Fraser was DEADLY - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu Fraser was DEADLY - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

Fraser was DEADLY

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

26 Oktober 2008 | Australië, Airlie Beach

19 otober

Omdat we nog steeds het ritme hadden van Josephine, waren we die vorige avond vroeg naar bed gegaan en ook lag ik al op de tafel te slapen! Dus heb ik maar besloten lekker naar bed te gaan.

Deze dag werd ik dan wel lekker vroeg wakker rond 7:00 uur. Lekker lang gedoucht en daarna spullen gepakt en naar het internet gegaan. Vandaag nemen we 14:00 uur de bus naar Noosa en zullen we om 16:20 uur aankomen.
Daar aangekomen was het echt van OKAY hier zijn allemaal Resorts, 5 sterren hotels, zelfs een Sheraton.
Dus dit was het Saint Tropez van Australie, dus voor backackers vrij duur.
Het word steeds warmer naarmate we naar het noorden gaan.
En je krijg het helemaal warm als je met een backpack van 20 kg en nog 2 tassen van 8 kg op je rug loop, en dan ook nog een stijle heuvel omhoog moet lopen, dan ben ik zo blij als die tassen van mijn rug af zijn.

We hebben maar een hostel iets buiten Noosa gevonden. Koala Resort was de naam echt een heel leuk hostel, lekker relax. Ook kregen we toen een bon voor een gratis maaltijd. In Brisbane zijn we 2 Nedelanders tegengekomen en heel toevallig waren ze hier weer, hebben we lekker gegeten met ze en ook nog wat gedronken met ze het was echt heel gezellig die avond.


20 oktober

Hier hebben we de hele dag in Noosa.
Sjoerd en ik zijn naar het strand gegaan en hebben daar een hele fotosessie gehouden ahah wat echt vet grappig was!
Maar zoals ook al in Brisbane gebeurde, was Mr. Richard hier ook weer. We komen elkaar gewoon steeds weer tegen! Dus hier in Noosa ook, we hebben hier afsgesproken. Hij heeft hiervoor een kanotocht gedaan waar ik de foto's liever niet van zag omdat het er zo VET uitzag daar.
We hebben gezellig een COLA gedronken :P is een keer wat anders dan bier.
En hebben nog wast rond gelopen door het Saint Tropez.
Spaghetti zouden we met ze 3en eten die avond wat lekker low bugdet was, echt een heeeeel bord voor 4 dollar!
Verder nog een leuke avond gehad.
Richard die ergens anders zat met zijn hostel,het was echt maar dan ook echt ver lopen was besloot die avond eens illegaal te doen. En ging lekker bij ons slapen aangezien die ochtend 5 mensen uit onze kamer zijn vertrokken en dus een 7 persoons kamer voor ons 2 hadden dus een derde maakt dan ook niet uit!

21 oktober

Op een of andere manier had ik het gevoel dat het een zondag was die voelde als een ouderwets zondag van thuis, maar dan was het dinsdag. We hebben relax ontbeten en lekker geluierd in de kamer voor 45 min ofzo. Was vet gezellig!
Na mijn heerlijk zondagsochtend gevoel zijn we naar het hostel van Richard gelopen wat echt 30 min lopen was, maar het was echt een chill hostel.
We hebben besloten naar het Noosa National Park te gaan, nou wat was dit weer genieten zeg, we hebben een hele mooie tour gemaakt, alleen moesten Sjoerd en ik die middag weer de bus nemen naar Hervey Beach.
Ik heb voor het eerst een wilde koala gezien echt te SUPER. Ik heb met Richard nog een paar heeeeerlijke duiken genomen in de zee. Ook kwamen we opeens een naturistenstrand tegen, waar ik uiteraard gewoon met me bikini gelopen heb :P. Jammer genoeg waren het allemaal oude mensen:P
Na heel veel heuvels op en af gegaan te zijn kwamen we weer in het centrum, waar we een flesje drinken gehaald hebben. Omdat we nog onze tassen moesten pakken en ook WEER die heuvel op moesten lopen, ben ik naar een man toe gelopen en heb gevraagd of we een lift konden krijgen naar ons resort. En ja hoor we konden mee met ze 3en, daar hebben we de tassen gepakt en nu moesten we weer afscheid nemen van Richard, maar we zeiden nou tot overmorgen ofzo want aangezien we bijna dezelfde trip doen!
Eenmaal bus de bus aangekomen hebben we nog 30 min gewacht. We gaan naar Hervey Bay en daar gaan we naar Fraser Island!
20:30 uur kwamen we aan in Hervey Bay en werden we naar het hostel gebracht. Kamer 9 hadden we en liepen richting die kamer van kamer 1 t/m 8 was het rustig en toen bij kamer 9 stonden 4 mensen buiten , nou praatje gemaakt en het bleek dat hun ook naar Fraser gingen. Gezellig, die volgende ochtend moesten we 7 uur in de bar zijn van het hostel voor meer info over de trip.

22 oktober

6 uur op en lekker gedoucht. 7 uur waren we in de bar met al onze spullen en werden we in groepjes verdeeld en ja we
zitten onze kamergenoten. 2 Ierse meiden (Antoinette en Elisia) en 2 Ierse jongens (Barry en Roger)
En ook kwamen er nog 2 Duitse meiden bij ( Sophie en Janine).
1 had de verantwoordlijkheid over het eten, andere over het drank en 1 was degene die ging rijden.
De backpacks moesten daar blijven alleen dat wisten we niet, dus op het laatste moment iets uit mij tas gehaald en in de baggage ruimte gelegt. Roger was de eerste driver en Antoinette ging over het eten en Barry over het drinken.
Met de 4 weeldrive reden we naar de plek waar we als gingen inladen, bovenop de 4 weeldrive ging alle baggage en het eten de potten, pannen, tenten, rolmatten en ook het drinken.
Er moesten 2 vrijwilligers komen die de auto moesten inspecteren op krassen en deuken.
Sjoerd en ik gingen dat doen en met ons 'geweldige' engels gingen we dat doen. Nou om de 5 min gingen we naar die man die moest we denken haha. Ook moesten we het bovenruim checken, kijken of alles er was. Ik ging naderhand het dak op en moest alles inruimen( baggage, tenten, eten, drinken alles!) Daar gingen we dan naar de ferry die ons naar het Island zou brengen.
Heerlijk op het dak gezeten en van het uitzicht genoten, daar aangekomen hebben we besloten om naar Lake Mckenzie te gaan. Hiervoor moesten we wel eerst 6 x ons hoofd stoten en blauwe plekken oplopen omdat overal in de wegen hobbels zaten en het waren natuurlijk zand wegen, maar daar krijgen je wel iets FANTASTISCH voor terug! Wit strand en aan het begin van het meer was het zo helder water, hier kon je ongestoord zwemmen aangezien erin de zee haaien zwemmen, walvissen, dolfijnen en schildpadden.
We hebben daar even gechilled en lekker bruingebakken. Uiteraard denk ik hierbij ook even aan jullie want jullie moeten het op dit moment van het heerlijke regen en de wind hebben:P
We slapen deze 2 dagen in tenten en gaan echt naar een Basecamp. Dit kamp ligt wel midden in het eiland en daarvoor moesten we nog een flink stuk rijden over seventy-five mile beach , hier ligt natuurlijk ook los zand waar je iets moeilijker over kan rijden. En want sommige mensen ook erg eng vonden, de 2 Ierse meiden die zaten de hele tijd van ' watch out' 'fuck this fuck that' Laten we het dan ook maar heeeel even over hun hebben. Dit zijn 2 modepoppen ik noem ze Nicole Richie & Paris Hilton. Hun baggage bestaat uit make up, make up, euuhh ja make up, en aardig wat jurkjes. En vragen heel wat aandacht hahah en weten ook hoe ze moeten zeiken! Waar die 2 Ierse jongens soms ook gek van werden. Terug bij het verhaal Sjoerd ging een stukje rijden en hun vonden dat hij echt slecht reed omdat hij wat zacht reed en dat zou niet goed zijn als je over dat zachte zand reed. Helemaal gillen, toen ging ik het is even wennen maar als je dat onder de knie heb ik het ook SUPER VET. ik zal jullie krijgen modepoppen, je weet waar je bent en anders moet je maar met je limo komen, heb je nog champagne ook! Ik gaf pankgas en en gillen dat ze deden maar die jongen vonden het helemaal geweldig die zeiden:'harder Yvonne harder.' Nou ik ging echt lekker, toen zag ik een heuvel die ik op moest die was best hoog, Nicole en Paris zeiden stop maar hoor. Nou dan weet je niet, hoe ik hier van geniet en ik ging gewoon die heuvel over hahahha. Is dat niet genieten zeker als hun daar zitten hahahaa.
Toen ging Paris rijden die wilde ook nog, nou we rijden nog geen 5 minuten dan valt ze stil boven op een berg met zacht zand.
Fijn Paris, toen konden we graven omdat we vast zaten. Dat werd ook geen rijden meer voor haar! Aangekomen op het Basecamp gingen we de tenten op zetten en eten maken. Spaghetti gingen we eten hmmmm. Die avond ben ik in me uppie naar het strand gegaan, uit kijken voor de Dingoes die hier oo lopen dat zijn wolfen die daar lopen. Maar toen kwam ik daar heelhuids op het strand, en watvoor een sterrenhemel krijgen je daar dan te zien. Miljoenen sterren en hoelanger je blijft kijken hoe meer het er worden.
Ook zag ik in de verte in de zee bliksem wat fantastisch was, helaas geen plaatje van kunnen schieten, maar in mijn geheugen.

23 oktober

8 uur ontbijten en vervolgens zouden we naar Indian Heads gaan, waar je haaien zou moeten zie en walvissen, dolfijnen en schildpadden maar ik heb niks gezien. Maar wel weer een verbluffend uitzicht. De terug weg naar de auto had ik het met Sophie over genieten. Vroeger als ik ergens was, was het altijd van oh een foto schieten en naar het volgende punt. Maar hier leer ik gewoon echt genieten, ik neem nu foto's maar ik probeer er ook echt van te genieten, dat gaat niet altijd maar het komt.
Toen gingen we naar de Champagne Pools wat echt heerlijk klinkt maar voor de rest viel het iets tegen. We hebben er wel even lekker in gelegen.
Omdat elke dag op een andere tijdstip het water verhoogt (vloed wordt) moesten we die dag al om 13:30 uur weer op Basecamp zijn.
Wat zouden we gaan doen...... we ging met ze 5en naar de Sandblows. 20 minuten lopen vanaf het Basecamp.
Vervolgens leek het wel of we in een woestijn terechtgekomen, de afstanden daar vergis je je echt in. Na die heuvel komt weer een heuvel. Maar op de laatste heuvel zijn we neergevallen en hebben we 30 min niks gezegt, en dat voelde echt alsof je in Heaven was.
De terugweg gaat altijd makkelijker, bij Basecamp teruggekomen te zijn hebben we iets gedronken, en heb ik een leuk gesprek gehad met Sophie.
Die avond ging Sjoerd koken, hamburger zouden het worden nou ja wat er nog over was van de hamburger, die lagen namelijk al 2 dagen te drijven in het koude water waardoor het nog wel goed rook en gewoon gegeten hebben.
En het was lekker haha, die avond hebben we een drankspelletje gedann. Je heb een wijndoos en die word op de grond gezet en moet je met je mond pakken maar je mag geen andere lichaamsdelen gebruiken. Als je met je handen, knieeen, been of de grond komt moet je drinken. Nou ik heb het best lang volgehouden, wat ik niet had verwacht omdat ik niet zo lenig bent. Ik heb me kapot gelachen, om hoe sommige erij stonden echt te leuk!
Die avond weer naar het strand gegaan maar dan met een groepje!

24 oktober

Alweer de laatste dag, ontbeten en de tenten opgeruimd. Ik heb weer het bovendek ingeruimd wat gewoon vet leuk is ahha.
Die dag zijn we nog naar een ander meer gegaan Lake Wabby. We moesten 1:30 uur in de auto zitten. Maar als je achter zit zoals Sjoerd en ik dan zit je gewoon drama, elke kuil voel je 10x zo hard dat we an het einde gewoon echt koppijn hadden. Maar Lake Wabby maakt het weer goed niet de heen- terugreis naar het meer toe. Want dat was ook weer klimmen enzo.
Bij het Lake lag een hele hoge zandberg wat voor het meer lag, we zijn van die berg afgerend en zo in het meer beland!
Daar hebben we ook nog een paar hele vette foto's gemaakt!
Weer 1:30 uur terug naar de ferry, voor dat we terug gingen moesten we nog even de banden oppompen.
Bij de zaak weer aangekomen kwam er echt een hele chago vent aangelopen, we waren wat aan de late kant en het was vrijdag middag dus dan weet je het wel.
Alle spullen moesten we eruit halen, hij ging hele tijd zeggen wat we moesten doen, bijna had ik er wat van gezegt!
Bij het hostel teurg gekomen hebben we lekker gechilled, echt een chille kamer hebben we!
Lekker gegeten daar, we kregen 20% korting op eten en drinken. daarna lekker naar bed.

25 oktober

7:30 uur was ik wakker en heb op mij gemak ontbeten, en heb ik even achter internet gezeten naar al die SUPER leuke berichtjes gekeken die jullie geplaatst hebben. En hebben we naderhand foto's uitgewisseld.
Vervolgens zijn Sjoerd, Sophie, Janine en ik naar het stadje geweest nou ja stadje. Daar hebben we even rondgekeken en in kledingwinkels gekeken en zoals jullie mij kennen moest ik ook weer iets passen. Ja pa het werd bijna weer een soepjurk! haha
Vervolgens hebben Sjoerd en ik een ticket geboekt van Cairns naar Alice Springs. 30 november komen we aan in Alice Springs!

Toen hebben we die vrouw gebeld van The Real Outback Tour waar we dus de tour zouden boeken van Alice Springs naar Adelaide, want we hadden ons al aangemeld en zouden alleen nog onze credit card nummer moeten invullen.

Vrouw gebeld en ik zei:' Nou dan herhaal ik even alles voor de zekerheid.' Okay en het is van Alice Springs naar Adelaide? nee zei de vrouw andersom! Ik van nee dat heeft u niet gezegd. Dus nu hebben we geen tour maar gaan we in Cairns voor een tour kijken.

Ook heb ik mijn CV opgemaakt die ik dan kan uitdelen bij winkels, restaurants etc.
Ik wil heel graag bij Gloria's Jean Coffee werken. En we willen misschien een appartement huren dat is iets goedkoper dan 1 maand in een hostel.

S'middags hebben we afscheid genomen van Janine, en hebben Sophie, Sjoerd en ik eten gemaakt. Rijst, kip, groenten en een lekker sausje.
Ook hadden we van Paris en Nicole een fles mousserende wijn meegenomen en hebben we heerlijk opgedronken.

Daarna heb ik mij tas ingepakt, met de dag komen er tassen bij niet normaal.
Vanavond nemen we om 20:50 uur de nachtbus naar Airlie Beach. We hebben gehoord dat het echt een feeststad is.

25 oktober/ 26 oktober.

De nachtbus is eigelijk best chill,
best lekker geslapen, wel honderd keer wakker geworden maar toch lekker geslapen. Die ochtend heb ik de zonsopgangs meegemaakt vanuit de bus. Dat blijft mooi!
Daar heb ik ook dit verhaal geschreven aangezien je daar toch 13 uur de tijd voor hebt.

Om 09:30 uur zijn we aangekomen in Airlie beach, morgen gaan we naar de Whitsundays, waar ik echt SUPER veel zin in heb.
Aangekomen in het hostel nou de eerste indruk is gelijk niet goed, overal ligt wel rotzooi en het stinkt, maar laten we de kamer afwachten!

Vandaag gaan we een beetje het stadje verkennen en verder nog geen idee, CHILLEN waarschijnlijk.

Nou en ik heb ook gekeken voor een ticket naar NZ! die moet ik ook nog boeken.

Jongens jullie horen snel weer van mij!

Stop vooral niet met plaatsen van reacties, ik heb er echt steun aan.

Tot de volgende Ullepoep

XXXX



  • 26 Oktober 2008 - 01:25

    Bart:

    he yvon weer een mooi verhaal zeg fraser island geweldig gewoon als ik al die verhalen lees en foto's zie krijg ik ook weer kriebels.
    ik wens je nog een geweldige tijd toe en ik blijf je fantastiese verhalen lezen
    no worries bart

  • 26 Oktober 2008 - 03:41

    Maaike:

    wow wat een leuke foto's!!!

    dikke kus van mij,
    xxx Maaike

  • 26 Oktober 2008 - 09:57

    Anita:

    Hoi , je bent weer een geweldige ervaring rijker en wat zijn je verhalen leuk om te lezen.
    we blijven je volgen veel liefs uit overschie

  • 26 Oktober 2008 - 10:38

    Kim:

    Heey
    echt zoals gewoonlijk weer een super verhaal en ook leuk om te lezen en over die modepopjes haha je fotos zijn ook echt super leuk.
    hier gaat ook alles goed
    geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verhaal
    Dikke kus

  • 26 Oktober 2008 - 11:05

    Duucie:

    Yvon, Sheila! Echt superleuk!! En al heb je niet altijd foto's kunnen nemen, je hebt altijd je herinneringen nog!! Keep goin! Tot je volgend bericht!
    Kus
    Duuc

  • 26 Oktober 2008 - 11:39

    Lineke:

    HAI YVONNE,

    nou meid weer zoals gewoonljk, weer een te gek verhaal, leef helemaal met je mee op je avontuur, heb ook eve je filmpje bekeken wat een gil kutjes zijn dat zeg, ja daar ben jij wel super bij he ik weet wel hoe dat is hoor, Zo en je heb aardig wat mee te sjouwen, maar ja meid blijf je wel lekker slank bij, en die stranden en die zee ohhhh geweldig yvonne, en wel jammer voor jullie dat die trip niet door gaat, maar dat kom ook wel weer goed hoor, en de foto`s ook weer te gek nou meid zet hem op he kijk weer uit nar je volgende verhaal nou meid dikke kus van mij xxxxxxx

  • 26 Oktober 2008 - 12:09

    Naomi:

    Hai Yvonne!

    Ik geniet elke keer weer van je verhalen en foto´s! Erg leuk dat je het zo naar je zin hebt. Groet uit een regenachtig Rotterdam.


  • 26 Oktober 2008 - 14:17

    Jolanda (buuf):

    Hoi Yvon haha ja echt iets voor jou die meiden en dat sjouwen met die tassen dat is goed voor je konditie, want ik heb je nog niet met je hardloopschoenen aangezien "grapje"!!!
    Zou je niet wat zon hierheen kunnen stuuren.. Groetjes Jolanda

  • 26 Oktober 2008 - 15:35

    Ellis:

    Wat loop je toch te sjouwen met 20 kilo op je rug en dan nog 2 tassen!!!! Wat zal jij een spierballen hebben en hopelijk geen pijnlijke rug....schitterende foto's!! heerlijk om naar te kijken op een regenachtige herfstdag naar een schitterend strand met een straalblauwe lucht!!! Ik benijd je, maar ik gun het je ook...heel veel plezier daar en kijk uit naar je volgende reisverslag!

    groetjes
    ellis

  • 26 Oktober 2008 - 18:44

    Adriaan:

    Ha Meissie van me, geweldig om te zien dat alles goed gaat, maar zou je niet wat lozen van die backpack, stuur desnoods een deel terug naar huis, die foto van je dat de jeep vast staat vond ik deze keer de mooiste!!

    grote berehug van mij!

  • 26 Oktober 2008 - 21:12

    Trudy:

    Hoi Avonturier,

    Het was weer een super verhaal van je.En die stranden heerlijk om te zien.Jammer van die tour die niet doorgaat.Maar er sta jou nog heel wat te verwachten wat je allemaal nog gaat zien.Je had nog wat harder moeten rijden met die BARBIEPOPPEN dat de tranen in hun ogen stonden hihihi gemeen he.
    En wat je iedere keer moet sjouwen jeetje petje af hoor,Zal ik effe wat dragen voor je,zoals ik die fotos allemaal ziet gaat mijn droom eerder in vervulling.Ik vondt het leuk om je op msn te hebben vondt gesellie.Ik zou zeggen I WAIT FOR YOUR NEXT STORY.
    BYEEEEEEEE DIKKE KNUFF
    BYE AVONTURIER
    GR van MOON xxxxxx TRudy


  • 27 Oktober 2008 - 00:09

    Andrea:

    ik weet soms gewoon ni meer wat ik moet zeggen RONDUIT GEWELDIG! en hoe meer en meer heimwee ik krijg haha ik ben echt blij dat je t naar je zin heb meis maar we hebben je gister wel gemist hor in de ski haah!! oh die wijven die heb ik er gelijk tussenuit gehaald op de fotos en idd ECHT net Paris en Niki haha nou meis nog veeel plezier dikke x an

  • 27 Oktober 2008 - 06:48

    Marian Metselaar:

    Phuuuuuu,wat een leuke dingen maak jij mee zeg,ik ben echt jaloers was ik maar weer 19, zou ik het zo doen.
    Wij zijn 26/10 uit Florida terug gekomen van vakantie en ik heb zoveel indrukken van Amerika opgedaan dat ik denk jeetje Yvon wat moet jou hoofd wel niet vol zitten met wat jij meemaakt.
    Ik blijf je volgen want ik vind het geweldig.
    Veel plezier en ik kijk uit naar je volgende foto's en verhaal.Groetjes Marian

  • 27 Oktober 2008 - 08:31

    Jippes:

    heey yvonnetje:D
    Echt vette foto's joh..en verhaal natuurlijk;) dat j het zo allemaal precies kan bij houden joh :O
    X

  • 27 Oktober 2008 - 14:56

    Denise:

    hey yvon
    ik zie dat je er onwijs van geniet en het erg leuk heb ik vind het heel leuk om je verhalen te lezen en je foto's te zien hier begint het erg koud te worden ze voorspellen de eerste nacht vorst al brrrr veel sucues de komen dagen he doeidoei dikke kus denise wielemout

  • 29 Oktober 2008 - 15:26

    Tedje:

    Hey UP,
    Bassie zei t ook al dump toch je overbodige rommel! beter een plekkie vrij houden voor extra memorysticks, voor je leuke foto's/video's
    En spierkracht besparen voor je nieuwe baantje....als het zover is natuurlijk. Blij dat het niet zo fucking hot is hier in nl. Suc6 voor de komende tijd en lees je snel weer, taaitaai UP
    t

  • 30 Oktober 2008 - 16:34

    Pia Schuurman:

    Hi meid ga zo door voorlopig heb je alleen nog maar leuke dingen gedaan.Dat kunnen ze niet meer van je afpakken
    hier alles goed wordt alleen wat kouder brrrr.
    En bij de tandarts was het een drama veel plezier in Ozzy he veel liefst je moeder dikke knuffel xxxxxxxx byeeee.

  • 31 Oktober 2008 - 18:40

    Johanna Streekstra:

    Hallo Yvonne. We z8ijn nog niet aan elkaar voorgesteld, maar ik heb het idee dat ik je al een tijdje ken. Ik ben de ma van Sjoerd en lees ook jou berichten en kijk graag naar je foto´s. Het zijn vaak toch weer anderen en tot nu toe is Sjoerd daar ook bij. De balans opmakend denk ik dat jullie al een prachtmaand op (rug)zak hebben. Fijn dat jullie zo goed met elkaar kunnen opschieten dat jullie al zolang optrekken. Have fun en de groetjes van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 71569

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: