Werken, werken en nachten doorhalen! - Reisverslag uit Perth, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu Werken, werken en nachten doorhalen! - Reisverslag uit Perth, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

Werken, werken en nachten doorhalen!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

20 Maart 2009 | Australië, Perth

Hallo ouwetjes :P

Hier weer een berichtje uit Perth.
Het zal iets minder boeiend gaan worden allemaal omdat ik nu full- time werk, maar toch have fun!

8 maart

Zo vandaag lekker wakker geworden in een bed en in een eigen kamer en ik moet zeggen dat beviel mij niet verkeerd!
Vandaag gaan we naar de verjaardag van Jara de neef van Jakob.
We hebben een hobbeldinosaurus gekocht voor hem, voor zijn kinderen alvast hahha.
Nou vanaf de heuvels was het 20 min rijden en vervolgens allemaal nieuwe mensen leren kennen. Het was heel gezellig ook was het het cadeau een succes iedereen ging er op zitten en mee hobbelen ahaha. Lekkere BBQ gehad naderhand gingen we nog een spel doen. Joyce had een cadeautje ingepakt met 7 lagen papier, tussen elke lag zat een opdracht en een kleine cadeautje. Je gaat in een kring zitten en dan gaat de muziek beginnen en moet je de pakje doorgeven totdat de muziek stopt en dan moet je de opdracht uitvoeren. Uiteraard had ik er ook 1 ahah. Ik moest de Waltz dansen met de jarige hahaha gelukkig nog niet zo raar ofzo. Jakob moest een mop vertellen in het engels en Sjoerd moest de handstand doen! Nog het was echt een leuk weekend. Naderhand lekker naar de camping en gaan slapen.

9 maart

Eindelijk ik ga werken haha. Bij het Critorion Hotel ik moet daar 11.:30 uur beginnen nou daar werkt een Duitse Nadine heet ze, is wel een aardige meid. Toen heb ik gewoon meegeholpen met serveren, orders opnemen. Weer lekker van ouds, om 14:00 uur was ik klaar en had ik een break tot 18:30 uur ja ik weet het is lekker lang maar ik ga niet naar Midland weer want dat is echt 1 uur terug en dan moet ik hier weer 1 uur naartoe. Ik ben gewoon lekker op mijn plekje gaan zitten en heb ik wat dingetjes gedaan. Het is wel okay je heb even de tijd voor jezelf. 18:30 uur begon ik weer en had dinner en ik zou eigenlijk tot 21:00 uur moeten werken maar moest opeens tot sluit en toen dacht ik echt van okay ik vind het goed maar zeg het de volgende keer even dan kan ik er vanuit gaan omdat ik nu ook nog op de camping woont en mijn laatste trein om 22:30 uur gaat. Maar die avond ging gewoon lekker vond ik en was om 21:30 uur klaar!

10 maart

Ja vandaag ook weer gewoon gewerkt van 5:00 uur tot 20:30 uur. Ik heb ik de ochtend hardgelopen en toen ben ik gewoon naar de stad gegaan en relax gedaan. Ja nu word het toch weer een vast ritme wat je krijgt je gaat werken! Ik werk nu 6 dagen achter elkaar en dan moet ik als ik klaar ben nog 30 min met de trein reizen en dan nog 30 min lopen of met de bus. Meestal neem ik de us dat vind ik veiliger want in de wijk lopen best veel dronkengasten in de avond! Als ik met de bus gaat moet ik ongeveer nog 10 min lopen! En dan ben ik ook kapot hoor dan wil ik slapen en dan sta ik meestal weer om 07:30 uur weer op en dan ga ik in de ochtend hardlopen het gaat nog niet vanzelf ik moet mezelf er wel tot dwingen hoor!

11 maart

Weer in de ochtend gewerkt van 11:30 uur tot 14:00 uur en ja hetzelfde wat ik elek dag doet is in de stad blijven omdat het nutteloos is om naar de camping te gaan, als je daar weer bent dan kan je alweer terug! Dus ik ben opzoek naar een sharehouse of een hostel ik kijk dit nog 1 week aan en als het goed gaat dan blijf ik op de camping en anders ga ik lekker naar de stad. Elke keer als het na 21:00 uur is dan ga ik heel snel werken om mijn trein te halen en om die gasten nog even te zien. Maar 9 van de 10 keer slapen die tot wel. Dus ik zat zo te denken waar maak ik mezelf nou druk over? Als ik gewoon een plekje heb in de stad kan ik heel rustig mijn werk afmaken zonder gestresst te worden en ik hoef niet meer zolang te reizen en je ontmoet ook veel meer mensen. Niet dat het niet gezellig is met die gasten maar ik vind het toch wel belangrijk om voor mezelf te kijken.

12 maart

Toossssieeeeee GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG! Dat je een gezond en mooi jaar1 tegemoet mag gaan!
Laten we het zo zeggen vanaf nu werk ik elke dag behalve zondag omdat die gasten dan ook vrij zijn en dan kunnen we wat leuks doen! Vandaag gewerkt en heb ik in de pauze een tekenboek gekocht om jezelf toch een beetje bezig te houden ook leer ik nog steeds frans ( de taal) ook al is het onwijs moeilijk! Ik heb weer bij mijn plekje gezeten op de steiger! En s'avonds weer werken tot sluit!

13 maart

S'ochtends lekker hardlopen en zo weer naar mijn werk.
Vandaag was het leuk gewoon lekker gewerkt! Er s ook een kok die heel erg van zijn messen houd! Als hij niet aan het koken is dan gaat hij zijn messen scherp maken! Echt en dat duurt echt vet lang. Maar daarna sneed hij zich zelf in de vingers. Nou stiekem moest ik hier wel om lachen SORRY! EN hij gaat aan mensen van de bediending laten zien hoe scherp zijn meseen zijn en hoe bot die van zijn andere collega's zijn en nu snijd hij zich! Ja voor de rest was het gezellig!

14 maart

Nou 11:30 beginnen tot 14:00 uur en toen wilde ik eten gaan halen in de supermarkt. En opeens zie ik een bekende ook iemad van de Jumbo Tsjalling heet hij en hij had de auto gewonnen! Hij zei 'HOI' tegen mij maar ik liep gewoon door, maar ik dacht wel dat hij iets tegen mij zei! Bij de kassa vroeg ik of hij Tsjalling was en ja toch wel. Hij was met Thomas hun hebben samen gedoken bij Albany en vanaf zijn ze samen gaan reizen. Ik ben met hun mee gelopen naar het hostel en hebben we gezellig zitten praten het klikte meteen ahha! Die avond moest ik nog werken en ben ik daarna nog met hun wat wezen drinken in North Bridge!
Ook reisde ze nog met iemand Jorrit. Wij naar North Bridge maar ik had mijn slippers aan dus we kwamen niet bij sommige tenten binnen dus het werd de Irisch Pub wat ook erg gezellig was. Het was echt gezellig maar ze gingen sluiten dus besloten we naar het hostel terug te gaan en omdat mijn trein al vertrokken was naar Midland, ging ik bij hun in de kamer slapen op een luchtbed!Maar we konden onze kop niet houden:P dus besloten we naar de lounge te gaan en daar verder te praten.
Een tijdje later zei Thomas:'Goh de zon komt haast alweer op ouwe!' en toen was het idee om naar het strand te gaan om de zon op
te zien komen. Maar helaas het strand ligt aan het westen en ja de zon komt op in het ............. ja het oosten haha.
Maar komt helemaal goed lekker naar het strand gegaan om 06:00 uur en laat Yvonne haar lekker in graven haha.
Allemaal hadden we best honger dus zette Thomas de TomTom aan en ging opzoek naar een bakkertje.
Nou die hadden we gevonden hoor, we roken de geur al van alle dat lekker brood en hebben we ook nog een heerlijk Ice Coffee gehaald die dingen zijn vet lekker!
Broodje op en gaan we weer naar het hostel en ging naar de camping!

15 maart

Nou voor mij was het nog steeds 14 maart ahha:P
Lekker gedoucht en even gegeten en zijn we met ze 3en naar Perth city gegaan. En hebben we gegeten in de mall en even gelopen. Sjoerd en Jakob zijn naar het strand gegaan maar ik had geen zin dus ik ging weer naar Tsjalling, Thomas en Jorrit!
Echt hun waren lekker brak en hadden al lekker geslapen maar ik nog niet en ze vonden dat ik nog hyper was ahha!
Vervolgens zou ik met Sjoerd en Jakob ergens gaan eten dat is een Indisch restaurant een daar gaat het geld naar een goed doel!
Ja mag zelf weten hoeveel geld je geeft, je geeft wat je het eten waard vind!
Vet leuk!
Lekker naar huis gegaan en geslapen! Ik was kapot moe.

16 maart

Ik zou om 15:00 uur naar de jongens gaan en daar mijn tijd verdoen! hahah Nee ik heb mijn ticket verzet en ik ga met Tsjalling Thailand doen. Ik ben van plan om hier mijn duikbrevet te gaan halen en dan gaan we daar samen duiken. Ze hebben me aanbevolen om bij Albany te gaan duiken!
En verder zijn we nog in het zwembad gegaan en samen gegeten!
Ik moest werken om 18:30 uur!

17 maart

17:30 uur beginnen en gezellig naar de boy's gegaan ik had een Ice Coffee voor hun gekocht! En heb gezellig zitten praten enzo.
Vervolgens zijn we naar een Japans restaurant gegaan en sushi gegeten. Thomas, Tsjalling en Jorrit gaan morgen weg en gaan ook uit elkaar! VET JAMMER want het was echt gezellig. Thomas moet echt werken want die is haast blut dus die vertrekt morgen naar Sydney en gaat daar op de kermis werken en Tsjalling gaat verder met Jorrit naar boven!
Maar we zaten daar in dat restaurant te denken. Wat zou het toch leuk zijn als we met ze 3en samen verder konden reizen. Nou ik had dat dus zo gedaan en met de boys verder gereisd! Maar Thomas had het geld echt nodig, nou Tsjalling en ik gingen hem een klein schuld gevoel aan praten maar het was nou eemaal zo! Toen zeiden we nou dat gaan we toch over een paar jaar samen nog een reis maken! hahah:P:D
Omdat het hun laatste avond was, gingen we na mijn werk bij de harbour zitten valkbij de Swanbells en daar lekker bier drinken!
De jongens hadden bier gehaalt en ik was klaar. Nou het was een SUPER TOFFE avond gezellig gedronken en ik zou Thomas zijn haar nog scheren maar hij zat zo irritant te doen met zijn scheerapparaat bij Tsjalling. Dat Tsjalling hem per ongeluk in het water gooit haha nou ik heb gelachen man. Tsjalling zou morgen we een nieuwe voor hem kopen haha! Nou rond 03:00 uur langs de MC donalds daar hield Thomas zijn kop niet over dicht hij had zooooon zin in een MC Chicken haha.
En die avond lekker weer in het hostel geslapen op het luchtbed!

18 maart

Om 09:00 uur ging de wekker maar niemand kwam eruit ahhaah.
Nou het was tijd om afscheid te nemen iedereen ging weer een andere kant op.
Als Tsjalling nooit ' hoi' gezegt had dan had ik nooit zo'n leuk weekend gehad!
HET WAS TOP!
Maar toch was ik die dag een beetje verdrietig, omdat hun weg waren dan loop je langs plekken en dan denk je ' ja daar zatten we of daar dronken we' Ik word er zelf een beetje moe van dat als ik afscheid moet nemen, ik gewoon verdrietig word!
Die dag heb ik ook nog mensen gebeld, mijn mam en Wil want die is jarig vandaag! GEFELCITEERD WIL!
En ik heb Richard ook nog even gebeld om te vragen hoe het was thuis! Echt leuk om hem weer te spreken!
En toen moest ik weer werken om 18:30 uur

19 maart

Weer naar mijn werk vandaag om 11:30 uur. Echt de hele tijd komen er mensen naar het hotel om te vragen of wij nog werk hebben en aan het einde van de dag hebben we echt een hele stapel man niet normaal! Dan ben ik echt blij dat ik deze baan gekregen heb, maar ik was het ook een beetje zat dus naderhand ben ik gewoon steeds terug gekomen daar en gevraagd of ze al werk hadden! En uiteindelijk is het gelukt dus. Om 14:00 uur ben ik naar de pier gegaan en lekker mijn verhaal geschreven en ook heb ik een boekje gehaald over Perth wat ik word er een beetje moe van om steeds naar die pier toe te gaan! Ik wil gewoon wat meer in Perth doen. Er werkt een meid op mijn werk Dominqu heet ze en daar ga ik mee naar een salsa avond dan gaan we dat samen leren hahaah nou
vet leuk toch en ik wil ook digeridoo leren spelen, je kan gratis lessen volgen!
Wat ook leuk is, hoe meer je ergens kom hoe meer mensen je gaan kennen. Bij de pier werkt een man genaamd James die ken ik ook nu een tijdje. Elke keer ga ik wat halen bij hem, nou bijna elke keer! Totdat hij zei:' Yvonne steeds als je hier komt krijg je korting omdat je werkt en ook steeds hier komt.' Nou vet leuk en lief man. Maar dat heb ik ook met de buschaufferen, in de avond ga ik steeds met de bus en dan moet ik steeds naar Tooday road omdat daar de camping is! Dan zeggen ze:' Darling lookout out there see ya tommorow.' en dan zetten ze mij ergens af waar helemaal geen busstop is om minder te hoeven lopen naar het park.
Dat soort dingen ga je krijgen dan. Maar voor de rest wil ik wel wat gaan doen en ik ben ook opzoek naar een sharehouse!


Ik ga er weer lekker van langs.
Dit weekend was echt TOP en ja Thomas zijn scheerapparaat en Tsjalling zijn aansteker liggen nog steeds in het water !:P:P

Tot de volgende weer luitjes!
Kus Ullepoepie :D

  • 20 Maart 2009 - 09:40

    Pia Schuurman:

    Hoi meid moet je verhal nog lezen hoor.Maar dat het niet boeiend is kan ik best begrijpen kan niet altijd maar leuk zijn toch.
    En je heb pas lekker 5 weken vakantie gehad samen met Richard.Leuk dat je hem even gebeld heb.Nou meid ik ga je verhaal nog lezen doeiiii love you xxxxx mam.

  • 22 Maart 2009 - 00:15

    Trudy:

    Hoi AVONTURIER,

    Ik ben blij voor je dat je een baan heb.En ook een baan wat je leuk vindt,Ik vindt het leuk dat je ons schrijf,Het is dan net dat je daar ook ben.En je kan niet altijd grote verhalen hebben.Hier alles goed.
    Het weer wordt hier ook wat beter.tot nu toe dan.
    Voor ons ook nog 5 weken dan gaan we gesellie naar Spanje toe,met de fam uit Spikecity,Lekker hoor,Nou veel succes met je job lekker verder genieten.Ik bel je gauw weer eens.
    Doeiiiiiiiiiiiii dikke KNUFF van MIJ en MOON.

    Doeiiiiiiiiiiii xxxjes
    BYE Avontuier

  • 22 Maart 2009 - 16:23

    Janet:

    hallo yven
    hier weer eens een bericht van mij,leuk dat je het nog steeds zo naar je zin hebt.met wat ups en downs gaat de tijd toch nog veel te snel denk ik.
    hier in ambacht gaat de zon ook wat meer schijnen.
    ik heb een nieuwe baan waar ik niet meer in de file hoef te staan namelijk hier vlak bij mijn huis.is leuk werken.met theo en olov is ook alles ok
    olov gaat volgend schooljaar naar havo/vwo brugklas dus moet hij aan de bak.
    nou yven je ziet mijn teksten gaan al een heel klein beetje op jou lengte lijken!
    groetjes en kus van janet

  • 23 Maart 2009 - 10:12

    Duco:

    Jaa:)weer n berichtje!
    Neem duiklessen supergaaf! En didgelessen.. is wel leuk dan kan je er als je teruggaat naar nl eentje meenemen:)
    Werkse!
    xx

  • 24 Maart 2009 - 10:44

    Anita:

    Hoi Yvon, weer een leuk bericht.
    Hier is ook alles goed, we zijn druk bezig in de tuin en hebben een nieuwe blokhut gekocht en Danny is de tuin aan het ophogen wel veel werk.
    Nog een maandje gaan we ook lekker op vakantie met je moeder en Kim we kijken er erg naar uit.
    Blijf lekker genieten en we blijven je volgen.

    Veel liefs xxxxxxxxxxx

  • 29 Maart 2009 - 10:10

    Adriaan:

    Hey Vonne, tobbertje van me, je ziet dat een klein woordje "hoi" al kan leiden tot een leuk weekend, em je hebt met de buschauffeurs en met de man in het winkeltje ook gelijk goed contact. En dan al die sollicitaties bij julle in het restaurant waar jij ondertussen wel al werk hebt, zie je zo slecht doe je het niet meissie, alleen wel jammer dat je zo ver van de camping werkt, je zou echt wat dichterbij moeten wonen. Nou ik ben een beetje laat met reageren, maar ik had de mail gemist, maar beter laat dan nooit moet je maar denken. Maar maak je geen zorgen dat gaat je echt wel weer lukken hoor!
    Nou grote berehug van mij x x x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 71430

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: