Me my cactus and my little dear devil! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu Me my cactus and my little dear devil! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

Me my cactus and my little dear devil!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

16 Juli 2011 | Frankrijk, Parijs

Salut iedereen,

Zo daar ging ik dan stond om 03:30uur op en vertrok om 04:00 uur om aan mijn eerste echt grote reis te beginnen, just me and my little dear devil!

En weet je ik ging de grens over om 04:45 uur en was al rond 08:30 uur in Frankrijk! Onderweg nog even getankt voor weliswaar € 1,25 dat is toch even andere koek dan voor € 1,65 te tanken!

Maar onderweg ook nog even een uurtje geslapen, toch maar het zekere voor het onzekere te nemen!

Rond 13:30 kwam ik de stad Dijon tegemoet waar ik mijn overnachting heb geboekt! Die stad is nog erger dan Rotterdam qua werkzaamheden DRAMA! Dus uiteindelijk reed ik een verkeerde straat in rij zo een parkeergarage in en ik kon ook niet meer terugrijden dus ik moest die garage inrijden en een kaartje pakken om erin te rijden nou was gelijk het idee om daar te blijven wat €7,50 per nacht kostte! Het heeft me wel een heel goed gesprek in het frans bezorgd omdat ik er moest uitkomen hoe duur het eindelijk was! De mensen achter de bali hebben mij heel lief geholpen:D

Uiteindelijk na een hele bekeken tocht door allemaal enge mannetjes ben ik beland in mij schattige hotel.
Heb ingecheckt in het frans en ging naar mijn kleine, knusse hotel kamer maar wel een mooie kamer! Daarna ben ik gewoon lekker gaan wandelen in Dijon echt een mooie stad! Na een hele dag gewandeld te hebben en een telefoon gekocht te hebben ben ik lekker sushi gaan halen daar had ik zoveel trek in, en gelukkig kon je afhalen! Dus Yvonne heeft het haar zelf heel gezellig gemaakt. Ze heeft een klein flesje rode wijn gekocht en heeft de sushi opgehaald! En uiteindelijk lekker op mijn kamer opgegeten onder het mom van een franstalige Criminal Minds :D
Uiteindelijk een heerlijk nacht gehad en voortreffelijk ontbeten en alles in het frans gesproken ben echt trots op mezelf!

Opweg naar mijn cactus and dear devil en daar stond hij nog in de garage voor €7,50 ! Het duurde even voordat ik uit de stad kwam maar toen ik eemaal op de tolweg reed ging het heel goed even flirten met de andere auto bestuurders!:D
En langzaam maar zeker werd de omgeving weer wat bekender en na nog een 60KM kwam ik aan in Chateauneuf sur Isere en zag ik de borden van Le Soleil Fruite ! Ik vond het echt spannend om daar weer aan te komen en daar stond Muriel toen! Ik was blij haar weer te zien en ze gaf me een knuffel en daarna liep ik naar de bar en zag ik mijn mede collega's Randall en Thomas!

Ik slaap in een tent een grote tent met 3 slaapcabines erin samen met Randall ik en Judith en tegenover ons op dezelfde plek staat Thomas en Jessica! Jessica is ook een stagiare hetzelfde als Thomas! Jessica werkt in het restaurant en Thomas in de receptie en animatie en bar! En Judith ook in het restaurant.
Ik ben met Randall naar de supermarkt geweest voor maar liefst 3 uur :D was erg gezellig ! En ja zo begon mijn vakantiewerk weer, elke dag anitmatie Tipy en Flora, spelletjes en zeker niet te vergeten het liefste wat ik doe de MINIDISCO! Maar wat ook altijd zo mooi is dat je toch nog nieuwe mensen kan ontmoeten! En dat gebeurde mij ook ik ontmoete een franse jongen genaamd Thibault:D
Hij is 20 jaar en woont vlakbij Montpellier! Maar hij is hier op stage voor 1 maand! Dus hij stond hier op de camping voor 2 weken en ik heb gevraagd of hij het leuk vond om wat te drinken en zo met mij dus ik me schrobler meegenomen en zijn we gaan lopen en heel romantisch onder de sterrenhemel gezeten:D hij is ook echt super grappig en cool en lief! En zo hebben we een paar dagen met elkaar op getrokken. Jammer dat hij al weg moest maar hij heeft in mijn reisboekje geschreven en uitgelegd hoe het met de sterren zat en ook mij uitgenodigd om hem een keer op te zoeken! Ik vind hem echt leuk!Zelf een beetje kriebels in me buik! Dus ja nu ben ik al een appartement aan het zoeken in Montpellier om daar een tijdje het avontuur op te zoeken!:P:P

En voor de rest kom ik ook nog gezinnen van vorig jaar tegen wat echt vet leuk is! En dan hadden ze niet verwacht dat ik hier ook nog een keer zou zijn!

Voor de rest organiseren we volleybal wedstrijden en gaan we joggen! En ook zijn alle oude collega 's er van vorig weer!

Voor de rest gaat het lekker hier! In het begin eigenlijk niet zo maar dat gaat nu veel beter! Ik ga waarschijnlijk binnekort ook een weekend weg!

Ik heb ook een frans nummer maar die komt nog hoor!

En nog iets heel belangrijks het WEER is goddelijk hier altijd zon maar 2 keer onweer gehad!

Iedereen een hele toffe vakantie toegewenst!

  • 16 Juli 2011 - 23:30

    Tedje:

    Ullepoepie, wat een verslag weer he,
    Ik dacht eerst dat je je laptop vetgeten was het duurde zooooooo lang voor dat we wat konden lezen. Maar nu staat er dan weer een verhaal zoals wij dat gewend zijn toppie dus! En je ziet alles gaat bijna vanzelf, alsof je het al jaren doet en je ziet in het verhaal dat je gewoon alles op je af laat komen en voila! Uppie is in vorm, ga zo door en graag het volgende verhaal wat sneller, big hug uppie xxx tedje

  • 17 Juli 2011 - 18:42

    Yvonne:

    Thnx voor je reactie! xxxx

  • 18 Juli 2011 - 16:25

    Janet:

    Leuk weer eens iets van je te horen en te weten dat alles goed met je gaat.
    ga zo door en het is zo weer september.'
    maar ja? wat dan weer? oh ja die berg!
    groetjes ook van olov.

  • 20 Juli 2011 - 16:16

    Kim:

    Yvennnn, weer een leuk verhaal en ook weer leuke foto's, ik zie je snel in Frankrijk, heb er zin in! XXX

  • 21 Juli 2011 - 18:14

    `pia Schuurman:

    Hoi Yven
    Zo eindelijk heb ik je verhaal even op me gemak kunnen lezen.
    Zo te lezen is alles goed gegaan met je Develtje hihih.Fijn dat je het na je zin heb wel jammer van je Franse vriendje dat die weer weg ging .Weekend weg waar ga je heen????.Zo nog 3 weken en dan komen wij gezellig bij jouw langs heb er zin in kijken wat jij daar zo heel de dag doet .Veel plezier en mooi weer love you xxxxx.

  • 23 Juli 2011 - 18:47

    Trudy:

    Hoi Avonturier,

    Ja dat is zeker een tijdje geleden dat je wat geschreven heb,
    Petje af hoor meid dat je die reis helemaal in je eentje heb gedaan,maar ja dat heb je ook niet van een vreemde toch,maar die cactus,die zal het daar ook wel naar ze zin hebben lekker in de warmte.
    Jammer van die franse jongen,ach meid er komen we nog wel meer hoor.
    Ik ben blij dat je het weer naar je zin heb op de CAMPING lekker je eigen autootje bij je leuker kan je het niet hebben toch.
    Nou meid heel veel plezier verder,
    Doeiiiiiiiiiiii AVONTURIER

    AU-REVOIR xxx

  • 14 Augustus 2011 - 05:23

    Tedje:

    Ullepoepie is weer een jaar ouder en weer meer ervaren, hieperderpiep proficiat Y. En nog een leuke tijd!
    Big hug, xxx. t

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 71439

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: