Voorbereiding for the big trip! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu Voorbereiding for the big trip! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Yvonne Schuurman - WaarBenJij.nu

Voorbereiding for the big trip!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

21 November 2011 | Nederland, Rotterdam

Nog 10 dagen en dan is het zover!

In mei dit jaar zat ik het AD Reiswereld te lezen en zag ik een leuke stukje over een berg/ heuvel van 340 meter hoog en dat leek mij vetgaaf om dat eens te gaan beklimmen.

En daar ging ik, informatie verzamelen over Schotland. Na een tijdje zoeken viel mijn oog op de Kilimanjaro en uiteindelijk vond ik dat toch een stukje meer uitdaging! Zo 5460 meter meer uitdaging.

En van het 1 kwam het ander, Schotland was van de baan en daar had de Kilimanjaro ruimte voor gemaakt.
Het balletje ging rollen, eigenlijk was ik meteen overtuigd en had ik binnen 2 weken geboekt! Ik heb allerlei informatie opgezocht van een paklijst tot het hotel, van het hotel tot aan mijn visa, van mijn visa tot aan de conditie en ga zomaar door!

Ik zeg eerlijk die maanden van mei t/m december zijn voorbij gevlogen, nu is het spullen klaar leggen, documenten uitprinten, goed kleding neerlegen en het is inpakken geblazen!

1 december 2011 vlieg ik van Schiphol naar Istanbul om 11:40 uur en dan om 16:10 uur naar Nairobi Jomo Kenyatta Airport om daar om 02:10 uur te landen! En vanaf dan is het los gebarsten en gaan we er tegen aan! Ik ga die berg beklimmen en ik weet er komen momenten van :'Jezus waar ben ik aan begonnen?' Maar ik hoop als ik de top van Afrika bereikt op een hoogte van 5.895 meter dat het het allemaal waard was! Ik geloof echt ik hier sterker uitkomt en dat ik voor mijn gevoel de hele wereld aankan!

En om jullie niet geheel onbekend mijn reis in te laten gaan heb ik ook nog wat woordjes/ in opgezocht in het Swahili dat is de taal die ze in Tanzania spreken:


•Hallo - Jambo!
•Dag- Kwaheri
•Ja - Ndiyo
•Nee - Hapana
•Dank u (heel veel) - Asante (sana)
•Hoe gaat het? - Habari?
•(Heel) Goed - Mzuri (sana)
•(Heel) Slecht - Mbaya (sana)
•Ok;goed - Sawa sawa
•Alstublieft - Tafadhali
•Hoe laat is het? - Saa ngapi?
•Water - Maji
•Thee - Chai
•Koffie - Kahawa
•Bier - Bia
•Ik kan Swahili spreken - Ninaweza kusema Kiswahili!

Tijd:

In Tanzania is het 2 uur later dan bij ons. Als bij ons de zomertijd is ingegaan, is het verschil één uur.

De Tanzaniaanse munt is de shilling, 100 shilling = 0,10 Eurocent. En 1,- Euro is 985 Tanzaniaanse shilling.



Tot snel en een hele dikke kus van Ullpoepie!!!!!!!! xxx

  • 21 November 2011 - 13:39

    Naomi:

    Goed bezig jij!!! Heel veel succes!

  • 21 November 2011 - 13:58

    Marja Venema:

    Leuk om je zo te kunnen volgen! Veel succes met inpakken en heel veel plezier, je kan het!!
    Groetjes!!

  • 21 November 2011 - 14:48

    Olov:

    Leuk verhaal, veel plezier!!!

  • 21 November 2011 - 15:53

    Tedje:

    Hier volgt maar één devies: NIET UIT GLIJDEN,!! Veel suc6 Uppie, big hug.
    Ons wel op de hoogte houden letterlijk en figuurlijk!!!!!!!

  • 21 November 2011 - 21:47

    Sjoerd...:

    Lieve Yvonne,

    Daar is tie dan, jou (officiele) 2e grote avontuur na onze in Australië... Je weet hoe te gek ik het vind dat je dit gaat doen en stiekem ongelooflijk jaloers ben! Jij flikt het gewoon keer op keer en dan tegen mij zeggen, ja jij doet een studie! Jij leeft je dromen na en pakt elke uitdaging met beide handen aan wat jou grootste kracht is. Australie, de Marathon van Rotterdam, Frans studeren in Parijs, twee keer Vacansoleil, moet ik nog ff doorgaan. Heerlijk!

    Ik ben ongelooflijk trots op je dat je dit doet en dat je mijn maatje bent! Ontzettend veel plezier, geniet zoals we dat konden in Australië en pas alsjeblieft ontzettend goed op jezelf!

    Dikke kus

  • 21 November 2011 - 22:47

    Trudy:

    JAMBO AVONTURIER.

    Leuk dat we weer eens wat kunnen schrijven.
    Dit is zeker een uitdaging,ik doe je het niet na,ik was al een beetje bang bij de GRAND-CANYON om daar een beetje naar beneden te lopen en op de EL TEIDE had ik dat ook.Laat staan om die berg te beklimmen,ik noem je niet verniks AVONTURIER.
    Dit ga je zeker lukken pas goed op je zelf en kleed je goed warm aan dat heb je wel nodig op die hoogte.
    Goeie reis,
    HAVE A LOT OF FUN.

    KWAHERI AVONTURIER
    XXXX

  • 22 November 2011 - 19:11

    Janet:

    Jambo! Yvon
    Zoals je weet is het bergje op maar ook bergje af! Ben je je beenspieren al aan het trainen.
    kuwa na furaha na kuwa makini

  • 22 November 2011 - 22:02

    Pia Schuurman.:

    Hoi Yven je ga alweer een mooie trip maken ik zou zeggen geniet er van en zeker als je daar helemaal op de top sta.En vergeet niet te filmen of foto s te maken love you xxxxxxxxxxx.

  • 23 November 2011 - 12:48

    Jeroen B.:

    Jezus meid wat een hoogte en als je 1x boven bent, kolere wat een diepte erg dapper hoor maar hé het is wel een avontuur niewoar.
    Ain't No Mountain High Enough, voor Vonny toch. En als het een beetje helder weer zou je de Mast misschien nog kunnen zien [LOL]
    HAVE FUN!!!

  • 23 November 2011 - 19:12

    Nel Castelijns:

    Hallo Yvon,
    Heel veel succes met je nieuwe uitdaging.
    Ik hoop veel van je te horen.

    Groetjes,
    Nel

  • 24 November 2011 - 20:14

    Koos:

    Nou Meissie, have a lot of fun there, ik persoonlijk maak me het meest bezorgd om de trip vanaf het vliegveld naar jouw bestemming met dat bussie en al die andere griezels die daar rond lopen en het voorzien op mooie kippetjes, maar ik hoop dat het jou brengt wat je er van verwacht, ik ben er in ieder geval heel trots op dat je weer een "trippie"gaat maken.

    dus "let's be carefull out there!"

    grote kus van Koos

  • 30 November 2011 - 18:25

    Rein:

    En weer is daar een uitdaging te gaan....het lijkt wel of er geen einde aan komt deze onverzadigbare honger naar je grenzen verleggen....jij bent in een paar jaar al vaker uit je comfortzone gestapt dan ik in een heel leven en dat is knap!

    Het laatste nachtje voor het volgende avontuur. Een lach en een traan morgen bij het vertrek en dan hup de lucht in en gaan genieten! Maar dat is aan jou wel toevertrouwd.

    Ik wens je heel veel loopgeluk en afzien ;-) en je gaat weer wat pain en gain tegemoet. Verder hoef je alleen maar je gevoel te volgen en dan komt het goed!

    Dikke kus en fijne reis!


  • 23 December 2011 - 13:37

    Tedje:

    Hey ullepoepie,
    Ben je van de berg gegleden?
    Waarom horen/lezen we niets van je???
    Ben je je laptop kwijt, of heb je niets leuks te vertellenwij jouw volgers zijn reuze nieuwsgierig dusse ook als het niet leuk is willen wij wat weten!
    Merry x-mas en snel een stukkie graag.
    Hug, tedje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Rotterdam

Yvonne

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 71431

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Hit the road with my Liefke, Piefke, Pafke, Poefke

01 December 2011 - 14 December 2011

One of my dreams come true! Climbing Kilimanjaro

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

2 maanden de ervaring proeven van de animatie!!

31 Januari 2010 - 27 Maart 2010

Een nieuw avontuur tegemoet!

Landen bezocht: