Kippenvel, kippenvel en verder zonder me reismaat! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu Kippenvel, kippenvel en verder zonder me reismaat! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

Kippenvel, kippenvel en verder zonder me reismaat!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

10 Januari 2009 | Australië, Sydney


Ja dat kreeg ik toen ik aan de andere kant van de wereld was, toen het aftellen begon van 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 HAPPY NEW YEAR en dat komt het waanzinnige mooie vuurwerk te voorschijn. Je weet niet waar je kijken moet allemaal veschillende kleuren en zo hoog. Dan sta je daar met zoveel mensen van al over de hele wereld! En dan krijg je wel kippenvel hoor!

Die ochtend waren Sjoerd en ik aangekomen in Sydney bij Centraal Station en hadden een busreis van 24 uur achter ons reet hangen.
Die busreis hadden Sjoerd en ik zelf voor eten gezorgd, die 3 weken dat we hebben gewerkt in Adelaide hebben Sjoerd en ik brood, eieren en ok wat pannekoeken beslag gespaard! Dus die maandag avond ben ik aan de slag gegaan met omelet te maken met lekkere groenten en salami en ook gekookt ei, Sjoerd heeft pannekoeken gemaakt, ook hadden we nog fruit en ik had nog een kaasplankje in mijn koelskast staan. Dat hebben Sjoerd en ik die nacht in de bus lekker opgegeten.
De busreis was erg relax, vanaf Melbourne zaten we helemaal bovenaan in de dubbeldekker en kwam ik op het idee om op de grond te gaan slapen, ik 3 uur en Sjoerd 3 uur.

Toen we aankwamen in Sydney zijn we naar ons oude hostel gegaan G'day en heb ik daar mijn spullen gedropt in een kamer bij iemand die ik kende van Nederland. Toen ik beneden kwam heb ik gelijk post gehaald. Jullie zullen het niet geloven 6 postkaarten en 1 pakketje. In dat pakketje zat HEERLIJK snoep, drop, taai taai, peppernoten etc HMMMM. Dank je wel Trudy en van diegene van die ik de kaarten gekregen heb ook SUPER bedankt. Ik vond het echt leuk.
Sjoerd en ik zaten daar onze spulletjes open te maken en het voelde net weer als thuis komen. Je weet de weg HEERLIJK vond ik dat.
Daarna gingen we naar Manly daar gingen we naar een camping waar we gingen overnachten, daar had Marit een camper en een tent. Sjoerd gaat met Marit verder reizen en ik kon in de tent slapen . Om ongeveer 17:00 uur gingen we naar de stad!
Jammer genoeg bracht de bus ons naar de stad en daar moesten we helemaal niet zijn! Wij rijden de Harbour Bridge over en zagen het Opera House en OH MIJN GOD wat een mensen massa zeg. Hij liepen weer over de brug naar de overkant van de rivier en gingen daar een leuk plekje zoeken. Vanaf ons plekje konden we het Opera House zien en de Harbour Bridge. SUPER uitzicht dus.
En toen kwam het moment van het vuurwerk.

1 januari 2009 00:00 uur

Happy New Year!!!!!
We hebben genoten van het uitzicht en het vuurwerk.
Na het vuurwerk gingen we naar de andere kant van de brug, daar hadden we afgesproken met die andere chawpy's Chris, Shawn en Nick! De brug ging pas weer om 01:00 uur open. Toen we daar stonden was er 1 grote mensenplaag iedereen wilde de brug over. Iedereen duwen, duwen niet normaal het leek wel of er iets verschrikkelijks aan de hand was.
Eemaal over de brug besloten Sjoerd en Marit terug te gaan naar de camping. Dus ik ging alleen naar hun toe.
Ik wachte bij King Cross op hun en daar kwamen ze dan, grote knuffel en tot mijn grote verbazing waren ook de Zweedse guys er! Hun noemen mij Inge de Bruin en ze hebben het nog over die appeltaart met Dolci Gelati ijs het was echt een verrassing. We hebben lekker in het park gezeten en om 07:00 uur besloten Chris, Shawn en Nick langzaam naar het Airport te gaan met hun dronken gezichten ahhaa.
Afscheid genomen dit keer voor een wat langere tijd. Het was meer een ' See them soon' tot in Nederland!
Hun gingen die kant op en ik naar de ferry eigelijk was ik de weg een beetje kwijt maar daar zag ik het water!
De ferry ging om 8 uur. Ik dacht op de ferry dan ga ik even liggen, maar toen ik wakker werd was ik weer bij Sydney City ipv Manly.
Dus ik liep zo weer de ferry af en merkte dat ik verkeerd was, nog maar een keer proberen en tot mij hele stomme verbazing gebeurde het weer! Nou nog 1 keer dan en ja hoor het lukte gelukkig ik ben buiten gaan staan. Wachten op de bus en na ongeveer 2 uur kwam ik aan op de camping! Sjoerd dacht al van waar is ze?
Toen was het afscheid nabij, Sjoerd gaat met Marit verder en ik alleen. Ze brachten mij naar de bushalte en daar namen we afscheid, en ja ik moest een traantje laten!

3 maanden lang heb ik met Sjoerd samen gereisd. Toen we begonnen waren we nog onervaren en niet wetende wat ons te wachten stond! We zijn gaan surfen en naderhand zijn we gaan wooffen. Noosa, Fraser Island, Whitsunday Islands en tot Cairns daar hebben we werk gezocht. En niet te vergeten de outbacktour en Adelaide want we hebben toch ook een hele gezellige kerst gehad!
Ik had deze maanden nooit willen missen, soms hadden we irritaties maar daar konden we ook over praten! Ook kan je met Sjoerd een koffie gaan drinken en dan uiteindelijk daar 3 uur in dat cafe blijven zitten. Zo gezellig, ik ga de verhalen van Sjoerd ook wel missen wat hij dan meemaakt met zijn vrienden. We hebben veel gelachen, maar we konden ook naar elkaar komen als er wat dwars zat!
Ik heb er een goede vriend bij en als we terug zijn houden we zeker contact!
Sjoerd ik wens je een SUPER mooie reis toe, dat je veel dingen mee mag maken dat dit de reis mag worden van je leven.
Veel geluk, gezondheid en misschien wel liefde ik zie je weer in het koude Nederland en dan kom je gewoon naar mij toe en maak ik een lekker avondmaal zoals belooft haha.

Toen ging ik weer naar Sydney toe en even mijn tas ingepakt en even gedoucht! Die middag had ik met Alex afgesproken om lekker te relaxen in Hyde Park hmmm heerlijk was dat. Het klinkt misschien gek maar ik ga Sydney missen, het is toch een beetje mijn hometown in Australie.
Om 17:30 uur ben ik naar het hostel gegaan en ging ik naar Kings Cross om daar de trein te pakken.
Toen ik daar kwam bleek er een kapotte trein te zijn en zou er pas weer een trein gaan om 18:25 uur. Nou zoals jullie mij een beetje kennen, begon er een klein stress momentje. Er stond een vrouw naast mij daar begon ik tegen te praten en vroeg of ze ooit in Melbourne was geweest, nou ik kreeg gelijk een lading aan informatie. Daarna vroeg ze waar ik heen ging. Nou ik vertelde haar wat er aan de hand was en ze zei gelijk 'geen probleem ik help je wel met je spullen en waar je heen moet.' Maar ze zei ook dat ik moest blijven ademen anders zou het zowiezo mis gaan! Dat vond ik wel een mooi momentje om stil te staan, omdat ik weer wat geleerd heb, ademen is het belangrijkste!
En uiteindelijk heb ik toch de bus gehaald. Ik verlaat Sydney en reis richting Melbourne, ik heb 10 uur geslapen in de bus.

2 januari

7 uur in de ochtend kwam ik aan in Melbourne. Niet wetend waar ik heen moest ging ik maar naar buiten en stond ik daar met mij spullen in Melbourne in me uppie! Ik dacht: ' Ja er is weer een andere fase aangebroken van mijn reis.' Tot ik op mijn schouders werd getikt door iemand. Ik kijk om en blijken het 3 duitsers te zijn van Adelaide die ook net aangekomen zijn in Melbourne. Dus besloot ik mee te gaan met hun. We hebben een hostel gevonden en daar verblijf ik 3 dagen.
Die dag heb ik eerst ontbeten en toen even gaan slapen tot 11:30 uur.
Ik besloot er op uit te gaan, heb rond gelopen door de stad. Het is een druk stad, de stad bestaat uit blokken het is vierkant.
Even later ben ik naar infocenter gegaan en heb wat informatie gehaald voor die andere dagen.
Ik liep richting het hostel en zat de hele dag al niet zo lekker in mijn vel omdat ik nu toch opeens zonder Sjoerd ben, het is wennen!
Ik zag een meisje zitten op een bankje met haar backpack, er was nog een plekje over naast haar.
Ik neem daar plaats en ik begin tegen haar te praten. Ze was op haar weg naar Tasmanie, met een reisgenoot. Ze had 3 uur zitten wachten op hem maar hij is niet gekomen en ze zouden die avond naar het vliegveld gaan. Opeens op het onderwerp wat ik hier deed, ik gewoon mij verhaald verteld, maar ze zag dat ik niet zo lekker in mijn vel zat. Voordat ik een traantje zou laten dacht ik:' Laat ik maar naar mijn hostel gaan."Dat zag ze en ze ei blijf zitten. Wat is er aan de hand? Nou ik mijn verhaal verteld en ze begreep wat ik voelde. Dat had zij ook heel vaak gehad, ik was zo blij dat ik toch even mij 'ei' kwijt kon bij iemand. Daarna hebben we verder gepraat. Ze heet Mox en komt uit Canada uit het frans talige gedeelte en praat meer en deel frans. Toen kwam opeens die jongen Gabriele heet hij! Ook hij komt uit hetzelfde gebied als Mox, toen hoorde ik alleen maar franse scheldwoorden. Na ongeveer 5 minuten was het weer goed en vroeg ze of ik mee een biertje ging drinken! Nou dat deed ik, 3 uur verder gingen hun naar het airport om daar te slapen en ging ik echt naar het hostel. Ze zei:' Yvonne altijd alles komt goed, het was echt leuk je ontmoet te hebben."
En uiteindelijk was het een hele mooie avond!
Toen ik in het hostel terugkwam ben ik lekker optijd naar bed gegaan.

3 januari

Ik werd vroeg wakker en ging ontbijten, ben even bij de tv gaan zitten en toen zag ik opeens een computer die gratis was.
Maar er zat een jongen op, maar ik dacht dat hij wegging. Dus hij kwam terug en ik vroeg of hij er weer op wilde, maar dat wilde hij niet. Maar toch keek hij de hele tijd een beetje boos naar mij. Na 3 uur op de PC gezeten te hebben vroeg ik of hij er weer achter wilde. Ik ging de stad in en gewoon rondgelopen en boodschappen gedaan. Omdat het best moeilijk was om voor 2 weken werk te zoek ben ik van plan te gaan Wwoofen met een meisje genaamd Mathina ze komt uit Zweden. Ik heb haar ontmoet n Adelaide en met haar gan ik dus Wwoofen. Ze had een Wwoof-adres gevonden 3 uur van Melbourne, vlakbij Statford en daar zouden we maandag heen gaan! Daarna ben ik ergens gaan zitten waar veel mensen zaten en kreeg opeens een smsje van Fabio dat is iemand die ook bij de Jumbo hoorde. Die avond zouden we wat gaan drinken! Ik ging naar het hostel en ging even op de laptop. Je gelooft het nooit die jongen van vanochtend van de PC kwam naast mij zitten op de bank hahaha. We hebben leuk gepraat Ethan heet hij en hij komt uit Alaska, hij is de eerste die ik ontmoet uit Alaska. Het was een leuk gesprek.
Toen ging ik naar Fabio waar ik iets mee ben wezen drinken! En evenlater kwam ook Harnold en Wijant erbij, dus was even gezellig.

4 januari

05:45 uur kwam ik thuis en het leuke is dat ik 2 biertjes gedronken had, dus totaal niet dronken en ik moet zeggen dat is ook eens leuk om dat mee gemaakt te hebben. Dat je niet altijd drank op hoef te hebben om het naar je zin te hebben!
Toen ben ik om 09:00 uur opgestaan om ontbijt te halen en ben daarna weer voor een paar uurtje verder gaan slapen.
Ik ging daarna weer de stad in en ben de kerk ingeweest en heb genoten van het mooie muziekwerk! Vervolgens heb ik de tram genomen naar een plaatsje Toorak, dat is een heel gezellig plaatsje ongeveer 15 min van Melbourne- Centre. Een hele leuke winkelstraat met restaurants. Toen ben ik lopend richting Botanic Gardens gegaan en kwam ik opeens uit bij een soort tempelachtig gebouw wat zich op heilige grond zou bevinden. Jammer genoeg kon ik er niet meer in omdat het gesloten was, maar wat niet gesloten was, dat was het uitzicht op de stad Melbourne. Vanaf dat punt kan je de hele stad zien en ben er ongeveer 1 uur gebleven om ervan te genieten. Na een verloop van tijd komt er opeens een jongen naar mij toe, om te vragen of hij een foto moet maken van mij en de stad, maar dat had ik al gedaan dus heb het afgewezen. Maar vervolgens hebben we 2 uur lang zitten praten. Jamy heet hij en kom Engeland. Toen we terug liepen vroeg hij of ik iets wou drinken. Toen zijn we iets gaan drinken in een bar het was heel gezellig. Ook heb ik foto's gemaakt van The Westin Melbourne, wat er buitengewoon schitterend uitzag. Ik vroeg wel even of ik een foto mocht maken. En ja ik mocht er 1 maken.
Daarna na dat drankje ben ik mijn tas in gaan pakken voor morgen want dan ga ik Wwoofen!
Het is zo leuk om te zien, als je alleen bent hoeveel mensen je kan ontmoeten en dat doe je ook wel. Nu heb ik 2 dagen zo mensen ontmoet die ik gewoon tegenkomt op straat. En waar je vervolgens dan iets mee gaat drinken. Nu je echt alleen bent kan je nog meer doen en laten wat je wil, niet dat ik dat eerst niet deed maar nu nog meer!
Ook wil ik nu niet meer zoveel plannen, het begint morgen ik had misschien wel in gedachten dat ik zou gaan Wwoofen maar niet dat ik dat zou gaan doen met Mathina!
Wel spannend hoor.

5 januari

09:00 uur aan het ontbijt en mijn tas was al gereed.
10:25 uur uitcheckt en toen wachten tot het 12:30 uur was. Ik heb nog even noedels gegeten en heb ik Ethan gedag gezegt en ben ik naar het station gegaan. Daar zijn Mathina en ik op de trein gestapt en reden we Melbourne uit richting Statford.
In de trein hebben Mathina en ik zitten praten, wat echt kende ik haar niet in Adelaide had ik leuke gesprekken met haar maar verder kende ik haar niet zo.
Het Wwoof adres heeft dieren, zoals koeien ( toeien), kippen, honden, geit en paarden!
We werden opgehaald op het station van Statford door een forse grote vrouw. Na een korte kennismaking met Jan Mac Lean reden we richting haar huis!
Toen we aankwamen op hun gigantische erf zijn we naar binnen gelopen en daar zat haar man Euan Mac Lean, hij was vekouden werd ons verteld. Een korte rondleiding door het erf, werden we ook nog voorgesteld aan Junior hij komt uit Japan.
Daarna hebben we onze tassen gepakt en zijn we naar onze hut gebracht. Echt waar dit is geweldig we hebben ons eigen hutje, met woonkamertje, douche, openhaard en keukentje en ook nog een uitzicht over de uitgestreekte velden.
Het is dan wel zo dat de keuken niet werkt hahaha en de openhaard ook even niet ingebruik is. Maar toch het idee, want ik vind dat het niet beter kan.!
Er werd een bel geluid als het eten klaar zou zijn! En om 19:00 uur werd de bel geluid.
We kregen HEERLIJKE pasta, en salade.
Dit Wwoof-adres is het tegenovergestelde van Josephine mijn vorige wwoof adres! Hier is het een rotzooi haha, overal staat wel wat op elke hoekje. Maar dat maakt het wel weer lekker knus. Jan en Euan zijn 2 mensen in de 60 die hebben elkaar ontmoet tijdens het reizen in Europa in Engeland. Ze hebben 3 kinderen en zijn 30 jaar getrouwd. Jan heeft in Japan gewoont als lerares en weet veel over Japan.
Die avond hebben we genoten van de sterrenhemel vanuit ons hutje.

6 januari

08:00 uur waren we aan het ontbijt wat bestond uit toast en cornflakes haha.
Daar gingen we dan op naar ons werk.
We gingen naar een veld waar allemaal kleine boompjes staan, maar omdat ze nog zo klein zijn moesten er plastic bags omheen geplaatst worden en daar zijn wij voor! Je heb 4 stokjes en die moet je dan in de grond steken en dan de plasticzak erover en zo ga je dan 4 uur lang door. Nou ik moet zeggen het is beter dan onkruidwieden!
Na 4 uur kwam Jan naar ons toe om ons op te halen voor de lunch, we hadden pie's HMMM. In Australie heb je pie's die kunnen dan gevuld zijn met vlees, kip, groenten. En het is echt heerlijk. Zij had ze gevuld met pasta van de vorige avond en ze had er ook nog een paar met vis. Daarna gingen we naar een waterhole bij haar buurman! DIe heeft ook een grote boederij met schapen, paarden en een grote waterhole.
Een watehole is gewoon een meer met water aha, wat dan in hun tuin ligt. Jan zei dat ze in de zomer daar BBQ's geven en dat lekker een duik kunnen nemen in het water nou ik zag dat al helemaal zitten!
Een paar keer het water in geweest en lek gestoken door de muggen, nou het leek net of ik weer in Port Douglas in slaapgevallen was! Ik zit weer onder de muggen.
Daarna stelde de buurman van Jan voor om iets te gaan drinken in zijn huis, Ian heet hij. Hij was op de motor en vroeg aan Mathina en mij of we op de motor wilde rijden. Mathina had dat nog nooit gedaan dus ging ik op de motor naar boven rijden. Ik wist niet wat er gebeurde Ian steld dat gewoon even voor en dan mag je gewoon op zijn motor rijden TOP!
Een biertje gedronken in zijn mega grote huis en naderhand weer naar Jan haar huis om verder te gaan met de plasticzakken.
We zijn weer thuis gekomen en gingen weer naar het veld, Euan die nog een beetje ziek was zei tegen ons dat wij maar de auto mee moesten nemen naar het veld! Dus wij mochten de auto pakken naar ons werkveld nog een keer SUPER.
Wij rijden daarheen en gaan nog voor een paar uurtjes aan de slag! De zon gaat onder en jij staat ergens in de staat Victoria plasticzakken om bomen te zetten. Nou ik moet zeggen dat heeft echt wel wat hoor, ik vond dit echt een mooi moment waar ik van genoten heb. Ik ging terug rijden en naast je zie je de zon langzaam onder gaan!
S'avonds lekker gegeten en naar bed in ons hutje!

7 januari

Na een hele mooie zonsondergang was het vandaag een beetje aan het regenen.
We gingen naar het veld om te werken, nou na de regen, muggen, vliegen en na 50 keer op mijn hand geslagen te hebben waren we eindelijk klaar. Want als je die boompjes moet zoeken wodt je na een tijdje ook niet meer blij! Sommige zijn zo klein, zo dood.
Na een heerlijk lunch gingen we weer aan de slag en moesten we houtenbalken souwen!
Morgen zijn we vrij, maar toch moeten we nog vroeg opstaan want we gaan wilde koala's zien en Junior gaat morgen naar een ander Wwoof adres.

8 januari

Vroeg bij het ontbijt en daar gaan we dan richting Paynseville en dan met de ferry over naar het eiland.
Op dat eiland wonen gewoon mensen en daar kan je ook een vakantiehuisje huren!
Jeetje wat zag je daar veel wilde koala's ik denk dat ik er wel 50 gezien heb.
Junior moest naar het station van Bairnsville dus hadden Mathina en ik 1 uur de tijd om daar even rond te wandelen.
We zagen en secondhand shop, nou ben ik daar tegenwoordig helemaal aan verkocht dus daar gingen we een kijkje nemen, eigelijlk had ik dat niet moeten doen want ik zag zoveel leuke dingen, oke misschien is het rotzooi maar ik vind het geweldig!
Daarna zijn we naar een outdoorshop gegaan en heb ik daar een tent gekocht voor New Zealand en voor de westkust!
Junior zat op de bus richting Canberra en wij gingen naar de ouders van Jan want die zitten in een verzorgingshuis. Die oude mensen zijn allebei al in de 90, maar dat zou je echt niet zeggen als je ze ziet, haar vader loopt en praat nog heel goed! Maar haar moeder is al een beetje dement! Mathina en ik zaten in de koffiekamer en toen kwamen ze daar opeens aangelopen om ons te vrijgezellen.
Vervolgens komen er nog meer oude mensen even een praatje maken, nou 1 vrouw die hield zo van honden dat ze haar hele fotoboek tevoorschijn haalde en een andere vrouw die komt met zeepjes aanzetten om te vertellen dat ze zo mooi zijn haha. Ik vond het erg leuk om daar even een kijkje genomen te hebben, ik heb genoten van die oudjes!
Toen gingen we naar Paynseville terug omdat Jan daar nog wat kruiden moest halen.
Vervolgens zijn we naar huis gegaan en hebben we sandwichen gegeten en werd er opeens een boek onder mijn neus gehouden, over............. ze vond het heel indrukwekkend het boek.
Toen hebben Mathina en ik lekker ons eigen ding gedaan. En hebben we s'avonds voor de buis gegeten en hebben we Rex zitten kijken die politieserie en je raad nooit voor wie voor de HOND dat doen ze elke week dan kijken ze naar Rex voor de hond want zelf vind Jan er niks aan! Ze vind alleen die Deense man leuk haha! Daarna hebben we een muziekprogramma gekeken wat heel mooi en rustgevend was, een paar nummer van Enya werd er gezongen en ik kreeg tranen ik mijn ogen ik vond het GEWELDIG!
Na een hele leuke dag lekker naar bed.

9 januari

Ontbijt en ongeveer een uur gewacht totdat we gingen werken.
We moesten weer plastic om boompjes heen zetten.
Ik had 3 kut rijen ik kon niks vinden maar na 3 uur was het weer lunch tijd en hebben we tennis gekeken. Super leuk ahhaah.
Na de lunch weer plastic om boompjes heen zetten en nu had ik al gekeken welke rijen er goed waren dus nu ging ik al een speer haha. Weer lekker gegeten en hebben we Andrea Boccili gekeken hahaha.
Ook heb ik mijn tent opgezet hahah en ja hoor hij STAAT en jullie raden het nooit ik zit over 1 week in NEW ZEALAND.

10 januari

Wat een Australische dag zeg! SUPER
We zijn bij Ian de buurman gaan lunchen, komen we daaraan is zijn dochter daar met haar man en 4 dochters. En is zijn vrouw er en evenlater ook nog zijn ex vrouw van Ian!
We kwamen daar binnen en werd ons een wijntje aangeboden en kwam de dochter van Ian naar mij toe om te vragen waar ik vandaan kwam, uit Nederland zei ik. Christine heet ze, zij zei dat ze dit jaar naar Nederland zijn geweest naar de Efteling haha ze vonden het geweldig. Ze zijn daar bij een Nederlandse vrouw een paar weken gebleven, Loes zo heet die Nederlandse vrouw die heeft 1 jaar als au pair gewerkt bij hun in Sydney. Christine heeft ook 4 heerlijke kinderen Karolijn is 12 jaar, Sky is 6 jaar, Anna is 8 jaar en dan hebben we kleine Tilly nog die is 3 jaar.
Nou er werd kaas op tafel gezet hmmm en de BBQ werd aangestoken, er waren worstjes, kangeroe, brood, gepofte aardappels en ook nog een heerlijke salade alles genoeg voor een overheerlijke lunch. En als toetje abricots uit eigen tuin met ijs en slagroom!
Omdat die waterhole er nog steeds was natuurlijk zijn we daarheen gegaan met ze allen.
Jeetje wat hebben we gespeeld in het water, in een grote band en een bootje. Van een steiger af duiken, Sky is een beetje bang voor het water, nou voor het diepe. Ik heb haar mee het water ingenomen en het was SUPER het zijn zulke leuke kinderen.
Wat wil je nou nog meer? Dit is toch een ervaring waar je 'U' tegen zegt, bij zo'n Australische familie.
Ik heb ook het adres van hun ze wonen in Sydney en Christine zei dat ik van harte welcome was in Sydney!
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, ik heb het SUPER naar mijn zin ik geniet volop soms gaat dat wat moeilijker, maar dat hoort er ook bij.

Tot het volgende schrijfsel hahah!

LOVE YOU

Yven XXX groeten vanuit Statford!

P.S. sorry voor het lange verhaal, dat komt omdat het zoveel dagen zijn. Volgende keer zal ik het iets korter maken! X


  • 10 Januari 2009 - 10:49

    Jip:

    heey leek me egt vet daar in Sydney met oud en nieuw..heb je niet op tv gezien hiero;)
    Spannend hoor zo in je "eentje" nu ;)
    x

  • 10 Januari 2009 - 11:13

    YVONNE SCHUURMAN:

    Hallo allemaal,
    Hierbij mijn excuus dat er nog maar een paar foto's op staan. Maar door omstandigheden hier in Statford bij de computer. Kan ik de foto's pas 15 januari plaatsen. En ook de filmpjes van oud en nieuw in SYDNEY.
    Dus wel kijken naar de foto's he hahaha

    LIEFS YVONNE XX

  • 10 Januari 2009 - 11:36

    Jake The Snake:

    Hey
    dit is de eerste keer volgens mij dat ik wat op je waarbenjij zet.
    ik zit nu in NZ en de hostels hier zijn net 5 sterren hotels echt super.
    stuur ff een berichtje als je hier bent miss kunnen we wel ff afspreken.
    veel plezier daar
    Jakob

  • 10 Januari 2009 - 13:17

    Lin:

    Heyy,,

    Hey koel daar he in sydney, moest wel aan je denken hoor toen ik de beelden zag op televisie met het evenement van het vuurwerk en dat heerlijke weer daar,, Maar je bent lekker op tour he meid zei je toch dat alles wel gaat lukken, gewoon vertrouwen in jezelf hebben, dan kom het allemaal wel ghoed,, en ik zie dat je er niet genoeg van kan krijgen van al je avontuur, en je leuke verhalen,, maar voor mij kunnen je verhalen niet lang genoeg zijn hoor ik geniet er van,,, ben trots op je,, je doet het toch maar allemaal he meid,, nou ik wens je heel veel plezier en avontuur in new zeeland, en dat je maar weer een hoop nieuwe mensen ontmoet nou yvonne veel dikke kussen voor jouw,, en tot ullepoepie xxxx

  • 10 Januari 2009 - 17:55

    Andrea:

    hee meis als eerste nog een happy new year toegewenst ik heb de vuurwerk van aus op de tv gezien en twas zkr mooi laat staan als je er zelf bij ben wow nou op onze brug was t ook wel leuk hor haha alleen wat kouder denk ik haha en meis ik geniet elke x weer van je verhalen en ben blij dat t allemaal goed gaat een hele dikke x an

  • 11 Januari 2009 - 14:33

    Adriaan:

    Wat een verandering weer he, op zo'n farm met de gezellige familie, en dan het vertrouwen en gastvrijheid die je ontvangt, geweldig, ook wel effe relaxed he zo'n weekje wooffen, kom je helemaal tot rust, zet je er ook nog een foto van je tent op, ben benieuwd, nou geniet nog effe van je woof avontuur en dan op naar NZ

    Berehug

  • 11 Januari 2009 - 18:42

    Maroëlla:

    Happy new year!!!
    ff weer een kort berichtje van mij... Heb het super druk met school..Stewardessje spelen in Oostenrijk enz... STRESSS maar toch denk aan je Yven
    Super kool dat je het zo goed vol houdt vooral hoe je nu in je eentje bent...
    Ga zo door!!!

    Kussiez

  • 11 Januari 2009 - 20:45

    Janet:

    hoi yven

    ik hoop dat al je wensen voor 2009 uit mogen komen.
    nog heel veel reis plezier en niet te hard werken hoor!
    veel groetjes uit koud H.I.A. waar we kunnen schaatsen.

  • 14 Januari 2009 - 00:28

    Trudy:

    Hoi Avonturier,

    Zo je zit weer de 2e week in januari.
    Zo jou OUDEJAARSAVOND lig op je netvlies wat je niet gauw zal vergeten.Ik ben blij dat me pakketje aangekomen is.Ja was lekker he,Al dat Nederlandse snoep.Ja het zal best wel effe wennen geweest zijn zonder je maatje.Maar ze zeggen er is een tied van komen en een tied van gaan.Maar zo te horen heb je een leuke tijd met hem gehad.En zo te lezen ben je niet meer alleen.Volgens mij kan je daar nooit REMI zijn.Leuk dat je weer effe werk heb.Maak het uit wat het is.Als je maar geld verdient.
    Je heb nog een lange reis voor de boeg.Ik zou zeggen lekker blijven schrijven hoor,Ik lees ze met plezier.VOORAL DOORGAAN kan je dat nog, dat gezegde.HAHAHAH.
    Maak er een mooie DOWN UNDER VAN IN 2009.Lekker blijven genieten,je droom is zeer zeker noggggggggggggggggg niet voorbij.VEEL PLEZIER MET JE NIEUWE MAATJESSSSSSSSSSSSSSSS.

    Doeiiiiiiiii AVONTURIER BYEEEEEEEEEEEEEEE ADIOSSSSSSS.
    DIKKE KNUFFFFFFFFFFFFF VAN MIJ EN MOON
    XXXXJES

  • 14 Januari 2009 - 16:27

    Pa En Ma Van Sjoerd:

    Hoi Yvonne.
    Hier Jos en Johanna.
    Het is al net of we je kennen dus vinden we het leuk jou alle geluk en belevenis te wensen in het mooie Down Under.
    Volgens ons gaan wij jou nog we in Upper Nederland (Friesland) ontmoeten.
    Tot dan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 71431

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: