1 van mijn beste reizen! - Reisverslag uit Perth, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu 1 van mijn beste reizen! - Reisverslag uit Perth, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

1 van mijn beste reizen!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

24 Februari 2009 | Australië, Perth

NZ is al bijna weer te einde, ik weet nog wel toen ik in Auckland en zag ik Richard zo met de auto staan, het was meteen we lachen geblazen. We hebben heel veel meegemaakt en nu is de GEWELDIGE reis bijna ten einde. Geniet er nog van.
En daar er een lekker muziekje bij en een lekkere borrel want het is weer een lang verhaal.


11 februari

Gelukkig regende het niet zeg deze ochtend! Gaan eten en even zitten tekenen, Richard moest zijn verhaal nog typen want vandaag zouden we het verhaal plaatsen voor de lezers thuis. Nou daar was Mr.Richard wel even mee bezig hoor, na frans ( de taal) even geleerd te hebben en na 11 kopjes thee en even het NOS gekeken te hebben waren we klaar om te gaan.
Op naar de stad, aangezien het al best laat was, besloten we naar de Art Gallery te gaan. Ik heb niet zoveel met Art soms denk ik, Wat zien mensen in de schilderijen? Maar vandaag 11 februari is daar een beetje verandering in gekomen. RIchard en ik lopen een beetje rond en zeggen wat we mooi vinden. Komt er opeens een man de bewaker naar ons toe. Ik vroeg aan hem, waarom soms wel een glasplaat voor het schilderij zit en dan weer niet.
Nou na een goed antwoord vroeg hij aan ons wat we in het schilderij zien, wat probeerd de schilder tegen ons te vertellen.
Na een gesprek begonnen te zijn, begon de bewaker genaamd Patrick zijn verhaal te vertellen. Hij ging we heel diep in het onderwerp in het schilderij. Maar het was zo leuk omdat te horen hoe iemand zoiets kan zien in een schilderij.
Daarna vertelde hij er nog 3. Het was heel erg interessant.
Vervolgens zijn we richting de Mc Donalds gelopen omdat daar het internet was. Na 2 uur op het internet gezeten te hebben zijn we naar de bioscoop weer gegaan. Hahah en daar hebben we Yes Man gezien. Nou het was niet heel druk dus daar zaten Yvonne en Richard in de zaal ( had wat voor jou geweest pa haha). We zaten in hele brede stoelen met popcorn, het was een leuke film daarna moesten we nog een camping zoeken. Dichtbij zee hebben een camping gevonden en de tent opgezet.

12 februari

Vandaag zijn we naar Otago Peniusuala gegaan want daar kan je pinguins zien en albratrossen. We wisten dat je met een tours moesten gaan om die dieren te zien. Maar wij gingen er gewoon heen zonder iets te boeken en hebben we albatrossen en pinguins gespot! Daarna zijn we teruggegaan naar Dunedin en zijn we volgens mij naar het duurste winkeltje gegaan van Dunedin en daar hebben we een muts gekocht echt super leuk man, we waren even aan het twijfelen maar toch gewoon gedaan. Gister kwamen we erachter dat we niet naar puzzelworld zijn gegaan vlakbij Queenstown. Dus op naar Queenstown en dezelfde avond kwamen we daar nog aan. Hebben we daar in een hostel couscous gemaakt en voor de buis gaan zitten en hebben we Gordon Ramsay gekeken! Rond 22:30 uur zijn we weggegaan en opzoek naar een kampeerplek. Na een tijdje zoeken vonden we ergens een DOC camping. Nou we hebben een camping gevonden waar de de kampeerplek moesten zoeken. Na een tijdje dachten we: Weet je wat we zetten die tent gewoon ergens neer! We hebben het op een bloemenperkje neergezet, nou het leek wel een matras waar we op lagen. Zo lekker lag dat het leek wel een matras. Nou het was uiteindelijk natuurlijk weer een stenengrond!

13 februari

We hebben de tent afgebouwd en zijn naar Arrowtown gereden en wat was dat een leuk stadje zeg niet normaal! Lekker ouderwets, gezellig helemaal mijn ding. We hebben daar even lekker rondgelopen en zijn uiteindelijk naar Wanaka gegaan voor Puzzelworld.
Dat is zo leuk daar We kwamen aanrijden en zagen de Leaning Tower of Wanaka staan met een klok erop die terug loopt. In de wc's heb je een gedeeltje wat lijkt op een Romeins badhuis en er is een heel groot doolhof met vier torens erin die je op moet zoeken. De makkelijke versie. is die 4 torens willekeurig vinden, maar bij de moeilijke optie, waar wij natuurlijk voor hebben gekozen, moest je de 4 torens en een vaststaande volgorde vinden en daarna de uitgang. Na ongeveer 2 uur en vele doodlopende eindes waren we eindelijk klaar. Met grote voldoening zijn we het cafe ingegaan waar er allerlei andere puzzels en raadsels lagen waar we zoet mee waren. Er waren nog meer illusiekamers waaronder een kamer met ongeveer 500 gezichten die je, als je erin bewoog of liep, allemaal volgde. Ook was er een hele scheve kamer waar alles omhoog ging zoals het water, de ballen in een biljardtafel en een stoellift. Daarna hebben we nog 1,5 uur aan de puzzels gezeten wat helemaal leuk was. Dezelfde avond zouden we richting Mount cook rijden, ik heb gereden met lekker muziek op! Naderhand zaten we nog 95 km van Mount Cook Village vandaan en besloten we om bij Lake Ohau te gaan slapen. We hebben lekker gegeten en geslapen.

14 februari

We zijn doorgereden naar Mount Cook en wat een geweldig uitzicht heb je zeg vanaf de verte. We zijn naar het informatie centrm gegaan en hebben een beetje rondgelopen daar en onze spullen opgeladen. Ik heb daar weer een puzzel gedaan, waar ik uiteindelijk 1 uur over deed. En het was nog wel een kinderpuzzel. Daar zijn we naar Hooker Valley gegaan en hebben vanaf daar een 3 uur lange wandeling gedaan, nou wat bij onze natuurlijk 4 uur duurt.We zijn de wandeling gaan doen, het wat zoooo mooi we gingen op slippers maar RIchard heeft daar uiteindelijk toch wel moeite mee hahaha, hij heft 10 keer zijn voeten/ tenen gestoten en het lag heleaal open. Na een TOP wandeling moesten we ook nog teruglopen en hebben we over onze reis gesproken, over de Jumbo over het surfen etc.
Die avond zijn we doorgereden nar Christchurch, maar eerst naar het schattig kerkje genaamd 'Church of Good Stepherd '. Het lag aan een mega groot lake. Vervolgens naar Chrischurch en dar kwamen we rond 20:00 uur aan maar we zijn ook nog even naar The Warehouse gegaan en vervolgens besloten we nog even naar de stad te gaan om daar een drankje te drinken.
Na onze auto neergezet te hebben zijn we naar de stad gegaan om daar een biertje te drinken. We rond lopen kwamen we opeens Perry tegen. We zijn hem ook tegengekomen in Queenstown en het was echt een verrassing. We zijn met hem en nog 3 andere gasten die van Canada kwamen zijn we iets gaan drinken. Richard en ik hadden lekker zin om even uit te gaan. Na wat biertjes kwamen we rond 3 uur bij het hostel van Perry en daar hebben we geslapen, Richard op en grond en ik had e helft van Perry zijn bed ingepikt.

15 februari

Heerlijk geslapen en een beetje verslapen hebben we gedoucht en gekeken of onze auto er nog stond zonder een boete.
We zijn de stad ingegaan en zijn ook naar Christchurch Cathedral gegaan, Richard en ik zijn naar de toren gegaan waar je onder andere en bellen konden zien. Daarna stonden we op een balkon en handen uitzicht op het plein, maar tot onze grote verbasing bewoog dat gedeelte haha en zijn snel weer teruggegaan. Daarna nog naar wat straatartiesten gekeken. We wilde terug gaan naar het hostel omdat we nog naar Kaikoura zouden gaan om onze 2e poging te wagen voor het walvis spotten.
Uiteindelijk kwamen we op een festival uit, wat echt super gaaf was. Het was het Chinese Lantaarn Festival om onder andere het Chinese nieuwjaar te vieren het was het jaar van de Ox, The year of the Ox. Er werden allemaal optredens gegeven wat heel leuk was. The Year of the Ox is het jaar van Richard dus dat is ook leuk dat het zijn jaar is. Ik ben een Snake. aahhaha ook leuk om te weten.
Na moeilijk weg te gaan zijn we weer naar het hostel gegaan en hebben de auto gepakt, na moeilijk uit de city te komen. Omdat ik dacht dat ik het wel wist, zouden we uiteindelijk weer naar Mount Cook gaan, wat niet de bedoeling was.Na 30 min rondgereden te hebben gingen we de goede kant op!
Na een boeiend gesprek in de auto kwamen we aan in Kaikoura en hebben we weer op dezelfde camping geslapen als de vorige keer.

16 februari

Wij vroeg op en zijn we naar het walviscentre gereden/. Maar helaas ze gingen weer niet door! Heel jammer maar dan maar weer naar het informatiecentrum en gevraagd wat er nog meer te doen is. Er werd verteld wat we nog meer moesten doen en dat hebben we gedaan, we zijn naar het puntje van het schiereiland gereden. Vervolgens zagen we daar allemaal zeehonden gewoon liggen (wild) zo tof omdat te zien! Daarna gingen we naar een schapenshow, waar een man ons een show gaf hoe je schapen moest scheren echt dat was zo de moeite waard!En ook dingen uitlegde over het wol en over de verschillend soorten schapen!
Had het niet willen missen daarna zijn we weer terug gereden naar Chirstchurch. We stonden op de parkeerplaats van het hostel en kwamen 3 mensen tegen van Isreal, die mensen dachten dat Richard ook van Isreal kwamen en begonnen tegen hem te praten haha. Daarna hebben ze ons een mastercode gegeven waarmee we het hostel in konden. Heel handig omdat we toch nog zovaak daar gaan komen! Eten gemaakt in het hostel en 2 films gekeken, Richard kwam nog een bekend iemand tegen iemand uit Isreal! ]
Verolgens zijn we opzoek gegaan naar een camping. Richard en ik gaan altijd laat in de avond opzoek naar een camping omdat dan al alles receptie gesloten is en zo kunnen we op een camping gaan staan! Maar deze avond hebben we 1 1/2 uur rondgereden en uiteindelijk hebben we besloten om op een grasveld te staan over de snelweg, naast ons stronden allemaal tractoren ook eens leuk omdat meegemaakt te hebben! Tussen de tractoren slapen.

17 februari

Vandaag vroeg op om de mensen van het bedrijf voor te zijn!
Koffie gehaald en richting the Warehouse gegaan want vandaag gaan we kleding kopen, wij waren de eerst bezoekers van the Warehouse lekker aan de koffie en toen het open ging hebben we gewinkeld. Ik heb shirts en slippers want mijn birkenstocks zijn helemaal op en Richard vind ze stinken ahhaha:P.
Richard heeft 4 paar nieuwe schoenen gekocht en nog wat kleding, nadat we dat gekocht hadden gingen we met shoppen. Na een een geslaagde middag moest Richard wel zijn broek laten inkorten, omdat de broek te lang was. die vrouw vond hem helemaal leuk, Richard had mooie ogen etc!
Daanra weer terug naar het hostel iedereen kent ons al onder andere en ook dat we hier niet verblijven, Weer een film gekeken en naderhand nog even gechilld met die jongen van Isreal!. En toen gingen we weer met de auto opzoek naar een camping. We zijn naar een Holiday Parks gegaan, we zijn er rustig opgereden en hebben onze tent ergens neergezet.

18 februari

Lekker uitgeslapen en gegeten. Richard was zijn verhaal aan het afschrijven. We hebben lekker gegeten en gingen rond 14:30 uur naar de stad en probeerde alle camera's van het park te ontwijken. En zo gingen we naar de stad we zijn naar de Art Gallery gegaan omdat het de vorige keer zo leuk was gingen we nu weer! We hebben het op en goede manier gedaan, we hebben het rondje goed gelopen zoals het hoort. Het was heel interessant. Nou deze avond hebben we weer voor de buis gezeten en heb ik weer lekker couscous gemaakt haha. Het was een leuke dag ondanks dat het een kleine verhaaltje is.
Weer naar de tent en lekker geslapen

19 februari

Vandaag nemen we de tent maar mee, voordat ze er achterkomen dat wij niet op die camping staan! We hebben ontbeten bij het hostel en zijn weer richting de stad gelopen. Vandaag hebben we op internet gezetten en zijn we richting de supermarkt gegaan. We gaan een lekker avondmaal maken. Omdat het één van de laatste dagen zjn voor ons in Nieuw Zeeland!
We hebben 2 stukken vlees gekocht, aardappels, groenten etc. Ook hebben we dingen gekocht voor op het aiport. Brood, ei, ham, appels en dat soort dingen.
We zijn terug gegaan naar het hostel en Richard heeft ook nog een leuk kiwi shirt gekocht.
In het hostel zijn we begonnen met het eten. Ik het vlees en Richard de groenten enzo.
We hebben het lekker opgegeten en het was zo lekker.
Die avond hebben we voor het laatst en film gekeken, we hebben Nothing Hill gekeken ook had ik lekker een fles champagne gekocht om deze reis mooi af te sluiten en Richard een lekker biertje.
Na de film zijn we weer terug gereden naar het Holiday Park. Dus we wilde terug gaan naar onze camping maar we hebben heel Christchurch weer gezien. Yvonne denkt dat ze de weg weet maar dat was niet zo ahhaha We hebben er 30 min overgedaan, maar uiteindelijk was het zo makkelijk je hoeft maar 1 weg in te gaan vanuit het hostel en je bent er. Maar de achter ingang genomen en hebben we de tent opgezet.

20 februari/ 21 februari

Het regende en ik lag op een heuvel de het was super kut. Allebei wilde we niet de tent uit maar naderhand was ik het zat en gingen we verder in de auto. Maar we moesten nog best veel doen hier, dus we moesten wel weg. Voor het laatst de tent afgebouwd.Het was onze trouw vriend!
Naar het hostel gegaan en hebben we onze eten klaargemaakt voor het airport. Lekker gebakken ei met kruidenboter en nog wat vlees van gister. Iedereen was ons aan het aankijken want we hadden best veel broodjes haha.
Nog even gedoucht en toen nog een stukje van een film gekeken, het was moeilijk afscheid te nemen van het hostel haha. We gaan naar het airport dus wij daar aangekomen moesten we onze dealer vinden. maar we moesten ook nog onze troep opruimen. En ik zeg jullie eerlijk je kon er geen speld meer in vinden. Het was een klerezooi, dus wij hebben ergens geparkeerd en daar op een stoep zijn we begonnen met opruimen, slaapzak oprollen, lakenzak oprollen. Toen kwam er een man aan en zei dat het niet mocht op hier te staan. Dus wij zijn naar een bezinestation gegaan en daar maar opgeruimd.
Ik had er geen zin in dus ik heb mijn kleding in plasticzakjes gedaan en dat weer in mij backpack. Ik wilde gewoon lekker de tijd ervoor nemen. Naar de dealer gegaan en daar alles rotzooi weggegooid en de auto werd gecontroleerd maar het bleek dat de auto niet helemaal vol zat dus moesten wij weer weg om te tanken!
Toen was het echt we hebben echt afscheid genomen van onze trouwe auto. Hij heeft het super goed gedaan de auto en zal hem echt missen in Perth.
We werden naar het airport gebracht en daar stonden we met onze backpack en 4 andere tassen, een mooi plekje gezocht en daar heb ik een laken uitgelegd en ben ik mijn kleding gaan sorteren. Mensen die voorbij liepen dachten allemaal dat ik die dingen wilde verkopen hhah daarna kwam er een man aan die vroeg of we hier gingen slapen. Nou dan konden we beter naar een andere plek gaan dus ik liep even mee om te kijken waar die plek was, terug lopen naar Richard vroeg de man of wij koffie wilden, die man heeft die koffie betaald echt super lief. We hebben ook nog onze tassen gewogen en beetje ballen overgegooid en zijn we naar die plek gegaan. Hebben alles neergegooid en een beetje verveeld, na een tijdje kwam er een Zuid Afrikaan naast ons zitten en hebben we gezellig zitten praten! Het was aangebroken we moeten inchecken en Richard en ik moesten allebei bij betalen. Liep ik daar met mijn grote backpack die 25 kg woog en het gasstelletje en de pan, door de douane. Bij de gate hebben we nog 1 uur gewacht en toen vlogen we naar Sydney om 07:00 uur. We waren kapot en hebben geslapen, omdat ik toch nog NZ dollars overhad heb ik maar een Gin & Tonic gekocht. Aangekomen op Sydney hebben we de tassen gepakt en nog een koffie gedronken. Toen was het afscheid nemen van Richard. Ik had het de hele tijd al moeilijk ook in het vliegtuig en toen moesten we afscheid nemen ik moest wel wat tranen laten. Inplaats dat ik zeg wat ik er van vond sta ik daar met tranen in mijn ogen.
Ik weet nog precies toen we van Amsterdam naar Syndey gingen, ik zat naast Richard in het vliegtuig van Amsterdam naar Bangkok dat was heel gezellig.
Vervolgens hebben we best veel tijd doorgebracht in Sydney zijn we met Sjoerd, Jakob en Stefan ook omgegaan en hebben we een TOP week gehad in Sydney.
Daarna hebben we met ze allen een surftour geboekt en gingen we surfen. Die week hebben we ook super veel gelachen en daarna kwamen we aan in Byron Bay. Dat stadje s TOP daar hebben we ook afscheid genomen van elkaar, ik had het toen ook al moeilijk met het afscheid nemen.
En nu hebben we NZ samen gedaan, ik heb er geen woorden voor ik heb zo'n leuke tijd gehad met Richard, heel veel gelachen en leuke, gekke dingen meegemaakt.
Richard: Ik had dit nooit met iemand anders willen doen, je bent zo'n toffe, leuke, gekke gast. Lekker doen waar je zin in heb, avontuurlijk. Ik hoop je zeker nog in Nederland te zien! Ik zal je missen.

Vanaf toen was ik op mezelf, ik ben met de shuttle naar een andere terminal gegaan.
En heb ik ingecheckt voor de reis naar Perth wat aan de westkust ligt.
Ik vond het helemaal niet zo leuk want ik miste Richard wel hoor, ik ben naar de gate gegaan en daar ging ik naar Perth.
In het vliegtuig heb ik weer een Gin & Tonic gedronken en lekker tv gekeken. Er leek wel geen eind aan te komen zeg, op elke klok waar ik keek zag ik weer een andere tijd, maar de reis duurde 5 uur.
Aangekomen in Perth zag ik alweer niks, maar alleen maar outback. Ik loop het vliegtuig uit en het was gewoon 38 graden, niet normaal. Naar de baggage gelopen en toen opzoek naar een hostel. Ik zag ook dat er een andere gast naar een hostel opzoek was dus hebben we samen gezocht en zijn we naar de stad gegaan, Patrick heet hij.
Toen we met de bus naar de stad reden dacht ik nee dit word hem zo niet, sommige gebouwen hebben niet eens ramen en het was zoooo stil het was helemaal uitgestorven niet normaal. Opzoek naar het hostel met je backpack en de hitte. Hostel gevonden en toen gechilled en gaan slapen, dit was een SUPER lange dag en het einde van NZ, want één van mijn beste landen was tot nu toe!

22 februari

De wekker stond nog op de kampeertijd. Ik ga eten en ontmoet ook een Nederlandse gast. Mike heet hij en komt uit Apeldoorn.
Vandaag ben ik naar de stad gegaan kijken hoe het echt is en ik heb weer te vroeg geoordeeld. Het is eigenlijk een super leuke stad. Ik heb de krant gekocht en ben in een park gaan liggen vlakbij Swan River. Het is een hele schone stad en is echt tropisch, overal palmbomen, heel veel parken.
Ben gaan liggen en ben aan omcirkelen voor werk. Verder heb ik gelegen en daar besloot ik naar de kerk te gaan kijken hoe het was. Er zou om 17:00 uur een dienst zijn en ben blijven zitten. Het was heel mooi. Na de dienst vroeg de vrouw die naast mij zat waar ik vandaan kwam. En kwam opeens de priester naar mij toe en vroeg hetzelfde. Ze wilde mij naam weten en zeiden als we weten waar werk is bellen we je wel. Ook stelde de priester mij voor aan 3 andere mensen. Wat oudere mensen, Chris, Lindi en Catherine. Ze wilde naar de pub gaan en vroeg mij ook mee, nou heel gezellig. Paar biertjes gedronken en toen wilde ik een rondje geven maar dat mocht niet van hun omdat ik backpackers was. Nou het was heel gezellig en toen vroeg Chris of ik meeging pizza eten met de andere 2 meiden. Hun zijn lesbie en heel gezellig. We gingen naar Chris zijn huis wat 2 km buiten Perth ligt. Chris zijn vrouw is 1 jaar geleden overleden en heeft 2 honden. Het is is een rotzooi maar is wel knus, het heeft een zwembad.
Na de pizza ben ik naar huis gebracht door Lindi en Catherine. Ik werd uitgenodigd door hun en Chris om woensdag mee te gaan naar Fremantle om daar een biertje te doen. Nou ik weet niet wat ik moet zeggen hierover. De mensen hier zijn zo vriendelijk en behulpzaam. Echt je bent nooit alleen.

23 februari

Vroeg wakker en ik kwam Mike tegen en hebben 1 uur gepraat ofzo. We zijn samen naar de stad gegaan en lekker rondgelopen. Daarna zijn we naar Kings Park gegaan en de Botanic Gardens. Echt het is zo mooi bij Kings Park, je heb uitzicht over heel de stad en alles is zo goed bijgehouden. Mensen hier houden ook heel veel van sporten om naar Kings Park te komen moet je een trap om. En allemaal locals zijn daar volop een het sporten trap op trap af en dat in de bloedhete.
Na 3 uur gezeten te hebben zijn we weer naar de stad gegaan en heb ik wat CV ingeleverd.
Vervolgens lekker naar het hostel gegaan en gegeten. We zaten in de lounge room en zelfs als je stil zat was het bloedheet!
Mike had steak gehaald en ik kon mee eten met hem. Leuke gast.

24 februari

Werd wakker en Sjoerd had gesmst. Hij gaat vandaag op gesprek bij een restaurant! En ik ga vandaag mijn CV's uitdelen. Ik heb 15 CV's uitgedeeld, bij hotels, coffee bars, bars. Sommige zeiden dat ze misschien volgende week werk hadden en ik heb er wel een goed gevoel bij. Naderhand belde Sjoerd naar mij om te vertellen dat hij in de stad was! Na 2 maanden zien we elkaar weer, gelijk weer hele verhalen ophangen. Ik heb Sjoerd Kings Park laten zien en daar hebben we lekker geluncht. Vervolgens heeft Sjoerd wat foto's laten zien en ben ik mee gegaan naar Midland waar Sjoerd heen moest. Daar heb ik ook nog CV's uitgedeeld.
Sjoerd en Jakob gaan op een camping staan morgen en als de tent groot genoeg is kan ik er ook bij. Want toen ik in dit hostel kwam miste ik gewoon het kamperen. Rond 18:00 uur ben ik terug gegaan naar Perth en ben ik even achter internet gegaan. Ik had zo geen zin om terug te gaan naar het hostel dus ben ik even een stukje gaan lopen en ben ik weer naar de Swan Bellen gegaan en heb daar heerlijk gezeten bij het water, daarnaast was een restaurant ben een terras en heb ik ook even daar naar gekeken keken hoe ze het deden haha. Ook heb ik lekker een travelboekje gelezen met een heerlijk muziekje erbij. Toen voelde ik me weer goed, met de verlichte stad achter mij. Ging ik weer naar huis onderweg ben ik gestopt bij de bioscoop en toen naar huis gegaan en Sjoerd belde nog dat ik erbij kan slapen. Dus morgen ga ik kamperen, alleen ik heb nu wel zoiets van ik heb hier al wat mensen, de mensen van de kerk, mijn plekje bij de waterkant, Kings Park. Ik bedoel ik kan daar ook gewoon nog heen als ik wil alleen het duurt allemaal wat langer maar vind het wel weer leuk dat ik Sjoerd en Jakob zie!

Morgen ga ik weer volop CV uitdelen en gewoon aan de bak, ik heb het gevoel dat het wel kan lukken namelijk. Als ik binnen 2 a 3 weken nog geen werk heb dan ga ik naar boven reizen en opzoek daar naar werk. Alleen Perh is de grootste stad aan de westkust en ze zeggen verder dat het heel mooi is aan de westkust maar verder is er echt helemaal niks!
Als ik werk krijg wil ik hier 2 a 3 maanden blijven.


Het is weer een lange verhaal maar dat komt omdat het een mooie, geweldige, fantastische lange reis was in NZ. Ik kan er ook niet over ophouden. Ik raad NZ heel erg aan en dan met de auto je heb zoveel meer vrijheid dan als je het met de bus doet.
Richard gaat 2 maart naar huis en zit nu voor de laatste week in Sydney.

Jullie horen snel weer van mij, hopelijk met goed nieuws dat ik werk heb.
En anders horen jullie toch van mij!

Heel veel liefs van Yvonne vanuit Perth.

  • 24 Februari 2009 - 15:47

    Jip:

    jaaa eeeerst:D

    klinkt weer allemaal goed..ben benieuwd wat voor werk je nu gaat doen
    ik ben net terug van een weekje les geven in Oostenrijk(A) laat ik is wat vertellen hier:P
    haha veel plezier nog!
    xx

  • 24 Februari 2009 - 19:38

    Wil:

    Jammer!!! maar helaas, weer niet de eerste.
    Het lijkt wel een wedstrijdje, wie het eerste is, hahahaha
    Toevallig dacht ik, ik ga weer eens naar Ullepoepie. En ja hoor, daar was ze weer.
    Fijn dat je zo genoten heb in NZ. Maar zoals het spreekwoord zegt "er is een tiet van komen en er is een tiet van gaan"
    Dat afscheid toch ook altijd, vervelend hé.
    Vast en zeker zal Richard je ook vanuit Nederland blijven volgen.
    Je bent vandaag precies 4 maanden weg. Het ene moment lijkt het gisteren en het andere moment lijkt het alweer zo lang geleden. En wat je in die 4 maanden al niet gedaan heb zeg. Daar kan een ander alleen maar over dromen.Op naar de volgende uitdaging. Ik hoop dat je snel werk heb in Perth. Veel succes, nog heel veel chillplezier en geniet ervan. We blijven je zeker volgen. Ik hoor van Birgit en Larissa dat ze weleens met je op de msn zitten, ze vinden dit erg leuk. Nou tot de volgende keer en veel liefs Ed en Wil.

  • 24 Februari 2009 - 19:40

    Wil:

    Oeps, een foutje het moet natuurlijk 5 maanden zijn. Zo snel gaat de tijd dus.

    Kusjjjeeess XXXXX Wil

  • 24 Februari 2009 - 21:37

    Maroëlla:

    hahha.. leuk verhaal weer... En wat heb jij veel spullen bij je zeg hihi...
    kuzzz

  • 24 Februari 2009 - 22:11

    Andrea:

    Hee meis sorry dat ik vorige x ni heb gereageerd heb heb t een beetje druk maar WOOOW nz leek me al geweldig en nou helemmal ik ben jaloers op je meis haha en dat je geduurfd heb om te bungy jumpen echt super gaaf!!! en nou lkkr in mijn stadje beland je moet zeker naar fremantle lkkr stappen en ook zkr naar boven en beneden echt mooi en gaaf he t uitzicht vanaf kings park! nou meis veel plezier daar en tot horens dikke x an

  • 25 Februari 2009 - 02:47

    Richard:

    Heeeey Sjaakie,

    Hoe istie dan?? Met mij helemaal lekker. Ik heb m'n beltegoed nog niet opgewaardeerd, dus doe ik het ff zo. Ik zit nu in Sydney. Even afscheid nemen van alles en de laatste souveniers kopen. T gaat voor mij nu echt opschieten.

    Jij in Perth..lachuh hoor. Geniet er van en succes met werk vinden. Kom helemaal goed!

    Weer kamperen joh. Nou ik vind mijn matrasje in het hostel helemaal perfect! Doe Jakob en Sjoerd de groeten.

    Mzl Knetsch


  • 25 Februari 2009 - 21:29

    Marco.:

    he yv

    Wat een verhaal weer, echt super cool, ben erg benieuwd wat je nu allemaal weer gaat doen of waar je gaat werken. ik lees het allemaal wel weer. Geniet er maar lekker van.

    Kus Marco,

  • 26 Februari 2009 - 14:28

    Jacqueline:

    Hallo Yvonne!

    Vriendin van Sjoerd hier ... je zal wel denken, wie is dat nou! ;)

    Ik heb jou en Richard 'stiekem' gevolgd in Nieuw Zeeland.
    Zoals je misschien wel een keer van Sjoerd hebt gehoord, zijn Theo en ik onlangs ook in NZ geweest.
    Jullie hebben een hoop gezien en gedaan, het land écht gevoeld, om het maar even zo te noemen.
    Wij missen het enorm en hebben heimwee naar daar. Vandaar dat het 'meereizen' met anderen zo leuk is en de heimwee dan beperkt wordt.
    Ik heb in ieder geval genoten van jullie avonturen en overweldigende foto's. Want wat kun je daar prachtige foto's maken hè! Iedere hoek is weer een ansichtkaart.

    Nu weer in Australië.
    Hopelijk vind je snel een baantje en kun je je reis aan de westkust afmaken.

    Geef Sjoerd een hele dikke knuffel en misschien zien we elkaar een keer in Nederland als je weer terug bent.

    Groetjes, Jacqueline

  • 27 Februari 2009 - 11:22

    Nel Castelijns:

    Hallo Yvon,

    Weer een super leuk verhaal. Je geniet er wel heel erg van. Je foto's zijn ook heel vaak bijzonder. Het is ook fijn dat je zo snel weer nieuwe mensen ontmoet, je bent eigenlijk nooit alleen. Zo moet je afscheid nemen van één vriend en komt de volgende er alweer aan. Nu nog heel veel prezier en ik kijk weer uit naar je volgende verhalen.

    Groetjes, Nel

  • 27 Februari 2009 - 14:32

    Lin:

    hai yvonne,

    Ziet er allemaal weer fantastish uit zeg, helemaal te gek, en die foto`s weer helemaal topie en een heerlijke bende in die auto geerlijk om te zien, jammer dat die bijna weer naar huis gaat he je zal hem wel gaan missen maar meid kom allemaal wel goed de kom nog genoeg op je pad daar, heb perth bekeken op google earth keek of de webcams waren helaas daar niet nou meid ik hoop dat je snel werk kan vinden. maar dat zal jouw toch wel gaan lukken denk ik/. nou meid veel plezier dikke kus en tot ullepuppy xxxx

  • 01 Maart 2009 - 14:22

    Larissa En Ned.:

    hee nichtt.
    was gister even bij je mama en zusje. hoorde ik toch de gekste verhalen hahaha wer je in een hotel naast een stripclub.
    Nouu leuk wees maar blij dan dat je geen kamermeisje bent. haha.
    Nou nog veel plezier he.
    en echt hele leuke foto's op je Ullepoepie. :D

    Kusjeeeeeee....

  • 01 Maart 2009 - 23:11

    Trudy:

    Hoi AVONTURIER.

    Een lang verhaal,hoe kom je erbij.Kan nog langer.
    Was weer een super verhaal om te lezen.
    En je fotos zijn weer toppie.Zo je heb echt een hoop spullen bij je.
    Ja dat heet reizen meid .
    Je moet eigenlijk iemand hebben die je spullen voor je draagt hhahahha.
    Wil ik wel doen hoor.
    Ja afscheid nemen is nooit leuk.Van je verhalen te lezen heb je een leuke tijd met Richard gehad,en zoals ik eerder schreef je ben nooit alleen.Je ben nu weer onder de panne met SJOERD EN JACOB.
    Ik hoorde van Larissa dat je werk heb gevonden,nou veel plezier lekker verder genieten.
    Gr van MOON en MIJ
    BYE DOEI ADIOS

    Doeiiiiii AVONTURIER
    xxxxxjes

  • 02 Maart 2009 - 19:02

    Adriaan:

    "Het regende en ik lag op een heuvel en het was super kut" Ja dat is weer eens wat anders dan "effe leppen" of "hote tomme bouwen" Gelukkig ben je nog steeds dezelfde ongecompliceerde nunne!
    Je zult zien dat ook deze stad je weer nieuwe dingen brengt die je niet snel zult vergeten.
    Zet een mooi muziekje op, biertje erbij en stijg boven jezelf uit en geniet ervan.


  • 03 Maart 2009 - 10:19

    Luke M:

    Hey Yvonne,

    Geweldig om te lezen over Perth. Nieuw Zeeland ben ik nooit geweest, helaas, maar ik had Tasmanie als alternatief gehad, wat zeker de moeite waard was. Mocht je echt geen werk kunnen vinden in Perth (weet dat het mij toendertijd tegenviel) dan begint rond deze tijd in ieder geval iets zuidelijker in Donnybrook het fruitplukseizoen. Alhoewel dat geen pretje is redde het mij door die periode. Het is zo heerlijk om te lezen over Perth dat het bij mij vele goede herinneringen naar boven haalt. Emu en Swan bier drinken in de gezellige buurt North-bridge. Hier deelden ze bonnetjes uit met gratis broodje hamburger of broodje worst van de BBQ en vaak ook gratis bier bonnetjes als je voor een bepaalde tijd in die kroeg was, wat een aangename verrassing was voor een backpacker. Ook vergeet ik de gratis shots in geweer kogelhoesjes nooit. Verder Lekker uitwaaien op Fremantle en daar heerlijk bij de chinees eten met stokjes. Ik ben benieuwd naar je verhalen ....

    Groetjez, Luke

  • 07 Maart 2009 - 06:41

    Kim:

    Klinkt allemaal weer geweldig en wat heb jij veel spullen bij je zeg lijkt wel je kledingkast hahah.
    En je fotos zijn super nou nog heeel veel plezier.
    XX

  • 07 Maart 2009 - 06:56

    PIA SCHUURMAN:

    Hoi meid
    Het is alweer een week geleden dat ik je gehoord heb,wat gaat de tijd toch hard zeg.Zo te lezen heb jij en richard een super tijd gehad in new zeeland,en nu zit Richard hier weer in ons kikkerlandje waar het maar koud blijft.
    Nu ben je samen met je andere maatjes Sjoerd en jacob lekker kamperen met zijn allen(heb je trouwens al een andere matje gekocht hihhihi).

    Meid ik zou zeggen ga lekker verder genieten met alles daar in Perth
    ik hoor je snel weer doeiii kusjes mam love you xxxxx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 71573

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: