De Australische droom is uitgekomen! Gonna miss it - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu De Australische droom is uitgekomen! Gonna miss it - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

De Australische droom is uitgekomen! Gonna miss it

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

18 Augustus 2009 | Australië, Sydney

Na een fantastische duikcursus ga ik nog een paar dagen chillen in Cairns en dan op naar Sydney!

9 augustus

Het was de laatste dag van de duikcursus, na nog een paar ochtend duiken gemaakt te hebben wat echt 1 van de betere waren begon het terugkeren naar het vasteland.
Het was een ruige zee dus besloot ik mijn tijd te verdoen in de lounge maar dan wel slapend, voordat ik het wist werd ik wakker gemaakt en gingen de spullen van de boot!
We werden naar de Prodive Shop gebracht en moesten we daar nog wat geld betalen of het nog niet genoeg van:P:D!
Ging terug naar het hostel waar ik een heerlijk douche genomen heb, goh wat had ik weer een zacht en goddelijk haar na de douche:P:P!
Die avond hebben we wat gedronken en gegeten bij Micheal & Angelo, Angelo was eerst en is nog steeds de eigenaar van het hostel en heeft 6 maanden geleden dit restaurant erbij genomen! Wat gegeten daar en gedronken en vervolgens zijn we naar the Woolshed gegaan en zijn we daar nog even uitgeweest!

10 augustus

Na een leuke afsluiting besloot ik vandaag niet veel te gaan doen! Het plan: de Lagoon, heb daar een tijdje vertoefd en evenlater kwamen er nog wat andere mensen aan die ook met de duikcursus mee waren! Na een hele relaxe middag, iedereen was nog steeds lam van die avond daarvoor besloot ik even een kijkje te nemen bij mijn didgeridoo! Heb ook een stukje gespeeld en het gaat beter en beter. Jason iemand van de groep had voorgesteld om een BBQ te geven maar ik werd gebeld door Marjolein dat hij het zou gaan trakteren! Superlief, wij hebben een lekker BBQ gehad en gezellig gepraat en toen werd het tijd om naar het hostel te gaan lekker slapen:P:P

11 augustus

Vroeg de kamer uit omdat ik vandaag vertrek naar Sydney, spullen bij de receptie gestald en ben door Cairns gaan huppelen!
Nog wat dingen gedaan vandaag ben ik met Tim nog een koffie gaan drinken bij onze favoriete koffieshop! Tim komt uit NZ ik weet niet of ik dat al verteld had! Toffe gast, relax kan uren mee praten! Vandaag hebben we een potje schaken gedaan, echt leuk omdat na jaren weer te doen! Daar een paar uur gezeten en toen naar het hostel gegaan en wat gegeten!
Ben naar de didgeridoo gegaan nog wat gespeeld en daarna ging hij de doos is, ik heb mijn slaapzak meegegeven en wat boeken wat toch altijd weer wat gewicht loost!
Afscheid genomen van een superstadje Cairns waar ik mooie herrinneringen achter mij laat!!! 17:30 uur werd ik naar het airport gebracht en ik vloog om 19:00 uur na een snelle vlucht want ik had een gezellige man naast mij die bleef maar door rattelen en ik ben ook niet de stilste was het erg gezelllig! Hij was met zijn dochter aan het reizen voor 10 dagen in Australie! Zij was alleen maar boeken aan het lezen en armbandjes aan het maken! Gelandt op Sydney Airport ging ik naar de bagageruimte en zag ik Tsjalling daar staan! Super lief dat hij mij is komen ophalen, op mijn backpack wachten en zo kreeg ik ook een armbandje van dat ene meisje! Helemaal TOP, met de trein naar Sydney wat Goone gehaald en nog wat gedronken gezellig hoor!

12 augustus

Vandaag relax aan gedaan heel lang voor de buis gezeten en evenlater zijn we toch maar iets gaan doen! Ergens was gegeten en is Tsjalling zijn tas ingaan pakken! Hij wilde nog afscheid nemen van de Harbour Bridge en het Opera House dus hebben we een kaasplankje gekocht en dat daar in het park gezellig opgegeten! Lekker laat naar bed want morgen gaat Tsjalling naar Bangkok!

13 augustus

Na een kort ontbijt ging Tsjalling zijn koffers halen en wachtte hij voor de deur! Daar ging hij dan op naar airport en dan naar Bangkok! Afscheid genomen en weer hallo gezegd voor Thailand want daar ga ik hem ook 1 week zien!
Ben voor de buis gaan zitten tot een uur of 11 en ben wat gaan doen! Ben naar de stad gelopen en naar de MC Donalds gegaan voor gratis internet! Die avond ben ik naar Kings Cross gelopen om bij mail op te halen bij Forbes Street, heel toevallig toen ik terug wou lopen naar het hostel kwam k 2 taiwaneese mensen tegen die ik ook ontmoet heb in Cairns! Leuk gesprek en ze vragen wat ik nog gaat doen! Heb verteld dat het morgen mijn verjaardag is en ze wenste mij een fijne dag en ik moest ze zeker bellen als ik in Taiwan was! Ik liep door kwam Dylson zo heet die jongen opeens naar mij toe reden en zei dat hij en zijn vriendin een feestmaal zouden maken voor mij omdat ik morgen jarig was! Ik vond het zo aardig, wij naar de supermarkt lopen en daarna naar hun hostel en begon hij eten te maken! Het was verrukkelijk niet normaal, alhoewel dat mijn mond in de fik stond heb ik toch genoten van dit! Een feestmaal voor mijn verjaardag echt TOP! Die avond gingen we ook nog uit gezellig wat gedronken en daarna lekker naar bed!

14 augustus

Hieper de Hiep hoera Yvonne :P:P:P:D!
Jeetje ik ben alweer 20 jaar oud toen ik aan deze reis begon was ik gewoon 19 en moet je nu eens kijken 1 jaar ouder, maar ben ik ook 1 jaar wijzer?:P Ik weet het niet!
Vandaag uitgeslapen en ben door de stad rondgelopen heb heerlijk in het park gelegen en s' avonds chicken tonight gegeten zonder kip! HMMM Die avond besloot ik ook naar de Sydney Tower te gaan om mijzelf dat als cadeautje te geven! Dat is een soort Euromast zoals in Rotterdam maar dan in Sydney, eerst heb ik de OZ trek gedaan dan word je meegenomen in de tijd, hoe Australie is ontdekt en de geschiedenis etc! Daarna naar de Sydney Tower! Ja en dit keer ben ik wel boven uitgekomen, in het begin van mijn reis kwam ik met wat Jumbogasten in de kelder uit!:P:P:P Maar het uitzicht was SCHITTEREND!
Nog een biertje gedronken en lekker gaan tukken!

15 augustus

Om 12 uur ben ik met iemand naar de Art Gallery of NSW gegaan, het was echt heel interresant! Ik was daar met een jongen uit het hostel en het was zo leuk dat we daar wel 3uur vertoefd hebben!
Vervolgens zijn we wat gaan eten in het park, hij moest werken en ik besloot om naar de MC te gaan voor het internet, nog even naar Kings Cross gegaan en de hele dronken mensen uitgelachen ::P:P:P
En verder gerelaxt!

16 augustus

Vroeg uit de veren en we zetten voet naar de Fishmarkets! Het was even lopen maar dan heb je ook een Fishmarket, je ziet echt joekels van Kings Crab, kreeften, oesters, sushi en nog veel meer je kon er wijn kopen en fruit! Maar natuurlijk heb ik ook wata gegeten! Een overheerlijk stukje zalm klinkt saai maar het was om je vingers bij af te likken!
Daarna heb ik heel lang rondgelopen door de stad en bij de Starbucks nog een koffie gehaald rustig een krantje erbij!:D
Uiteraard ben ik nog even gaan liggen in het park het weer was schitterend! Omdat Chinatown toch dichtbij was ben ik daar ook nog even heen gegaan en ook naar de Paddy''s Market waar ik echt geen hol aan vond ben ik terug naar het hostels gegaan het was een lange wandeling waar je de blaren er gratis bij krijgt!
Lekker in mijn kamer muziek geluisterd en mijn was gedaan heb ik weer chicken tonight gegeten zonder chicken!

17 augustus

Op naar de bank om mijn Westpac stop te zetten, maar helaas was er iets mis met het systeem en moest ik morgen terugkomen!
Heb lekker op het dak gechilled en ben evenlater met iemand bij de mexicaan wezen eten wat jammie was. Ik ging weer naar King Street om te kijken of de bank het al deed helaas pindakaas! Op naar de MC voor internet moet nog wat dingen regelen, maar toen werd ik gebeld door Daphne! Na een hele leuke ontmoeting zijn we was wezen drinken in the Rocks en ook wat gegeten! Zij vetrekt zaterdag naar Azie dus voor haar zit het er ook op! Misschien zie ik haar in Azie nog, Heb nog even op internet gezetten daarna met wat mensen op de msn gezeten en ben naar het hostel gelopen in de vrieskou:P:P
In het hostel stond iedereen klaar om te gaan partyen ahahahah!

18 augustus

Nadat ik niet meer kon slapen van mijn roommate die lekker aan het snurken was besloot ik maar op te staan! Ontbijten en op naar de Westpac om nog een keer een poging te wagen en mijn bank stop te zetten! Na 15 min daar te staan en nog wat geld te hebben ontvangen ben ik naar de MC Donald gegaan en heb geld overgemaakt naar mijn credit card om naar Azie te gaan!
Om 12 uur was ik thuis en besloot ik weer lekker een stukje te gaan lopen en lopen en lopen! Heerlijk door Sydney stad gaan lopen en ergens een koffie gedronken! Vandaag was ik een beetje vervelend, ik wist niet wat ik moest doen zal ik daarheen gaan of daarheen gaan. Ik denk omdat het zo dichtbij komt dat ik bijna Australie verlaat!
Verder ben ik voor de tv gaan zitten en ben daarna mijn tas in gaan pakken! Vanavond ga ik nog voor de laatste keer naar de Harbour Bridge en het Opera House!
Morgen om 08:20 uur neem ik de shuttle naar het airport en vertrek ik om 12:05 uur!

Ik weet niet hoe ik deze reis moet omschrijven, ik heb er eigenlijk geen woorden voor Na 10 maanden in Australie doorgebracht te hebben houd het avontuur nu op voor Australie dan het is mijn 2e thuis geworden! Ik kan niet geloven dat ik Australie verlaat, wat laat ik hier ontzettend mooie herrinneringen achter, maar gelukkig mijn hele leven met mij meedraagt, een traan, een lach, een moment dat je naar huis wilt, dat je even alleen ben, dat je moe bent van het reizen. Ik heb ze allemaal meegemaakt
Nu ga ik naar Azie ,een heel nieuw avontuur, andere mensen en ja ik ben nerveus maar we gaan dit doen '' No Pain No Gain'' Als je het niet probeer zal je nooit weten wat er achter die muur schuild!
Ik zal een traan laten na zo''n prachtig avontuur waar zelfs mijn ouders en mijn zusje gekomen zijn om mij op te zoeken!
Australie daar kom ik zeker nog eens terug! Dat jullie dat alvast weten:P:P

Nu eindigde mijn laatste verhaal hier in Sydney waar ook alles begonnen is! Zoveel mensen ontmoeten, dingen over mezelf geleerd, ik kan het nog steeds niet omschrijven maar als je het idee heb om naar Australie te gaan ik kan maar 1 ding zeggen neem nu het vliegtuig!

FANTASTISCH zal het missen!:D

Asia here i come!

P.S. Dank je wel voor alle belletjes en berichtje op mijn verjaardag!!!!!!!! :DX

Ullepoepie XXX











  • 18 Augustus 2009 - 09:14

    Jip:

    aiai lastig hoor opeens weggaan...
    Wanneer kom je eigenlijk thuis?
    x

    ps. yeahh eerste;D

  • 18 Augustus 2009 - 09:26

    Yvonne Schuurman:

    Eyyyy allemaal,
    ja ben de 2e helaas kan ik niet de foto''s uploaden! Omdat er iets mis is met de software! Dus die load ik op en Taiwan hahaha spannend!XX en ik kom 20 september terug ahahaha
    YVONNE XXX

  • 18 Augustus 2009 - 14:23

    Maroëlla:

    Zo dat was een mooi verhaal hoor...
    Je gaat weg en nog erbij ongehuwd hahha..
    Caint wait to meet ur azz again!!!

    Love ya

  • 18 Augustus 2009 - 20:12

    Adje:

    Nou je hebt in ieder geval tijd genoeg om na te denken, daar wordt je wel een beetje weemoedig van, is wel ok laat het maar een beetje inwerken. Nu vooruit kijken en nog een mooie tijd tegemoet gaan voor de laatste maand, volgens mij genoeg voer om weer een en ander mee te maken ZET 'M OP meissie

    Grote berehug XXX

  • 18 Augustus 2009 - 21:50

    Trudy:

    Hoi Avonturier,

    Ja ik kan best geloven dat je het gaat missen.
    Je heb inderdaad heeeeeeeeeeeeeeeeeeeellll
    veel meegemaakt in 1 jaar.Ik kan de dag nog herrineren dat je weg ging,wat is 1 jaar tegenwoordig nou.Ik ben blij voor je dat het allemaal goed is gegaan en zeker geen heimwee.
    Echt ik praat hier ook al heel lang over om een keer daarna toe te gaan.Maar dan niet voor 1 jaar.Dromen komen uit voor jou is die uitgekomen,mijn droom kom ook zeker uit,alleen weet ik niet wanneer hahhahha.Veel plezier in Azie,toch wel spannend om te kijken hoe het daar is,En zeker weten ik ga je reisverslagen echt missen hoor.
    Nou nog veel plezier,want het is zo om.I wait for your next story.

    Bye Avonturier

    Dikke Kussss en knufff van ons. Doeiiiiiiiiiii

  • 21 Augustus 2009 - 10:55

    Nel Castelijns:

    Hallo Yvonne,
    Nu nog even volop genieten in Azië. Want je reis zit er bijna op. Over 1 maand ben je alweer thuis. Een jaar vliegt toch voorbij. Maar alles wat je meegemaakt en gezien hebt kan niemand je meer afnemen. Het was toch een heel avontuur, maar ik ben blij dat alles goed gegaan is.
    Groetjes, Nel

  • 22 Augustus 2009 - 11:13

    Andrea:

    hee wijfie,jezus wat is de tijd snel gegaan! en ik kan me heeeel goed voorstellen dat je t jammer vind om weg te gaan wat een prachtige reis heb je gehad dit pikt niemand meer van je af meis! nou veel plezier nog in azie doe voorzichtig en tot snel dikke x andrea

  • 22 Augustus 2009 - 22:49

    Janetheolov:

    hoi Yvon
    Hier weer een berichtje van ons na de vakantie.
    Na Australië nu klaar voor Azië, hou je herinneringen aan Australië levend en kijk af en toe eens naar je armbandjes.
    tot het volgende bericht
    en nog heel veel plezier toegewenst van T J en O

  • 23 Augustus 2009 - 14:42

    Pia Schuurman:

    Hoi meid we zijn alweer 3weken thuis,en jij ben ook weeer over 4 weken thuis.Geniet nog van je laatse weken Azie love youxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 71433

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: