Noordereiland @ New Zealand! Te Vet - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu Noordereiland @ New Zealand! Te Vet - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

Noordereiland @ New Zealand! Te Vet

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

27 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallooooo luitjes!

Ja ik ben in NZ, nou het is hier nog mooier dan Australie en dat land is al te gek! Maar het is waar, dit is een beetje een lang verhaal maar dat komt als je nu opeens een camping leven gaat leiden je niet meer zoveel internet mogelijkheden heb of het is gewoon duur!
Ik denk dat jullie met dit verhaal wel even zoet zijn! Maar het is de moeite waard, dus ik zou zeggen pak een lekkere borrel erbij en een toastje en ga lekker beginnen!


16 januari

Nou ik ben weer in Melbourne aangekomen maar morgen is het dan zover in ga naar NEW ZEALAND hoe vet!
Ik was van plan om geen slaapplek te nemen vond ik zonde van mijn geld, dus ik ben gewoon weer terug gegaan naar het hostel waar ik eerst ook zat! Daar kan je 24 uur lang TV kijken, nou eerst lekker gaan eten en toen de hele nacht films gekeken.
Rond 07:30 uur ging ik naar het airport wat 20 min duurde vanaf Melbourne.
Ik ben aangekomen en toen ben ik gaan uitzoeken waar ik moest zijn! Ik zag opeens een bord staan maximaal 20 kg aan boord van 1 tas maar mijn backpack woog al 29 kg met mijn nieuwe tent dus wat heb ik gedaan, ik ben naar de WC gegaan en heb ik 1 spijkerbroek aangedaan en 2 T-shirts en mijn bergschoenen en mijn rugzakje in mijn andere tas en uiteindelijk na veel dingen ergens gestopt te hebben woog ik 22 kg en dat hoefde ik niet te betalen.
Nou na ongeveer 3 uur wachten op mijn vliegtuig ging ik om 11:50 uur de lucht in op naar Auckland!
Wat een goede service in de lucht zeg, lekker gegeten en een lekker wijntje gedronken en een filmpje gekeken!
Ik heb een stempel gekregen dat ik Australie uit ben gegaan en dat ik New Zealand in kom.
Daar in NZ is een strenge controle, ik moest mijn tent en mijn schoenen laten nakijken omdat ik met dieren gewerkt heb in OZ.
Toen ik mijn tent terug kreeg moest ik hem wel zelf oprollen weer en dat op een airport!
Toen Richard gebeld en die stond met onze stationwagen te wachten voor het airport!
De reis kon beginnen door NZ!
Nou het was al gelijk weer lachen geblazen, we zouden naar the Bay of Islands gaan richting het noorden!
We moesten uiteindelijk op de motorway 1 uitkomen, na verdwaald geraakt te zijn stopte we bij een huis een vroegen de weg!
We hadden nog helemaal niks geen eten, geen gasstelletje alleen een auto!
Nadat we Auckland door zijn gereden zijn we gestopt bij een plaatje genaamd Warkworth opzoek naar een outdoorzaak en een supermarkt. Maar het was al 20:00 uur en alles was dicht we besloten chinees te eten hmm.
En we moesten nog een camping hebben dus wij vragen aan een paar local people die bij de pub zaten! Die hadden een lekker babbel, eentje zei je kan ook bij mij in de achtertuin pitten!
Uiteindelijk was er 1 wat nuchtere gast die ons naar een camping wees!
Wij gaan weer opzoek naar die camping en vinden het niet maar wel een andere leuke camping, maar dat was achteraf best duur dus Richard en ik besloten onze eerst nacht door te brengen in onze auto! We stonden bij een groot meer en het was gelegen bij het dorpje Sandspit!

17 januari

Na een redelijke nacht gehad te hebben, gingen we ontbijten die chinees die we nog over hadden hahaa.
En we hadden een super uitzicht uit onze auto!
Naderhand zijn we gewoon de camping opgelopen en hebben we gedoucht!
Ik wachten op Richard maar hij kwam maar niet, ik terug naar die auto weer geen Richard, ik weer terug naar de douches. Ik dacht echt dat er iets gebeurd was. Ik kwam weer bij de auto en daar zat hij hoor, in de auto. Nou hij had precies hetzelfde met mij, ook denkende dat er iets gebeurt was. Daar zijn we richting Wangerei gegaan om daar boodschappen te doen en wat campingspullen te kopen, na 36 blkken met voedsel, spaghetti, rijst, brood, appels etc hadden we voor 14 dagen eten hahaah.
Toen we klaar waren zijn we naar The Bay of Islands gegaan, het dorpje Paihai. Echt een toeristendorpje, wij waren aan het kijken wat je kon doen daar en opeens komt er een vrouw onze kant op, die vroeg of wij een filmpje wilde maken voor de ' Poppers' thuis en vertellen hoe het in NZ is hahaah super leuk filmpje!
Vervolgens zijn we naar Kerikeri gegaan en hebben we het oudste stenen en houtenhuis bekeken van NZ. Prachtige huizen!
Daarna zijn we naar de Rainbow Falls gegaan nou een te gekke waterval!
We zouden naar het Phuketi forest gaan en zagen daar opeens een camping, wij onze tent voor het eerst opgezet.
Daarna zijn we een korte wandeling gaan maken naar de Kauri bomen wat hele hoge bomen zijn en heel dik zijn!
Toen zijn we gaan koken, spaghetti met sweet and sour sauce en tonjn nou een echt backpackers maaltijd haha.
Het was 21:00 uur en het werd al donker, we zagen opeens nog een wandeling dus hebben we die ook nog gedaan en zo hebben we een nachtwandeling gedaan TOP! Je zult de namen wel raar vinden van alle plaatsen, nou dat hadden we ook hoor we hebben nog steeds moeite haha, ze zijn verzonnen door de Maori's dat zijn de oorspronkelijke bewoners van NZ.

18 januari

Na een lekkere 2e nacht gehad te hebben zijn we richting Opoua gereden door de bergen naar de ferry die ons naar de overkant brengt in het plaatsje Russel. Daar hebben we voor het eerst getankt voor maar liefst $ 1,50 wat echt duur was maar het moest!
Vervolgens zijn we terug gereden naar Wangerei en Auckland en zijn we zo naar het schiereiland Coromandel gegaan. Dan rij je langs de kust met je auto met ruige zee en dat is TE VET! Naderhand ook nog een paar keer GEWELDIG uitzicht gehad, we stopte op een parkeerplek en zagen een gast staan koken en vroegen waar hij ging slapen, in zijn auto zei hij!
Ik en Richard moesten ook een slaapplek hebben en besloten de velden in te gaan om te kijken of we daar ergens konden staan met de tent! Nou dat besloten we te doen en je gelooft te of niet dit is het mooiste uitzicht wat ik gehad heb en waar we de tent neergezet hebben, uitkijkend over de oneindige zee met een zondsondergang en in de verte eilanden.ONVERGETELIJK!
Naderhand zagen we een auto aankomen en wij dachten dat het de eigenaar was, maar het was die gast van de parkeerplek die kwam even kijken hoe gaaf uitzicht wij hadden! Het waaide echt super hard niet normaal dus we hebben de tent achter 2 watertanks neergezet om het een beetje te beschermen. Dus wij gaan slapen tussen de schapen en de natuur en opeens rond 03:00 uur voelde ik de tent in mijn gezicht en je gelooft het of niet de tentstok was gebroken, ZWAAR KUT en Richard heeft die andere er ook uitgehaald en zijn we onder het zeil gaan slapen! nou dat was de ergste nacht ever!

19 januari

Na een vreselijke nacht kroop ik onder het zeil vandaan, maar dan zie je het uitzicht en dat maakt het dan weer een beetje goed, ik heb daar even op een steen gezeten en het tot mij doorlaten dringen dat ik daar zat!
Daarna zijn we weggegaan en verder gereden langs de prachtige kustlijnen en zijn we naar een hot water beach gegaan.
Bij dat strand moest je een kuil graven op het strand en hoe dieper je ging hoe warmer het werd en zo kon je een eigen warm water bad maken! Hele leuke ervaring.
Daarna hebben we nog een heerlijke duik genomen in de zee met super hoge golven.
Ook hebben we de Cathedral Cove bezocht, dat is een rots met een gat erin, dat heeft de zee veroorzaakt heel gaaf om te zien! Maar verder was het ook een TOP uitzicht!
Na heel veel verder gereden te zijn kwamen we in Tauranga aan en gingen we opzoek naar een tentstok maar helaas nergens een tentstok en besloten we om een nieuwe tent te kopen, waar ik echt SUPER van baalde, nou richtng de warehouse gegaan en daar hebben we een tent gekocht en nog wat eten.
In Australie ga ik met mijn tent terug ik heb daar 1 jaar garantie op mijn tent maar alsnog baal ik!
En zo zijn we verder gereden naar East Cape, hierbij de East Cape komt als één van de eerste plekken de zon op en het is ook nog het oostelijke puntje van New Zealand!
Dus wij gaan de hele weg langs de kust naar de East Cape maar het duurde veel langer dan verwacht. We deden er ongeveer 3,5 uur over en het leek wel of er geen einde aan kwam er bleven maar bochten komen en het was naderhand ook echt donker.
Na een hele lange onverharde weg zijn we aangekomen bij de East Cape en zagen we de vuurtoren!
We zijn zittend gaan slapen in de auto en stoel een beetje naar achter gebracht en lekker gaan slapen.

20 januari

We werden wakker omdat we mensen hoorde en dat waren onderandere nederlanders!
We gingen naar de zonsopgang en dan kom je bij de vuurtoren aan na een goede ochtend wandeling!
En dan die schemering FANTASTISCH, naderhand zie je de hele horizon rood worden. Het duurde best lang voordat de zon doorbrak. Helemaal geweldig met de gedachte dat je als eerste van de hele wereld de zon op ziet komen en op de het oostelijkste puntje van New Zealand zit. Echt helemaal de moeite waard.
We gingen verder richting Roturoa, omdat we zo vroeg wakker waren werd ik al snel moe van het rijden en zijn we gestopt voor het ontbijt, we hebben ergens de tafel opgezet en zijn water gaan koken voor de thee maar het gasstelletje deed heel raar en Richard had niet heel veel geduld met dat gasstelletje die ging steeds kijken om de 2 min of het water al kookte haha.
Na toch maar geen thee maar noedels zijn we verder gereden en heb ik heerlijk geslapen in de auto, Richard ging toen rijden op de automatische piloot. Ook zeggen ze dat ze hier meer schapen hebben maar wij zien hier alleen maar koeien.
BIj Lake Waikaremoana gegaan en hebben we daar aardappels gekookt met bruine bonen.
Ook op deze dag hebben we met de auto de 100000 km bereikt.
Aangekomen bij Rotorua, zijn we naar Rotorua Museum gegaan, dat was vroeger een badhuis in 1908.
Toen moesten we een kampeerplek vinden nou we wisten weer niet waar we moesten staan, zouden we aan een meer gaan staan? of achter een garage? Nou uiteindelijk stonden we tussen we 2 meren. Lake Tikiapu, Lake Rotokakahi ( Blue Lake, Green Lake) De eerste namen zijn Maori namen.

21 januari

Dan kom je je tent uit en dan sta je tussen 2 meren echt cool hoor ahhaah en we hadden de rode loper voor ons liggen!
We zijn gaan douchen bij de dichtsbijzijnde camping en zijn vervolgens verder gegaan naar de hoogste geiser van NZ.
We komen daaraan en gaan lekker lopen, we komen ook hot mud pools ( hete modderbaden) tegen en we willen er mee op de foto, nou dat was Richard zijn idee hij heeft altijd van die leuke ideeen ahha. Hij stapt het muurtje over en wilt gaan staan in de modder en glijd echt ongeveer meter de modder in, heel zijn slipper is weg en kon nog net op tijd die andere slipper redden. Toen Richard nog in dat modderbad stond kwamen er al een stel chinezen aan, Richard grijpt zijn slippers die 1 meter diep ligt en komt eruit.
Nou ik kon mijn lach niet in houden, heel zijn voeten onder de modder en heel zijn hand onder de modder en toen moest hij een WC vinden en moest door de mensen massa lopen, nou gelukkig na 10 min was alles weer schoon.
Ondertussen moesten we weer 30 min wachten totdat de geiser ging spuiten.Pokutu is de naam van de geiser en hij wordt actief 2á 3 keer in de 2 uur. Nou het was heel indrukwekkend om dit te zien. Na ongeveer 30 min zijn we verder gegaan en reden we richting Waimangu Volcanic Valley hiervoor moesten we onze wandelschoenen aantrekken, deze reis ging langs een vulkanisch gebied met hele grote kraters, waar uiteindelijk een meer zich in heeft gevormd, in één van de kraters is er de grootste hot water bron gevormd
en ja voor de rest is het echt moeilijk om uit te leggen. het is zo aangrijpend mooi en ik besefte het zelf nog niet helemaal dat ik daar was, maar dat je door een gebied loopt waar nog kraters actief zijn. De laatste kraters is uitgebarst in 1986.
Waarbij er 4 toeristen zijn overleden.
Vervolgens wilde we de bus pakken naar een meer maar de bus kwam niet opdagen dus dat hield op!
Toen hebben we weer de auto gepakt en zijn we naar The Warehouse gereden en hebben we het gasstelletje omgeruild!
Verder gereden richting Otorohango vlakbij de Waitomo Caves. Hebben een camping gevonden en alles opgeladen.

22 januari

Vroeg toast gegeten met een lekke muziekje, Richard is zijn scheerapparaat kwijt en dat was hij al 2 dagen !
We gaan vandaag naar de Caves om de Glowworms te zien.
Een tour geboekt voor 4 uur, we kregen $20 discount, we kregen een wetsuit aan en liepen naar de ingang waar we met een trap naar beneden gingen, vervolgens waren we in de grotten en gingen we gearmd in een rondje gestaan en zijn we tot onze schouders in het water gegaan, het was ijskoud! Naderhand hebben we ons gezicht onder gesmeerd met modder. Een stukje verder gelopen stopte we bij glowwormen en het was schitterend het leek wel of je de sterrenhemel zag maar dan in een grot! Toen hebben we ook nog de polonaise gelopen in de grotten haha in het donker.
We zijn van een rots gesprongen in een band om vervolgens te black water raften, het licht was uit in de grot en lagen we daar in onze band naar de sterrenhemel te kijken. Ook moesten we nog daar hele nauwe stukjes waar ik het echt benauwd bij kreeg, maar heel spannend hoor. Kregen we opeens gloeiwormenzeik en een stukje chocolade. Nee ik weet niet wat het voor drankje was, maar het was warm en lekker. Uiteindelijk kwamen we weer de grot uit en vond ik het super leuke, mooie ervaring.
Toen we terugkwamen bij het gebouw, besloten we naar een zaakje te gaan waar ze konijnenscheren, om daar te komen hebben we wel even lekker ouderwets aan de rechterkant van de rijbaan gereden. Totdat er opeens een auto ons tegemoet kwam, toen besefte we dat we verkeerd waren hahah.
We zijn richting Taupo gereden en daar een camping gezocht, wat leidde tot goed resultaat! Lekker eten gemaakt en lekker mensen gekeken

23 januari

Vandaag is het dan zover. Wij gaan SKYDIVEN in NZ dat is ook al iets wat ik lang wil. Eerst lekker ontbeten en toen richting het airport van Taupo gereden en daar naar Taupo Tandem Skydiving gegaan en gevraagd of ze nog plaats hadden en dat hadden ze ook!
We hebben $ 50 discount gekregen en toen hebben we voor een mooie prijs een Skydive van 15.000 feet dat is 5 km en dan hebben we ook nog een dvd en foto's en een shirt. Ik heb 1 keer in Zeeland gesprongen in NL en daar heb ik van 3km gesprongen dus dit is nog veel hoger.
Ik ging met Albert en Richard ging met Joel. We moesten een pak aan en toen ging de video lopen, we werden voorgesteld aan onze instructor en het was Rock and Roll geblazen. We gingen het vliegtuig in en daargingen we, eerst gingen de mensen eruit die voor 12,000 feet gekozen hadden. Daarna ging het luik open voor mij, nog even lachen voor de foto en WHOEHOE ik hang nu boven NEW ZEALAND! Je weet dat je leeft maar nu wordt het nog even benadrukt en voel je het echt, Lake Taupo onder je en ook zagen we de westkust en de oostkust allebei de uiteindes van NZ.
Je gaat met een sneltreinvaard naar beneden en dan wordt de parachute geopend en is het doodstil. Na een TOP landing ( niet dus) haha kwam Richard ook met een big smile aan op de grond! Na nog een maag vol met adrenaline gngen we naar binnnen en wachtende op de DVD die echt super leuk is geworden. De foto's en het t-shirt opgehaald zijn we naar de Thermal springs gegaan. Eerst hebben we lekker noodels gemaakt, het gasstelletje erbij gepakt en water gekookt!
We kwamen daarna aan bij de springs en gingen het water in, het was ijskoud en 2 cm verder verbrandde je levend! Echt heerlijk na zo'n sprong! Daar hebben we even gezeten en zijn toen naar de Huka Falls gegaan, echt wat een TE GEK waterval zo krachtig, ondertussen hebben we even een powernap gehad! En toen moesten we teruglopen wat was het WARM pff!
Vervolgens zijn we naar Whakapapa village gereden waar we iets langer in de avond aankwamen, daar hebben we een camping gevonden en de tent neergezet. Richad ging de tent opzetten op een ondergrond van allemaal stenen en werd helemaal panisch omdat het niet ging. Ik stond hem echt uit te lachen ahah geweldig, ondertussen ging ik eten maken het was weer tijd voor aardappels met baked beans. We moeten goed eten omdat we morgen de Tongairo Alpine Crossing gaan doen dat is een wandeling van 7á 8 uur! En nog 1 ding Richard is nog steeds zijn scheerapparaat kwijt!

24 januari

Vandaag 06:30 uur op ik heb de tent afgebouwd en we zijn eten gaan maken voor de grote wandeling. Boterhammen met pindakaas en chocopasta en muesli repen en 3 liter water. Daarna ontbeten en zijn we naar de receptie gegaan en hebben we om een campingplaats gevraagd en hebben we de tent in 7 minuten opgezet een recordtijd van ons! Toen hebben we een kaartje gekocht voor de bus en zijn we naar het startpunt gegaan voor de wandeling! De wandeling die we gaan doen gaat over Mount Ngauruhoe in het engels Mount Doom daar heeft Lord of the Rings een scene opgenomen, de scene waar Frodo de ring in het vuur gooit en daar ga ik vandaag naartoe, over lopen! We liepen eerst naar de Soda Springs dat is een waterval en vervolgens namen we de trappen omhoog richting het begin van de berg! Toen liepen we naar de South Krater toen we daar liepen besefte we opeens dat we in een krater liepen. Daarna liepen we richting de top maar om daar te komen moesten we eerst een pad omhoog met allemaal losse stenen, dus als je 1 stap zette ging je 2 stappen achteruit! Eindelijk bijna bij de top nog 11,5 km naar de finish ongeveer 3,5 uur. We hebben even van de hollandse boterhammen genoten met Mount Doom op de voorgrond! SUPER, TE VET, ik heb er geen woorden voor!
Eemaal verder gegaan moesten we weer zo'n zandweg af, nou Richard ging er surfend af en ik leek wel een oude vrouw zelfs een jonger kind ging mij voorbij hahaha. Daarna hadden we een te gek uitzicht over het Blue Lake en gingen we verder , nog 2 uur verder te lopen over een pad waar we alles zagen onderandere Lake Taupo! Daarna liepen we een heel stuk ook door de duinen er leek geen eind aan te komen. Eemaal aangekomen te zijn bij de finish waren we kapot we hadden geen bovenbenen meer over en ook geen kuiten meer over! Maar toch was het zo de moeite waard allemaal ik kan wel zeggen dat ik die berg geklomen, we hebben ongeveer 19 km gelopen en ik ben echt trots op mijzelf. En de trip heb ik gedaan op de dag dat ik nu precies 4 maanden van huis ben!
P.S. Richard is nog steeds steeds zijn scheerapparaat kwijt!

25 januari

Deze ochtend verbazingwekkend geen spierpijn zijn we verder gereden richting Wanganui.
Deze dag hebben we alleen maar gereden en Richard geslapen in auto. Ook hebben we 2 plekjes bezocht, Jerusalem heet het, een heel klein dorpje met een heel mooi kerkje! Voor de rest hebben we ongeveer 1 uur over een onverharde weg gereden zwaar irritant! We hebben weer een camping gevonden en ik snap niet hoeveel geld ze vragen voor een stuk grond wat vooral bestaat uit stenen dus Richard werd weer panisch!
Het is een pestzooi in de auto, je kan er niet meer in slapen zoals de eerste nacht!
Na een paar biertjes hebben we kleding gewassen en lekker gaan slapen!

26 januari

Vandaag gaan we richting Wellington de hoofdstad van NZ, na het ontbijt naar de snelweg. Ik geloof dat we 14:00 uur de stad inreden, we zijn naar een informatiecentre gegaan en gevraagd wat we moeten doen! Ook is hier Lord of the Rings opgenomen. Isengard zijn we naartoe gegaan, dat is gewoon een park ten noorden van Wellington! Maar daar zie je echt niks meer van terug, je kan wel tours doen maar dat is gewoon veelste duur! We zagen wel een tour aankomen en die hadden allemaal foto's bij zich en dan vertelde ze wat waar was etc. Daarna zijn we naar Rivendell gegaan, je ziet er niet veel meer van het meeste is ook met de computer gemaakt! Maar het is toch leuk om op die plekken geweest te zijn waar ze gefilmd hebben!
We hebben een camping gevonden vlakbij Rivendell, het is een DOC camping, die heb je hier veel in NZ, dat zijn campings waar je jezelf moet aanmelden. Je betaalt max $ 18. Je heb service campings dan heb je een wasmachine, keuken, warm water, douches met warm water en ene toilet wat doortrekt. Je heb een standaard camping, dan heb je warm of koud water een keuken, douches met warm water en een toilet wat doortrekt.
en je heb een basic camping dan moet je alles zelf meenemen, dan heb je douches met koud water en een toilet wat niet doortrekt. Voor de basic camping betaal je niks! En soms heb je met DOC campings de mooiste plekjes. We staan nu aan de rivier en kijken zo op Rivendell uit, wat wil je nog meer? 1 ding hebben we weer pech, we hebben weer een stenengrond hahah dus we waren weer 30 min bezig met de harringen! Lekker spaghetti op hmmmm.We hebben die avond ook ons eerste eigen kampvuur gemaakt hoe vet! Met een biertje erbij en dat in Rivendell! Morgen naar Wellington en dan gaan we naar het Zuidereiland!
Ik vond het Noordereiland SUPER! en dan zeggen ze dat het Zuidereiland nog mooier is en dit was al zo mooi. Maar we gaan het zien heb er zin an!

Sorry voor het lange verslag! Maar dat komt omdat ik haast geen internet had en als ik het had was het gewoon te duur!
Ik ga nu weer een verslag schrijven in Queenstown ongeveer dat is over 2 weken!

Hoestie daar allemaal?

Cheers Yvonne X

P.S. Het scheerapparaat is nog steeds kwijt!

  • 27 Januari 2009 - 10:34

    Wendy:

    Hey Yvon,
    ik hou je vanuit nederland (jaja ben alweer n maand weg uit Australië) in de gaten. Wat leuk dat je weer met Richard aan het reizen bent! En wat een mooie foto's van NZ!

    Keep having fun, en ik blijf je volgen

    x Wendy (Jumbo)

  • 27 Januari 2009 - 11:18

    Duco:

    Hahah moest lachen om je verhaal:) Ben blij dat je telkens foto's maakt want ze woorden steeds mooier! Op naar het zuidereiland!
    Ook ik houd je in de gaten;)
    xx Duuc

  • 27 Januari 2009 - 11:49

    Lineke:

    hai yvonne,

    Jeetje meid je avonteur wordt alsmaar mooier, te gek zeg dat NZ, whowww
    en toppie dat je daar was
    waar de lord is gefilmd, en die krater is ook te gek he heb ik ook wel is in gelopen op santorini dat voelt zo mooi aan he
    en leuk dat je weer met richard op pad ben je zie er ook erg gelukkig uit, nou meid ga zo door en ik kijk al weer uit naar je volgenden verslag,, en meid de tijd vlieg he nou meid heel veel plezier nog in nz, en tot ullepoepie en dikke kus en ps hier gaat alles goed

  • 27 Januari 2009 - 13:50

    Kim:

    heey Yvon

    Je avontuur word steeds leuker als ik het zo leest en je fotos zijn echt super mooi.
    Ik wist niet eens dat the lord of the rings daar is opgenomen maar wel leuk:D
    Wat ik ook heel grappig vond dat in de nacht de tentstok brak haha moet jullie weer overkomen.
    Nou nog heeeel veel plezier in NZ.
    dikke kus

  • 27 Januari 2009 - 19:59

    Trudy:

    Hoi AVONTURIER,

    HEHE,daar ben je dan weer.Ja ik zit lekker onderuit om je verslag te lezen.Met een lekker bakkie THEE.
    Ja meid dit is pas avontuur he.Dit is toch wel wat anders dan in OZZIE.Lekker in je tentje slapen of gesellie in de auto.En eten maken op je gas stelletje.
    Dat jij dat weer mee moet maken breek je stok.
    Lachhhhhhhh.En zo te lezen rijen jullie heel veel kilometers met die auto.Heb ik nooit geweten dat daar de LORD opgenomen is SUPER zeg.
    Je ziet er gelukkig uit meid,en zo te zien heb je het ook leuk met RIchard JAJA jij heb zeker zijn scheerapperaat verstopt.Ondertussen heb die zeker wel een baard HIIIHIH.En wat een mooie fotos heb je weer.Ja ze worden steeds mooier.Ja hier gaat alles TOPPIE.
    Nou ik wacht met smart weer op je volgende verslag,Lekker verder genieten.
    Dikke Kussssssss van MIJ en MOON. xxxx

    Byeeeeeeeeeeeeee AVONTURIER

  • 27 Januari 2009 - 20:23

    Trudy:

    O MY GOODNESS YVON,

    Dat jij dat durft te doen om van die hoogte te SKYDIVEN.Ik zou echt in mijn broek sch.......
    mag je zelf raren wat ik bedoel.Maar ik geloof best dat het echt SUPER was om dat te doen.Knap hoor.
    Zo dat was ik effe vergeten.

    Doeiiii Avonturier
    xxxxjes uit HOLLAND

  • 27 Januari 2009 - 22:53

    Andrea:

    WOW wat ik moet ik nog meer zeggenn haha ik kijk steeds uit naar je verhalen en fotos ze worden steeds mooier!!! en ik ben blij dat t allemaal goed gaat meis je ziet er gelukkig uit maarja dat zouden we allemaal zijn natuurlijk met zon reis haha nou tot horens weer have fun dikke x an

  • 27 Januari 2009 - 23:31

    Sjoerd:

    Yven!!!!

    Helemaal goed om je foto's te zien. Net als jij heb ik ook te weinig tijd om achter internet te gaan.

    We zijn je helaas misgelopen, wij zaten de 26ste in Wellington en vandaag de 28ste in Taupo. Morgen raften. We mailen snel.

    Je ex-reismaatje haha!
    Sjoerd.

    groeten aan knetsch

  • 28 Januari 2009 - 09:08

    Bryan:

    Yvonne ik wil ook weg uit dit koude kikkerlandje
    Ik zie dat je het super heb daar dat hoor ik graag.
    Hier gat het ook lekker hoor op school heb wel veel te doen maar ja dat hoort er bij.
    Verder gaat het goed met me ouder en de rest gaat het ook super..
    Nou ik ga snel weer lezen waar je uithangt
    dikke kussss

  • 28 Januari 2009 - 10:39

    Anita:

    Hoi Yvon hier een berichtje uit overschie.
    Je hebt weer een prachtig verhaal geschreven en wat maken jullie veel mee en waanzinnige foto's.
    Wij zijn weer een beetje opgeknapt van de griep Denise Henk en ik.
    Verder gaat alles goed en je moeder Kim, Ashley en ik gaan een weekje kamperen in overijssel in de mei vakantie erg leuk.
    Groetjes van ons en heel veel plezier

  • 28 Januari 2009 - 15:11

    Els Kerremans:

    Dag Yvonne, via Koos kreeg ik deze weblog van je door, dus ik dacht laat ik maar eens reageren. Ik heb nog niet alle berichten van je gelezen, maar het enthousiasme spat ervan af. Nog steeds geen heimwee? Is het makkelijk om werk te vinden? Hoe gaat het met de Engelse taal? Tot nu toe alleen maar leuke mensen ontmoet? Geniet ervan, mooi weer heb je zowiezo, zie ik. Groeten uit een koud Den Haag van Els.

  • 29 Januari 2009 - 11:17

    Nel Castelijns:

    Hallo Yvon, Weer een superleuk verhaal, inderdaad wel wat lang maar toch zeker de moeite waard. De 4 maanden zijn zeker wel omgevlogen? Heel fijn dat het zo goed bevalt.
    Nu ik kijk weer uit naar je volgende verhaal.

    Groetjes,

    Nel

  • 30 Januari 2009 - 16:09

    Adje:

    He Vonne... hij gaat lekker he, kijk uit voor die overvallers meissie met al die gekke kampeerplekkies van je. SUPERkrent dat je bent.

  • 30 Januari 2009 - 22:21

    `pia Schuurman:

    Hoi zo te lezen gaat alles goed daar in N.Z.Je bent op een goede tijd vertrokken uit Melbourne daar in nu een hittegolf aan de gang al een paar dagen 46gr zo warm.Wat heb je weer mooie avonturen gemaakt o.a Skydiven en niet te vergeten die mooie wandeling prachtig.Je fotos zijn ook weer mooi meid.Geniet er nog van en wanneer gaat Richard nou na huis toe????.
    Hier alles goed ben vanavond met Ellis Grieks wezen eten ze wordt 50 jaar maandag leuk verjaardags kado.
    Gr uit Holland Ilove you xxxxxxxx MA.

  • 31 Januari 2009 - 06:41

    Marion:

    Wat een leuk avontuur...
    Veel succes en ik kijk weer uit naar je volgende belevenis.
    Veel liefs,

    Marion

  • 01 Februari 2009 - 16:35

    Ellis:

    Ha die Yvon,

    Ik heb het in etappes gelezen. Ik vind het zo goed van je dat je dit allemaal opschrijft en ons mee laat genieten...want genieten is het...schitterende foto's.
    heel veel plezier nog en kijk uit naar je volgende verslag

    groetjes
    Ellis

  • 08 Februari 2009 - 20:34

    Ed En Wil:

    Hallo Yvonne,

    Ik dacht nu moeten we maar weer eens een reactie plaatsen. Al je verslagen lezen we met een wijntje en een toastje (zoals jij dat zegt). Gesellie hoor! En wat maak je ontzettend veel mee. Dat kan ook niet anders hé als je je bijna dagelijks verplaatst daar in NZ. Gelukkig kunnen we meekijken en meelezen hoe jou avontuur nog steeds een avontuur blijft. Zeker het skydiven zal een belevenis geweest zijn.Je staat in ieder geval leuk op de foto. Hier gaat alles ok. Veel plezier op het Zuidereiland en we zullen je verslag ook dan weer lezen. Veel liefs en dikke XXXX uit Spijkcity.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 71424

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: