Hoe gaat het met Yvonne? - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu Hoe gaat het met Yvonne? - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

Hoe gaat het met Yvonne?

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

18 Juli 2010 | Frankrijk, Parijs

Salut tout le monde,

Zo 24 juni was mijn laatse werkdag bij TDS gelukkig blijf ik maar 2 maanden weg!
Ja ik had appeltaart gemaakt omdat ik wegging!
Toen ik thuis kwam ben ik het vlees uit de koelkast gaan halen omdat we met het hele gezin zouden gaan BBQen.
Het was echt gezellig hoor wijntje erbij! En uiteraard was die avond voetbal! Maar ik moest mijn tassen nog inpakken nou het was echt veel de volgende dag heeft me pa de motor gehaald en was ik ondertussen broodjes aan het maken!
En daar ging die dan al mijn spullen in de koffers nou ik nam alle koffers inbeslag in totaal 3 en dan kon niet eens alles mee wat ik mee wilde hebben ! Maar daar gingen we op naar Dijon waar we al een paar keer overnachten hadden de vorige jaren! We kwamen ongeveer rond 18.00 uur aan en ben even op onderzoek gegaan voor een franse simkaart! En dat is gelukt en ook is het meer en deel in frans gelukt vervolgens hebben we heerlijk gegeten! Zo de dag is aangebroken naar vele dagen zenuwachtig geweest te zijn zou ik vandaag op '' Camping Le Soleil Fruite'' aankomen!

Voordat ik weg zou gaan zat ik zo van'' Oh ik wil niet maar we gaan dit nog doen en dat nog doen voordat ik naar de camping gaat''
Ik heb dit nog nooit gedaan en ik zal zien of ik het leuk vind! Ik heb er al wel wat meer zin in! Maar eerst nog langs Lyon en dan nog 100 km en daarna zijn we er pas!
Eemaal aangekomen en echt het ligt in the middle of nowhere haha! Ik ging naar de receptie en daar zag ik Marjolein zitten ook een collega die bracht mij naar de tent dat tussen de tenten van de gasten staat wel beetje raa, ik slaap bij Marjolein! Ze heeft mij voorgesteld aan Walter die een Beheerder is van Vacansoleil en aan Martin een junior beheerder! Nou eerst een lekker biertje gedaan want het is WARM echt 35 graden! Nou naar de supermarkt gegaan want morgen gaan we naar de Alpe D'' Huez wat heb ik daar zin in ! Een heerlijk dag bij de AlpeD'' Huez was het zeg, ik ervan genoten als je de berg oprijd zie je allemaal teksten staan die nog van de Tour de France zijn en al die bergen om je heen helemaal leuk en adembenemend mooi!
Teruggekomen op de camping hebben we een lekker duikje genomen en gegeten bij het restaurant!
Zo het kan gaan beginnen mijn vader maakte zijn weg weer naar Nederland en ik ging met de meiden de miniclub opknappen ! We zijn daar 2 dagen mee bezig geweest wat een drama!
Ik begin altijd om 9 uur en dan gaan we om 10 uur de kinderen halen op de camping! We gaan dan met 1 animator en Tipy & Flora, dan hebben we een half uur het meeleeftheatre en gelijk daarna hebben we de minclub wat duurt tot 12:15 uur! Soms hebben we tot 14 uur pauze als er waterpolo is en anders hebben we tot 15 uur pauze! Om 15 uur beginnen de kinderenspeletjes t/m 17 uur en dan hebben we pauze tot 19:30 uur! Dan gaan we de minidisco houden, het is niet zo''n lange dag maar toch wel vermoeiend je bent met die kinderen bezig het is gemiddeld 35 graden en dat maakt je ook moe!
Maar ik heb het helemaal naar mijn zin met die kinderen, ze geven zoveel terug, ze maken me blij! Als ik met de ouders staat te praten wat ik ook leuk vind van dit werk gewoon gezellig met de gasten praten hoor ik dus van de gasten dat hun kinderen af en toe naar mij vragen! En dan voelt echt goed en dan weet je dat je het ook goed doet! Hetzelfde is als je animator bent dat ze dan je hand gaan pakken en dat ze met je willen lopen ! hahah Maar als kinderen weggaan waar je het goed meekan vind dan is dat ook wel moeilijk hoor, ik heb al een paar kinderen moet slikken! Maar er zijn ook kinderen bij die je wel kan.......... hahaha die zijn bijdehand of zijn verwend dat niks niet goed is etc ! Of kinderen die dan dingen kapot maken ja dan moet je wel even je mannetje staan!

In het weekend ben ik altijd vrij dus dat is relax! Ik ben al een keer op de fiets naar Valence geweest zo dat ging goed het was wel warm maar ik moest gewoon even van die camping! Hier in Frankrijk hebben ze weinig of geen fietsstroken dus of je fiets op de rijbaan of of dat ene fietspad haha! Valence was erg gezellig en ligt prachtig tussen de bergen! De camping ligt rustig gelegen het is een mooie gezinscamping de oudste leeftijdengroep is 12 jaar ongeveer! Dus rond 22.30 uur is het hier stil!
Elke vrijdagavond is hier een show en die moest ik vorige keer presenteren ik was zenuwachtig maar uiteindelijk heb ik wel wat complimenten gekregen van de gasten!
Ik krijg daar echt een goed gevoel van!

Ik heb ook al paar keer momenten gehad ik wil naar huis ook omdat het niet zo goed ging hier maar dat is een lang verhaal! Maar ik heb nu besloten om het nog een kans te geven omdat ik hier nu pas 3 weken zit!

Ik mis jullie wel hoor, maar het is in iedergeval geen jaar meer dat is wegga! ik hoop als ik niet wegga van deze camping ook
nog druiven te kunnen plukken voor 1 week in de Bourgogne!
Ook ben ik naar Romans sur Isere gefietst wat ongeveer 20 km heen was en lekker gelopen en winkels gekeken als ik maar gewoon even weg was van de caming!
Soms als je klaar ben en je zit bij je tent of je ligt bij het zwembad komen er nog kinderen naar mij toe van :'' Hallo wat ben je aan het doen, wil je spelen'?'' hahahah En dan zeg ik we gaan verstoppertje doen ik ga tellen en jullie moeten je verstoppen! Nou dan blijven ze lang weg hoor! Thanks Wendy voor de TIP:P! ahhahaah

Nou kijken hoelang ik het hier nog uithou! En dan horen jullie wel weer van mij!
Dikke KUS Ullepoepie:D

  • 18 Juli 2010 - 18:07

    Tedje:

    Yven,
    wij komen net van je moeders verjaardag, nog gefeliciteerd!
    Daar hoorden we dat je het fantastisch doet, er werd zelfs gezegd '2e natuur' nou als dat geen compliment is........!
    En als er dan eens een collega is die wat minder aardig doet dan is er maar een devies: en dat is DOORBIJTEN Yven! Alles komt goed, waar je voor gekomen bent gaat goed dusse je bent al een heel eind,
    Zet m op Ullepoepie, denk aan je monsterloop van 100k hebbie toch ook niet opgegeven? Dus nu blijf je tot het eind als ze vragen Yven kom je volgend jaar weer.............?
    Vergeet niet je achternaam dat is Surinaams voor doorgaan, dus Ullepoepie taaitaai
    Dikke kusssssss tedje

  • 19 Juli 2010 - 21:38

    Bassie:

    Hey Yvonne,

    Leuk weer om je ervaringen te lezen!

    En het leuke is dat je vooral de dingen beschrijft die leuk zijn en die je een goed gevoel geven. Dat is ook de manier waarop je met zaken die minder goed lopen moet omgaan. Weinig of geen aandacht aan geven en je vooral richten op de positieve zaken. Je bent er voor jezelf en voor de kinderen die daar hun vakantie komen vieren en dat is het belangrijkste! Ik weet ook zeker dat je daar hartstikke goed in bent en dat je dat het belangrijkste laat zijn. De waardering van een kind is puur en onvoorwaardelijk en houd je daar aan vast.

    Ik hoop je over een paar weken "live" aan het werk te zien en dan ziet de wereld er al weer heel anders uit.

    De meeste mensen zijn op vakantie dus de reacties zullen wel wat verlaat binnenkomen....maar dat is niet erg want dan heb je elke dag wel "post".

    En om me bij tedje aan te sluiten: houd je taai en haaks en geniet van de mooie momenten met de kids, want zo vaak krijg je niet meer de kans om dit mee te maken!

    Kus!
    Bassie

  • 27 Juli 2010 - 17:32

    Claudia Van Rossen:

    Hey Yv,

    Zo te lezen gaat alles top daar bij jou in Frankrijk! Je hebt me echt aangestoken en ik kan niet wachten tot ik ook, ooit, eens op reis ga. Misschien volgend jaar zomervakantie als ik me ma heel erg lief aan kijk...

    Liefs,
    Claudia

  • 06 Augustus 2010 - 14:16

    Naomi:

    Hoi Yvonne,

    ik word je nieuwe collega!
    Vacansoleil heeft mij benaderd, omdat een van jullie collega's is vertrokken. Ik zal aankomende week arriveren op le soleil fruite.
    Het is toevallig dat ik je weblog tegenkom, maar het klinkt alsof het gezellig is daar. Dus ik ben heel benieuwd, ik zou zeggen.. tot volgende week!

    Groetjes Naomi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 71424

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: