The World Is Your Oyster! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu The World Is Your Oyster! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

The World Is Your Oyster!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

15 Januari 2009 | Australië, Melbourne

Ja voordat ik weggaat naar New Zealand moet ik natuurlijk wel eerst dit verhaal afronden.
De foto's van het vorige verhaal staan er ook op, mijn excuus dat ze er niet eerder opkonden maar er werkte iets niet in Stratford.
Dus kijk vooral naar de vorige foto's en VERGEET VOORAL NIET de filmpjes van Oudejaarsavond, zeker de moeite waard!!!!

11 januari

Jan Mac Lean zei iets moois vandaag: ' The World Is Your Oyster '. Je heb de hele wereld voor je liggen, ga je die kant op of die kant op. Overal is iets wat jou te wachtern staat, allemaal nieuwe ervaringen, nieuwe mensen. Mooie momenten wat je te wachten staat. Jij bent diegene die de keuze maakt niet iemand anders! Ik vond dat een mooie gezegde!

Na een hele leuke dag van gister, gingen we vandaag weer aan de slag!
We stonden op en gingen ontbijten, na het ontbijt dachten we nog even tanden te kunnen poetsen.
Want meestal luiden ze de bel als we aan de slag moeten, toen werd de bel geluid maar ze kwam boos naar buiten en vroeg waar we bleven ze dacht dat we haar niet respecteerden maar dat deden we zeker wel, nu moetsen we gaan wieden wat ze ons eerst niet wilde laten doen maar toch na nader in zien wel!
Deze dag zouden haar vader, moeder, broer en nog 2 familieleden komen lunchen.
We gingen haar ook helpen met het voorbereiden en ze had de tafel heel mooi gedekt. Op het menu stond, gamba's met heerlijk kazen, brooden en een heerlijk glasje wijn.
Na een uitgebreide lunch gingen Mathina en ik weer verder met wieden.
Uiteindelijk was alles weer goed gekomen en was het een hele fijne dag!

12 januari

Aangezien we nog niet klaar waren met wieden moesten we dat weer gaan doen.
In het begin gaat het makkelijk maar naderhand moet je naar alle die kleine stukje groen opzoek gaan!
Zwaar irritant ik ging er maar bij zitten want het was echt niet leuk.
Jan was ziek geworden vandaag dus Euan moest alles doen.
Na een hele dag wieden had ik het wel gezien en gingen we naar bed.
Maar toen we de cabban in kwamen was er opeens een vleermuis aan het rond vliegen, nou Mathina wist niet hoe hard ze moest gillen haha. Naderhand ging hij weg in zijn nest en konden wij lekker rustig slapen!

13 januari

Gelukkig zijn we bijna klaar met wieden. We hoefden alleen nog een paar stukjes groen eruit te halen en dan konden we het stro erover heen gooien! Het was zo heet vandaag niet normaal ik denk wel 35 graden, na een heerlijk lunchen gingen we eindelijk wat anders doen dan wieden. We gingen met de schapen aan de slag.
De schapen moesten geschoren worden maar nog niet helemaal, alleen maar bij hun kont en in hun gezicht. Nu waren dat maar 150 schapen in de bloedhitte. Euan pakte de schapen, het verbaas mij dat hij nog zo sterk is! 1 van de 2 moest dat het wol aanpakken en in boxen gooien, gescheiden voor de lam en de grote schappen. En als hij klaar was met het scheren trok 1 van de 2 het schaap naar achter en moest iets over zijn kont gooien. Soort desinfectie voor de schaap.
Na het diner gingen we weer slapen en wee met de vleermuis. Meestal voordat we naar bed gaan dan zitten we nog even buiten. Vandaag lag ik buiten en zag ik een oranje gloei achter de heuvel ik dacht eerst dat het brand was. Maar het was de maan die zich liet zien, hij was helemaal oranje GEWELDIG!

14 januari

Na een stevig ontbijt gingen we weer aan de slag met de schapen. Het was al heet die ochtend ik stond achter Euan om de schapen op te vangen nou ik stond me toch te zweten niet normaal het liep over mijn gezicht en heel mijn kont was nat haah.
Aan het einde van de middag waren we klaar met de schapen en hadden we 150 schapen gedaan.
Even een opfris buurt en de bel werd geluid voor het diner. Omdat het het laatste avondmaal is voordat we weggaan had ze haar lievelingseten gemaakt voor ons. Lamsschenkel met tarly, aardappel, wortel en doperwten. En een lekker wijntje jeetje was was dat lekker zeg!
Opeens vroeg ze of wij haar foto's wilde zien van de koala's en ze liet ook haar zelfgemaakte kleden zien. Super mooi waren ze.
Na nog 1 keer buiten te zitten gingen we slapen maar we werden midden in de nacht wakker omdat er een vleermuis in de kamer vloog. hahah. Na 30 min verder te zijn gingen we weer slapen we hebben ze naar buiten gelokt!

15 januari

08:00 uur opgestaan en even de laatste dingen inpakker voordat we gaan, de laatste dingen opgeruimd. En daar gingen we dan afscheid genomen van Euan die ons een dikke knuffel gaf!
Jan bracht ons naar het station en daar namen we afscheid van Mathina die gaat naar Canberra en gaat opzoek naar een ander Wwoof farm of ze gaat werken. Ik heb een super leuke tijd gehad met haar, ik kende haar helemaal niet zogoed in het begin, maar nu ken ik haar zeker beter. Het was helemaal niet gepland om met haar te gaan, nu heb ik ook ervaren als je iets niet plan wat ik voorheen wel deed. Dat het ook heel leuk kan zijn omdat je niet weet wat er gaat gebeuren.
Jan en haa vader een knuffel gegeven en ze zei nog een paar keer dat ze de gewiede tuin schitterend vond, haha dat had ze nog maar 10 keer gezegd haha, ook zei ze dat we altijd welcome waren!
Ik ga terug naar Melbourne en ik ga morgen vliegen naar NEW ZEALAND. Na lange tijd wachten gaat het gebeuren, ik vind het best vreemd om 1 maand uit Australie te gaan, het is toch een beetje je 2e thuis geworden.
En het is ook voor het eerst dat ik helemaal alleen ga vliegen ook super leuk.
In New Zealand wil ik zowiezo gaan bungjee jumpen, dat wil ik al heel lang en nu gaat het er eindelijk van komen haha, toch heeeeel spannend.
Ook iets anders wat mijzelf is opgevallen, dat als ik nu naar muziek luister meer naar de tekst luister dan naar de melodie. En nu meer kan genieten van de muziek, ook klassieke muziek, ik merk dat ik best veel klassieke nummers ken. En dan ik daar ook vooral nu van geniet.

Dat zijn kleine, gekke dingen die mijzelf opvallen.
Jeetje wat gaat de tijd toch snel 2 weken geleden stond ik nog in Sydney, oudejaarsavond te vieren en nu ben ik opweg naar New Zealand!

Ik denk dat ik de aankomende maand niet veel op internet ben, dus misschien dat het iets langer duurt met een nieuw verhaal posten. Maar na New Zealand kom ik gewoon weer met een nieuw verhaal.
Deze ervaring in Stratford had ik ook nooit willen misschien ik heb er ook zeker geen spijt van dat ik die keuze gemaakt heb.
Veel liefs Yvonne vanuit Australie

  • 15 Januari 2009 - 07:57

    Naomi:

    Hai Yvonne,

    na Austyralie nu dus nog een stukje verder 'down under'. Ik lees nog steeds steeds met veel plezier je reisverslagen dus wel mee doorgaan hoor! Have fun!!!!!
    Naomi

  • 15 Januari 2009 - 08:12

    Maroëlla:

    Hey Schuur,

    Het klinkt allemaal echt zo stoer... Je haren zijn lichter geworden van de zon hea... Veel succes in niew zeeland...

    Dikke kus...

  • 15 Januari 2009 - 09:58

    Duco:

    Yvonnie!!
    Gaat lekker daar he:) Ben benieuwd wat je allemaal gaat doen in nieuw zeeland! Waar kwam die lamsschenkel trouwens vandaan?!:P hehe Mooie foto's!! Yvon, lekker op vakantie naar de kiwi's en vergeet niet.. The World Is Your Oyster!
    Dikke kus

  • 15 Januari 2009 - 10:22

    Maaike:

    heel veel plezier in new zealand!!!! :D
    je moet gaan bungee jumpen in taupo! of ga je het ergens anders doen? nou laat me weten waar je allemaal heen gaat oke? ze hebben in nz ook internet hoor ;)

    leuk dat je trouwens mijn hoed op hebt! hihihi

    Kus

  • 15 Januari 2009 - 11:00

    Andrea:

    hee meis veel plezier en suc6 in new zealand gaaf hor schijnt nog mooier te zijn dan down under?! en zkr een gaaf filmpje van oud en nieuw kreeg er ook kippenvel van haha nou meis we denken aan je gr xx an

  • 15 Januari 2009 - 16:50

    Pia Schuurman:

    Hoi meid zie je nou wel dat je nooit alleen bent je heb zo weer nieuwe vrienden.wat zal het warm geweest zijn zeg 35gr pffff mooie foto weer geplaats hoor.En nu je nieuwe avontuue ga weer beginnen samen met richard naar New Zeeland top hoor.Meid ik wens je heel veel plezier samen met Richard dikke knuffel xxxxx love you.

  • 15 Januari 2009 - 18:18

    Trudy:

    Hoi Avonturier,

    Wat een gave filmpjes zeg van OUD EN NIEUW.
    Nou ik vindt jou echt een held hoor met die vleermuis in je slaapkamer ik had daar echt niet meer gaan slapen.al zit er een spin ga ik er nog niet in.Ja dat geloof ik best dat je het warm had met die schapen,en dan die kont desinfecteren bahhhhhh,Heb je die van jou ook gedaan het zweet liep lekker in je naad hahahahahha Geintje.
    Je doet zoveel ervaring op daar. met werk en mensen,Hiervoor schreef ik toch je kan daar nooit REMI zijn.Veel plezier in NIEW ZEELAND.
    Ik wacht op je volgende verslag.

    xxxxjes van MIJ en MOON.

    Bye Avonturier

  • 18 Januari 2009 - 00:49

    Patrick:

    he lieverd,

    ik geniet nog steeds van je leuke verhalen. je hebt het zo prima naar je zin en gelijk heb je. en het gezegde van jan die klopt echt. veel geluk en plezier in new zealand.

    groetjes van je oude technische collega

  • 26 Januari 2009 - 13:29

    Lineke:

    hai yvonne,

    TE GEK ALLE FOTO`S EN FILMPJES, JE AVONTUUR IS WEER HELEMAAL TE GEK, EN JE PAK ALLES HEEL GOED AAN MEID, PROFICIAT, GA ZO DOOR MEID, JE KOM DALIJK ECHT HELMAAL VOLWASSEN TERUG EN BEN BENIEUWD NAAR JE ANDERE AVONTUUR MET RICHARD, NOU MEID TOT ULLEPOEPIE DIKKE KUS,,,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 71437

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: