Geen woorden voor the Whitsunday Islands!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu Geen woorden voor the Whitsunday Islands!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

Geen woorden voor the Whitsunday Islands!!!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

01 November 2008 | Australië, Sydney

Ja ik ben nu al weer 5 weken van huis de tijd gaat super snel, maar voordat ik ga werken wil ik jullie the Whitunday Islands niet ontnemen.
Dus geniet!!!

26 oktober.

We komen de bus uit en het is VET warm en daar loop je dan met je backpacks. ( Ja misschien moet ik wat dropen haha)
We lopen naar de shuttlebus die ons naar ons hostel brengt.
Daar aangekomen, kunnen we pas vanaf 12:00 uur het hostel in.
12:00 uur ingecheckt en naar de kamer gegaan, wat altijd weer een verrassing is als je naar binnen loopt, daarom laat ik Sjoerd altijd open doen, en aan zijn reactie weet je hoe het is ahah!

Lekker gezellige mensen op onze kamer, niet dus! Echt sommige negeren je gewoon okay dan!

Die dag hebben we ons aangemeld voor onze zeilboot, waar we morgen op vertekken naar the Whitsunday Islands. Echt deze dag hebben we niks bijzonders gedaan. Airlie Beach is echt een stap stadje, en is heel duurd dus dat is ook al kut! Deze dag hebben we lekker bij het zwembad gelegen, aangezien er in het water krokodillen schijnen te zwemmen.

We hebben onze spullen gepakt voor de trip van morgen! En hebben we overheerlijke noodels op! hmmmm
Ook hebben we nog wat gedronken en zijn we lekker naar bed gegaan.

27 oktober

WOW we gaan gewoon naar the Whitsunday Islands.
Ontbijten wat ook niet echt veel voorsteld hahaah cornflakes, cornflakes en toast. Maar ja je bent backpacker of je bent het niet, ik zit er volgens mij nog tussenin hahaha.

11:30 uur gingen we al naar de schepen, JEZUS wat een joekels van schepen liggen daar zeg niet normaal.
13:30 uur hoefde we pas aanwezig te zijn maar ondertussen lekker koffie gedronken.
Rond 13:30 uur gingen we verzamelen bij de boten en kregen we een wetsuit!
Met een motorbootje gingen we het water op naar de zeilboot 'Broomstick'genaamd!
Aan boord kregen we wat uitleg, ook werden er natuurlijk bedden verdeeld, alleen Sjoerd en ik zagen een lekker groot bed, maar die waren alleen maar voor kopels er was 1 kopel aanboord en zo deden we ons ook voor als een kopel hahha. Zo kom je wel een lekker bed.
Zo zijn we vertrokken naar the Whitsunday Islands, we gingen een paar uur zeilen voor 2 uur ongeveer en toen stopte we om te gaan snorkelen. Wetsuit aan, flippers en snorkel pakken.
Klaar was ik maar ik vond het doodseng om het water in te gaan, ik kan snorkelen maar ik snorkel niet elke dag in het Great Barrier Reef, eemaal de angst overwonnen was het schitterend je snorkeld door de vissen ziet het koraal. Ook heb ik een schildpad gezien, ik baal ervan dat ik geen onderwatercamera heb gekocht om dit allemaal ook aan jullie te kunnen laten zien!
Maar niet bedroefd bij Cairns ga ik nog een keer snorkelen en daar ga ik het gewoon doen.
Naar 1 uurtje gesnorkeld te hebben gingen we uit het water, en moesten de wetsuits uit, maar Sjoerd had er niks onder want die dacht dat hij daarmee naar binnen kon lopen haha. Maar ik stond ook nog in mijn wetsuit en toen vroeg Sjoerd aan iemand kan je even mijn handdoek pakken, zeiden ze zo van ja kan je vriendin je niet even helpen hahahaah nou ik lachte mij dood, ik zei: ''nou dacht het niet.'
Na veel moeite is het wetsuit uit en vaarde we verder naar de plek van bestemming waar we die avond zouden overnachten.
Met heerlijk hapje en een drankje gingen we verder zeilen en wat heb ik genoten van de zonsondergang! Dat is onbeschrijfelijk zo mooi en dan ook nog te bedenken dat je op een zeilboot zit op het Great Barrier Reef. Dat gevoel kan ik niet beschrijf ik voelde mij echt heel gelukkig!

Op de plek van bestemming aankomen, werden de zeilen naar beneden gehaald en kregen we een overheerlijke maaltijd.
Het eten is echt heel goed hier, groenten, vlees, brood, fruit!
Die avond hebben ik genoten van de sterren het waren en we miljoenen!
Naar bed toe waar ik echt lekker geslapen heb.

28 oktober.

Volgende ochtend wakker geworden waren ze al met het ontbijt bezig, vers fruit, cornflakes en toast.
Sjoerd en ik hielpen mee met het hijsen van de zeilen wat echt een zwaar werkje is ahah.
We vaarde verder de zee op waar we naderhand geen eilanden mee voor ons zagen.
Na ongeveer 2 uur gezeild te hebben kwamen we aan bij het eiland van de Whitsunday Islands.
We werden met een motorbootje naar het eiland gebracht, we moetsen een stukje lopen naar het look out point, maar dat was zeker de moeite waard, want wat je daar zag zo had ik het ook echt in mijn gedacht, dit had ik natuurlijk nog alleen maar op foto's en films gezien en dan kom je er zelf en dan sta je echt met je mond vol tanden! Adembenemend is het naar, de zee die super blauw is en de stranden zo wit!

We mochten daar voor 3 uur op het strand liggen en genieten van het uitzicht, dat vonden we helemaal niet erg hahah.
Hé en Ma je raad het nooit ik ben bruiner dan ooit! haha
Natuurlijk ook even een fotosessie gehad, wat niet moet ontbreken.
Terug op de zeilboot mochten we nuttigen van een overheerlijke lunch, zachtje broodje, ham& kaas, komkommer, sla, tomaat, bruine bonen nou zo gaat het even door hahaah.
We keerde weer terug en we gingen naar de plek waar we weer gingen snorkelen weer even gaaf!
En had nu minder angst om het water in te gaan, maar omdat Mr. Roodhaar zo noem ik hem omdat hij ook roodhaar heeft.
Hij zei:'ja hier kunnen haaien zwemmen van die kleine nou ik durfde eigelijk al niet meer, maar gelukkig ben ik gegaan want dit was nog mooier, na het snorkelen zijn we naar de slaapplaats gezeild. Dit was vlakbij een eiland waar allemaal resorts op waren. Dus na lange tijd weer allemaal lichtjes. haha
Ook zagen we Airlie beach in de verte.
Deze avond hadden we steak, en groentes.
De laatste avond dat we hier slapen!

29 oktober

Rustig wakker geworden en het ontbijt genuttigd in de zon op het dek van de zeilboot.
Voor de laatste keer snorkelen, we gingen naar een eilandje, wat echt zo'n Expeditie Robinson eilandje was.
Er was een stukje strand maar wanneer het vloed werd was het verdwenen. Daar hebben Sjoerd en ik nog even gesnorkeld maar helaas deze keer was het niet zo mooi, tot dat we weer op de boot waren toen waren er echt joekels van vissen te zien en die hebben we ook gevoerd met brood zo grappig joh!
Nog even genieten van het zeilen, waar ik echt zo erg van kan genieten uitkijken over de oceaan.
We kwamen weer aan wal rond 11:30 uur, Sjoerd wilde heel graag een baan op zo'n zeilboot dus ging hij het vragen maar hij moest naar het stadje gaan, nou wij eerst koffie gedronken en daar naar het stadje gelopen.
Sjoerd kwam van Yvonne wanneer heb jij voor het laatst contact gehad met Richard?
Ik van na Fraser Island. Wij gaan het stadje terug een lopen over een steiger, en in de verte zwaaid er iemand en tot ons grote verbazing is Richard dat! Nou niet te geloven, ik geloof dat we wel 20x 'NOU'gezegd hebben omdat dit zo grappig was! Hij zou die middag gaan zeilen! Even gepraat en zijn Sjoerd en ik verder gegaan en naar ons nare hostel terug gegaan.

Daar incheckt en is Sjoerd naar het stadje gegaan om meer informatie te krijgen over die boten nou die zeiden dat hij het gewoon daar moest proberen. Lekker geregeld.
We besloten om bij het zwembad te gaan liggen, toen is Sjoerd toch maar even naar die boten gegaan.
Ik lag daar lekker met me laptop en hij kwam terug en zei: 'Yvonne ik heb goed nagedacht en ik doe het toch niet.'Nou een leuk gesprek gehad, en ik heb ook besloten om een boek te gaan halen een engelse, iets wat makkelijk te lezen is.
Ik heb er één hoor hahah Yvonne en boeken gaat eigelijk niet samen maar ja proberen gaat altijd!
Wij praten tegen elkaar en liggen er 2 Nederlanders naast ons echt leuk, even leuk gepraat en die avond zouden we wat gaan drinken met hun. Eerst hadden we een afscheidsborrel van het zeilen erg leuk, alleen de groep was iets minder de helfty die ei niks tegen elkaar en als wij iets zeiden wat wij est vaak gedaan hebben werden we echt genegeerd, maar we hebben het super gehad en die avond hebben we toch nog leuke gesprekken gehad met hun!
Toen zijn we wat met Arthur en Rick gaan drinken en nog 2 Duisters.
Echt leuke gepraat en zelfs nog gedanst dat was echt een SUPER leuke avons, het leek weer even of ik weer in de Skihut stond te dansen ahhaah.

30 oktober

Je ken het wel die zondagen dat je voor de buis gaat zitten en de tv aanzet, en dan de hele dag achter de buis zit geplakt.
Nou het is dan wel donderdag maar wij hadden ook zo'n dag, we zouden an uitchecken dus te tassen ingepakt en ik heb s'ochtends lekker baantjes gezwommen wat echt heerlijk was. Toen zijn we lekker in de chill ruimte gaan zitten en de foto's overgzet.
Weer bij het zwembad gelegen maar daar hadden we het ook gezien. We hadden afsgeproken om met 2 Nederlandse meiden eten te gaan maken, nou hun kookte haha. Heerlijk wraps met kip en groenten!
Hun zouden naar Hervey Bay gaan naar Fraser Island.
Ook kwamen we nog iemand tegen van de Jumbo daar hebben we nog even een milkshake meegedronken haha.
Die avond wilde we achter de pc gaan, maar die ochtend hadden we een pc gevonden die het geld niet door telde dus het was gewoon gratis. Dat hebben die mensen ook niet gezien ofzo. Toen hebben we lekker achter de pc gezeten, eerst Sjoerd en toen ik.
Het leek wel weer of ik thuis was met muziek in mijn oren alleen miste ik de rosé.
Wat een verveeldag, nu heb ik echt gevoel dat ik binnenkort naar huis ga, de vakantie is voorbij. Nou naar huis kom ik nog lang niet maar de vakantie is wel voorbij.

31 oktober

Ja er is er weer 1 jarig GEFELICITEERD THEO!
Vandaag namen we om 09:30 uur de bus naar Cairns waar we om 19:30 uur aankomen.
We gaan hier werken het maak mij niet uit watvoor werk het word.
Ik heb mijn CV gemaakt en die ga ik uitprinten en dan morgen uitdelen.
Ik wil heel graag bij Gloria's Jean Coffee werken, en het liefst nog een baantje als gastrvouw!
We kijken wel wat het wordt
We hebben een hostel voor $ 15 per nacht en dan 7 dagen in de week gratis avond eten! Of misschien nemen we een appartement.
Ik heb heel veel zin om te werken, Ik hoop aan de slag te kunnen als gastvrouw. Want nu mis ik de gesprekken met de gasten, gasten blij maken.
Ik ga er gewoon voor in Cairns en kan niet wachten.

Ik zat gister foto's te kijken van thuis, mijn werk, mijn vrienden, en familie. En besef ik mij nu dat ik echt al heel veel gezien heb in mij leven en al best veel heb ervaren. Zowel thuis als op mijn werk.
Ik ben nu in Australie mijn droom is uitgekomen en nu ben ik hier 1 maand en heb al bijna de hele oostkust gedaan, ik heb zoveel mensen ontmoet, sommige zijn ook goede vrienden geworden. Je heb zoveel indrukken op gedaan, verdomd veel gezien!
Ik ben zo blij dat ik dit kan doen, en er ook een kans voor heb gekregen. Ook ben ik van plan nog niet naar thuis toe te komen hahah, op 27 oktober zat ik precies 1 maand in Australie.
Nu op naar Cairns!

Tot het volgende OZZIE verhaal!

XXXXXXXXXX Ullepoepie :P

  • 31 Oktober 2008 - 23:36

    Duuc:

    1 maand in oz! Ik vind het geweldig, net als 17 dollar per nacht met je vip pas denk ik:P Je droom is uitgekomen en gaat nog door:) Echt geweldig wat je allemaal doet!

    Tot het volgende ozzie verhaal!
    Dikke kus!
    Ducie

  • 01 November 2008 - 00:22

    Pia Schuurman:

    Hoi yvon ik kijk altijd eerst na je fotos maar die zijn er nog niet.Jammer dat je onderwater geen fotos kon maken volgende keer beter.Zal voor je duimen dat je een leuk baantje vindt en in de horeca is echt wat voor je.Je heb trouwens ook weer een hele mooie trip gemaakt zeg beetje jalours ben ik wel hoor.En ben echt blij dat je het na je zin heeft daar in Ozzi geniet er van meid dikke kusssss Ma.

  • 01 November 2008 - 00:27

    Trudy:

    Hoi Avonturier.

    Ja ik hoef niet te vragen hoe het met je gaat.Het gaat SUPER met je.Ik geniet elke keer van je verhalen.Wie weet wordt je wel een schrijfster,je schrijf zo leuk en ik zit echt te genieten van je verhalen.Gaaf zo trip op de zeilboot.En dat snorkelen zal ook wel super geweest zijn.Vondt wel grappig dat je je eigen als stel voor moest doen voor een groter bed.Zou ik ook doen hoor heb je lekker de ruimte hiihihi.Ik hoop dat je snel een baantje vindt en WHAT EVER wat het ook is,dat hoort ook bij je avontuur.Ja je ben al weer een maand weg.Lekker verder genieten.en je gaat nog zo veel meer zien.
    Hier alles goed.
    Ik wacht weer op je.
    BYEEEEEEEEEEEEEEE AVONTURIER
    MANYYYYY KISSSESSS
    FROM TRUDY AND MOON

  • 01 November 2008 - 01:20

    Trudy:

    Avonturier,ik was te vroeg met het schrijven van je verhaal toen had je er nog geen fotos bij.
    Ik kan alleen zeggen dat ze mooiiiiiiiiiiiiii zijn
    Vooral met jou en de zee.Je ziet er goed uit meid.Lekker verder genieten. BYEEEEE HUGSSSSSS Trudy

  • 01 November 2008 - 10:20

    Bel!:

    moppie, zo geweldig allemaal! En ook die foto's !! Kleurtje staat je goed ;) hoop dat het werk gaat lukken, want als iemand leuk is met gasten ben jij het wel!
    hele dikke kus!!

  • 01 November 2008 - 10:32

    Margriet:

    Meidd weer een geweldig verhaal! en supr leuke foto's. Je ziet er goed uit!
    Succes met een baan zoeken.

    liefs Margriet

  • 01 November 2008 - 11:02

    Maroëlla:

    hey yven...
    Dat water echt vet helder... en nu heb je toch nog een keer met expeditie robinson meegedaan:P hahaha Trouwens die Ernst paul van expeditie robinson is dood shock.. dacht misschien weet je die al maar als expeditie robinson fan moet je dat ook weten....

    Tot volgend bericht...

    kus

  • 01 November 2008 - 12:23

    Andrea:

    Time flys when your"re having fun haha! en kben zo jaloers op je haha je heb meer van mijn landje gezien als ik haha!! maar mijn tijd komt nog wel ik ben echt super blij voor je meis dat t allemaal zo goed gaat en dat je je droom waar heb kunnen maken en je ziet er gelukkig uit! en ja lkkr bruin! hoop dat je snel aant werk kan en we horen mekaar snel weer dikke xies knuf liefs an

  • 01 November 2008 - 16:01

    Lineke:

    hai yvon oehhhhh wat schitterend daar zeg zag jij mij niet op dat mooie yacht.. maar goed.. Dat is echt geweldig daar zeg kan me wel voorstellen hoor dat je voorlopig daar wel blijf.. en je heb lekker gesnorkeld geweldig is dat he meid... en ook dat zeilen... en wat je zei over die sterren fasinerend is dat he meid. en je had ook wel een lekker bedje hoor.. en trouwens je zie er ook altijd geweldig uit.. en ook al een lekker kleurtje wordt maar lekker bruin hoor. meid.. Ja en de tijd ga hard he meid.. ik weet dat nog van rhodos toen ik daar 7 manden was voor je het weetis het al wer voorbij dus blijven genieten hoor en hoop dat je snel werk vind meid... maar dat kom wel goed met zo spontane gezellie meid zoals jij.. je bent een kanjer.. en die geweldige reisverhalen ik krijg er niet genoeg van om ze te lezen en de foto`s te bekijken.. nou meid ik groet je van hier weer met veel plezier met al je avontuur in het schone outback land... hele dikke kussen van mij tot kiss xxxxxxxxxx

  • 01 November 2008 - 16:51

    Nel Castelijns:

    Hallo Yvonne,
    Blij dat het zo goed met je gaat. Je schrijft geweldige verhalen Altijd leuk om te lezen.
    Ook fijn dat je zo'n goede vriend als Sjoerd gevonden heb, want alleen is toch maar alleen.
    Ik kijk weer uit naar je volgende bericht.
    Groetjes, Nel Castelijns

  • 03 November 2008 - 10:39

    Anita:

    Hoi Yvonne , wat is dat genieten en je ziet er goed en lekker bruin uit.
    Wat een prachtige omgeving en wat heb je al veel gezien. Wij genieten iedere week weer van je verhalen en we blijven je volgen.

    Veel liefs

  • 03 November 2008 - 11:04

    Luke M:

    Loha Yvonne,
    Ik heb er maar een woord voor over en dat is ...... WOW! Ik ken het gevoel als je de eerste keer gaat snorkelen en geen onderwaterfototoestel bij je hebt (was voor mij aan de westkust bij Coral bay), ook toen heb ik schildopadden zien zwemmen en midden in een schol vissen gezwommen (megagevoel).
    Gisteren heb ik nog met een maat uit Melbourne zitten chatten, maar tja dan gaat het over voetbal .. haha. Gelukkig kon ik zelf redelijk koken, want noodels was niet mijn ding toen ik backpackte. Succes met het vinden van werk. Dat is moeilijk maar als je wilskracht toont dan lukt het zekerz!
    Greatz, Luke

  • 03 November 2008 - 17:41

    Jolanda:

    Hoi Yvon ik wil je even veel succes wensen met je baantjes!!! Lekker hoor ijs verkopen maar niet teveel ervan snoepen hè!! Waanzinnige foto's heb je weer geschoten nou meid veel plezier groetjes je buuf!!!

  • 04 November 2008 - 07:58

    Kimm:

    heeee
    je fotos zijn echt super mooi was ik daar ook maar hahaha ik heb je zondag aan de telefoon gehad en vond het leuk je weer ff te horen en ook fijn dat je een baantje heb en heb gehoord dat al die mensen in de keuken gingen klappen voor je omdat je dat hele terras zowat in je eentje had gedaan ahahah.
    hier gaat ook alles goed.
    DIKKE KUS uit het koude kikkerlandje

  • 06 November 2008 - 03:40

    Tedje:

    Hey UP, bedankt voor je sms! Net voor ik wilde gaan slapen pieppiep, en ja hoor message from down under, klasse! Weer ontzettend veel meegemaakt he, je moet wel alles opschrijven anders weet je niet wat je hebt meegemaakt, zeker niet over een tijdje. Enne UP zeg nou eens ben je een beetje verliefd op Sjoerd, offe is tie gewoon je reismaatje???!!! Ik denk het eerste als ik je op de foto zie met hem straal je helemaal, of is dat toch van de ZON?
    Taaitaai t

  • 09 November 2008 - 20:07

    Adriaan:

    Ik en de zee is de mooiste deze keer, vorige bericht is verloren gegaan, ik zie dat je je i-pod nog steeds hebt, zet 'm op he

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 71441

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: