Campinggids 2003 - Reisverslag uit Valence, Frankrijk van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu Campinggids 2003 - Reisverslag uit Valence, Frankrijk van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

Campinggids 2003

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

29 Juli 2012 | Frankrijk, Valence

Ja daar zijn we dan weer:)

We leven nog, we hebben heel veel lol en we are still on the road!
Na een onwijs leuk familie weekend met veel lol, drank, muziek en nog veel meer, gingen we 16 juli rond 8 uur richting Irschenberg wat in het zuiden van Duitsland ligt.
Alle spullen hadden we bij ons van een tent tot aan matjes en slaapzakken en van wijnglazen tot aan de knoflookpers en het aller belangrijkste elkaar:)

Binnen 30 min zaten we in Duitsland en dat was het merken de auto vlogen voorbij hihi:) In het begin vond ik het eng dat er zo hard gereden werd maar zonder het zelf in de gaten te hebben reed ik ook 150 km p/h
Het was 800 km wat we moesten rijden en gelukkig had ik een fantastisch bijrijder Luka:) hij maakt broodjes, gaf drinken, zette leuke muziek op helemaal top!
Na een lange rit eindelijk aangekomen in Irschenberg wat vlakbij de grens van Oostenrijk ligt!

Luka is hier al vaker geweest met zijn familie maar voor mij de eerste keer. Het was een typisch duitse 'Gasthof' heel knus en s'avonds hebben we heerlijk gegeten. Allebei vonden we het spannend en beetje nieuw voelde het. Alsof we elkaar 2 uur geleden ontmoet hadden:)
Fantastische eerste dag!
En zo gingen we verder we zijn naar het Kheilsteinhaus geweest het theehuisje van Aldolf Hitler
wat ook weer iets geweldigs was, zo moesten we met de kleine KA de Obersalzberg op wat maar liefste 24% naar boven ging, nou het zweet zat in me handen.

Kheilsteinhaus was indrukwekkend en zo zijn we verder gegaan naar Oostenrijk.
Dus.... moesten we het Vinget erop plakken en op naar Mauthausen.
Luka heeft een campinggids meegenomen van 2003. Nou zullen jullie denken is dat niet een beetje verouderd? Nee hoor gewoon nog een camping gevonden die bestond en voor € 17,50 voor 2 personen hebben we een camping gevonden. Onze eerste camping, onze eerste keer de tent opzetten en alles gebruiken :)

En dat is gelijk het punt: de tent! Die hadden we nog nooit opgezet en dat zou geen probleem opgeleveren zou je denken. Nou het lukte maar niet en gingen we weer de stokken e omwisselen, totdat er een Oostenrijkse vrouw kwamen met de vraag: ' Lukt het allemaal ? Moet ik helpen?' Nou ik dacht nee lukt ons wel maar toen keek ik naar Luka en ondertussen hadden we al aardig wat woordenwisselingen gehad dus het leek ons verstandiger om hulp in schakelen hihi. Ook kwam haar man eraan en zo begonnen ze ons uit te leggen hoe je een tent opzet:) Na de tent hebben we het tafeltje, stoeltjes, matjes allemaal een plek gegeven en zo zaten we op onze eerste plek :)

Next day..... Mauthausen.

Mauthausen wat 12 km van de camping vandaan lag daar gaan we heen. Het was vroeger een concentratiekamp van de 2e wereldoorlog en nu is het open voor bezichtingen. Het is heel indrukwekkend om te zijn op een plek waar je weet wat er gebeurt is en hoe de mensen zijn behandelt BIZAR! Allebei liepen we daar zonden heel weinig te zeggen tegen elkaar! We hebben de barakken gezien, de gaskamers, de ovens, de wasruimte. Alles was nog bijna helemaal intakt.
Toen we weggingen waren we nog steeds een beetje afwezig maar zeker de moeite waard.

En zo gingen we verder naar Bolzano dus dat betekent Viva Italia:):) Luka die heeft in Nederland een italiaanse boekje gekocht voor mij en zo gingen we allemaal woordjes leren:)
We hebben de Brennerpas genomen wat echt werkelijk waar een geweldige route was. DJ Luka heeft de muziek aangezet en zo gingen we richting Bolzano! Bij de grens hebben we onze eerste espresso gedronken:) Heel sterk maar dat hoort zo haha:)
Luka had weer een camping opgezocht en de TOM TOM bracht ons daarheen maar de wegen werden steeds kleiner en wij dacht:' Okay komt hier zo nog een camping?' EUhhh nee we kwamen voor een dicht hek te staan en maar nergens een camping te bekennen ! Achteruit met de KA werd ook moeilijk het was zo krap. Luka is in de omgeving gaan kijken en ondertussen kwam er bij mij een man aanrijden die zei:' Jullie zoeken zeker een camping?' Nou wat bleek nog die camping van de gids was al 2 jaar dicht haha!

Gelukkig was de man de eigenaar van het hek en konden we gelukkig keren:) En hij heeft ook een camping adres gegeven maar die camping was helaas ook helemaal vol:( Dus zat er niets anders op om nog een camping te zoeken! En gelukkig rond 20 uur waren we op de camping belandt:) Allemaal met italianen en wij waren de enige nederlanders.
Tent opgezet wat wel met wat woorden samen ging maar het gaat beter en beter.
Luka heeft pizza gehaald en mocht gelijk in de keuken kijken van het restaurant en deed dat samen met een biertje. Heerlijk!
We waren kapot maar meestal kaarten we wel gezellig of praten we gezellig en het leuke is dat wel steeds meer van elkaar te weten komen en natuurlijk ook hoe iemand is:)

En zo hebben we besloten om op deze camping nog een dag te blijven het is tenslotte ook vakantie:) Lekker eitje gebakken en koffie gemaakt en hebben we flessen voetbal gespeeld en heerlijk in de zongelegen. En s'avonds heeft Luka heerlijke pasta Bolognese gemaakt. Met de gasstelletjes en al het materiaal super gaaf!
Het is goed dat we die volgende dag zouden vertrekken want het zou gaan regenen.

Next stop .... Cervia
Luka heeft hier familie zitten we gaan we die gezellig opzoeken. Een beetje zenuwachtig dat hij was want de jaren ervoor was hij altijd met zijn ouders! Eerst hebben we een camping gezocht die gelukkig nog bestond altijd fijn haha! En zijn we voor een klein knus plekje gegaan maar HEET dat het was 40/45 graden het had er al 3 maanden niet geregend. We hebben onze tent opgezet maar we kwamen er achter dat in de tentstok een scheur zat dus hebben we die maar eerst met ducktape vastgemaakt! En zo kwamen er weer wat woorden ahah maar dat is altijd wel een beetje, ik wil altijd controleren of het goed staat en kijken of het niet scheurt of iets haha en bij Luka is dat iets minder haha. Tent stond en zo gingen we naar John ( familie)

Werden leuk ontvangen en Luka vond het geweldig dat zag je aan alles ook de glunstering in zijn ogen! We kregen een biertje en gingen op het terras zitten. Ook de vrouw van John kwam van werk Gilda is haar naam. Zij is een Italiaanse en praat ook nederlands.
Het was een avond van familie, eten, drinken, genieten, lachen het was een bijzondere avond.
Geweldig om een keer mee te maken. We werden gelijk weer uitgenodigt voor de volgende dag:)

Volgende dag heerlijk bij het strand gelegen, lekker bruingebakken en hebben we ook nog lekker bij het zwembad gelegen. S'avond uiteten geweest op de camping en een heerlijk pizza op jammie! Heerlijk glasje wijn en muziek op de achtergrond.
Het zou die nacht gaan regen en dat heeft het ook gedaan, onweer en regen zelfs tot de volgende dag:( Wij zouden naar Pisa gaan wat 300km ten westen van Italie ligt.
En wij horen het nog de regen maar we moesten inpakken dus heb ik de binnenkant van de tent inorde gemaakt Luka de auto inorde gemaakt en heeft ook mijn regenjas aangetrokken! En zo zijn we gaan inpakken heel onze tent was zeik en zeiknat onder de modder maar toch zijn we vertrokken naar Pisa!

Maar eerst nog naar John gegaan voor een bedankje, maar ook zijn we nog naar een andere familielid gegaan dat is een zus van John! Al 2weken hebben wij Libelleboekjes in de auto liggen die spaart dan de Oma van Luka voor de zus van John. Luka had hun ook al lang niet gezien maar we werden weer hartelijk ontvangen na een bakkie koffie en wat tomaten uit de eigen moestuin ging onze reis verder naar Pisa
Het landschap veranderde van bergen naar heuvels en vlak en toen zag de toren van Pisa daar staan we hebben weer een camping gezocht de tent opgezet en heerlijk samen naar de toren van Pisa gegaan. Allemaal leuke kraampjes en de zon op de toren gericht en dan samen met mijn grote liefde loop ik daar en dan heb ik zo verliefd gevoel een arm om elkaar heen. We zijn lekker het stadje in gegaan en ijsje gegeten en zijn we daarna boodschappen gaan doen want ik zou Pasta a la Yvonne et Luka aan maken en brusscheta. Na wat bier en bij Luka de volgende dag een kleine kater gecontasteerd hebben we de auto gepakt en zijn we naar Florence`gegaan.

Wat een gezellige knusse stad is Florence, overal van die kleine steegjes en we zijn ook de Grote kerk in geweest met grote tuin en ik moest wel een charmant jurkje aan want de armen en benen moesten bedekt zijn hihi! Ik leek wel een verpleegster!
Heerlijke risotto en pizza gegeten en langzaam terug gegaan richting de auto! Want we gaan ook nog naar Lucca. We zagen de stadsmuur en liepen Lucca in! Wat ik zou geweldig vind van steden en dorpjes in Italie is dat er zo weinig nieuwe gebouwen tussen staan en allemaal zo gezellig is! Heerlijk rustig er doorheen gelopen en weer had ik een verliefd gevoel het houd gelukkig maar niet op. We hebben een terrasje opgezocht en zijn lekker aan de wijn gegaan:) Maar even vergeten dat we nog30 km terug moesten:) maar dat maakte niks uit want we zette de muziek hard en ramen openen en heerlijk meezingen uit volle borst ! We hadden even een geniet momentje:) Terug op de camping en lekker eten.

Next....de familie:)

En zo gaan we naar Barcelonette Monica, Bibi, Indy, Wilma, Gerard, Tessa en Lotte een trip van 390 km waar we 5 uur over deden. Tot aan Turijn op de snelweg en daarna 100 km binnendoor wegen over Col de Madelena van 1900 meter! Ik vond het zooooo spannend ik doe het natuurlijk niet dagelijks haha! Nou en dan zitten we samen in de auto ik vind het spannend om die Col op de gaan en Luka doet het in zijn broek omdat de afgrond dichterbij komt dus al met al een lekker stel hahah en zo reden we Frankrijk in en afgekomen op de camping!

Ontvangen door de familie van Luka en eerst alle verhalen verteld onder het genot van een biertje:) Wilma en Moon hadden en plek gereseveerd maar omdat we zolaat aankwamen hadden ze die plek weg gegeven wat echt niet tof was en zouden we onze tent moeten verplaatsen wat natuurlijk ook niet het einde van de wereld is. Tent opgezet en toen heeft Moon heerlijk gekookt voor ons spaghetti met worstjes olijven en groenten! jammie!
Bibi en Indy ( zusje en broertje)vonden het geweldig om Luka te zien en s'avonds hebben we gezellig met hun op het terras gezeten tot in de vroege uurtjes:) Volgende dag heerlijk bruin gebakken bij een meertje waar we heerlijk gezonnen hebben ! Ook hebben we nog gekart wat echt super vet was het was echt leuk! Heerlijk pannekoeken gegeten in de avond en geborreld nog het was echt gezellig in de avond hebben Ik en Luka nog getrakteerd op een drankje als bedankje

Next..... Valence

Eerst even onbeten bij de familie en zijn we gaan inpakken en het inpakken gaat ook steeds beter en beter als we ons eigen ding maar doen komt het goed hahah! Nog even bij het meertje gezwommen en vertrokken op naar mijn oude camping waar ik 2 jaar gewerkt heb.
Muziek weer aan en 300 km rijden in heb dit stuk vorige jaar al gereden en weet hoe lang het is maar met ze tweeen is het zoiezo leuker! onderweg gestopt en even gegeten. En zo werd alles herkenbaar. Ik kwam de camping op en werd door iedereen omhelst door en vonden het allemaal leuk dat ik er weer was en nu samen met Luka:) een super grote plek en de koelkast aangesloten wat koud bier hoort er te zijn! Heerlijk gegeten samen bij het restaurant:) en voor de rest hebben we ook nog heerlijke groene curry gemaakt en ook uitgerust bij het zwembad!

Luka:
Ja ook ik ga wat schrijven! Wat is dit een geweldige vakantie. Veel lol, veel borrelen, veel ontdekken, reizen en ontzettend verliefd zijn. Tuurlijk heb je altijd wel is onenigheid maar dat hoor erbij. Achteraf kunnen we er om lachen. Het meest lachwekkende was natuurlijk dat ik voor een dichte camping stond. Het onkruid stond een meter hoog en alles was verlaten. Nu zitten we weer gezellig met kaarsjes en een biertje. Romantisch uiteten of romantisch samen koken, we doen het allebei. Ik vind dat we echt heel lekker eten maken. gelukkig zijn we ook wel van lekker eten. Als we terug zijn zullen jullie alle verhalen duizend maal horen en zullen we er nog lang over blijven praten en dromen. Een vakantie om niet te vergeten. Volgend jaar een grote reis. Ik ben zeker aangestoken door de reisdrang van Yvonne. We zien ons later wel in het buitenland wonen. Het enige probleem is dat Yv Frankrijk gek is en Ik Italia gek! Ik ga er maar voor zorgen dat ze helemaal verliefd wordt op Italia. Ben al begonnen door haar Lucca te laten zien. Lucca is natuurlijk al een mooie naam maar ook een geweldige stad. Waar we nog zeker zullen terug komen. Nou vrienden, familie en reisfanaten tot snel en dan laten we onze geweldige foto's en video's zien. Ciao, Salut, Gutentag, tot snel!

• 29 Juli 2012 - 19:13

Glenn:

Super leuk om te lezen! Enjoy!!!

• 29 Juli 2012 - 21:36

Koos:

Mooi verhaal, je zou zo weer verliefd willen worden, prachtig !
    Kim vindt het ook leuk, maar weet niets te schrijven

• 29 Juli 2012 - 23:06

Trudy:

Hi Avonturiers,

Leuk om wat van jullie te horen weer een super leuk verhaal.
    Ja Luka,dat is wat he als je voor een gesloten camping staat,hahha,
    Yvon petje af dat je zoveel km maakt met je LITTLE DEVIL/
    Luka,ik noem Yvon niet zomaar AVONTURIER,je ga nog zeer mooie en leuke reizen met mekaar maken.
    Nou luitjes lekker verder genieten van alles,de verhalen horen we wel van jullie.
    Goeie terugreis alvast.

xxxxTrudy

• 01 Augustus 2012 - 22:28

Rein:

Als je jullie verhaal en ervaringen leest dan bekruipt je maar één gevoel...die van het gunnen. Wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben en vooral met elkaar. Verder even een compliment aan Yvonne...je reisverslagen zijn weer een genot om te lezen...alsof je er midden in zit! Jullei zullen inmiddels al wel terug zijn of snel terugkomen...in dat laatste geval: geniet!

• 02 Augustus 2012 - 23:01

Pia Schuurman:

Hoi Yven en Luka.

Ik heb onder genot van een glaasje wijn jullie avonturen gelezen.
    Ik ben blij dat jullie zo leuke vakantie gehad hebben saampjes
    Weer een ervaring rijker ik hoor morgen wel verder jullie vakantie verhalen.

XXXX Pia.

Tags: Luka Kors