De hoogste berg in Afrika! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu De hoogste berg in Afrika! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

De hoogste berg in Afrika!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

10 Juni 2011 | Nederland, Rotterdam

Hallo allemaal,

Jaja wat is dit lang geleden hé!

Er is veel gebeurt de afgelopen tijd!
Veel hoogte maar ook zeker veel diepte punten nadat ik terug kwam uit Frankrijk!

Nadat ik terugkwam uit een geweldige tijd als animatie uit Frankrijk ben ik teruggekomen bij de Drukkerij TDS en ben ik ook naar een andere baan gaan zoeken! Ik heb een hotel gevonden in Rotterdam en niet zomaar één! Hotel New York, ik werk daar nu al 8 maanden ongeveer met leuke tijden maar ook tijden waarbij ik dacht 'wat doe ik hier?'


Die tijd die er tussen zat heb ik veel nagedacht over de toekomst!
Ik weet gewoon niet wat ik wil, ik wil reizen en een opleiding doen in het toerisme maar die opleidingen zijn zo duur!

Maar toen kwam mijn kleine devil!
Mijn lieve, leuke autotjes, mijn Ford KA
met mijn lieve cactus in mijn auto!

Ik heb zoveel lol en plezier met mijn auto , ik ga er ook heen naar Frankrijk.

Want ja, jullie lezen het goed ik ga weer naar Frankrijk werken op de camping! op dezelfde camping waar ik vorig jaar gewerkt heb!

Ik ga met mij auto naar Dijon en daar verblijf ik 1 nacht in een hotel! En zo weer verder naar Valence.

Maar dat is eigenlijk niet waarvoor ik een nieuw reisverslag uitbreng!

Ik zat laatst de krant te lezen het stukje 'reiswereld' en zag dat je daar een berg kon beklimmen in Schotland en toen dacht ik: ' wow dat lijkt me ook nog eens vet om zoiets te doen.' Ik heb wel in Nieuw Zeeland van dat soort dingen gedaan maar nooit eerder een berg beklommen!

En ging achter de PC zitten en opeens maar dan echt opeens zeiden mijn hersenen ' KILIMANJARO' en begon te zoeken op internet voor een beklimming.

Maar uiteraard zijn die er, zo begon het balletje weer te rollen.
Ik heb informatie opgezocht en kwam bij een organisatie terecht wat mijn een goed gevoel gaf!

En jullie geloven het niet maar mijn ticket en beklimming zijn al geboekt!

Ik ga dus de 'Kilimanjaro' beklimmen!:D
Ik ben zo blij, ik moet dit gewoon doen. En eigenlijk geen moment van twijfel heb ik geboekt.

Pas in december ga ik daarheen dan vlieg ik 1 december van Amsterdam naar Istanbul en vanuit daar naar Nairobi!
Dan word ik vanaf Nairobi naar een dorpje gebracht genaamd 'Moshi'dat duurt 6 uurtjes ongeveer.

Ik blijf dan 2 dagen in Moshi om een beetje aan het klimaat te wennen, 3 december gaat de grote tocht naar de hoogste berg in Afrika beginnen met als doel de top te bereiken.

De Mount Kilimanjaro is de grootste vrijstaande berg ter wereld en de hoogste berg op het Afrikaanse continent. De Kilimanjaro rijst majestueus van de laagvlaktes naar een met sneeuw en ijs bedekte top ter hoogte van 5.895 meter.

7 dagen doen we erover om de top te bereiken! Vervolgens gaan we nog 2 nachten doorbrengen in het hotel in Moshi met als terug datum 14 december.

Om jullie alvast een impressie te geven klik op de onderstaande link en bekijk het filmpje!

http://www.expeditiekilimanjaro.nl/

Tot laters!! Ullepoepie

  • 10 Juni 2011 - 18:10

    Trudy:

    Hoi Avonturier ben je er weer.

    Ja is best moeilijk he wat je met je toekomst wil.
    Alles kom op je padje toch.
    Ja je heb zeker een leuke auto,en ik dacht inderdaad wat moet die cactus in je auto die gaat toch vallen,nee echt niet, gewoon vastgeplakt,hahahaha
    Ik durf de EI TEIDE in TENERIFE nog geneens te beklimmen,Laat staan de KILIMANJARO.
    Ja echt weer een uitdaging voor jou.
    Nou veel plezier op de Camping in Frankerijk,een goeie reis en uitkijken onderweg.
    En voor het klimmen moet je nog effe wachten
    Ik hou je reisverslagen weer in de gaten.en je hoor me dan gauw weer,
    Au-Revoir

  • 13 Juni 2011 - 12:16

    Maaike:

    Hey Yvon!
    Super leuk dat je dit gaat doen! Vind het echt ook echt iets voor jou! Duurt nog wel even maar heb je iets om naar uit te kijken. Veel plezier in Frankrijk met je Ford Ka :-) xxjes

  • 13 Juni 2011 - 13:07

    Tedje:

    Hey Vonny,
    Of moet ik tippi zeggen, ga maar weer voor die lieve kindertjes staan: hello camping kids hier is jullie favoriete leider! We gaan de regendans doen en als jullie je best doen, kan ik weer een berg beklimmen, zeker weten dat het dit jaar veeeeeeeel beter gaat met al je ervaring! hahaha suc6 Vonny en houd je Ka aub heel en kom weer veilg thuis!
    Big hug t

  • 13 Juni 2011 - 13:19

    Janet:

    Hai yvon
    Ik wens je heel veel geluk met alles wat je gaat doen. In Frankrijk en op die grote berg.
    Lieve groetjes j

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 71550

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: