Horecava in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu Horecava in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

Horecava in Perth

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

08 April 2009 | Australië, Perth

Hallo mensen van het goede leven! haha
Hier weer een berichtje van de andere kant van de wereld!


Weet je wat het is? Nu ik 13 dagen achter elkaar gewerkt heb was het alleen werken geblazen!
Dus Yvonne gaat nu weer gezellig aan de slag met een nieuw verhaal, het zal ook een stuk een samenvatting worden. Nou ik ga beginnen met ook een lekker wijntje naast mij zij!

Ik heb van 16 maart t/m 28 maart gewerkt! Ik ging voor iemand invallen die afscheid ging nemen van een vriendin hier en ik weet zelf hoe dat is als je afscheid moet nemen dus ik ben voor haar gaan werken.

20 maart

Nou ik lekker weer gewerkt vandaag en ik ben klaar word ik gebeld door Sjoerd die zegt:'Je gelooft nooit wie hier in Perth zit?'
Nou Daphne is hier ook iemand van de jumbo. Ik zeg nou geef haar nummer eens dan kunnen we wat gaan drinken maar op 1 of andere manier zei Sjoerd dat het niet ging en hadden we besloten dat zondag wat met haar zouden drinken! Dus ik ging gewoon naar huis en opeens kom ik bij de busstop staan Sjoerd en Jakob daar opeens met een vette wagen

21 maart

Moest ik weer werken en ben ik na mijn werk met Dominqe ergens wezen drinken bij de karaoke bar hahah nee nog niet gezongen! Was wel heel leuk elkaar een beetje beter leren kennen! Daarna ben ik naar Northbrigde gegaan want daar waren Jakob en Sjoerd aan het uitgaan ahha! Maar uiteindelijlk had ik niet zo zin dus wilde ik naar huis gaan maar miste ik net de trein echt zwaar kut, nou nog een uur wachten! dus en ik naar het hotel gegaan en heb ik daar gezellig met de nachtbewaker zitten praten en toen heb ik uiteindelijk wel de trein gehaald en toen kwamen Jut en Jul er ook aan hoor! Want dat was de laatste trein anders moesten ze ergens anders pitten! haha

22 maart

Weer werken maar pas om 17:30 uur dus we zouden naar het strand gaan maar het was wat later geworden en we zouden Bert ophalen en opeens ook Twan! Toen heb ik maar gezegd dat ze mij af moesten zetten in de stad omdat het voor mij toch geen nut meer had! Maar ik heb wel een leuk ritje naar de stad toe gehad hahah! Dus daarna ben ik met Dominqe naar het park gegaan en lekker gelegen daar. Lekker gepraat, omdat ik hier toch zoveeeel tijd heb ben ik ook na gaan denken over wat wil ik hierna gaan doen?
School/ werken wat wil ik later gaan doen, in iedergeval iets met mensen maar ik weet niet of ik in de horeca wil blijven! Dus daar denk ik dan ook over na. Nou lekker gewerkt en s'avonds wat met Daphne gedronken het was heel gezellig

Vanaf hier weet ik het niet meer haha

In iedergeval vind ik mij werk leuk en gaat alles verder goed!
Een keer was er een gast die kwam al een paar dagen bij ons eten en hij houdt echt van wijn! Naderhand vroeg hij aan mij welke ik aan zou raden! Het ging tussen een Shiraz en een Cabernet Sauvignon. Ik raadde de Shiraz aan, ik heb ze allebei laten proeven. Maar hij ging toch voor de andere wijn! Totdat hij klaar was met eten, hij vond dat ik toch gelijk had en dat hij de volgende keer op mij af zou gaan ahahaa. Ik had de wijn laten proeven en dat vond hij echt heel leuk, hij had het niet verwacht! Ik vertelde hem dat ik een horecaopleiding had gedaan en het erg leuk vond om over wijn te praten en te proeven! Hij had een laagje over gelaten voor mij in de fles zou dat ik ook kon proeven! hahah Die dag daarna had hij mij wijn gekozen en had hij mij een fles wijn gegeven! Nou SUPER lief, hij zei:' Yvonne je bent een hele lieve meid en ik wens je alle geluk van de wereld.!' Nou ik werd even stil hoor!

Voor de rest heb ik elke dag van 11.30 uur t/m 14:00 uur gewerkt en dan weer van 17:30 uur '/m 22:30 uur gewerkt, tussendoor ben ik ook nog een dagje daar de Art Gallery geweest wat heel leuk was! Ja Richard ik ga er nog steeds naartoe ahahah!
En ben ik ook nog een dagje met Dominque mee geweest naar haar huisje wat er niet verkeerd uitzag zeg, daar heeft ze een lekker salade gemaakt.


Zoooooooooooo zou ik toch haast het hoogtepunt vergeten uit mij week!
Ik ben naar een Fine Food geweest hier in Perth, het is een soort Horecava wat we in Nederland hebben. Daar gaan mensen uit de horeca dan heen om te kijken wat de nieuwe trends zijn in de horeca. Nou ik heb dat hier gedaan mijn chefkok Rachel vroeg aan mij of ik meeging! Nou het was TE GEK zeg. Heerlijk gegeten en leek even of ik geen backpacker was! Al dat lekkere eten die smaken waren zo goed! Van een heerlijk kaas tot aan een heerlijk kopje Nespresso. Goh wat had ik dat al lang niet meer op joh!
En het was ook heel gezellig met mijn chefkok, eerst was ze heel bot, maar nu heb ik haar wat beter leren kennen.
Wat ik al geleerd heb in Nederland dat is, als een chefkok een onaardig opmerking maakt of omdat hij/zij het druk heeft je afsnauwd
dan is dat meestal nooit persoonlijk bedoeld! Dominque was het slachtoffer van Rachel en soms ik ook! Bij Dominque was het soms tot aan het huilen toe en zo was ik vroeger ook als iemand een gevoelige snaar raakte bij mij kon ik ook zo gaan huilen. En ik moet zeggen soms is dat ook nog wel zo maar meestal niet meer op werk! Nu heb ik zoiets van ja het zal wel ga maar gewoon door want meestal is het gewoon een reactie omdat ze het zo druk hebben!

Heb ik dat nou wel een beetje goed gezegd? :D

Ik heb blij dat ik mee ben gegaan met Rachel het was weer een ervaring om nooit te vergeten!

Verder zijn we zondag naar de heuvels gegaan. Zijn we met ze 4en naar Tido en Joyce gegaan en hebben we daar een lekker kopje koffie gedronken. Twan was er ook bij die moet nog steeds wachten op zijn werk op Rottnest Island! Vanaf daar zijn we naar een groot meer gegaan met de auto, we hebben wij de supermarkt wat worsten, uien en brood gehaald en ook onderweg wat bier! En zijn we lekker gaan BBQen.
Op de weg naar huis zijn we naar Glen Forest National Park gegaan en hebben we naar echt onwijs veel kangeroe's gezien dat was echt bizar! hahahah. Die beesten kregen eten en opeens waren het er 14 bij elkaar. Ik heb genoten van dat moment!

Verder hebben Sjoerd en Jakob pech met de auto gehad toen we vanaf de stad kwamen waren we gelukkig al thuis maar toen ging de motor steeds happeren! Jakob en Sjoerd nog een stukje gereden met de auto en opeens moesten ze duwend naar huis!
En er was nog een keer ik was vrij en was in de stad en naderhand zeg ik tegen hun kom naar de stad gaan we hier eten, nou gezellig gegeten en toen wilde we naar huis gaan. Nou we waren ook nog een keer verkeerd gereden en we zaten pas bij Subiaco dat is echt nog 30 min van de camping vandaan!
Nou we stonden voor het stoplicht te wachten en opeens gaat de auto weer happeren en slaat hij af en we krijgen hem ook niet meer aan! Nou Jakob blijft achter het stuur en Sjoerd en ik gaan als een gek duwen, gelukkig stonden we voor een oprit dus we konden hem zo erop duwen! Nou Jakob heeft wel iets verstand van auto's maar Sjoerd en ik zijn zo A- technisch al een gek, ik weet gelukkig wel hoe je een band moet verwisselen en gelukkig heeft mijn rijleraar de laatste 5 min voor dat ik een examen had even laten zien hoe de onderkant van de motorkap eruit ziet haahha maar daar blijft het ook echt bij!
Nou olie gecheckt en die was dus leeg nou opeens zag ik een teken van de Shell en ging Jakob olie halen. Maar nog geen motor die ging draaien. Echt we hebben daar denk ik wel 2 uur gestaan. Daarna hebben gekeken of we ergens een parkeerplaats konden vinden en die hadden we gevonden. In het weekend hoef je niet te betalen! Dus Sjoerd achter het stuur en Jakob en ik duwen en we gingen over de stoep, stonden we eindelijk op het parkeervak kwam en een meid tegen ons zeggen dat we de auto moesten draaien anders kan je $ 100 boeite krijgen. We stonden op een heuvel en ik ging nu achter het stuur en die twee gasten duwen, nou er bleven maar auto's aankomen. Maar uiteindelijk heb ik hem wel goed geparkeerd ahaha! Nou op naar het station want de laatste trein ging 00:00 uur en een lekker tempo erin, maar gelukkig waren we nog ruim optijd. We waren kapot vanochtend heb ik ook voor het eerst meegelopen bij Sjoerd zijn werk wat echt leuk was! En moesten we ook nog helemaal naar huis terug lopen.

Dominque is jarig in juli en is helemaal weg van Simon & Garfunkel en jullie raden het natuurlijk nooit die komen in Perth dus heb ik met ook nog en andere mensen een ticket voor haar gekocht die komen in Perth op 2 july. Nou ze wist niet wat je moest zeggen naderhand stuurde ze mij een smsje! Met" Ik ben je zo dankbaar dat je mij dit cadeau geef! Jij bent een ware vriend en ik hoop dat we goede vrienden blijven voor altijd! Dank je wel dit raakt mij echt!' Nou dat vond ik echt een heel lief berichtje! Wat je al niet bij iemand kan raken als je een ticket koop voor iemand! Nee mij Dominque heeft mij ook geholpen toen ik verdrietig was en toen stond ze ook klaar voor mij en ze is heel postief! Ze zei:' Yvon ik weet hoe je je voelt mij zus is ook net weggegaan en ben ik ook verdrietg over maar waarom zouden we verdrietig zijn! Dat ene jaar dat we weg zijn van huis moeten we juist niet verdrietig zijn, moet je genieten en lol hebben. Dus kop op en dan gaan we er weer tegen. Ze heeft mij ook wel inlaten zien dat het natuurlijk kut is als mensen komen en gaan maar dat je er niet te lang stil moet blijven staan. En ze is een goede vriendin geworden!

Een paar dagen geleden kwam ik van mijn werk af en liep ik naar buiten en toen zag ik opeens allemaal mensen! Er bleek een tentoonstelling te zijn. DIe avond zouden alle lichten voor 1 uur uitgaan. Mensen konden butens maken, tassen maken en je had ook een Earthtree daar kon je dat een bladje inhangen en dan moest je daarop schrijven wat je vond wat er verbeterd moest worden aan de aarde, op de wereld! Het was heel leuk, ik heb natuurlijk een beuten gemaakt en een tas!

Sjoerd en ik willen vanaf 14 april t/m 27 april naar het zuiden gaan. Als die auto het doet, maar omdat ik weggaat kan ik misschien niet meer full time gaan werken bij mij werk maar iets van 20 uur per week! Maar Sjoerd gaat bij zijn werk weg in de heuvels en zat ik te denken om dan in de heuvels te gaan werken in de ochtend en dan in de avond bij het restaurant en dan gewoon in de stad te gaan wonen! Maar ik heb gezegd tegen mijn baas dat hij mij even moet laten weten of dat doorgaat want hij wist het allemaal nog niet zeker, misschien kan ik wel weer terugkomen! Dus je heb gelijk pa, een lekker tobbertje ben ik op dit moment hahah!
Ook heb ik een adventie gemaakt, dat ik opzoek ben naar een lift voor begin juni! Dat ik naar Broome of Darwin wil!
Waarschijnlijk ga ik een lift pakken naar boven.

Ja verder ben ik al gewoon 6 maanden van huis 24 maart was deze dag hahah! Toch wel raar, ik weet nog wel toen ik in Cairns zat. Dat Shawn en Chris 8 maanden van huis waren toen voelde ik me nog een broekie en moet je eens kijken nu ben ik al een gevorderde backpacker hahaha:P Nu vind ik het echt snel gaan man niet normaal!

Ik kijk nu al uit naar alle reacties!!!
Heb heel veel zin in de roadtrip met Sjoerd!
Hier wordt het nu winter, gemiddeld is het nu hier 27 graden en ik moet zeggen ik begin het koud te vinden, terwijl dat voor jullie warm is hhahaha Begin deze maand was het gewoon 40 graden en moet je nu eens kijken! hahahaha

Iedereen daar thuis ik hoop op warm weer daar hahaha.


Veel Liefs van de andere kant van de wereld!

Nunne :P:D




  • 08 April 2009 - 09:21

    Lineke:

    Hai yvonne,

    Zo ik ben de eerste zie ik, zo ik heb je ene laatste verhaal ook nu pas gelezen kon niet achter de computer zitten want ik ben pas geopereerd aan me knie, gaat gelukkig weer wat beter met me,trouwens meisie je zie er weer geweldig uit (gelukkig) en zoals je zei je ben al weer 6 maanden onderweg ga hard he yvonne zoals ik ook al tegen je zei de tijd vlieg voorbij, ben blij voor je dat je een leuke baan heb gevonden,en een hoop leuke mensen om je heen heb, en je ga weer op een avontuur,ik ga zeker weten dat je het weer te gek heb.. hoop dat die auto wel vooruit ga want zo lijk het wel een flinstoneauto.. ha ha en ja je gaat de winter tegemoet 26 gr pff lijk me ook toch nog wel lekker hoor.. ja en wij gaan de zomer tegemoet word wel tijd ook hoor geerlijk in de zon... nou yvonne vond je verhaal weer te gek... kijk weer uit naar je volgende avontuur En weer heel veel plezier op je volgende trip dikke kus en tot ulle fluppie...

  • 08 April 2009 - 11:13

    Wendy (jumbo):

    Heey Yvon,

    wat leuk om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt DownUnder! En gaaf dat je ook Daphne weer even bent tegengekomen!
    Aan de ene kant denk ik soms wel eens: was ik ook maar een jaar gegaan.. Ik zit nou alweer ruim 3 maanden thuis zie je.. Maarja, dat was mijn keuze.

    Nou ik zou zeggen, groetjes aan Jakob en Sjoerd! En verder nog super veel plezier op de rest van je reis! Tot op de reunie van de Jumbo haha!

    x Wendy

  • 08 April 2009 - 12:17

    Kim:

    Heeee
    Zoo de tijd gaat nu echt snel je bent alweer over de helft, ik vind het echt te gek wat je allemaal meemaakt en wat hadden jullie weer pech hea met die auto ahah.
    Ook leuk dat je Daphne tegen gekomen bent wel toevallig.
    Hier gaat verder alles goed hoor.
    Nou heel veel plezier met die tour die je gaat doen met sjoerd.
    Dikke Kus

  • 08 April 2009 - 20:45

    Adriaan:

    Nou je mag wel uitkijken dat het geen sleur wordt daar, maar aan de andere kant is het ook wel even lekker om te werken en geld te verdienen, geeft je een wat veiliger en rustiger gevoel. Ik dacht dat je met Sjoerd naar het noorden ging, maar nu ga je dus alleen, kijk je wel uit met die lift! Wel leuk dat je met het met Rachel nu beter kan vinden, als je terugkomt is de kans dan ook groter dat je weer mag werken daar. Ja en de tijd vliegt, hier zie je de bloesems al weer in de bomen, zomertijd, dadelijk pasen en koniginnedag, 4 mei, ja voor ons gaat de tijd nu ook weer vliegen, dus vergeet niet te genieten meissie van me.
    en denk er om "Let's be carefull out there!!"

    Grote Berehug van mij XXX

  • 08 April 2009 - 21:36

    Andrea:

    hee meis ik ben blij dat je t zo naar je zin heb op je werk en wat is perth toch een leuke stad he haha wat doe ik eigenlijk hier haha en de maanden gaan zeker snel voor je t weet sta je alweer in de skihut haha dikke x meis

  • 13 April 2009 - 09:19

    Jippie:

    woowowowowowowo wat heb je weer veeeeeeeeeeeeeel gedaan.
    en nu lekker werken:P en dan boos zijn dat er niemand reageert terwijl wij hier in de krediet crisis zitten:P
    veel plezier verder en een vrolijk pasen, nog eieren verstopt? of doen ze daar niet aan, naja ik praat wel op msn verder;)
    x

  • 15 April 2009 - 16:24

    Pia Schuurman:

    Zo te lezen heb je het nog steeds na je zin daar in Ozzy.Ik hoop voor je dat dat die auto het doet als je met Sjoerd op reis gaat veel plezier saampjes.

    Nou meid we gaan je weer zien 6 juli vertrekken we uit Nederland voor 4 weken Ozzy.En dan kan jij ons de mooie plekjes laten zien.
    Geniet nog maar lekker daar in ozzy love you xxxx mam.

  • 16 April 2009 - 10:44

    Nel Castelijns:

    Hallo Yvon,
    Meid, in dit laatste bericht heb je niet echt veel bijzonders gedaan hé met al dat werken. Maar je maakt toch heel wat mee. Het is inderdaad alweer een half jaar, maar het lijkt helemaal niet of je al zo lang weg bent. Als je over 6 maanden weer thuis bent, dan zal het wel lijken of het veel korter is geweest. Geniet er nog maar lekker van en ik kijk weer uit naar je volgende bericht.
    Groetjes, Nel

  • 16 April 2009 - 22:06

    Trudy:

    Hoi Avonturier,

    Leuk voor je dat je een leuke baan heb gevonden.
    Ja zo ontmoet je toch aardig wat mensen.
    Ja kijk inderdaad maar uit met dat liften.
    Zo wij gaan nu over 1 week lekker weg naar Spanje.Ja het mooie weer krijgen wij nu.
    Zo ik ga effe kijken of ik nu mee kan als THEELEPELVROUWTJE,
    Als je visite krijg in OZZY.leuk hoor dat je zusje en ouders komen.
    Ja dan kan je inderdaad alles laten zien .SPANNEND HOOR.
    En als hun komen dan gaat het snel voor jou,dus nog lekker genieten want je zit zo weer gezedllig bij ons.

    Ik wacht weer smart op je volgende verhaal.

    Dikke knuff van MIJ en MOON

    Doei Avonturier xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 71443

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: