar de kerk en 1e kerstdag is er een champagne ontbijt en s'avonds een buffet.

Dit was het weer.
Kijk even bij de filmpjes op mij waarbenjij.nu site wat die moet je niet missen. Ik heb ook een hele leuke boodschap voor jullie, kijk even naar het filmpje, voor de Poppers in Holland. En ook kunnen jullie Mevr Zeurpiet zien.
Hier gaat alles TOP en heb teveel zin in Sydney, maar ik blijf ook zeker nog van deze dagen genieten!

Poppers tot VOLGEND jaar het jaar 2009, want oh oh wat gaat de tijd toch snel! en ik wil jullie ook weer tegenkomen met al jullie
10 vingers, 10 tenen, 2 ogen laten we zeggen gewoon heelhuids hahaha.

Groeten uit het land van Down Under!

Ullepoepie X

  • 21 December 2008 - 00:26

    Maroëlla:

    hey hey Yven zo te zien te lezen vermaak je je nog wel!! Maaruh heb je nou gewoon die baan van die andere Nederlanders ingepikt??? whahahha..

  • 21 December 2008 - 00:29

    Maroëlla:

    Ohwjaa je foto's zijn echt leuk!!!!!!!!!!!
    Prettige feestdagen..
    KISSSSSSS

  • 21 December 2008 - 01:20

    Duco:

    Yvon! Je raadt t noooooit.. Ik heb in dat zelfde hostel gezeten en dat vrouwtje was in 2006 ook al zo'n zeurpiet hahah:P echt grappig om dat 'scherpe' gezicht terug te zien!! Ben je al naar de markt gegaan??:P volgende keer wil ik dat lezen goed;) Ik vind je verhalen-foto's-en filmpjes geweldig..:)Dikke kus, gedraag je in de kerk en gezellige kerstdagen!!!
    Dikke kus- Duuc

  • 21 December 2008 - 09:11

    Jeroen B.:

    Aloha, goed om te lezen
    dat je het zo naar je zin hebt in Down Under.
    Voor jou ook een hele fijne Kerst en voor 2009 maak gewoon weer een hoop
    FUN want voor je het weet
    is het.......2010
    X from Rotterdam

  • 21 December 2008 - 13:15

    Maaike:

    Haaaaj lieve Yvonne!!!

    hihi ik heb de groetjes van je gekregen via patrick! thanks :D

    ik vind je filmpje echt super leuk!!! hihihi sta je daar lekker op t strand in de zon! jij ook hele leuke kerstdagen he! maak er wat leuks van, ondanks je niet bij je familie zit! ik vier het dit jaar ook niet...

    als het goed is moet je binnenkort ook post van mij ontvangen!!!

    ik mail je snel oke, ik moet je iets leuks vertellen!

    Dikke kus

  • 21 December 2008 - 18:05

    Andrea:

    hee meis ik kan me best voorstellen dat je nu een beetje heimwee heb maar je heb leuk gezelschap daar en wij zullen aan je denken zowiezo en apart he 30 gr met kerst haha!! nou meissie ik wens je hele gezellige dagen en een gelukkig 2009 een hele dikke x an

  • 22 December 2008 - 11:55

    Tedje:

    Hey UP, eerst bedankt voor je leuke kerstkaart, jij ook natuurlijk alle goeds voor de kerst en happy 2009! Dan dat filmpie van zeurpiet: SCHITTEREND! Vond ze het niet vreemd dat je haar aan het filmen was? En dan die werkverhalen leukleuk. Het moet toch inderdaad een vreemde ervaring zijn om kerst in de hitte te vieren he,
    Heb jij dadelijk allemaal meegemaakt wel ff lekker, toch. Maak er wat moois van in Sydney en een mooie 'new years eve' Taaitaai UP, xxxx
    t

  • 23 December 2008 - 12:12

    Nel Castelijns:

    Hallo Yvon,
    Ik wens je hele leuke en gezellige kerstdagen.
    Blijf zo leuk schrijven.

    Groetjes, Nel Castelijns

  • 23 December 2008 - 15:41

    Lineke:

    HEYYY, YVONNE

    nou meisie het is bijna kerst, leuke kerstmuts en daar op dat geerlijke strand, vervelend dat je beetje heimwee heb mar kan me wel voorstellen toch maar we gaan je zien hoor met kerst verheug me eigen erop,
    maar jij zal zeker ook een heerlijke kerst hebben, met je vrienden daar lekker eten drinken,, maar je heb weer hele leuke foto`s en dat film van mevr klepzeik te gek, en lekker dat je weer centjes kan verdienen altijd meegenomen nou meisie een hele fijne kerst en een goed liefdevol 2009 en ps heel veel dikke kussen

  • 24 December 2008 - 23:43

    Ed, Wil En Birgit:

    Hoi Yvonne,
    Geweldig om te lezen dat het zo goed met je gaat. Nog steeds leuke verslagen en hele leuke foto's en natuurlijk de filmpjes. Super!!! Blijf zo doorgaan. Jammer, dat gevoel van heimwee. Maar je bent sterk, heb voldoende kracht en doorzettingsvermogen om deze kerst dan maar niet thuis te zijn en er daar hopelijk toch iets leuks van te maken.Sterkte!!! Bedankt voor je kaart en van ons hele fijne kerstdagen daar in Down Under. Veel liefs Ed, Wil en Birgit.

    Ps. Vanuit het koude Noorwegen ook de kerstgroetjes van Larissa en Ned.

  • 24 December 2008 - 23:46

    Trudy:

    Hoi AVONTURIER

    Wat heb je toch weer een lekker verhaal.
    Af en toe lig ik best wel in een deuk wat je allemaal mee maakt.
    Jij naar de kerk,lijk me inderdaad mooi in een ander land.En weer lekker een baantje.Inderdaad wat een zeikvrouwtje die moet je ook niet heel de tijd om je heen hebben die praat echt snel.Ja bij jou is de kerst al begonnen,Hier nu ook het is nu 0.32 hier.Dus ik zou zeggen VROLIJK KERSTFEEST.Maak er gezellige kerstdagen van in je bikini hiihihi
    Veel plezier met ze allen daar, lekker eten en
    drinken.En wij gaan je missen en,
    zeker aan je denken.
    Stond je leuk,je kerstmuts op het strand.
    En je fotos waren ook weer super ik zou zeggen VOORAL ZO DOORGAAN
    En heel veel plezier in SYDNEY laat de KURKEN maar KNALLEN

    WHIT A LOT OF LOVE
    MERRY CHRISTMAS AND A HAPPY NEW YEAR.

    HOHOHOHOHOHOHOHOHOHO
    Dikke knufffffffffff van het KERSTVROUWTJE. Gr en een dikke kus van MOON
    xxxx

    BYEEEE AVONTURIER

  • 26 December 2008 - 11:15

    Pia Schuurman:

    Hallo meid wat heb je weer een leuk verhaal geplaats en niet je fotos en je filmpje niet te vergeten super hoor.Met de Eerste kerstdag was je toch een beetje bij ons he zo op de webcamvond het leuk.Zo nog een paar dagen en dan kom je droom uit Sydney op oudejaarsavond dat wilde je altijd al een keer meemaken en nu gebeurd het ook echt meid super.
    Ga zo door met je verhalen en de mooie fotos maken ik hou van je meissie xxxxxx mam.

  • 26 December 2008 - 16:20

    Adriaan:

    Zo zie je maar weer meissie dat er een hoop zaken altijd weer goed komen, soms moet je niet te hard proberen, lay back zoals je zegt, nou nog een paar daagjes en dan op naar sidney, daar ga je niet slapen zeg je, nou veel sterkte, dadelijk zak je nog in elkaar, maar wel kicken om het mee te maken. Geniet nog even een paar daagjes van je rust, want in het nieuwe jaar gaat het weer in een razend tempo.

    De Directeur !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 71424

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: