134 meter in een gat vallen in Queenstown - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu 134 meter in een gat vallen in Queenstown - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

134 meter in een gat vallen in Queenstown

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

11 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Eyy mensen thuis.
Hier weer een verhaal van de andere kant van de wereld.
Ik heb er zo geen spijt van dat ik dit land heb bezocht, het is FANTASTISCH hier!
Ik heb alweer veel beleeft. Het is weer een lang verhaal maar komt helemaal goed.
En nog allemaal bedankt voor de reacties super leuk! Elke keer kijk ik er weer naaruit.
Ga er lekker voor zitten!


27 januari

Vandaag gaan we naar Wellington, we hebben de auto bij de kerk neergezet voor gratis en zijn even naar de bibliotheek gegaan en daar zijn we even op internet gegaan! Vervolgens zijn we naar het informatie center gegaan en hebben we de ferry geboekt naar het zuidereiland!
Het regende de hele dag en de dag was al een beetje om en opeens kwam ik op het idee om naar de bioscoop te gaan. Dus wij eerst gegeten en daarna naar de film gegaan genaamd ' Seven Pounds ' met Will Smith! TOP film vond ik, zaten we daar met popcorn daarna gingen we naar huis weer naar Rivendell toen we daar aankwamen was de slagboom dicht die ging al om 20:00 uur dicht. Dus de auto daarvoor neergezet!

28 januari

Ik ben de auto gaan halen en we hebben de tent ingepakt. Naar Wellington weer gegaan en ook weer de auto bij de kerk neergezet zijn we richting Te Pappa museum gegaan! Een gratis museum wat 6 verdiepingen heeft. Het heeft verschillende afdelingen de ene gaat over de Maori's de oorsponkelijke inwoners van NZ, over de aarde, de vissen, vogels. Echt heel leuk daar hebben we rondgehangen voor die dag, We moeten om 18:15 uur de ferry maken van Wellington naar Picton. Maar Jut en Jul waren daar al om 16:30 uur beetje vroeg dus hebben we maar wat bier gedronken en daarna was het zo tijd! We gaan de ferry op en gaan echt op een lekkere plek zitten aan het raam en goede stoelen. Richard en ik wilde onze reis voor het zuidereiland een beetje bekijken totdat er 2 kinderen met ons gingen praten en ook de vader! Heel gezellig en dat was het ook want wij hebben de hele tijd met die kinderen getekend enzo. Die vader zat opeens alleen. Later ben ik even naar boven gegaan en na 3 uur op de ferry gezeten te hebben kwamen we aan bij Picton.
We zijn richting Nelson gereden en daar gingen we opzoek naar een DOC camping maar het was al laat dus wij gingen gewoon de eerst camping op die we zagen!
Het was natuurlijk al donker dus wij gewoon de tent opgezet, na een paar minuten kwam de eigenaar naar buiten hele vriendelijke man. Even tegen gepraat en die zei ook dat we moesten uitkijken voor de sandfly's. Dat zijn hele irritante vliegen een soorten muggen maar deze muggenbulten gaan zooooo jeuken dat je jezelf gewoon openkrabbelt tot bloeden toe. Bij mij lijkt het wel af ik een hele uitslag heb!
Lekke gaan slapen.

29 januari

We hebben lekker rustig aangedaan, wij zijn noedels gaan eten. Een man kwam bij ons zitten en die heeft ons verteld wat je kan doen in de omgeving, dat je heel mooi kan kayakken bij Abel Tasman National Park. Of we zouden een crossing doen.
Vervolgens zijn we richting Nelson gereden en zijn we naar the Warehouse gegaan om de slippers van Richard weer om te wisselen en we hebben boodschappen gedaan! Ook zijn we daar naar een informatie center gegaan om nog meer info te vragen over Abel Tasman Park. Wij een nummertje getrokken en na 15 minuten wachten konden wij, zegt die vrouw achter de balie dat we dat bij die balie moeten vragen, want zij zou geen informatie daarover hebben. Nou wij naar die balie en gevraagd wat we konden doen!
Nou na een lang gesprek met Richard en mij en ook Mevr. Nerd dat was de vrouw achter de balie die echt totaal nergens de humor van inziet, hebben we besloten om een 3 daagse track te doen door de Abel Tasman National Park.
We zijn naar Marahau gegaan waar het begin van het park is. Daar een camping opgezocht en lekker gestaan. Heerlijk stampot gegeten met broccoli en baked beans en natuurlijk aardappels!

30 januari

Vandaag lekker ontbeten en vandaag gaan we ook de 3 daagse track doen door de Abel Tasman, wij de tassen inpakken voor 3 dagen, dus de tent moest mee, gasstel,eten, kleren niet al te veel, water en natuurlijk de camera!
We moeten met de watertaxi naar Totaranui dat is de ene laatste plek van het nationaal park, we pakken de watertaxi van 15:00 uur. Maar eerst nog even eten kopen voor die track, dus op naar The Warehouse dat lag 1 dorpje verder. Toen terug halverwege de route vonden we het toch wat langer duren, toen hadden we opeens door dat we op de verkeerde berg zaten. We hadden de afslag gemist want er stonden lifters voor het bord dus wij keren en we hadden nog maar 15 min. De vrouw zei dat we 14:45 uur daar moesten zijn. Dus wij racen van die berg Richard zat haast in zijn stuur. Net optijd kwam we daaraan ik sorry zeggen, maar later bleek dat we er gewoon om 15:00 uur moesten zijn. Nou de auto geparkeerd en daar staat ons huis (de auto) voor 3 dagen alleen! De tassen uit de auto en op de rug!
We moesten een zwemvest om en daar gingen we op het water richting Totaranui eerst moesten er nog wat mensen op en af. Maar gelukkig hadden we een geweldig uitzicht heel gaaf.
Aangekomen bij de plek van bestemming gingen we lopen met backpacks, dat was zo'n gaaf gevoel dat je nu gewoon met je backpack op je rug loopt met alles erop en eraan. mijn bord en bestek en kop hingen aan mij backpack. In Adelaide heb ik er gaatjes ingeboord en nu hangen ze aan mijn backpack!
Wij lopen richting Awaroa maar eerst moesten we het water over gegaan zijn omdat het eb en vloed was! Nou wij komen daaraan en het is nog best vloed nou maar het bleek eb te zijn dus wij overgestoken en we waren helemaal nat tot onze bovenbenen. Bij Awaroa aangekomen gingen we naar de receptie, wat er echt super mooi uitzag, wij vragen waar de camping is bleek het nog 30 min terug te zijn! Want we waren in een Lodge aangekomen, wij vragen hoe duur een kamer dan was! Nou dat was maar even $ 300 nou dan gingen we maar alleen voor 1 biertje. Wij vragen waar we even onze backpacks kwijt kunnen zij zei ja dat kan gewoon in het restaurant. Raar vond ik dat omdat het best luxe was dacht ik toch al dat het niet kon! En ik had gelijk ik ging naar de wc en Richard zat bij de openhaard en werd vriendelijk verzocht om buiten te gaan zitten, omdat er ook mensen aan het eten waren. Heel begrijpelijk dus wij naar buiten staat er opeens een Canadeese vrouw voor neus die het helemaal geweldig vond ons met de backpacks dus daar hebben we even een praatje meegemaakt totdat ook haar man en haar vrienden kwamen! Richard kreeg opeens een glaasje wijn aangeboden van die man om te proeven en dat zag die vrouw dus ik kreeg dat ook hahaha super lief, maar nog steeds stonden we daar met die backpacks! Dus wij hebben de backpack even buiten gezet en gingen we naarbinnen en mochten bij de gasten aan tafel zitten! Het was zo goed om weer eens een goede wijn te drinken. En ook zo leuk om weer te zien wat je vroeger deed, er was een jongen uit Zweden die de wijn liet proeven en gewoon een gezellig praatje maakte met de gasten, het begon alweer een beetje te kriebelen hoor. Heel gesprek waar we vandaan kwamen en wat we thuis deden en nu. Ze vonden het dapper dat we aan het backpacken waren. Naderhand gingen ze eten en wilde Richard en ik weggaan maar we kregen allebei een stukjes eten van zalm tot een heerlijk stukje vlees. Nou naderhand zij de vrouw ik wil jullie niet weg hebben maar het word donker en jullie moeten nog een camping hebben. Dus wij besloten we te gaan, even in het boek geschreven en gezegd tegen de receptie dat het een mooie Lodge was en hele leuke gasten, kwam die vrouw weer om te zeggen of we toch geen lieve backpackers waren en dat ze het maar eng vond dat wi jnu nou moesten lopen. En toen zeiden we ja maar die kamer zijn te duur hier, was maar voor de gein maar we kregen opeens een kamer aangeboden voor $ 90 ahhaha. Ook maar afgeslagen haha
We liepen weg met de backpacks en zwaaiend naar de mensen in de Lodge liepen wij verder. Ze kwamen helemaal naar buiten ons uitzwaaien. We waren toch wel een atractie die avond. De vrouw zei ook nog dat het heel normaal is als ouders zich zorgen maken omdat zij ook moeder is en weet hoe het voelt! Dus bij deze Koos & Pia, pappa en mamma haha als jullie nou ook backpackers zien denk dan even aan mij en geef ze een drankje hahaha zoals die vrouw ahha.
Nog 2 uur verder gewandeld kwamen we aan bij Tonga Bay daar hebben we de tent opgezet, daar was ook een kayakgroep, wij liggen lekker in de tent komt er opeens een man naar de tent die zegt: Shut up a little bit please! Maar er waren ook nog allemaal andere mensen aan het praten etc dus wij vonden dat een beetje raar!

31 januari

Werden wakker en hebben baked beans met brood op, we hebben lekker rustig aan gedaan. We hebben mensen bestudeerd en dat is zo tof. 1 gast die wist dus echt niet hoe hij een tent uit elkaar moest halen die trok maar wat aan die tent en die stokken bleven er maar in. Die heeft denk ik 1 uur over die tent gedaan. Ook waren er 2 meiden die allemaal zalfjes en sprays bij zich hadden. Daarna zijn wij gaan lopen nou we waren kapot toen we bij Bark Bay aankwamen, ook de kayak mensen waren er weer, die leiding stond lekker lunch te maken en kwamen wij weer met onze boterhammen met pindakaas. We hebben een hele plaat brood op, naderhand kwam de leiding naar ons toe om te vragen of wij nog wat ham wilde! Tuurlijk lekker voorbij de spaghetti die we zouden eten!
Verder gelopen nou het werd steeds zwaarder mijn schouder begon pijn te doen en we moesten weer een meer over!
Naderhand heb ik mijn verstand op nul gezet en ben ik gaan lopen, Richard was al lekker aan het wandelen dus die liep vooruit. Uiteindelijk zag ik hem niet meer maar ik had een ritme dus dat was okay! Ik zag hem opeens wachtend op mij en vroeg aan hem welke kant we op moesten en liep zo verder, niet zo aardig maar anders zou ik geen ritme meer hebben. Na nou 1,5 uur lopen zagen we een bordje van een camping! Akesten Bay nou het leek wel een paradijs zeg! Ons prive- strand het leek onze expeditie robinson ahaha. Wij onze tent neergezet en een duik genomen in de zee WONDERFULL! Daarna lekker spaghetti met ham gegeten en genoten van ons strand!

1 februari

Ik werd wakker om 06:45 uur en ben op het strand gaan zitten en zitten genieten van het uitzicht dit maak je niet elke dag mee dat je een eigen strand heb! We hadden nog wat spaghetti over dus dat voor ontbijt! Nog een thee en tent afbouwen en weer gaan met die banaan! Het was nog 2 uur lopen naar Marahau en nu had ik een lekker tempo met heerlijke muziek op ging hij lekker!
Toen we aankwamen voelde ik een voldoening, ik vind het zo leuk dat we dit gedaan hebben kan je later toch maar zeggen dat je dat gedaan heb!
Daarna zijn we richting Kaikoura gereden daar willen we morgen walvissen spotten.
Hoe verder we kwamen hoe meer het ging regenen, de zee was ruig maar mooi! Daar aangekomen hebben we een camping opgezocht, tent opgezet het regende dus het moest snel!
Vervolgens wilde we spullen opladen en toen zagen we opeens dat er tennis bezig was. En ja hoor de finale van de mannen Federer vs Nadal! Hoe kick is dat ik kan nu gewoon eens normaal de Australian Open kijken hahaha. Het is wel weer jammer dat Nadal heeft gewonnen ( Sorry mam ik ben nog steeds voor Federer haha).
Daarna lekker gaan slapen!

2 februari

Vroeg op en we zijn naar het centrum gegaan en wat een leuk stadje is dat zeg een echt visstadje! We wilde een afspraak maken voor het whale watchen! Maar de zee was nog zo ruig dat het helaas neit doorging we hebben tot 15:00 uur gewacht! Ondertussen gewoon in het stadje rondgehangen wat echt gezellig was! Helaas dat het niet doorging.Nu gaan we naar Westport, ook een leuk stadje. Ze hebben alleen maar leuke stadjes hier! We gingen nog even door het stadje en toen zag ik een basisschool en daar gingen we even naar binnen het is echt anders zeg de scholen daar! IPV dat alles bij ons binnen is dat we gangen hebben is bij hun alles buiten, hun moeten via een buitenplaats naar hun lokaal lopen. De lokalen zien er echt leuk, opeens kwam er een vrouw aan en vroeg of ze ons kon helpen. Deze vrouw Paulien genaamd was aan het voorbereiden voor de volgende dag. De scholen gaan weer beginnen ze hebben net de grote vakantie gehad die van 6 weken! Ze had ons een kleine rondleiding gegeven en we nodigde ons uit om die dag daarna langs te komen. En de kinderen te zien, de kinderen moeten hier om 08:55 uur aanwezig zijn en zijn om 15:00 uur weer klaar. Ook heb ik daar een mooie uitspraak gelezen, het gaat als volgt:

All learning begins with a question.
The person who ask the most questions ( and seeks answers) learns the most!
What question did you ask today?

Dat hing in het kinder lokaal.
Daarna zijn we naar de camping gegaan en hebben daar nog tot 00:00 uur zitten praten!

3 februari

Holliemeno ahaha mijn nieuwe woord! Wat gaat de tijd toch snel niet normaal. Snel tent afgebouwd en naar de school gegaan. Staan daar kinderen van 5, 6 jaar naar de juf te luisteren op hun eerste schooldag. Paulien stelde ons voor en zei dat wij helemaal van de andere kant van de wereld kwamen. Naderhand ging ze een verhaal voorlezen en het was zo leuk om weer te zien wat jij vroeger ook allemaal gedaan heb, de schilderhoek, de leeshoek. Alleen de bouwhoek ontbrak haha. De kinderen hebben ook allemaal uniformen aan hele leuke ervaring om mee te maken!
Daarna hebben we zeehonden gezien wat echt vet gaaf was allemaal kleine zeehonden!
Vervolgens zijn we door gereden naar Greymouth waar niet veel te doen was. We hebben even in The Warehouse vertoefd en toen doogereden naar Hokitika waar we een DOC camping hebben opgezocht. Nou tent opgezet en jullie raden het nooit we hebben de auto opgeruimd wat zooo erg nodig was! Heerlijk zo'n opgeruimde auto en daarna hebben we lekker aardappels gekookt hmm.
Morgen gaan we naar de Glaciers waar ik SUPER veel zin in heb!

4 februari

Het was lekker aan het regenen dus zin om de tent uit te komen hadden we niet echt maar vandaag gaan we naar de glacier.
Vandaag gaan we naar Frans Jozef Glacier toe, waar we gewoon naar de glacier toe lopen. Wat is dat gaaf zeg, je ziet de glacier ongeveer 10km van te voren wat een te gek uitzicht.
Wij zijn er naartoe gegaan en je zag gewoon stukken nog afbreken, hele stukken ijs en het smolt heel snel! Wat gaaf om te zien zeg! We zijn naderhand een tunnelwandeling gaan maken, echt met je bloten voeten in ijskoud water en je ziet niks, niets wat er voor je gebeurt!
Helaas moesten we dezelfde weg terug omdat de terugweg afgesloten was, daarna hebben we een camping gevonden weer een DOC camping en toen zag iedereen dat Yvonne geparkeerd had, 3 meter van de kant zoals gewoonlijk. Sorry pa! hahah
Nou toch maar lekker laten staan zijn we de tent opgaan zetten, rijst gekookt en gaan chillen.
Rond 21:00 uur hebben we de auto gepakt en zijn we naar stad gegaan om de Terrace walk te doen dan zie je in het donker allemaal glowworms en dat in het donker nou dan schijt ik hem hoor. Richard is helemaal niet bang in het donker, hij is ook van de leiding bij een kamp en daar moeten ze ook altijd spooktochten organiseren en ook natuurlijk in het donker. Nou dan komt Richard met al zijn verhalen!

5 februari

Vandaag gaan we 30 km veder rijden voor de Fox Glacier, hier gaan we een halve dag tour doen! Ik wil ook wel eens op die glacier geweest zijn. Geboekt, moesten we 3 paar sokken aan en goede schoenen. En daar gingen we eerst 40 min lopen richting het punt waar we erop konden!En dan sta je op dat ijs super raar, maar zo'n leuke ervaring. We hebben 1 uur op het ijs gestaan en dat was echt genoeg. Daarna hebben we weer een camping opgezocht weer een DOC camping. En dat was aan zee, eerst tent opgezet en gegeten en toen heb ik van de zonsondergang genoten.

6 februari

Wakker geworden ben ik naar de zee gegaan en lekker gezeten, genieten van de omgeving. Heel raar ik kon wel uren op dit strand zitten en dan lekker kijken, ook zag je dolfijnen echt 15 meter van de kust TE GEK!
Daarna tent opgeruimd en richting Haast gereden en zo naar Queenstown gereden waar we gaan BUNGJEE JUMPEN!
We zagen toevallig de eerste bunjee jump in de wereld van 43 meter. Nou wij even kijken nou ik scheet hem echt hoor niet normaal.
Richting Queenstown gereden en wat zo leuk was we kwamen Jurre en Bert ook tegen 2 mensen van de Jumbo! Het leuke was die gingen ook bungjee jumpen morgen. Richard en ik keken elkaar aan en gingen ook boeken voor 10:00 uur.
WOW morgen bungjee jumpen, voor de rest hebben we samen gegeten met hun en toen zagen we Danny ook en Perry wat die reizen met ze 4en. We hadden nog geen plek om te slapen dus we gingen gewoon de bergen in en op een veld slapen tussen de schapen en de schapenstront hahaha. Nog een paar biertjes gedronken en slapen.
Queenstown is echt een leuk stadje!

7 februari

Ik werd wakker met de gedacht, OH FUCK ik moet springen straks en dat kon ik helemaal niet beseffen.
08:00 uur opgestaan en eten en tent afbouwen. We gingen met ze 6en naar de stad, Richard en ik gingen eerst. We stapte de bus in om naar de ene hoogste bungjee te gaan van de wereld. Het was 30 min rijden vanaf de stad.Nou ik bleef maar door rattelen, ik was zenuwachtig , daar aangekomen kreeg je een harnas om en gingen we naar de vieuwpoint. Mijn hart zat in mijn keel, we kregen nog wat dingen te horen wat je wel en niet moet doen!. Nou dan ga je in een karretje en word je naar het midden gebracht. Daar staat heerlijke muziek op waar je helemaall panisch van word! Dan zie je mensen springen en opeens zegt er een gast tegen mij ' hoe heet jij? ' Yvonne zeg ik' Okay ga jij maar daar zitten en voor dat ik het wist kreeg ik van die banden om mijn voeten waar ik straks aanhang! Ik zeg:'Richard ik ik ik moet zo!' En ja hoor ik moest komen, ik stond te shaken op mijn voeten, ik moest in een stoel gaan zitten voor de foto en voordat ik het wist stond ik aan het begin van de afgrond. Ik dacht: 'Waar ben ik mee bezig? Ik dacht, dit doe ik maar 1 keer dus beter doe je het goed. Nou het was aftellen geblazen 5,4,3,2,1 en gaan ging ik, ik dook het ravijn in en ik gilde de longen uit mijn lijf. Ik vond het FANTASTISCH. Je voelt je even vliegen als een vogel en je ziet het ravijn op je afkomen. Maar voordat je het weet word je terug getrokken. Je kon aan een hendel trekken om in een zithouding te komen maar ik kreeg het natuurlijk weer niet voor elkaar, ik dacht laat ook maar, ik ga nog even genieten. Met een rooie kop kwam ik terug en wist niet wat te doen ik was zo blij, ik wilde gewoon nog een keer! Elke keer zei ik thuis van ja dat doe ik wel even, echt stoer. Dus ik was er al mee bezig en toen dacht ik ja ik kan ook die van 43 meter gaan doen, maar ik had zoiets van als ik het doe moet ik het gelijk goed doen!
Het was 1 van mijn beste dingen die ik gedaan heb.Ik scheet hem maar ik wil nu nog meer extreme dingen ondervinden hahahahahh.
Deze dag was top om nooit te vergeten, ik ben gewoon sprakeloos het gevoel is ook gewoon niet te beschrijven als je daar vanaf springt! Daarna foto's bekeken en dvd bekeken ook gekocht. Te gek ook vn Richard gekeken en van Bert en Perry ook. Jurre en Danny gingen het niet doen.Ook waren we ook nog Anne tegengekomen, iemand uit Katwijk en die kent Richard ook weer. Ja daar kennen ze elkaar allemaal hahaah. Hele toffe meid, dus die is ook mee gaan jumpen nou die is nergens bang voor hahahaha.
Terug gegaan naar Queenstown en hebben we besloten om mee te gaan met die andere 4. Nu gaan we naar Milford Sound en moeten we een slaapplek zoeken, na 2 uur gezocht te hebben, vonden we er 1. Het was ergens waar we niet mochten kamperen maar toch. Tent opgezet en die andere 4 ook vervolgens hebben Jurre en ik hout gezocht voor de vuur en hebben Richard en Jurre het vuur aangemaakt. Het lukte niet echt want het was een beetje vochtig. Maar goed we hebben een leuke avond gehad, Perry die goed is om verhalen te vertellen, heeft echt leuke verhalen verteld en naderhand kwam Richard nog met een spelleje waar wij allemaal niet wisten hoe het ging.Naderhand ging ik naar de wc, nou ik scheet ik mijn broek hoor door die verhalen van Perry en Richard deed er nog een schep boven op hahaha. Door mij ook bang te maken hahaha was leuk met een biertje en kampvuur erbij.

'8 februari

Uiteindelijk toch lekker geslapen, we gaan een cruise maken over de Milford Sounds met ze allen. Maar eerst een bakkie koffie nou Bert ging even naar de wc dat dachten we maar later kwam hij terug was hij zijn oplader aan het zoeken iedereen dacht dat hij door de wc was gezakt ahahah. Richard was even gaan uitzoeken over kajakken over de Mlford sound want dat willen wij ook gaan doen.
Toen had hij iets moois gevonden kajakken en lopen voor 5 uur. Dus wij gingen niet mee op de cruise maar we gingen dat doen!
Vervolgens heeft iedereen zijn laptop en zijn dagboek erbij gepakt en gingen we even schrijven. ik en Richard moesten om 14:30 uur gaan kajakken. Afscheid genomen van de andere 4 wat echt super leuk was dat we hun zijn tegen gekomen.
Nou wij hebben eerst worstjes gegeten voordat we gaan kajakken. Toen kwam er een meid ons halen die ons meenam voor het kajakken. we kregen een redingvest aan en een rok haha die voorkomt dat je voeten nat worden. Daar gaan we, kajakken over Milford Sound wat te gek zeg. In de verte zie je een 150 meter hoge waterval en pinguins.De hoge bergen naast je en het heldere water AWESOME. Daarna zijn we terug gegaan en zijn we naar Milford Track gegaan en daar hebben we gelopen, door de bossen van het fiordland. Nog een lekker warm drankje gekregen van onze gids wat echt een toffe meid was. Ze was hier voor haar 3e seizoen en ze komt uit Montana (USA) en ze begon ook gewoon met reizen door OZ en NZ. Uiteindelijk heeft ze een vriend gekregen hier en waarschijnlijk gaat ze hier wonen. Maar ze wil weer gaan studeren, leuke gids.
Daarna zijn Richard en ik weer naar de lodge terug gegaan en hebben we daar gedoucht en gegeten en ja ook nog opgeladen.
Voordat we weg gingenwas het 22:30 uur en moesten we nog een camping zoeken, nou op naar de DOC camping waar we lekker zjn gaan slapen.

9 februari

Het regende en dan wil je echt niet in een tent slapen haha. Nou met veel tegen zin die tent afgebouwd en in de auto gegeten.
Door gereden naar Te Anau en daar boodschappen gedaan, de boodschappen die we in het begin gekocht hebben zijn nu op. Ik maak nu 3 keer eten en Richard maakt 3 keer eten. Nou is het toch al leuk om in een supermarkt je tijd te verdoen hahaha lekker naar al dat eten kijken maar niet kopen en dingen proeven. Richard maakt 3 keer pasta en ik couscous. De producten gezocht en verder gelopen zagen we opeens in de rekken nederlandse producten. Mergpijpen, gevulde koeken, echt knakworsten, drop, speculaas nou ga nog maar even door oh ja en stroopwafels ahha. 1 pakje stroopwafels en knakworsten waren van ons ahhaah.
Toen zijn we verder gereden in de regen echt het regende de hele dag.Voor de rest niet veel gedaan, we hebebn een camping gevonden echt bij de zee bij Curio Bay. Tent opgezet en ik ben eten gaan maken. couscous met tomatensaus, ui en zalm hahah. Toen het op het bord lag leek het wel gehakt wat je bij de slager haalt alleen smaakt het toch wat meer haah. Op onze camping liepen ook gewoon zeehonden los hahaha er waren er ook 2 aan het dollen.

10 februari

Na een koude nacht hebben we de tent afgebouwd en zijn gaan eten. Vandaag gaan we Curio Bay Fossil Forest. Vroeger 80 miljoen 80 jaar geleden was er een bos en toen kwam er een vulkanische uitbarsting.
Nu zie je alle stamen en boomstronken nog in de grond dat was heel gaaf om te zien! Vervolgens zijn we naar Nugget Point gereden nou maak daar maar Netherlands point van daar waren alllemaal nederlanders!
Daar zijn we naar een vuurtoren gegaan, omdat het toch al 14:30 uur was haha besloten we ook maar te gaan lunchen een heel leuk plekje gevonden. En daar hebben we 'knakworstjes' gegeten hmmmmm.
Even hollands bezig weer, na een lekkere lunch zijn we verder gereden richting Dunedin. Ik vind het zo'n leuk stadje, het heeft iets weg van Schotland. Vervolgens zijn we naar het informatie centre gereden en hebben we een camping gezocht. Dunedin heeft hier de steilste weg. De weg begint bij 7meter hoog omdat het al om een heuvel ligt en hij gaat verder tot 70 meter. Eerst reed Richard met de auto erop en ik hoorde dat het wat moeilijk ging hahaha. Ik ging naar boven lopen, Richard ook naderhand. Het is echt steil hoor. Het is de steilste weg van de wereld. Toen naar de camping gegaan en tent opgezet, lekker pasta gegeten en hebben Richard en ik even getafeltennist. Morgen gaan we de stad bezoeken ik heb er heel veel zin in.


Nou jullie zien mijn volgende bericht weer verschijnen in Australie.

Ik geniet nog steeds met volteugen en heb er zo geen spijt van dat ik deze stap genomen heb!

Love you X

Ullepoep

  • 11 Februari 2009 - 04:44

    Yvonne Schuurman:

    MENSEN BEKIJK MIJN FILMPJE VAN MIJ BUNGJEE AHHAHA. MOEITE WAARD XXXXXX

  • 11 Februari 2009 - 05:26

    Trudy:

    Hoi Avonturier,

    Jaja ik ben de eerste.
    Ik heb je verhaal nog niet gelezen,maar ik heb alvast je filmpje bekeken.
    Nou meid echt super dat je dat toch durft.IK ZOU HET ECHT NIET DURVEN.Ik zou in mijn broek sch......,, Heb je niet lekker gegild zoals in de achtbaan.Nou meid je hoor me laterrrrrrrrrr weer.

    Doeiiiiiiii Avonturier
    xxxxjes

  • 11 Februari 2009 - 08:21

    Duco:

    Vind het echt zo tof voor je, echt n mooie reis ben je aan het doen..(en die foto's zeggen genoeg) En wildkamperen in die omgeving moet echt super zijn!! Ga zo door en ik blijf je volgen!
    Dikke kus!
    Duuc

  • 11 Februari 2009 - 09:00

    Maroëlla:

    Heey lekker ding!!!
    Ik moest gewoon zo lachen toen ik dit verhaal las.. echt stoer dat je al die gekke dingen doet... je bent helemaal gestoord hahahha... Still Love Ya..
    En dacht ben je uit die kayak gekomen zonder splinters en dingen... hihhih..
    Miss you & doe voorzichtig chick!!
    xxxx

  • 11 Februari 2009 - 11:16

    Bryan:

    Hhahaha wat een tof filmpje!!!

    Heb je je broek niet vol gescheten??

    xxx Bryan

  • 11 Februari 2009 - 12:33

    Annabel:

    WAT EEN GEWELDIGE FOTO"S!!

    Het duurde ff voordat ik alles gelezen had! Maar was weer leuk!

    Kussssssss!!

  • 11 Februari 2009 - 18:50

    Ellis:

    Ik vind het zo knap van je dat je dat durft, springen van zo'n hoogte...brrr moet er niet aan denken.
    Maar ik heb weer genoten..hoop dat je het ook naar je zin hebt als je terug bent in australie met al die bosbranden....niet naar vicoria he???

    groetkes
    ellis

  • 12 Februari 2009 - 20:41

    Adriaan:

    80 miljoen 80!! die is mooi he!! En als je zo staat te kijken met die houweel of hamer op je rug voordat je de gletsjer op gaat dan krijg ik toch zo iets van wouw wat maak jij allemaal mee en dat vergeet je je leven niet, wat een ervaringen en wordt ik jaloers dat ik dat vroeger nooit heb gedaan en dan ook de reacties van die mensen in dat restaurant en in die school, of er nooit andere backpackers daar komen of ligt het aan jullie innemende persoonlijkheden. De sprong die je maakte vond ik wel het meest cool, je liet je niet vallen maar je sprong er echt in alsof je het ook in een keer echt goed moest doen

    Geweldig!!

  • 13 Februari 2009 - 03:58

    Sjoerd:

    Lieve Yvonne!

    Jezus meid wat maken jullie veel mee en super om te lezen dat je nog steeds zo'n geweldige lach op elke foto hebt. Weetje dat mijn oma me daarop wees. Ze zei.'als ik naar Yvonne kijk zie ik gewoon een genietend, spontaan en gelukkig kind voor me, heerlijk'. Haha en mijn oma heeft vaak gelijk ;).

    Die bungie wat hoog. Stront liep me broek al uit bij die kleine, moet je na gaan. Ik doe het je niet na. Petje af.

    Ik ben vanmorgen aangekomen in Perth en zit met Jakob bij zijn neef. Morgen gaan we naar zijn oom en dan keihard werk zoeken. Als je nodig hebt, contact me.

    Lijkt me zo leuk om je weer te zien Yven. Weer lekker ouderwets lachen. Dat mis ik af en toe.

    Lieverd geniet, maak lol en groeten aan Richard.

    Dikke kus,
    Sjoerd.

  • 15 Februari 2009 - 21:12

    Trudy:

    Hoi Avonturier,

    Hier ben ik dan weer.
    Na het lezen van een lang verhaal.Het kan niet lang genoeg zijn hoor.VOORAL ZO DOORGAAN maar dat doe je wel.Ten eerste heb Richard zijn SCHEERAPPARAAT WEER GEVONDEN hiihihi.Ik had je filmpje wel een paar keer zitten bekijken.IK DOE HET JE NIET NAAR HOOR.Ik noem je niet zomaar AVONTURIER HE.Je ben het echt hoor.Wat een AVONTURIER ook doet.
    Je maak zo veel mee.Je slaap op de raarste plekken als het moet.Ik lig best wel in een deuk hoor wat je meemaakt en zo.Meid ik zie en leest dat je het nog gelukkig waanzinnig naar je zin heb,En ik vondt het leuk om van de week te chatten met je.En je fotos zijn weer wanzinnig,je zal er aardig al wat hebben.
    Meid ik wacht weer op je volgende verhaal.MAG NOG LANGER HOOR.Ik zou zeggen dikke knufffffff van mij en MOON uit ROTJEKNORRRRRR.

    Doei AVONTURIER
    xxxxx

  • 18 Februari 2009 - 16:00

    Pia Schuurman:

    Hoi yvon vond het fijn vanmorgen om je stem weer te horen endat je het zo je zin heb.En wat een mooie fotos heb je weer gemaakt en zeker niet je video chip te vergeten,kreeg gewoon pijn in me buik de van hihihih.Ga zo door met je avonturen meid geniet elke keer weer van je verhaal.En doe Richard de groeten van me een goede terugreis alvast toe gewenst (voor Richard he ).

    Love you Yvon xxxxxx
    Mam.

  • 18 Februari 2009 - 18:57

    Ed En Wil:

    Yep Yvonne, je deinst ook nergens voor terug hé. Je moet stuntvrouw worden joh. Of zat het in je buik toch niet zo lekker voordat je die sprong ging maken. En wat had je het warm hé. Gelukkig geniet je nog steeds van iedere dag. Blijft dat ook zeker doen. Ik vind het zo leuk om te lezen en te zien dat jij het nog steeds naar je zin heb en er zeker geen spijt van heb. Volhouden meid en vooralllll zo doorgaan. We blijven je zeker volgen.
    Veel liefs en dikke XXXXX vanuit Spijkcity.

  • 19 Februari 2009 - 16:09

    Sandra:

    Hey schatje,
    Ik lees altijd je verhalen en krijg de kriebels in travel bug... van al die te gekke foto's meid deze reis gaat je leven zoooooo mooi maken. krijg soms tranen inm mijn ogen met je verhalen, zo herkenbaar heerlijk hoor. ga lekker zo door met genieten en de meest mooie mensen ontmoeten, je bent een leuk spontaan ding hoor echt helemaal goed en dat wist ik al toen je vroewger met mij naar de bios ging, lekker ondernemend hahaha see ya mate enjoy live to the fullest.xxxxx san

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 71572

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: