Kerst met een BBQ en kangeroe op het strand! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu Kerst met een BBQ en kangeroe op het strand! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

Kerst met een BBQ en kangeroe op het strand!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

30 December 2008 | Australië, Adelaide

Om het jullie even lekker te maken hahah

22 december

Jaja nog 1 verhaal voor het nieuw jaar! Ja deze dag was het weer ontbijt en heb ik wat extra werk gedaan. Sjoerd die ging zijn vehaal typen en ik ging er even op uit naar de stad, voor Sjoerd moest ik nog een kerstcadeautje kopen en ik zo niet weten wat ik moest kopen. Uiteindelijk wist ik het, hij was zijn landkaart kwijtgeraakt. Dus ik heb een nieuwlandkaart gekocht en daar foto's in geplakt van onze reis en een brief geschreven. Ja die avond ben lekker vroeg naar bed gegaan.

23 december

Weer ontbijt voor gratis slaapplek gedaan, dus weer heerlijk schoongemaakt. Altijd mijn favoriete bezigheid hahah.
Daarna ben ik alleen op de fiets naar Glenelg gefietst om lekker even bezig te zijn, ik was ongeveer 1,5 uur weg.
Toen ik thuis kwam wou ik de wc's schoonmaken maar Mevr. Zeurpiet had dat al gedaan, dus ik Sjoerd naar haar toe en gevraagd waarom? Ja ik had het gister volgens haar niet gedaan terwijl ik er 2 uur bezig mee was en zij heeft nog uitgelegt hoe ik dat het beste kon doen! Nou toen zei ik: 'Nee ik okay ik heb het gezien en ik hoeft niet bij elke wc te zien wat er fout is.' Nou toen werd ze boos man met Fuck this and that. En toen liep ik weg want hier wilde ik niet langer naar luisteren. Chelsea had dit gehoord en die stond toen in de douche en heeft zich gelijk aangekleed en naar de baas gegaan om te zeggen wat Mevr. Zeurpiet allemaal zei. Nou daar hebben we nu dan echt ruzie mee!
Naderhand hebben Sjoerd en ik weer een fiets gehuurd en zijn we naar Rundle Mall gefietst. Vevolgens zijn we naar St.Peter Cathedreal gefiets en even een kijken genomen in de kerk en hebben we even genoten van de muziek.
Daarna fietste we naar de Botanic Garden en hebben we even uitgerust en wat frans geoefend.
Die avond heb ik buiten gezeten bij wat mensen voor de deur wat heel gezellig was.

24 december

Ontbijt voor de laatste paar keer, toen heb ik ook extra schoongemaakt voor maar liefst 4 uur. Daarna ben ik kangeroe gaan kopen voor vrijdag, met allemaal groenten en fruit.Met Alex en Doug dat zijn 2 jongens die heb ontmoet in het hostel Alex is Duits en Doug is Engels. 2 hele toffe gasten, daar heb ik wat bier mee gekocht en daarna kwam er een optocht van allemaal Afrikaanse mensen.Daarna kwam ik in de kamer en lag er een cadeautje op zijn bed, het was van Sjoerd. Het zijn 2 armbandjes de ene is Sjoerd en de andere ben ik! Die dag daarvoor had ik met een man gesproken, ik zag hem al voor 2 weken en nu zei ik pas wat tegen hem. Ik kreeg een stukje omelet van hem heerlijk en daarna heb ik nog wat gedronken met hem en verteld over mijzelf. Maar die volgende dag had hij mij uitgenodigd voor een avondmaal. Ik ging naar het diner, de tafel had hij mooi opgedekt met gordijnen uit zijn kamer en hij had die ochtend rozen gehaald en zalm, want dat zouden we gaan eten. Ik kom daar 7 uur aan ik was best zenuwachtig. De zalm stond op de tafel en ik ging de borden en bestek halen. Komt Willam ( zijn naam) met 2 glazen aanzetten en een fles wijn en naderhand ook Bombay Gin uit de vriezer, hij zei: 'Omdat je gister vertelde dat jullie Nederlanders zo houden van Dutch gin, dus heb ik gin gekocht en koud gelegd.' Maar ik bedoelde jenever hahaha. Naderhand had ik al veel verteld over mijzelf en toen nodigde hij opeens een Taiwans meisje uit. Hij zei:' Jij gaat toch geen noedels eten met aardappel op kerstavond?' Dus zij kwam erbij zitten. Hij wist heel veel van de geschiedenis over Taiwan en naderhand vertelde hij zoveel dat Willam gewoon moest huilen, ik was geschrokken en wist niet wat ik moest zeggen! Ook had hij een schilderij van Rembrandt in zijn kamer. Ik vond dit een hele indrukwekkende avond ik heb nog nooit zo een kerstavond meegemaakt! Vervolgens zijn Sjoerd en ik en nog 2 mensen van het hostel naar de kerk gegaan. Wat ik echt een geweldige ervaring vond. Ik had het nooit willen missen dit was echt een hele goede kerstavond!

25 december

Het is 1e kerstdag, Sjoerd en ik waren nog moe van de avond daarvoor. We moesten het onbijt opzetten want het was een Champagne ontbijt, dus lekker aan de champagne en de pannekoeken met slagroom!
Dat hebben we gedaan tot 12 uur en toen is Sjoerd naar bed gegaan en ik naar het park en daar ben ik voor 3 uur inslaap gevallen. Het was heerlijk want anders ben je alleen maar ik het hostel. Om 5 uur moesten we terug zijn voor het buffet! Er werden zoveel lekkere dingen gemaakt, varken, kalkoen, salades, sausjes etc. Sjoerd en ik waren 21:30 uur klaar en toen kwam Abz ( ja dat is de chef zijn naam) opeens aanzetten met Tequila en toen nog 1 en nog 1, Sjoerd is die avond van zijn stokje gegaan!
Ik heb een hele TOFFE kerst gehad.

26 december

Sjoerd had vroeg dus hij moest 7 uur op. Nog geen 07:30 uur kwam hij naar mij bed toe om te vragen of ik het ontbijt wou doen ik moest toch even nadenken. Ik dacht wat voor gek komt en zo vroeg naar mij bed toe. Uiteindelijk ben ik gegaan en ook nog schoongemaakt. Sjoerd is 6 keer die nacht naar de WC gegaan.
Ik die ochtend gedaan en naderhand ben ik naderhand met wat mensen naar het park gegaan het was HEERLIJK, even lekker relaxen! ik moest om 16:00 uur weer terug zijn omdat ik de bar verder moest schoonmaken. Die avond hebben we lekker op De Stoep gezeten. Ja ik heb IPV The Stairs, De Stoep gevonden ahhaha.
Ik heb toen Sjoerd zijn cadeautje gegeven. Het was een landkaart van Australie met foto's erin va onze reis en een brief. Hij vond het erg leuk! Die avond lekker vroeg naar bed gegaan,

27 decemeber

Zo het is weer voorbij de kerst. Maar voor Sjoerd en mij is zou er gister nog een 2e kerstdag zijn maar Sjoerd was ziek!
Dus besloten we vandaag naar Glenelg te gaan op de fiets maar ze waren op. Dus toch maar de tram want Sjoerd en ik hebben gebbqt aan het strand. We hebben een BBQ gevonden en hebben gebakken aardappels gegeten en groentes en niet te vergeten KANGEROE Hmmmmm. Na een geslaagde lunch zijn we naar het strand gegaan en hebben we lekker gelegen.
Ik moest apple pie doen en het was weer geweldig!

28 december

Ja deze dag hahaha. Eerst ontbijt gedaan en daarna kreeg ik van Doug een echt Engels ontbijt wat ik natuurlijk niet afslaat, maar niets voor niets want ik heb hem ook ontbijt gebracht. Pannekoeken, fruit, koffie en toast. Maar kom op een Engels ontbijt ik heb er van genoten! Vervolgens hebben Sjoerd en ik een fiets gehuurd en zijn we naar Mount Lofty gegaan. Vanaf daar kan je de hele stad zien! Fiets gehuurd en gaan met die banaan!
Wij fietsen en fietsen en opeens gaan we omhoog, nou boven aan die heuvel konden we niet meer. Wij verder en hoe meer we verder gingen hoe steiler het word. Naderhand moesten we die berg op nou dat was pas STEIL. Verbazingwekkend kwam ik nog redelijk die berg op tot een bepaald punt. Want ik kreeg honger en echt ik moest eten en we bleven maar omhoog gaan en ging het nog regenen ook.Sjoerd reed voor en soms had ik gewoon een lekker ritme dat ik gewoon door kon! Totdat ik een bord dat met ' Welcome to Mount Lofty' Ik gelijk opzoek naar een restaurant, cafe, of pub. Maar Yvonne gingen gelijk naar een 4 sterren hotel nou ik dacht het even niet. Toen moesten we een berg op omdat daar goedkope cafe zouden zijn. Nou die berg op het leek wel op ik flauwviel.
Uiteindelijk een cafe gevonden en hebben een grote maaltijd weg zitten werken en ik ook nog taart, Wat een lekker eten zeg! We konden het natuurlijk niet veroorloven maar we hadden het er zeker voor over! Een leer voo de volgende keer, WEES VOORBEREID!
Nou toen we buiten kwamen leek het wel WINTER. Wij hadden het verschikkelijk koud! Maar wat het leuke is van een berg op, dat je ook die berg weer afgaat! En ja hoor daar ging ik KEIHARD, alleen het had geregend en Sjoerd zijn voorremmen deden het niet, dus moest iets langzamer gaan! Maar wat VET om zo hard te gaan!
Eemaal thuisgekomen waren we kapot we zijn ergens gaan liggen in de gang voor 2 uur, terwijl mensen echt kijken van ' WHAT THE FUCK ARE THE DOING?'hahahaha dat hadden we de hele tijd. Ik moest apple pie doen de ene laatste keer!
Daarna buiten gaan zitten omdat het Alex zijn laatste avond was!

29 december

Voor de laatste keer ontbijt regelen, ik moet weer ontbijt op bed regelen hahaha. Vandaag was het een drukke dag we moeten onze foto's op een CD plaatsen ik moet een ticket boeken van NZ naar Perth, en backpack inpakken.VEEL DUS.
Ik ben klaar met ontbijt, ben ik naar de bibliotheek gegaan en gekeken voor een terug ticket van NZ naar Perth. Ja kan dus niet alleen een one way ticket hebben anders kom je gewoon niet op het vliegtuig!
Terug naar het hostel een ook nog geprobeerd werk te zoeken in het fruitplukken wat niet echt lukt!
Sjoerd en ik zijn alvast ons tassen aan het inpakken en daarna zouden we naar een fotoshop gaan om de foto's te laten branden. Wij hebben eerst koffie gedronken en zijn vervolgens naar de shop gegaan. Ik proberen stonden e dus maar 4 mappen op, nou Sjoerd proberen, maar die deed het. Zegt die vrouw opeens dat de cd-brander het niet meer doet! Vertel dat lekke even eerder dan, ook wilde we ons geld op de bank zetten ik heb deze 3 weken dat ik gewerkt heb $ 400 gespaard! Kom ik daar is de bak dicht dus ook weer lekker geregeld, wat een nare dag zeg. Nu moet ik zorgen dat ik in Sydnet/ Melbourne het op de bank gaat zetten.
Omdat er misschien wat mis gegaan was bij de foto shop wilde Sjoerd zijn USB stick controleren. Hij stopt hem in mijn laptop, wat blijt nou staat er een VIRUS op die stick en wanneer hij die stick erin steekt worden zo zijn bestanden naar de kluis geplaats vanwege het virus. Dus hij was 1 map met foto's kwijt!
En bij mij stond er ook een virus op. Dus echt KUT!.
Uiteindelijk is het allemaa goed gekomen en heeft Sjoerd de foto's op de CD geplaatst.
Ik moest apple pie doen en kreeg van Abz een biertje ter afsluiting!
Sjoerd en ik hebben de afgelopen weken eieren en brood gespaard voor de grote tocht naar Sydney! En ik had nog groenten en fruit, dus hebben we omelet gemaakt en gekookt ei en pannekoeken, dus we hebben wel genoeg!
Dus morgen op naar SYDNEY!

Ik zit nu al meer dan 3 maanden in Australie en gaat tot nu toe heel goed! Ik zat na te denken dat ik echt een bewogen jaar heb gehad. Ik heb mijn stage afgemaakt bij The Westin waar ik het in het begin toch moeilijk had maar door mijn collega's, familie en vrienden heb ik een TOP jaar gehad! ik heb uiteindelijk echt genoten het jaar. Ik heb mijn school afgemaakt waar ik altijd met plezier naartoe ging en ik mis het soms zelfs hier, wie had dat ooit gedacht! En in dezelfde week ook mijn rijbewijs, nou dat was ook een totale shock had ik het toch bijna opgegeven. 9 februari heb ik mijn ticket geboekt naar Australie en toen begon het voorbereiden. Mijn afscheidsfeest, wat een TOFFE avond was dat zeg, met mijn ouders naar Denemarken gegaan.
Ik hoop dat dit jaar net zo bewogen gaat worden als vorig jaar. Ik ben ook tot de conclusie gekomen als je vooruit kijk alles veel makkelijker gaat. Dat als je teveel omkijk dat het helemaal geen nut heeft want als je weer thuiskomt is alles hetzelfde en zit je weer in het normale leven. Ik had best heimwee naar huis met kerst en dat komt omdat ik alle kerstmissen weer tevoorschijn haalde van vroeger, Maar dat je ook zo'n leuke en bijzondere kerst kan hebben met mensen die je eigelijk totaal niet ken, iedereen in het hostel is alleen met kerst weg van familie, dus maak het beste ervan dan. Ik had deze kerst nooit willen missen maar uiteindelijk komt alles weer goed merk ik. Soms zit het tegen maar je moet er niet te hard aantrekken, het komt vanzelf goed.

Ik wil jullie bedanken voor alle steun tot nu toe wat eigelijk zit ik hier ook al 3 maanden mede dankzij jullie, door alle leuke berichtjes elke keer kijk ik weer uit naar de reacties.

Nogmaals van OZ wil ik jullie een heel gelukkig nieuwjaar wensen met veel oliebollen want die mis ik wel dit jaar ahhaha en liefde geluk, gezondheid!

Liefs Yvonne XXXXXXXXXXXX

  • 29 December 2008 - 19:48

    Jip:

    jaaa eerste:D

    weer is wat anders he sown kerst;)
    Egt vet dat j in sydney zit met oud en nieuw..moet je zorgen dat je voor een camera zit kan ik je spotten:D

    Happy new year alvast vanuit het koude nederland:D

    xx

  • 29 December 2008 - 20:01

    Kim:

    Heee
    ik heb weer eens genoten van je verhaal wat maak jij daar veel mee zeg echt te gek.
    dat verhaal over die zeurpiet is ook echt geweldig.
    hier gaat alles heel goed. ik spreek je snel weer.
    En geniet heel erg als je met oud&nieuw in Sydney ben iets wat je nooit van je leven vergeet.
    Ik wens je een heeeeel gelukkig jaar toe.
    DIKKE KUS

  • 29 December 2008 - 20:26

    Trudy:

    Hoi Avonturier.

    Je heb zeker een spannend jaar achter de rug. Al je wensen zijn uitgekomen 2008 kan zeker niet meer stuk voor jou.Zo je heb weer lekker wat verdiend.Ach MEVR ZEURPIET daar heb je nu ook geen last meer van. wie weet wat je allemaal nog ontmoet.ZEURPIETENNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN
    HIIIHIHIHI.Ja de kerst is ook weer voorbij,Op naar OUD EN NIEUW dat wordt een belevenis,die je ook niet gauw zal vergeten.,SUPER HOOR.Ja ik geloof inderdaad dat je wel eens aan thuisfront denk.Maar ik weet zeker dat jij je jaar vol gaat maken IK ZEG. JE KAN HET.Als het goed is ben je nu onderweg naar SYDNEY om helemaal uit je dak te gaan om OUD EN NIEUW TE VIEREN.Van deze kant wil ik je een goeie jaarwisseling toe wensen.Ook van MOON
    En dat je ook in 2009 een super DOWN UNDER gaat krijgen.
    HAVE FUN HAPPY NEW YEAR

    BYE Avonturier

    SEE YOU BACK IN 2009
    XXXXXXX

  • 29 December 2008 - 21:05

    Adje:

    Ben zo trots op je!!!
    Die Sjoerd gaat je zo missen, weet ie nog niet!
    Naar voren kijken meissie, dat gaat je redden, hou vol!!!

  • 30 December 2008 - 21:43

    Lineke:

    haii yvonne,

    nou meid zie je nou wel dat je toch een hele leuke kerst heb gehad, anders dan anders,, maar weer een ander avontuur, dat toch helemaal te gek was,, en een heel ander kerstmaaltijd dan je hier heb achh arm kangaroetje,, maar het zie er allemaal lekker uit hoor meid,, ZO je zal wel blij zijn dat je van die mevr klepzijk af ben dalijk zo ik ook gek van worden van zo mevr depria,, zo je heb al aardig wat centjes verdiend he meid goed van je hoor meisie Zo nu nog het nieuw jaar in blazen dat zal ook wel te gek worden voor je,, heel wat anders dan hier,, nou yvonne ik wens je van hieruit vast een heel te gek nieuw jaar en hopelijk nog heel veel avontuur voor jouw,, en meid ga vooral zo door met je gedachten dan kom het allemaal wel op z`n pootjes het nieuwe jaar,, nou van hier proost knal en bal,, happy new year,, en tot ullepoepie xxxxxxx

  • 30 December 2008 - 22:47

    Andrea:

    Hee meis idd wel een andere kerst he haha met zon! nou hier ist t onzettend koud dus daar mis je nix aan maar kben blij dat t zo goed met je gaat meis nou heel veel plezier in sydney als wij oud en nieuw vieren lig jij al met een kater op bed (als t goed is haha) ik ga naar de erasmusbrug dus dat wordt ook wel knallen!! nou meis fiijne jaarwisseling en alvast een gelukkig en gezond nieujaar en tot horens dikke x

  • 31 December 2008 - 11:30

    Pia Schuurman:

    Meid weer een super verhaal ik zou zeggen geniet lekker van je oudejaarsavond in Sydney je droom .
    Wens je een heel gelukkig 2009 toe en dat je nog hele mooie verhalen gaat schrijven en belevenissen die je mee gaat maken en zeker in Nieuw Zeeland.I love you dikke kus van je Ma doeiiiiii.

  • 01 Januari 2009 - 13:38

    Jeroen B.:

    Haai Mate,ik wil je ff een heel goed 2009 wensen
    en dat die 9 maanden daar
    nog heel okidoki worden!!

  • 06 Januari 2009 - 11:54

    Nel Castelijns:

    Hallo Yvon,
    Weer een heel leuk verhaal. Je oud&nieuw in Sydney zal ook wel heel bijzonder geweest zijn.Het is te merken dat je van alles heel erg geniet, maar ik vind het toch wel knap helemaal alleen in de vreemde. Je bent nu al weer 3 maanden weg, wat gaat de tijd toch snel.
    Nu Yvon, ik wens je een heel leuk, gezellig en gezond 2009 toe.

    Groetjes, Nel

  • 08 Januari 2009 - 18:20

    Tedje:

    Hey UP, wat een verhaal weer zeg. Je had die zeurpiet met haar hoofd door de wc moeten halen, wat een draak zeg!!! En wat betreft dat virus in je stick ff schrikken he.
    Sorry voor de late reactie, maar je weet het he feestdagen e.d.
    Newyears eve was great. ook leuk dat je ff hebt gebeld, toen het bij ons zover was. Konden we je stem weer ff horen.
    Nou UP kijk weer uit naar je volgende verhaal, vol met sappige en spannende details....
    Taaitaai UP, xxx t

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 71557

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: