Werken voor je geld - Reisverslag uit Cairns, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu Werken voor je geld - Reisverslag uit Cairns, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

Werken voor je geld

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

14 November 2008 | Australië, Cairns

Zo het heeft even geduurd maar hier is toch weer een berichtje, ik heb het deze maand druk gehad met WERKEN, WERKEN en nog eens WERKEN en stappen natuurlijk HAHHAH!

31 oktober

Zo het is begonnen, we zijn in Cairns aangekomen en gingen naar het afgesproken hostel, maar tot onze grote verbazing zat dat vol en zo stelde hun voor om ons naar een ander hostel te brengen!
Die man achter de balie bij het andere hostel vroeg watvoor kamer willen jullie? We zeiden natuurlijk de goedkoopste!
Ook stond er een oude tang achter die balie en echt gek was. Sjoerd vroeg ook of ons VIP pas nog werkte, die vrouw zo van ja alleen voor Very Important People!
Nou ik lachte mij kapot!
Wij die kamer van $16 dollar genomen en Sjoerd deed de deur weer open en hij dacht dat het okay was maar hij draaide zijn hoofd verder en zag een hele slaapzaal, waar we met ze 16en moesten slapen. Meneer wou gelijk naar de balie gaan om een andere kamer te nemen, ik zei: "Okay maar ik blijf hier.'Ik heb ook tegen Sjoerd gezegt blijf nou maar gewoon we moeten dit toch een keer meemaken! Nou hij bleef hahah.
Nog even een biertje gedronken met Sjoerd en toen lekker gaan slapen.

1 november

Heerlijk geslapen en dat in een 16 persoonskamer HAHA.
Zijn we naar het andere hostel gegaan en echt super chill. We slapen voor $ 15 per dag en krijgen we gratis avondeten elke dag!
We gingen naar een internetplek waar we onze CV's hebben uitgedraaid en ja altijd als je iets uitgeprint is er weer iets verkeerd aan!
Ik zei wel tegen Sjoerd dat ik apart wilde gaan omdat je dan misschien net het baantje voor iemand zijn neus wegkaapt!
Nou ik opzoek naar Gloria's Jean Coffee ahaha ja daar wilde ik werken, ik opgezocht en eerst een koffie gedronken, maar op een of andere manier durfde ik niet meer, maar ik moet gewoon gaan maar helaas ze hadden alleen mensen voor full time nodig!
Dus ik gewoon verder zoeken naar een baantje, Sjoerd die belde naderhand op en zei:'Yvonne je CV is niet goed er moet groot boven staan WAITRESS AVAILBLE IMMIDAITLY nou ik al mijn CV's weer veranderd en weer verder gegaan. Ik bij wat zaakje mijn CV ingeleverd, ik kwam bij een pizzeria uit heb daar mij CV ingeleverd. Die vrouw vond het leuk dat ik uit Nederland kwam omdat haar zus ook uit Nederland kwam. Maar ter zake zegt ze, Je blijft hier voor 3 maanden, ik zo van ja 3 maanden. Weet je het zeker? Euhh ja ik weet het zeker. Bij dit soort dingen moet je liegen, ook al heb ik er echt een hekel aan, maar om ergens werk te krijgen moet je ergens minimaal 3 maanden blijven. Okay zegt ze we zullen je bellen! Nou zo ging het nog een paar zaakjes.Toen belde Sjoerd dat hij een baan had en dat hij gelijk die avond kon beginnen. Ik was wel echt blij voor hem maar zelf baalde ik dat ik nog geen baantje had nou Sjoerd ging werken en in ging nog even verder totdat ik uiteindelijk bij een restaurant uitkwam genaamd Jamaicia Joe's. Ik vroeg of hij nog werk had voor mij en hij vroeg naar mijn resume! We gingen aan de tafel zitten en hij vroeg of ik al ervaring had, ik zei:'ja ik heb daar gewerkt en daar gewerkt en ik heb een opleiding gedaan voor de horeca.' Nou ook vroeg hij of ik ervaring had op de vloer, Ja zei ik, ik heb 4 dagen gewerkt en ik en 1 dag naar school gegaan!
Okay zei hij dan kan je maandag om 17:30 uur beginnen. Nou en blij dat ik was niet normaal!
De hele tijd krijg je te horen van' ja we zullen je terug bellen'en vervolgens niet terug bellen of 'heb je resume bij je' en dan zie je vervolgens dat ze je CV ergens neer leggen in de vuilnisbak en dan denk je ook van zak je lekker door de stront HAHAH ! Dat is erg frusterend maar goed. Na een paar uur door de stad gelopen te hebben en je heb uiteindelijk een baan het is allemaal de moeite waard!
Toen ging ik lekker eten bij The Woolshed daar kunnen we gratis eten! Met wat mensen van het hostel ben ik daar naartoe gegaan SUPER gezellig.Ook kwam ik een meisje Terisa tegen die ik ook in Byron Bay ben tegen gekomen. ik heb met haar en wat andere mensen wat gedronken en zijn we die avond ook even naar de nightmarket geweest, wat was VET leuk. Allemaal super leuke spullen en bandje hebben ze daar. Dan heb ik echt de neiging om alles te kopen. Sjoerd kwam terug en we hebben een milkshake gehaald, ik ben echt verslaafd aan milkshakes HAHA
Sjoerd belde dat hij klaar was en gingen we even praten hoe het was die avond. Sjoerd is terecht gekomen bij een exclusief visrestaurant, de eigenaar is een hele grote man die tegen iedereen uitvalt. En er toe in staat is mensen uit zijn restaurant te zetten, omdat hij krijgt te horen dat hij Gordon Ramsay moest laten komen, dan kan hij nog wat leren!
En zo word je er maar even uitgezet!

2 november

We proberen nog wat CV's uit te delen, en besluiten toen even koffie te gaan drinken, bij Gloria's Jean Coffee HMMM
Waar ik heeel graag wou werken maar helaas hebben ze local mensen nodig die voor vast blijven!
We hebben daar 2 uur lekker gezeten en gezellig gepraat, de hele zaak wist dat we er zaten, het leuke is ook als Sjoerd ergens over gaat praten en gaat vertelen wat hij mee heeft gemaakt lijkt het net of je er zelf ook bij bent! En dat dachten de mensen ook in Gloria's Coffee hahahh, daarna zijn we naar het hostel gegaan en hebben we lekker geschreven, kortom lekker niks gedaan, we hebben ook nog even boodschappen gedaan en natuurlijk een goedkoopmerk een homemerk haha.
Je gaat steeds meer kijken of je iets goedkoper kan vinden en soms heb je iets gekocht en dan vind je weer wat goedkopers, zo irritant is dat maar je leert er wel van! Ook heb ik vloeibaare wasverzachter gekocht voor 70 cent, en heb ik mijn kleding gewassen,
want hier heb je soms echt lang dezelfde aan, en het $ 3 kost om te wassen en te drogen heb ik dat er niet voor over, dus ik een emmer gepakt en water laten koken en kleding en wasmiddel erin gedaan. Een paar uur laten staan en vervolgens lekker laten drogen. het hostel waar we in zitten is lekker klein en heeft 2 keukens en ik denk dat er ongeveer 40 mensen in kunnen. Het heeft niet echt een chill plek, ja er is een trap waar we meestal zitten. Ook heeft het hele leuke douches, er zitten 2 douches in 1 hok en dan heeft het ook nog een glazenruit waar je elkaar dan kan zien zwaar iritant. Ik ben achter mijn laptop gesprongen en Sjoerd heeft een poging gewaagt om zijn menukaart te snappen, ik heb hem wat geholpen het is leuk om dingen op de kaart te zien waarvan je weet wat het is, ook heb ik hem een beetje geholpen met de wijnen.
Ik was ook nog even rondgelopen en nog heeel even wat CV uitgedeeld! Ik liep naar een ijstent genaam Dolci + Gelati en kwam over enthousaist aan bij de tent. "G'day Miss do you got any work availble' aangezien ik dat zo snel vroeg zei ze 'Kan je dat nog 1 keer rustig vertellen'haha Nou gelukkig ik kon mijn CV inleveren.
Die avond moest Sjoerd weer werken en ik heb weer bij de Woolshed gegeten met mensen van het hostel.

3 november

Vandaag is mijn dag dat ik voor het eerst ga werken in Australie.
Ik deze dag niet heel veel gedaan aangezien het in Cairns SUPER warm is. Niet leuk meer soms het zweet loop als een waterval vaj je hoofd, ook je benen zijn klam, dus dat is niet leuk. Dus vandaag maar lekker rustig aangedaan, we zijn naar de Lagoon gegaan. Lekker geluncht wat ook elke dag toast, jam en kaas is. En dat is ook het ontbijt, in de avond kan je tussen 4 dingen kiezen, Spaghetti bolognaise en chilli con carne, nog een keer pasta maar dan vegetarisch. Ja en die andere moet ik nog een keer eten maar dat is ook een pasta! Ik neem meestal de vegapasta. Die vult ook goed en zitten wat groenten in, ook heb ik appels gehaald zo krijgen we nog wel wat vitamines binnen.
Na een hele dag niet zoveel gedaan te hebben ging ik naar mijn werk!
Ik kom daar binnen en ik zeg ik kom hier werken, die man herkende mij eerst niet meer. Ik kon meelopen en kreeg een blouse, even omkleden. Ik moet deze avond meelopen met Charlie die achter de bar staat. Charlie is een jongen die komt uit Ierland en hij is hier al 4 maanden. Ik zou niet weten wat je hier 4 maanden moet doen.Je ruikt hem al van 10 meter afstand zo erg zweet hij, is echt te ranzig. Ik sta omgekleed op de vloer en sta daar echt van okay wat moet ik doen? Charlie die had het druk en er was een meisje te laat Britta heet ze.
Het was een CHAOS niet normaal, de bel van de keuken ging en ik dacht okay laat ik dat eten maar wegbrengen, Ik het eten gepakt en gevraagd watvoor tafel. Ik had geen benul hoe de tafelindeling in elkaar zat dus vroeg ik het aan Charlie. 'Ja tafel 6' ik zo van 'ja en waar is dat?
Echt ik had gelijk door dat de communicatie ver te zoeken was, iedereen doet zijn eigen ding, en dat leid tot CHAOS.
Ook zijn ze super langzaam met drinken maken en dat soort dingen waar ik mij soms mateloos aan iriteer!
Nou ik heb een tafel opgenomen en die gasten hebben eten besteld, en hebben alleen water besteld.
Dat moeten we aanslaan en de bar maakt dat dan, je mag zelf niet achter de bar komen.
Nou het eten is klaar en ik zie dat ze nog geen WATER hebben. Hoe moeilijk is dat HAHAH. Ik zeg "Charlie mag ik water?' Komt Britta naar mij toe en zegt'' Yvonne breng dat maar.' Ik zeg' nee ik wil eerst NU dat water Charlie.' Nou eindelijk gekregen zeg, die gast die is al in de stress met 3 bonnen. Waarvan 1 bon gewoon water is hoe moeilijk kan het zijn.
Aan het einde liep ik het hele terras in me uppie. Ik was trots op mezelf dat ik van me af heb gebeten en de zowat alles zelf gedaan heb. Ze zeiden dat ik het goed heb ik gedaan. Ik ging naar de keuken en hun beginnen te klappen en zeiden dat ik een prof was. Ik zo van PROF? Ja dat je goed ben! Nou ik voelde mij helemaal rood aanlopen en voelde me vereerd! Ik kan morgen weer komen om 17:30 uur. Ik gelijk mijn vader gebeld en verteld wat er gebeurt was en ook tegen Sjoerd. Die avond was ik ook gebeld door die ijstent, of ik een testdag wou komen doen. TUURLIJK dacht ik. Woensdag 10.45 uur kan ik daar komen, mijn dag kon niet meer stuk!

4 november

Vroeg opgestaan lekker ontbeten en relax gedaan.
Even achter het internet gesprongen en weer bij de Lagoon gelegen. Sjoerd moest werken om 11:00 uur en zou 3 uur weer klaar zijn. Ik heb ook mijn kamer helemaal opgeruimd en alles netje neergelegt, aangezien je er toch 1 maand moet blijven.
Sjoerd teruggekomen en die vond het niet meer zo leuk, hij kon niet normal vragen want dan kreeg hij een opmerking terug van je werkt hier allang genoeg om dat te weten. Nou hij keek er al weer tegen op om terug te gaan die avond!
Ik moest weer werken nou het is echt super leuk man was niet echt druk maar maak ook niet zo heel veel uit.
Die avond zag ik dat Sjoerd een paar keer gebeld had, ik was klaar en belde hem op, hij zei:'Yvonne ik ga ontslag nemen maar ik heb geen shirt bij mij kan je dat heel snel halen.' Nou ik naar huis gegaan en shirt gehaald en naar hem toe gegaan. Ik ging vlakbij het restaurant staan, en toen Sjoerd zei;' Lou I'dont think i gonna work between us.' Kreeg hij een opmerking naar zijn hoofd van: ' Well that's your problem.' Uiteindelijk vroeg Lou (de baas) maar je zou hier 3 maanden blijven en je gaat nu al weg! Ja zei Sjoerd maar je heb je onrespectvol behandeld! Toen kwam het beest in Lou los, je hoorde hem helemaal buiten niet normaal.
Dus Sjoerd heeft ontslag genomen en maakt zich nu tuurlijk zorgen om zijn geld, want hij heeft niks getekend. Nou daar gaat hij achteraan zowiezo. We hebben een goed gesprek gehad en hij heeft zijn hart gelucht.

5 november

Ik moet vroeg opstaan, vandaag ben ik vrij bij het restaurant en nu ga ik beginnen bij de ijstent. 10:45 uur moet ik daar zijn.
Word voorgesteld, en verteld wat ik allemaal moet doen wanneer je opstart. Nou er was ook nog een ander meisje die ook een testdag had alleen Rhonda en Rose die zijn familie dus dat had wel een klik. Rhonda is de baas van de tent. En echt prettig gestoord, dan heb je ook nog Till en hij maakt altijd het ijs in de ochtend. Elke dag word het ijs gemaakt en het is echt van SUPER kwaliteit. Ze hebben een bekertje of een hoorn. ook nog verschillend maten. Je maakt geen bolletje ijs maar je schept gewoon ijs en doe het in het bekertje of de horn. Alleen ik heb al honderd keer het hoorntje gebroken, omdat het ijs soms te hard is.
Ook is Rhonda een perfectionist, elke 20 min moet je dweilen en de ramen zeemen, niet dat het erg is het houd je bezig. Die dag ging echt goed en ze vroeg of ik de baan wilde ik zo van je tuurlijk! Mooi dan kom je vrijdag terug en heb je nog een testdag. Okay tot vrijdag. Ik had een smsje van Richard gekregen dat hij die avond in Cairns zou aankomen, ik ging eerst nog lekker even zwemmen en daarna even eten. Die avond heb ik met Richard nog wat gedronken en lekker bij gekletst, uiteindelijk was die avond pas 03:30 uur afgelopen omdat Richard zijn busje steeds niet kwam, maar het bleek uiteindelijk al 6 keer langs geweest te zijn.

6 november

Ik had met Richard afgesproken om iets te gaan doen!
Hij had wat dingen uitgezocht om iets te gaan, voor sommige dingen hadden we zelf een auto nodig maar HELAAS!
Dus hebben we besloten om een wandeling te gaan maken, we pakte de bus en gingen richting de Botanic Garden, wat totaal weer versschillend is met Sydney en Brisbane, hier loop je echt in een rainforest en lopen er natuurlijk weer leguanen rond en slangen, en andere griezels.
Ik was een beetje onvoorbereid ik had geen water en geen eten bij mij en Richard had maar één zo'n klein waterflesje zich.
Gelukkig stonden er langs de kant van die waterkraantjes waar je lekker kan drinken!
We gingen ook nog naar een bloementuin wat SUPER GAAF was echt bloemen waarvan je dacht WOW bestaan zulke bloemen!
Maar we moesten nog aan de wandeling beginnen, we hadden een rode en een blauwe route waarvan als je op de rode liep over kon stappen naar de blauwe route. Het maakte niet uit hoe je gingen alles moet je gelopen hebben, maar chappy en ik namen gingen de HELE steile route echt trappen op, op, op, op en nog eens op! Tot dat we bij het lookout point aankwamen. Wij dachten zo nou krijgen we wat te zien joh maar het enige wat we heel goed zagen was het ' vliegveld ' van Cairns en een stukje van de zee.
Nou wij verder want ik moest die avond ook weer werken om 18:30 uur gelukkig waren we lekker vroeg weg gegaan.
Wij verder lopen gaan we opeens de blauwe route op nou zowiezo geen waterkraantjes meer. We omhoog lopen joh, omhoog lopen niet normaal, ook echt gevaarlijke wegen, nou wegen kon je het ook niet noemen! Ook hadden we onze slippers aan wat natuurlijk ook kut liep, maar goed opeens zagen we iets voorbij flitsen en lag er voor onze neus echt een MEGA LEGUAAN. Nou je had
ons gezicht moeten zien, schrokken ons een hoedje!
Naarmate de tocht verder ging, hoe hoger we gingen, dus nog steeds omhoog en er leek ook mar geen eind aan te komen. Ik had hier voor niet echt veel met rainforesten maar nu neem ik al mijn woorden terug! Het is schitterend, je ziet zoveel niet normaal. We zagen opeens een bordje van nog 3,8 km naar de top nou pfff dachten we allebei.
Totdat we een bordje zagen met rode route die kant, blauwe route die kant! en nog een lookout point
Nou we twijfelde erg en Richard zei:' Nee naar het look out point moeten we.' Ik zei:'nee die kant.'Toch maar naar het lookout point gegaan, we waren halvewege en zeiden tegen elkaar lopen we nog echt goed?
Wij teruggegaan en weer gekeken, uiteindelijk gingen Jut en Jul weer terug naar het lookout point en bleek het weer een vliegveld te zijn! Nou het was dus wel de verkeerde kant op, toen maar weer terug naar het andere bord, 2 mensen kwamen daar aan en ik zei:'Kijk Richard die hebben goddelijk lekker water.'! ahahha Bleken het gewoon nederlanders te zijn, echt te leuk dat je die daar dan tegenkomt.
Nou de terugweg nog 3,8 km naar beneden GELUKKIG!
Die terugweg hebben we nog een leguaan gezien en een slang, ook hadden we natuurlijk SUPER dorst dus wij gingen allemaal bedenken wat we nu het liefst wilde hebben, één ijskoude cola, één ijskoude fanta, koude melk met cornflakes, sparood, of gewoon SUPER lekker koud water. Nou en nog wat.......
Nou nog een tijdje lopen, komen we gelukkig weer aan waar het eerst lookout point was en opeens komen we op een asfaltweg lekker naar beneden lopen dachten we nou het is zwaarder dan we dachten, half uitgedroogd naar beneden lopen, komt er opeens een halvegare naar beneden RENNEN, nou gestoord was dat joh! We komen bij het eind en wisten waar het waterkraantje stond, Richard zijn fles gevuld en ik mijn hoofd eronder gestopt en water gedronken voor wel 5 min.!!! HMMM
Wat was dat een leuke dag zeg, SUPER gezweet en uitgedroogd! En ik ga weer werken en Richard gaat morgen duiken!

7 november

Vandaag vroeg op want de ijstent staat weer op het menu voor vandaag, nou SUPER leuk alweer SUPER hahaah
Het is weer hetzelfde als eerst alleen moet ik het vandaag alleen doen spannend!
Alles gaat goed en het is leuk, ik moet ook vandaag bij het restaurant werken! Richard zag ik ook nog aankomen en hij vertelde dat het duiken GEWELDIG was! En dat hij vanavond zou gaan stappen met iemand van zijn hostel en vroeg of ik ook kon. Gelukkig was ik vroeg klaar en ben lekker wezen stappen.

8 november

Nou eigelijk heb ik hier niet zo heel veel gedaan, weer gewerkt en lekker niks gedaan en s'' avonds nog wat wezen drinken.
Het is wel echt leuk dat je nu aan de andere kant aan het werken ben. Ook heel nieuw allemaal, je krijgt zelfs post en iedereen in de omgeving ken je! Soms ga ik naar Angelo, hij werkt achter de receptie van het hostel en vraag ik of ik post heb. Je haalt zelf boodschappen en je maakt gewoon zoveel lol en ook ontmoet je echt heel veel mensen. Ieder van een ander land TE GEK.
Je bouwt ook natuurlijk echt een band op met iedereen van je werk, dus straks wordt het gewoon moeilijker om weg te gaan.

9 november

Lekker uitgeslapen en wezen zwemmen( baantjes)! en ook deze dag werk ik weer. Soms heb ik echt het gevoel van ik wil gewoon stoppen met werken maar als ik dan weer denk van ja maar Yvonne je krijg er wel geld voor en je kan er straks hele leuke dingen van doen, en eigelijk zie ik het helemaal niet zo echt als ' werk- werk' maar meer als ervaring. Want dit maar je niet snel mee, en ook heel leuk is dat met die mensen waarbij je in het hostel zit, dat hun ook werk hebben en dat je s'avonds lekker thuis komt en wat gaat drinken.

10 november

11:00 uur begonnen bij het restaurant nou dat ging er SUPER snel die tijd. Lekker lunch gelopen met Charlie die weer stonk haha daar ga ik ook echt een keer wat van zeggen.
Komt de manager zo naar mij toe en zegt:' He Yvonne volgens mij zijn jullie backpackers niet zo van het strijken he?' HAHA nou nee niet echt maar het viel ook echt wel mee. Hij zei naderhand ook van:'Yvonne je heb het gewonnen wie de meeste kreukels in zijn blouse heeft.' dat had ik dus van Charlie gewonnen. Ik zei:' Nou misschien heb ik dat wel gewonnen maar hij wint het zeker met het meest stinken.'HAHA
Die avond kwam Richard weer in Cairns aan, en vroeg of we gingen stappen met Jakob en nog een paar! Goed plan, we zijn eerst voor gaan drinken ( wijn uit een pak) en als je dan daarna bier gaat drinken hakt het er lekker in haha. Helemaal los gegaan die avond super leuk !

11 november

Zoals gewoonlijk moet ik vandaag weer werken, lekker uitgeslapen en boodschappen gedaan, wat echt te gek is dat je gewoon al kerstmuziek hoort, hahaha ik stond even stil en luisterde dit is ook zo anders. Ik heb het gevoel dat ik in augustus zit en dat kerst nog lang niet begint!
Wendy zou vandaag aankomen in Cairns, die hebben we ook bij de Jumbo ontmoet. Die komt vanaf Alice Springs en gaat nog de hele ooskust doen!
En helaas vieren ze hier geen Sint-Maarten, ik liep met mijn lampion van deur naar deur, maar toen merkte ik al snel dat hier in Australie geen Sint-Maarten wordt gevierd!
Om 5:00 uur beginnen ging weer helemaal goed en ik was 23:30 uur klaar.
Je heb weer zo'n vast ritme wat je gewoon een 1 maand niet gehad heb.

12 november

Sjoerd, Jakob en Wendy gaan SKYDIVEN!
Ik moet helaas werken maar door hun verhalen en foto's leek of ik er bij was!
Ik moest ochtend's rond 10:45 uur werken bij de ijstent en s'avonds bij het restaurant!
Ik was kapot maar elke keer weet ik waarvoor ik het doe!
Ik kwam bij het restaurant en Sjoerd belde naar mij om te vertellen dat hij ontslagen! De reden die de baas opgaf was dat hij niet goed in het team paste en onvoldoende engels sprak.
Nou dit was mijn avond ook, het begin hier.
Er zaten een paar tafels in het restaurant en het gaat de hele tijd, totdat ik merk dat er een tafel al 40 min zit te wachten op het eten, ik naar de keuken gelopen, maar gelukkig het kwam er al aan. Maar het was maar 1 gerecht ipv 2. Dus ik van ja maar het moeten er 2 zijn, bleek dat hij maar een halve bon had, nou vanaf dat punt ging het fout de barvrouw die had meer oog voor de mensen aan de bar dan het restaurant. Nou gelukkig is het goed gekomen met die tafel, ondertussen had ik nog wat bestellingen in de compyter geplaatst. Ik moest naar de keuken komen en hij vroeg of ik alles erin heb geplaatst. Ja dat had ik. Nou ik had 45 min geleden een bestelling in de computer geplaatst, dus ik liep naar de keuken en vroeg waar die bleef, hij zo van 'ja maar ik heb niks meer! Ik keek opzij en zag dat de printrol op was en liep snel naar de kassa om de bestelling op te schrijven,.
Ik zei:'KIJK dit is die bestelling die ik al 45 min geleden heb ik gevoerd!'
Nou en vanaf dat moment werd het van kwaad tot erger, ik ging met mijn vinger naar hem wijze omdat ik hem spuugzat was.
En hij zei:' Als jij nou niet die vinger weg haalt dan word ik WOEST en kan je gaan!' Ik zei:'' Nou dan ga ik toch naar hij." Nou ik moest binnen 2 sec weg zijn bij die pas , ik was over de rooie en heb een pen gebroken uit woede en weggegooid.
Ik moest even rustig aan doen van Jema en ging even wat drinken, ik heb zo zitten nadenken zal ik weggaan JA of NEE?
Ik ging verder met de avond en kon beter even niet richting keuken lopen! Ik was het terras binnen aan het zetten en toen kwam de chef aan de bar zitten en zei:' Je krijgt een bierjte van mij!' Ik stond perplex! We hebben het uitgepraat, wat we fout deden en wat we beter moeten doen volgende keer.
Ik was trots op mezelf omdat ik voor mezelf opkwam en ik heb geleerd dat het beter is om dingen uit te praten dan er mee te blijven zitten.
Die avond was ik kapot maar we gingen nog wat drinken met wat mensen en opeens was ik niet meer zo moe!
We gingen naar een pub maar wij hadden niet genoeg geld bij zich om daar in te komen! Dus hebben we besloten maar naar het hostel te gaan en daarop de trap nog wat te drinken. Nou het was zo gezegd dat ik en nog een paar mensen een nachtje doorgehaald hebben.

13 november

Nog steeds niet geslapen besloot ik maar om met een meisje een ontbijt te halen ze zou vandaag naar Sydney gaan en daar gaan werken. Ik heb haar uitgezwaaid en ben naar het hostel gegaan. Ik heb voor het eerst mijn salaris op mijn rekening. Voelt zo stoer ahaha, die dag heb ik niks gedaan. Heb op de trap gezeten en Chris ook een jongen uit het hostel ging gitaar spelen, SUPER leuk was dat en ook was het zo mooi. Ik voelde me echt goed! Die avond moest ik weer werken en het gingen goed we hebben een TOP avond gehad, goed gewerkt met de chefkok. En besloot lekker vroeg naar bed te gaan.

14 november

Want vandaag moest ik werken bij de ijstent wat ook leuk was, voor het eerst alleen. Ik hoef gelukkig een keer niet te werken bij et restaurant HMMM dus lekker naar de Lagoon met Wendy en vanavond een welverdiende STEAK eten HMMMMM.
En vanavond stappen, morgen hoef ik maar 2 uur te werken. Jakob heeft ook werk gevonde die gaat ook morgen weg, Die gaat tuinieren en in de buurt van Mackay , dat is een eindje van Cairns!
En Sjoerd die gaat ook naar Alice Springs met mensen die hij heeft ontmoet hier, maar die komt ook weer terug naar Cairns aan het einde van de maand om the outback tour te doen met mij! Dus opeens ben je alleen.

Het gaat GEWELDIG hier allemaal, ik ga eind november naar Alice Springs en ik zal proberen om daarvoor nog een bericht te posten, want als ik de tour gaat doen heb ik geen bereik, ik begin 2 december met de tour voor 6 dagen dus dan heb ik geen bereik.

LOVE YOU Ullepoepie

  • 14 November 2008 - 09:45

    Annabel:

    WAT GEWELDIG ALLEMAAL!
    een hele lap met verhalen maar ik zie het allemaal al helemaal voor me ;)

    niet teveel ijsjes eten he???

    ben echt trots op je dat het je allemaal zo goed afgaat!

    dikke kus!

  • 14 November 2008 - 09:49

    Maaike:

    heeeeeej Yvon!!!

    leuk om weer iets van je te horen!!
    lekker hard aan t werk dus.. hihi!

    ik ben heerlijk een weekje naar Egypte geweest, was helemaal super! ben ook naar Jeruzalem, Bethlehem en de dode zee geweest! :D verder ben ik nu ook lekker bruin, alleen met de kou hier in nl gaat t er snel weer vanaf!

    Take Care lieverd!
    Dikke kus
    X


  • 14 November 2008 - 11:28

    Desiree:

    heeey yvon!!
    echt supergaaf dat het zo onwijs nr je zin hebt!! fotoos zien er ook allemaal super uit!! veel plezier verders nog!!

    Kusss

  • 14 November 2008 - 12:18

    Jip:

    yvonnetje haha jij gaat egt letterlijk lekker aan het werk;)
    ziet er weer goed/mooie/leuk/... uit;)
    spreek je (K)

  • 14 November 2008 - 12:39

    Maroëlla:

    Hey Yven
    weer een super leuk verhaal... echt leuk om te lezen dat je het zo goed maakt daar... En wow wat ben je sterk man.. Je werkt daar een dag en je weet het al alleen te draaien en van jezelf af te bijten... echt goed van je.. ga zo door...

    dikke kus

  • 14 November 2008 - 14:55

    Lineke:

    hai yvonne,

    He He He eindelijk werk leuk hoor wat je daar doe, en lekker he als je van je af kan bijten.. goed gedaan hoor meid maak van je hart geen moordkeil... zou ik zeggen... zit er lekker ui dat ijs.. niet te veel van eten he... en leuk hoor dat richard weer tegen kwam gezellie he.. naar dat park samen en mooie fòto`s van het park aparte bloemen.. nou zoals gewoonlijk heb je weer een te gek verhal en te gekke foto`s. en trouwens je zie er slanker uit meid..
    en he ga vooral zo door met je verhalen en je foto`s ik vind het te gek zit altijd spannend te kijken naar me mail. of er weer wat van jouw binnen is en dan snel kijken.. nou yvonne meid heel veel plezier daar nog en op je werk lekker kaakkies verdienen.. nou meid van hier heel veel dikke kussen en tot ullepoepie. xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 14 November 2008 - 14:55

    Lineke:

    hai yvonne,

    He He He eindelijk werk leuk hoor wat je daar doe, en lekker he als je van je af kan bijten.. goed gedaan hoor meid maak van je hart geen moordkeil... zou ik zeggen... zit er lekker ui dat ijs.. niet te veel van eten he... en leuk hoor dat richard weer tegen kwam gezellie he.. naar dat park samen en mooie fòto`s van het park aparte bloemen.. nou zoals gewoonlijk heb je weer een te gek verhal en te gekke foto`s. en trouwens je zie er slanker uit meid..
    en he ga vooral zo door met je verhalen en je foto`s ik vind het te gek zit altijd spannend te kijken naar me mail. of er weer wat van jouw binnen is en dan snel kijken.. nou yvonne meid heel veel plezier daar nog en op je werk lekker kaakkies verdienen.. nou meid van hier heel veel dikke kussen en tot ullepoepie. xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 14 November 2008 - 18:23

    Janet:

    haj vonnie, 2 baantjes tegelijk 't mot toch nie gekker worre!.
    hebben ze daar nog vreemde soorten ijs ? zoals dropijs bij ons?
    ik neem aan dat je ze allemaal geprobeerd heb om te weten wat je verkoopt.en verder zet jij dat andere restaurant maar even op de rails want zo te horen kunnen ze nog wel wat van je leren! vele lieve groetjes van janet T en olov

  • 14 November 2008 - 19:22

    Adriaan:

    ben SUPER trots op je!

  • 14 November 2008 - 19:23

    Adriaan:

    ben SUPER trots op je!

  • 14 November 2008 - 19:23

    Adriaan:

    ben SUPER trots op je!

  • 14 November 2008 - 23:34

    Trudy:

    Hoi Avonturier.

    Leuk om weer een verhaal van je te lezen.Lekker een wijntje erbij een chipje en lezen maar.
    Leuk dat je werk heb gevonden.En dat ze applaus hebben gegeven,je kan beter die tent zelf runnen dan loop het beter.en geef die charlie maar een bus odorex lekker als die boven je eten hang.Wat een geurkaars zeg hiihihhi.Goed Yvon lekker terug bijten laat weten wie je ben goed gedaan hoor.Ik zou best wel een lekker ysje bij je willen eten hoor ziet er lekker uit.Ja is toch leuk om in een ander land te gaan werken goed voor je ervaring en je ontmoet veel nieuwe mensen.Leuk dat je gesellie richard weer heb ontmoet.Dus de komende 2 weken ben je alleen (nou ja alleen) ach is zo weer voorbij dan ga je weer verder op pad met sjoerd.Ik vondt het leuk om je aan de bel te hebben, maandag ga je pakketje de deur uit je zie het wel verschijnen.Nou meid geniet nog lekker van je baantje.Je weet waarvoor je het doet.
    Doeiiiiiiiiiiiii AVONTURIER.

    Dikke knufffff van Trudy en Moon xxxxx byeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee doeiiiii

  • 15 November 2008 - 00:15

    Bassie:

    Heey Vonne,

    Ik schrijf niet veel, maar op zo´n vrijdagavond (na een hele week met veel te veel werk) als ik weer met veel genoegen heb zitten smullen van je leuk omschreven ervaringen voel ik de inspriatie beter opkomen om je wat terug te schrijven. Dan moet het ook wel wat langer zijn dan drie regels. Dus neem me niet kwalijk als ik heel je blog volschrijf hahaha.

    Zo te lezen is je vakantie eigenlijk wel een beetje voorbij en begin je aan het "normale" geregelde leven te wennen (elke dag dronken is immers ook een geregeld leven hahah).

    Het betekent dat je wat meer tijd krijgt om na te denken en door de sleur kunnen dingen ook gaan tegenvallen, maar je weet dat je door moet. En dat je dan in moeilijke keuzes toch kiest voor de lange termijn is natuurlijk SUPER (zoals de afweging in het restaurant waar je natuurlijk heel makkelijk had kunnen denken...ik ga lekker weg dan ben ik van het gezeik af....maar je koos er voor om het toch vol te houden....) Ik kan me voorstellen dat Adriaantje daar trots op is...net als Bassie!

    Je eindigt je verhaal met het vertrek van Sjoerd. Toch wel een maatje geworden de afgelopen weken/maanden. Zijn vertrek kan niet anders dan moeilijk zijn, maar je gaat er ogenschijnlijk heel makkelijk mee om. Vergeet niet dat het heel normaal is als je je daar meer K*T door zou voelen als dat je voor jezelf wil toegeven....Maar dat weet je natuurlijk zelf ook wel. Ga er vooral mee om zoals je dat zelf voelt. Nog 2 weken buffelen en dan de grote tour! Ik zie ernaar uit en je zal zien dat het supersnel gaat!!!

    Ik eindig met je nogmaals te complimenteren voor je uithoudingsvermogen, je no-nonsense aanpak en je voortdurende enthousiasme!

    Kus Bassie

    P.S. leuk die foto´s van je hostel, je werk en je collega´s...dan kunnen we tenminste een goed beeld vormen bij je verhalen!

  • 15 November 2008 - 09:42

    Anita:

    Weer een prachtig verhaal, en wat ziet dat ijs er heerlijk uit ik krijg gelijk trek.
    Leuk voor je dat je werk hebt gevonden en je maakt weer vanalles mee hè. We genieten weer van je verhalen en zien uit naar het volgende.
    Dikke Kus, en blijf genieten

  • 15 November 2008 - 12:54

    Andrea:

    hee meis beter voor je dat je werk heb en kben trots op je dat je je ni gek laat maken! nou meis veel plezier en werk ze haha dikke x an

  • 16 November 2008 - 23:07

    Wil:

    Hoi nicht van me. Ik ben er weer even voor gaan zitten en dacht dan moet ik ook maar gelijk een reactie plaatsen. SUPERRR
    zo'n verslag. Voor Ed veel te lang om te lezen daar heeft hij echt geen geduld voor dus breng ik het verslag maar over naar hem. Foto's kijken doet ie dan wel weer. Het geeft een fijn gevoel om te lezen dat je het zo naar je zin heb. Overal zit er weleens iets tegen. Maar knap hoor hoe je zo je mannetje (vrouwtje) staat. Leuke baantjes heb je trouwens. En je weet, wie wil genieten zal ook eerst wat moeten verdienen, no money no fun. Yvonne, meid ik hoop nog heel veel verhalen van je te lezen en wens je veel plezier met de outback tour. We zijn SUPERRR trots op je.

    Groetjes en veel liefs Wil en Ed

  • 18 November 2008 - 08:23

    Marian Metselaar:

    Hallo Yvon,
    Weer een geweldig verhaal, ik ga er echt lekker rustig voor zitten met een pot koffie.
    En dan het weer, toch geweldig hier is het weer eens grauw en somber,weet je, je mist hier niets in dat kouwe landje,behalve je fam.en vrienden dan, maar dat is ook echt alles.
    Nou hoop snel op een nieuw verhaal,en ga zo door.
    Groetjes Marian

  • 18 November 2008 - 21:54

    Evelien:

    Hoi Yvonne,

    laatst een " bakkie" wezen doen bij je moeder en sindsdien lees ik je blog mee.
    Super wat je daar allemaal meemaakt ( positief en negatief) volgens mij is het 1 groot leermoment (
    Have fun !

    greetz, Evelien de Fijter

  • 18 November 2008 - 23:14

    Pia Schuurman:

    Hoi meisje van me ik ben super trots op je hoor.Ga zo door he jij komt er wel hoor.Miss je wel hoor zo af en toe samen een roseetje drinken doe ik nu alleen.Dikke knuffel xxxxxx you mam i love you.

  • 23 November 2008 - 13:15

    Tedje:

    Hey UP,
    Foutje van mij, heb eerst je laatste verhaal gelezen en toen deze heeeeeeeeeeeeeele lange, wel leuk hoor. Zeker je aanvaring met je chef, zo zie je maar als je ervaring hebt hoeven ze jou niks te vertellen. Zet je ze gewoon op hun plekkie, en koelen ze af. denken ze vast zo die Hollandse krullenbol heeft wel lef zeg, beetje ons locals van repliek te dienen.....leukleukleuk.
    Maar dan zijn ze wel zo sportief om later hun fout toe te geven en een biertje met je te drinken, wel zo leuk. UP, wel heftig he 2 baantjes tegelijk en dan ook nog in de horeca, goed voor je innerlijke bagage, voor als je nog eens terug komt naar dat kouwe kikkerlandje, NL weet je wel. Nog bedankt voor het bellen supergaaf natuurlijk! Zat je net te lezen over die warmte, kijk daar zou ik toch echt niet tegen kunnen, fucking hell die hitte pfffffff en dan ook nog werken ech nie!!!!! Nou UP, je weet t he TaaiTaai! t

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 71565

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: